Gå til innhold

Dilemma, søskenbilde og stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden du nevner det flere ganger, kanskje du skulle gå fra din mann med én gang? Problem solved. Spøk til side, alvorlig talt. Ta nå bilde av hele flokken! Eldste halvsøsken her er ti år eldre enn neste i flokken, men de er da søsken likefullt? På tross av alder og avstand. For meg er det en selvfølge at alle er med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du nevner det flere ganger, kanskje du skulle gå fra din mann med én gang? Problem solved. Spøk til side, alvorlig talt. Ta nå bilde av hele flokken! Eldste halvsøsken her er ti år eldre enn neste i flokken, men de er da søsken likefullt? På tross av alder og avstand. For meg er det en selvfølge at alle er med.

Flere ganger? Du må jammen lære deg å telle!

Glemte meg ut at det ikke er muligvå stille spørsmål ang stebarn her. Dere tar jo helt av!

Anonymous poster hash: 336aa...950

Skrevet

Jeg skjønner faktisk hi godt.

Her har vi et sett fotografbilder av bare stesønnen min (tatt før de to andre ble født), et sett med fotografbilder av våre to fellesbarn, og en hel bråte med bilder av de alle tre sammen.

Ja, stebarnet er såklart inkludert, men så er det nå en gang slik at mine barn har en annen familie i tillegg til den de har felles med storebroren. Og min familie har både bilder av alle tre og bare de to som de faktisk er i familie til, men såklart flest av sine "egne" barn da det faktisk er de som er helt deres barnebarn/tantebarn osv. osv.

Anonymous poster hash: f3502...81c

Skrevet

Jeg ville ikke syntes det var rart om du tar noen med og noen uten, helt uten derimot er stygt! 

Tenker litt sånn på det at om dere skiller lag så er det ikke sikkert at gutten får lov til å ha noe kontakt med deg selv om han har kontakt med søsken og da blir det jo bare sårt for din del :( Sånn ville hvertfall jeg følt det OM det skjedde, men vet jo ikke hva slags forhold dere har...

Skrevet

det er et bilde, ikke et pass.

om du ønsker å ta bilde av ungene dine, da gjør du det! du trenger ikke fars samtykke!

Anonymous poster hash: 03e6c...84c

Skrevet

Glemte meg ut at det ikke er muligvå stille spørsmål ang stebarn her. Dere tar jo helt av!

Tar helt av? Må vel bære lov å si meningen sin. Min mening er at alle skal være med på bildet. Om du hadde hatt et barn fra før, hadde du godtatt at far ikke ville hatt dette barnet med på bildet?

Anonymous poster hash: 693c7...e2d

Skrevet

Da bør du vel heller ta bilder uten mannen? Hvis han likevel står i fare for å bli en eks?

Skrevet

Jeg tenker at du bør kun ta bilde av deg og ungene dine - sånn i tilfelle din mann blir en ex liksom. Da vil du vel ikke ha han på veggen eller....??.

Anonymous poster hash: 2781d...788

Skrevet

Det er noen god poeng som har kommet mht at det er flere i din familie hi som kanskje ønsker seg bilder av barnebarnA/tantebarn men som kanskje ikke har et like naturlig forhold til å ha bilde av sin datters stesønn på stueveggen.

Det et derfor helt naturlig å ville ta noen bilder av bare egne barn. Det er også helt naturlig å ta bilder av egne barn uten far. Dersom det blir slutt med far og hi finner en ny mann er det ikke sikkert at han syns det er like naturlig med et familiebilde av exen til kona på veggen.

Anonymous poster hash: 6f8b3...00a

Skrevet

Hvis du treffer en ny mann (etter skilsmissen som du ser i fremtiden) og dere får to barn sammen, er det helt greit for deg at dine to eldste ikke er med på fotografbildene? Kommer du helt ærlig til å si til din nye mann at det er en selvfølge at ikke alle dine barn skal være med på familiebildet?

Anonymous poster hash: d8c1f...53b

Skrevet

Hvis du treffer en ny mann (etter skilsmissen som du ser i fremtiden) og dere får to barn sammen, er det helt greit for deg at dine to eldste ikke er med på fotografbildene? Kommer du helt ærlig til å si til din nye mann at det er en selvfølge at ikke alle dine barn skal være med på familiebildet?

Anonymous poster hash: d8c1f...53b

HI skriver jo ikke at det er for å henge opp bildet av sine alene i familiestuen nå - det er til Evt senere - og det forstår jeg godt.

Hi har opplevd utroskap fra mannen, og tar enkelte forholdsregler, og lever ikke i en duggfrisk rosensky i tro om at hennes forhold er det som garantert varer livet ut. Fordi HI har dem innstillingen tror jeg hun har større sjangs til å få dette forholdet til å være enn statistikken skulle tilsi.

Jeg vil også tro at HI da ikke syns det er unaturlig at Ny mann tar bilde av de yngste for å sende i ramme til tante Olga, samtidig som alle ungene er samlet på familiebilet.

Besteforeldre som får bildet av hele storfamiliene må når det blir slutt på et tidspunkt bestemme om de skal ha bilde fremmebnår en nye mann/kone kommer inn i bildet og det er kanskje vondt å ta vekk bildet av barnebarna fordi de ikke ønsker å ha bildet av exsvigerbarn.

Anonymous poster hash: 6f8b3...00a

Skrevet

Har 4 barn som er helsøsken. Vi har fotografbilder av de to eldste sammen, og de to små sammen, alle 4, far og sønner, mor og datter osv. Har jo bhg.bildet på veggen, og da er det kun de to yngste.

Selvfølgelig kan du også ta bilde av kun de to yngste alene. Noen bilder passer best at modellene er i samme aldersgruppe.

Men JA til veggbilde av alle tre barna, i tillegg til far og de tre barna uten deg, i tilfelle rottefelle.

Anonymous poster hash: ca408...7d7
Skrevet

Iallefall et par ganger. Og vi har særkullsbarn her også, jeg har gått i dine sko. Jeg har også tatt bilder kun av mine barn, og sendt tilin gamle tante Dittdatt. Men jeg har bilder av alle ungene, inkl d som ikke likner på meg, på kjøleskapet. Det eneste stedet jeg har fotografier. Ja, og over sengen. Alle ungene. Fordi vi er en familie. Og det blir vi ikke værende om ikke alle føler seg som en del av den. Og det er i aller høyeste grad mitt ansvar, for jeg er voksen. Det er (blant annet) jeg som har skapt denne enheten jeg kaller min familie, og jeg jobber hardt for den. Hver dag. Det innebærer kamelsvelging med et smil om munnen. Jeg har vært i dine sko, jeg håper du velger å være storsinnet. Den som er det vinner i lengden. Tror jeg.
Skrevet

Her er det ditt, mitt og vårt barn.

Det er bilder av alle tre, det er bilder av mitt og vårt og bilder av ditt og vårt.

Våre respektive familier har fått bilder av barnebarn uten store stebarn de ble kjent med for få år siden, og aldri vil få en veldig nær relasjon til.

Helt ok det!

Anonymous poster hash: b2fa2...472

Skrevet

Glemte meg ut at det ikke er muligvå stille spørsmål ang stebarn her. Dere tar jo helt av!Anonymous poster hash: 336aa...950

Iallefall et par ganger. Og vi har særkullsbarn her også, jeg har gått i dine sko. Jeg har også tatt bilder kun av mine barn, og sendt tilin gamle tante Dittdatt. Men jeg har bilder av alle ungene, inkl d som ikke likner på meg, på kjøleskapet. Det eneste stedet jeg har fotografier. Ja, og over sengen. Alle ungene. Fordi vi er en familie. Og det blir vi ikke værende om ikke alle føler seg som en del av den. Og det er i aller høyeste grad mitt ansvar, for jeg er voksen. Det er (blant annet) jeg som har skapt denne enheten jeg kaller min familie, og jeg jobber hardt for den. Hver dag. Det innebærer kamelsvelging med et smil om munnen. Jeg har vært i dine sko, jeg håper du velger å være storsinnet. Den som er det vinner i lengden. Tror jeg.

Hvorfor er det så mange som svarer som om HI skulle ha foreslått å KUN ta bilde av sine barn? Har dere ikke lest HI ordentlig, eller "misforstår" dere med vilje?

Det er snakk om å ta et bilde av fellesbarna alene I TILLEGG til bildene som skal tas av alle søsknene.

Skrevet

Hva sa han da du foreslo noe med og noen uten?Burde vel ikke være noe problem det? Anonymous poster hash: 9e973...fb0

Han ble litt sint, og det forstår jeg. Og jeg vet at han alltid vil være deres bror, men siden han sjelden er hos oss og stor aldersforskjell tror jeg ikke det vil være tette bånd mellom søsknene. Men det kan jeg jo ikke vite sikkert da. Det som er sikkert er at det føles rart for meg å ha han på søskenbildet hvis vi avslutter forholdet.

Tusen takk for gode tips! Vi kan ta felles og så kan far og sønn ha kosedag, mens de andre små tar bilder :) Pose og sekk!

Stor aldersforskjell, så de vil ikke få tette bånd? Hva f.. Mener du med det??? Jeg har en bror som er 2 år yngre og en som er 8 år yngre.det er vi som har 8 år mellom oss som har tette bånd. Han som er 2 år yngre har jeg ingen tette bånd til.

Aldersforskjell har ingenting med god kontakt å gjøre.

Du fremstår som litt treig! Mangler litt iq.

Stakkers barn!

Anonymous poster hash: 431c3...66f

Skrevet

Glemte meg ut at det ikke er muligvå stille spørsmål ang stebarn her. Dere tar jo helt av!Anonymous poster hash: 336aa...950

Nevnt en gang! Uansett, jeg har aldri skrevet at noen skulle eksluderes på familiebildet! Det hadde jeg aldri gjort! Det det er snakk om er å ha et bilde av kun fellesbarn, men også selvsagt med deres bror. Tror mange av dere lever i en firkantet rosa verden.. I både min og hans familie er det mange bonusbarn pga vi har 8 søsken hver og en del av dem har flere forhold bak seg. Som andre sier her inne, det er greit for besteforeldre, tante og onkler får bilder av de de er i slekt. Og nå kommer noen til å skyte meg for det også, men stesønn elsker sine stebesteforeldre, men mine foreldre må få lov å få bilde av mine barn..

Skrevet

Skjønner deg godt jeg HI, faktisk.

Ta en egen fotografering av de minste.

Men selvsagt kan ikke disse henges opp på veggen. Disse bildene får bli din "lille hemmelighet", tenker jeg.

For å ha det sagt så er jeg ikke i samme situasjon. Jeg er gift med far til mine 3 barn. Jeg har en halvbror, som ikke har vært og knapt er en del av livet mitt, hadde vært kleint å plutselig hatt ett bilde av han sammen med meg og MIN BROR. Av og til glemmer jeg faktisk at jeg har en ekstra bror. Og før noen dømmer nord og ned for denne situasjonen... Slapp helt av, dere kjenner ikke historien.

Anonymous poster hash: 5f4ca...b80

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Oij. Det tror jeg aldri min mann har tenkt på. Vi har ingen bilder av bare guttene (som vi har felles) som er planlagt. Har selvsagt noen som er tatt på tur og sånt når eleste har vært hos faren sin... Om vi går fra hverandre så er de fortsatt søsken og mannen min vil nok opprettholde kontakt med min datter, så det er ikke et problem.

Nei, ville nok hatt alle på bilde ja, noe annet ville vært utenkelig for mannen og

Skrevet

Nevnt en gang! Uansett, jeg har aldri skrevet at noen skulle eksluderes på familiebildet! Det hadde jeg aldri gjort! Det det er snakk om er å ha et bilde av kun fellesbarn, men også selvsagt med deres bror. Tror mange av dere lever i en firkantet rosa verden.. I både min og hans familie er det mange bonusbarn pga vi har 8 søsken hver og en del av dem har flere forhold bak seg. Som andre sier her inne, det er greit for besteforeldre, tante og onkler får bilder av de de er i slekt. Og nå kommer noen til å skyte meg for det også, men stesønn elsker sine stebesteforeldre, men mine foreldre må få lov å få bilde av mine barn..

Stebarna til tanter og onkler har en selvsagt plass på familieveggen til bestemor. For henne er det helt naturlig. Og for å være ærlig så forventer jeg at det er slik. Hadde hun begynt å ekskludere familiemedlemmer ville hun nok blitt ekskuldert selv av både den ene og den andre. Enten er du en del av familien eller så et du det ikke. Og skal noen utelates blir det nok den som ikke vil være med lenger i vår familie.

Anonymous poster hash: 6661f...f34

Skrevet

Med 16 halvsøsken og stesøsken tror jeg gutten allerede er temlig herdet når det gjelder at ikke alle behandles likt. Ta bilder av ungene i ulike konstelasjoner og gjerne et av bare ham og faren og et av bare ham og deg også. Skulle dere ende opp med å splitte lag kan bildet av ham og deg bli et viktig minne for ham om han ikke får treffe deg mer.

Anonymous poster hash: 83e53...db1
Skrevet

Med 16 halvsøsken og stesøsken tror jeg gutten allerede er temlig herdet når det gjelder at ikke alle behandles likt. Ta bilder av ungene i ulike konstelasjoner og gjerne et av bare ham og faren og et av bare ham og deg også. Skulle dere ende opp med å splitte lag kan bildet av ham og deg bli et viktig minne for ham om han ikke får treffe deg mer.

Stakkars gutt- høres ut som et skikkelig ustabilt familieliv.

Og jeg er uenig; det at han allerede er "herdet" betyr ikke at det er greit å fortsette "herdingen".

Anonymous poster hash: 941d0...e9a

Skrevet

Har ikke lest alle svarene så mulig det har blitt sagt før.

men hva hvis far og sånn tar et bilde av kun de to og du tar et bilde av deg og dine barn?

Anonymous poster hash: 8bdac...acd

Skrevet

Med 16 halvsøsken og stesøsken tror jeg gutten allerede er temlig herdet når det gjelder at ikke alle behandles likt. Ta bilder av ungene i ulike konstelasjoner og gjerne et av bare ham og faren og et av bare ham og deg også. Skulle dere ende opp med å splitte lag kan bildet av ham og deg bli et viktig minne for ham om han ikke får treffe deg mer.Anonymous poster hash: 83e53...db1

Og jeg er uenig; det at han allerede er "herdet" betyr ikke at det er greit å fortsette "herdingen".Anonymous poster hash: 941d0...e9a

Nei nei nei. Det er min mann og meg som har åtte søsken hver. Han har to halvsøsken og fire stesøsken på mora sin side, og to halvsøsken hos oss. Og selvfølgelig er det synd i gutten. Alle skulle hatt en stabil familie med mor, far, søster, bror, hund og stasjonsvogn, men virkeligheten kan også være en annen.

OG IGJEN, det er ikke snakk om familiebilde, men søskenbilde!

Skrevet

Med 16 halvsøsken og stesøsken tror jeg gutten allerede er temlig herdet når det gjelder at ikke alle behandles likt. Ta bilder av ungene i ulike konstelasjoner og gjerne et av bare ham og faren og et av bare ham og deg også. Skulle dere ende opp med å splitte lag kan bildet av ham og deg bli et viktig minne for ham om han ikke får treffe deg mer.Anonymous poster hash: 83e53...db1

Og jeg er uenig; det at han allerede er "herdet" betyr ikke at det er greit å fortsette "herdingen".Anonymous poster hash: 941d0...e9a

Nei nei nei. Det er min mann og meg som har åtte søsken hver. Han har to halvsøsken og fire stesøsken på mora sin side, og to halvsøsken hos oss. Og selvfølgelig er det synd i gutten. Alle skulle hatt en stabil familie med mor, far, søster, bror, hund og stasjonsvogn, men virkeligheten kan også være en annen.

OG IGJEN, det er ikke snakk om familiebilde, men søskenbilde!

Du skrev 10, ikke to halvsøsken tidligere, men det var sikkert bare en tastefeil.

Bare husk at guttene faktisk er brødre alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...