Gå til innhold

Dilemma, søskenbilde og stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke si hva du skal gjøre ang bilde. Men jeg synes det ikke er et godt tegn når man gjør noe med et forbehold om at forholdet kan bli slutt. Da nærmer man seg stygt et brudd tenker jeg.

Kanskje det beste er å bare utsette fotograferingen litt? tror du ikke dine barn vil lure om noen år dersom de oppdager at du tok bilder av kun de, i tilfelle et brudd?

Anonymous poster hash: 3405c...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er trist at du planlegger familiebilder med tanke på at det kan bli brudd.  

Jeg tenker ja takk - begge deler, det kan være greit å ta noen bilder av alle ungene samlet, noen med bare ett eller to barn på.  

Selv vokste jeg opp i kjernefamilie og er bestevenner med min bror, men ser at foreldrene mine knapt har tatt et eneste bilde av bare meg, det er alltid min bror og meg, eventuelt gruppebilder med kusiner osv.  Jeg skulle faktisk ønske jeg hadde noen barne-bilder av bare meg selv.   

Kanskje ungene dine senere kan ha glede av å ha individuelle bilder.  Hvis det blir brudd mellom deg og mannen, så vil stesønnen fremdeles være storebroren til ungene dine, og da har de kanskje glede av å ha bilder som viser at de ER søsken selv om de eventuelt ikke lenger bor sammen.  Og jeg forstår godt at både du og eventuelt dine foreldre/søsken osv gjerne vil ha bilder av dine barn alene.   

Anonymous poster hash: 60d1f...3f0
Skrevet

Jeg tok søskenbilder med stebarnet og så alenebilder av felles barn. OG av stebarnet
Blir vanskeligere når nestemann kommer. Vet ikke helt hvordan jeg skal forsvare fellesbilde av våre barn som ikke stebarnet skal være med på.. Men jeg vil også ha alenebilder. Ikke i tilfelle vi går fra hverandre. Men fordi MIN familie, Besteforeldre og Oldeforeldre faktisk ikke er interessert i å henge mannen sin sønn( som de aldri har møtt og aldri kommer til å møte) på veggen.
Han er også et resultat av utroskap. Han blir ikke holdt utenfor på noen måte annet enn at han ikke blir med på de årlige familiebesøkene i nord. Tror ikke engang vi hadde fått lov av barnets mor å ta ham med dersom vi hadde foreslått det.

Han er for øvrig fullstendig integrert i familien her i sør og de slektningene vi har her og føler seg ikke utestengt på noen måte. Han har jo morens sin familie, pappaen sin familie og den ene delen av min sin familie som behandler ham som en av familien. 

Anonymous poster hash: d356c...b08
Skrevet

Her har vi bare fellesbarn, men ulik antall bilder av barna på veggen, ikke er alle samlet på bildene heller. Hvorfor skal vi ikke kunne henge opp et flott bilde av et av barna, uten å måtte henge opp tilsvarende av de andre? Ingen av barna som har kommentert at det bare er Gerd og Ole som er på det ene bildet, og ikke Truls og Stig. Ta bilder med god samvittighet, og du kan henge det på veggen også. Han er jo med på andre bilder.

Anonymous poster hash: ca408...7d7
Skrevet

De misforstår med vilje. De går helt psycho om stebarn ikke blir puttet fremst i kø , tatt mest hensyn til ol. Stakkars stakkars stebarn.... Alltid og forever. Buhuu

Anonymous poster hash: 9e9f0...d77

Skrevet

Må bare si at jeg ser ikke helt problemet med å ta bilder i flere varianter. .. Har selv halvsøsken, og det var jo ikke noe problem å ta bilde av bare helsøsken, helsøsken og halvsøsken, og bare halvsøsken. Man er jo klar over hvor man kommer fra. At man ikke har samme mor/far. Gjør slik du har tenkt du hi :-)

Anonymous poster hash: 9810e...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...