Gå til innhold

Dilemma, søskenbilde og stebarn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å forevige småtrollene, men har et dilemma ift stesønnen. Far vil selvsagt ha sønnen med på bildene. Jeg forslo noen med og noen uten. Ikke fordi stesønn ikke er integrert i familien, men jeg tenker at hvis vi noengang går fra hverandre så ønsker jeg å kunne ha et bilde som bare er av våre felles barn.

 

Hvordan har dere andre stefamilier gjort det med familiebilder og søskenbilder?

 

PS må nevne at farvi huset har vært utro når jeg gikk gravid med første barnet, derav tenker jeg i disse baner..

 

Anonymous poster hash: 336aa...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tar dere litt av hvert. Noen med ett og ett barn, og noen med alle samlet :)

Skrevet

Hva sa han da du foreslo noe med og noen uten?

Burde vel ikke være noe problem det?



Anonymous poster hash: 9e973...fb0
Skrevet

Ikke gjør det så tydelig. Ta bilder sammen, alene og alle konstellasjoner av to og to. Jeg forstår deg, men det er ikke helt greit. Så gjør det uten at det vises for gutten.

 

Anonymous poster hash: c20a9...6bf

Skrevet

Din stesønn vil alltid være dine barns bror, uansett hva som skjer og bør selvsagt være med på bildene!

 

Hans behov for å vite at han er et fullverdig medlem av familien bør være større enn ditt behov for å ha bilde av bare dine barn.

 

Du kan rett og slett ikke utsette et lite barn for dette.

Skrevet

Tenker at bilete er dokumentasjon av øyeblikket. Stesonen din er i øyeblikket ein del av din familie, gjer det noko om det framgår av bileta at det var slik familien såg ut sjølv om det blir annleis i framtida?

 

Og vil han ikkje framleis vere ein del av søskenflokken? Hugs på at ei evt framtidig skilsmisse er mellom dykk foreldre, barna vil for alltid vere søsken.

Skrevet

Da ville jeg sagt det som det var til far. Men kanskje det er mulig å gjøre alenefotograferingen uten at Stebarn skjønner det? Ta singelbilder på slutten, og la Stebarn gå på kafé med far mens dere tar siste bildene av de minste?

 

Jeg regner med at i deres felles hus henger opp samlet søsken bilde og at bildene av dine barn blir liggende "på vent"?

 

Anonymous poster hash: 6f8b3...00a

Skrevet

Selv om far er en totalt idiot så er ikke det stebarnets feil!

 

 

Ikke utsett han for noe så stygt som å utelate han fra familiebilder, selv om det bare hadde vært noen!!! Han vil jo alltid være dine barns halvbror, så bilder av han vil nok være noe de kanskje setter pris på etter hvert. Du il kanskje ikke leve med denne gutten, men det vil dine barn!



Anonymous poster hash: cc0d2...0f7
Skrevet

Du kan ta fellesbarna med til fotograf, og ta søskenbilde av de. Og dersom din mann vil ha alle sine med til fotograf, kan han gjøre det.

 

Skjønner godt at du vil ha et søskenbilde av dine barn.

 

Anonymous poster hash: 96494...dc1

Skrevet

Løs det med å ta enkeltbilder og bilder av barna to og to. Da blir alle inkludert og du får også bilde av kun dine barn sammen. Kanskje mor til stebarnet også vil sette pris på et enkeltbilde av bare hennes sønn? :)

 

Anonymous poster hash: 6635b...6dd

Skrevet

Du kan ta fellesbarna med til fotograf, og ta søskenbilde av de. Og dersom din mann vil ha alle sine med til fotograf, kan han gjøre det.

 

Skjønner godt at du vil ha et søskenbilde av dine barn.

 

Anonymous poster hash: 96494...dc1

Denne gutten er jo en del av søskenflokken! Snakk om å ekskludere et barn..

Skrevet

Jeg kan svare fra den andre siden. Jeg har sønn fra før av som ikke er mannens, samt felles barn. Hadde min mann sagt at han ikke ville ha sin stesønn/min sønn med på søskenbildene så tror jeg faktisk det hadde blitt månelyst i heimen. De små er søsken uansett om det evt skulle bli skilsmisse i fremtiden. Sønnen min er en likeverdig del av flokken.

 

Anonymous poster hash: 49047...d4d

Skrevet

Hva sa han da du foreslo noe med og noen uten?Burde vel ikke være noe problem det? Anonymous poster hash: 9e973...fb0

Han ble litt sint, og det forstår jeg. Og jeg vet at han alltid vil være deres bror, men siden han sjelden er hos oss og stor aldersforskjell tror jeg ikke det vil være tette bånd mellom søsknene. Men det kan jeg jo ikke vite sikkert da. Det som er sikkert er at det føles rart for meg å ha han på søskenbildet hvis vi avslutter forholdet.

 

Tusen takk for gode tips! Vi kan ta felles og så kan far og sønn ha kosedag, mens de andre små tar bilder :) Pose og sekk!

 

Anonymous poster hash: 336aa...950

Skrevet

 

Hva sa han da du foreslo noe med og noen uten?Burde vel ikke være noe problem det? Anonymous poster hash: 9e973...fb0

Han ble litt sint, og det forstår jeg. Og jeg vet at han alltid vil være deres bror, men siden han sjelden er hos oss og stor aldersforskjell tror jeg ikke det vil være tette bånd mellom søsknene. Men det kan jeg jo ikke vite sikkert da. Det som er sikkert er at det føles rart for meg å ha han på søskenbildet hvis vi avslutter forholdet.

Tusen takk for gode tips! Vi kan ta felles og så kan far og sønn ha kosedag, mens de andre små tar bilder :) Pose og sekk!Anonymous poster hash: 336aa...950

Huff, jeg får faktisk vondt i magen av dette.

 

Hva er i veien for å ta bilde av kun dine barn om/hvis/når dere blir skilt? Søskenbilde trenger ikke være kun av småbarn.

 

Og hva vil du gjøre med de bildene du tar i hemmelighet? Gjemme de for alle?

 

Jeg har ikke mine, dine og våre barn selv, men det er vanskelig for meg å skjønne hvordan et voksent menneske kan tenke på denne måten.

Skrevet

Det er ikke et dilemma, de er søsken! Dermed er alle med på søskenbildet. Er stemor selv, og å ta "offisielle" søskenbilde uten alle barna, ville ikke falt meg inn i halvsøvne engang.

Skrevet

 

 

Hva sa han da du foreslo noe med og noen uten?Burde vel ikke være noe problem det? Anonymous poster hash: 9e973...fb0

Han ble litt sint, og det forstår jeg. Og jeg vet at han alltid vil være deres bror, men siden han sjelden er hos oss og stor aldersforskjell tror jeg ikke det vil være tette bånd mellom søsknene. Men det kan jeg jo ikke vite sikkert da. Det som er sikkert er at det føles rart for meg å ha han på søskenbildet hvis vi avslutter forholdet.

Tusen takk for gode tips! Vi kan ta felles og så kan far og sønn ha kosedag, mens de andre små tar bilder :) Pose og sekk!Anonymous poster hash: 336aa...950

Huff, jeg får faktisk vondt i magen av dette.

 

Hva er i veien for å ta bilde av kun dine barn om/hvis/når dere blir skilt? Søskenbilde trenger ikke være kun av småbarn.

 

Og hva vil du gjøre med de bildene du tar i hemmelighet? Gjemme de for alle?

 

Jeg har ikke mine, dine og våre barn selv, men det er vanskelig for meg å skjønne hvordan et voksent menneske kan tenke på denne måten.

 

Jeg bare signerer denne, jeg syns det virker så kaldt og vondt..Stakkars gutt! Det er jo ikke hans feil..

Skrevet

Det må da være greit å ta noen sammen og noen hver for seg, det gjør vi også selvom barna er felles her.

Skrevet

Denne gutten er BROREN til dine barn, dvs han er en del av søskenflokken! 

Fint å ta bilde av feks bare far og ham, men helt fjernt å utelate han fra _søskenbilder_. Stakkars gutt.

Skrevet

Selvfølgelig er alle barna med på søskenbilder. De vil jo være søsken resten av livet uavhengig om jeg og samboer går fra hverandre eller ikke. 

 



Anonymous poster hash: 60e45...814
Skrevet

Kan du ikke ta med egne barn til en egen fotoseanse da og heller ha disse bildene for deg selv?

Uansett. Å henge BARE felles barn på veggen er ikke lov.

 

Anonymous poster hash: 0f265...95f

Skrevet

Jeg hadde aldri tenkt å utelate han, men noen med alle og andre delt opp. Det er jo slik familien vår er også. Godt forslag å ta et av far og han, pluss av bare han som også mora kan få.

 

Ser mange nevner at alle søsken må være med. Det er faktisk ikke aktuelt å ta med alle søsknene hans, da han har ti halvsøsken og fire stesøsken på mora sin side.

Så igjen, hans familie er delt.

 

Til dere som får meg fremstilt som dårlig stemor, må jeg bare nevne at han hele tiden sier at jeg er verdens beste stemor og klemmer og koser. Vi har et veldig godt forhold! Han er verdens skjønneste gutt :)

 

Anonymous poster hash: 336aa...950

Skrevet

Skjønner ikke at det er et dilemma.

 

På fotografbildet av meg og mine søsken som små er vi en mer enn vi er idag. Det er nemlig en gutt jeg hadde som fosterbror en del år. Og han var både elsket og et likeverdig familiemedlem. Desverre for oss ble han tilbakeført til sin mor etterhvert. Bildet henger enda i stua hos mine foreldre og jeg tror aldri de kommer til å ta det ned.

 

Begge mine søsken har fosterbarn og jeg ønsker også å ha det etterhvert. Ingen holdes utenfor på bilder- hadde noen gjort det tror jeg de hadde fått hørt det fra resten av familien.

Bilder av deres fellesbarn kan du ta selv. Og for å si det sånn; slike bilder er som regel finere også!

 

Anonymous poster hash: 941d0...e9a

Skrevet

Svigermor har søskenbilde av lillebrødrene til samboeren min, uten han med, det er rart det, det er ikke så stor aldersforskjell...

 

Anonymous poster hash: edc1c...3a4

Skrevet

Jeg hadde aldri tenkt å utelate han, men noen med alle og andre delt opp. Det er jo slik familien vår er også. Godt forslag å ta et av far og han, pluss av bare han som også mora kan få.

Ser mange nevner at alle søsken må være med. Det er faktisk ikke aktuelt å ta med alle søsknene hans, da han har ti halvsøsken og fire stesøsken på mora sin side.

Så igjen, hans familie er delt.

Til dere som får meg fremstilt som dårlig stemor, må jeg bare nevne at han hele tiden sier at jeg er verdens beste stemor og klemmer og koser. Vi har et veldig godt forhold! Han er verdens skjønneste gutt :)Anonymous poster hash: 336aa...950

Du høres på ingen måte ut som en ond stemor, og folk her inne tar jo helt av. Blir faktisk helt sjokkert av hvordan dere klarer å blåse opp ut av alle proposjoner at en mor ønsker bilde av sine barn.

Her har jeg særkulls, mannen har særkulls og vi har felles. Her er det aldeles ingen som føler seg utelatt om vi skulle ønske bilder av forskjellige konstellasjoner, disse blir også hengt opp på veggen. Feks har vi bilde av bare de to yngste på veggen, bare mine, bare hans, alle barna etc.

Det er ingen barn som tjener på å bli tatt så overhensyn til som det legges opp til at stebarn skal her på forumet. Dere skaper oversensitive persilleblad som får et utnaturlig behov for at ting skal sentreres rundt dem i enhver sammenheng.

Skrevet (endret)

Jeg tror dette blir fort forskjellig om det er mors eller fars tidligere barn.

 

For en mor som har en fra før av ville nok aldri drømme om å utelate den fra familiefotografering, de fleste barn bor jo også mest hos mor.

 

Har derimot far en eller flere fra før, så bor de noen ganger langt unna og har ikke alltid så mye kontakt med far og hans nye familie. Da blir det på en måte mer av et tema om de skal være med på familiebilder, noe de selvsagt bør.

 

Men jeg kan også forstå deg HI, at du ønsker et bilde av dine barn.

 

Vi var hos fotograf i fjor, først var jeg en tur med minstemann og tok portrettbilder, så kom hele familien en annen dag  for å ta familiebilder sammen. Kanskje dette kan være en løsning også for dere. Så det er sagt, vi har kun felles barn, men jeg ønsket å få tatt bilder av minste alene. Vi har så utrolig mange bilder av eldstemann.

Endret av Nyttårs barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...