Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #51 Skrevet 17. oktober 2014 Du drikker for mye. Du er lik min mann som jeg vurderer å gå fra pga dette. Du sier du ikke er avhengig. Hvorfor må du drikke så mye av det da? Kan du ikke bytte det ut med noe annet du liker? Pepsi max, kaffe... Te... Du bør finne regler for deg selv. Ikke drikke forran barna. Ikke mer enn 4 enheter når du har ansvar alene for barn. Kutte ned dagermed alkohol. Gjerne kutte ut en mnd. Klarer du det? Ikke la barna vokse opp med et minne om at mamman deres drakk mye. Ved bare litt alkohol innabords forandrer man seg faktisk lott. Barn ser dette... De tenker kanskje også at du drikker for mye? Kutt ned for din egen del og deres del... Lykke til. Du klarer dette... Anonymous poster hash: 236dd...e15
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #52 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg personlig synes det var for ofte, men noen kan jo klare å drikke litt vin hver dag uten å ta skade av det. Jeg synes imidlertid du burde stille deg selv spørsmålet " HVORFOR drikker jeg så ofte?", "Hva gir det meg å drikke såpass regelmessig?" og "Klarer jeg å la være å drikke helt en hel uke i strekk?" , "Bli barna på noen som helst måte negativt påvirket av mitt forbruk av alkohol?" Du burde analysere ditt eget konsum og forbruk nøye synes jeg. Anonymous poster hash: 1ebaa...360
Skylander Skrevet 17. oktober 2014 #53 Skrevet 17. oktober 2014 Tar man hvor ofte du drikker i betraktning så synes jeg du drikker mye ja. Når det gjelder mengde så varierer det veldig hvor mye hver enkelt tåler. Synes ikke man verken skal drikke ofte og/eller mye foran barna. Alkohol hører ikke helt hjemme i alenetid (spill, lek) med barna men å ta et glass vin til middag EN dag i uken er helt ok synes jeg (IKKE hver dag). Barn arver alkoholvanene til foreldrene sies det.
Himmel og hav Skrevet 17. oktober 2014 #54 Skrevet 17. oktober 2014 Jeg kunne nok fint klart en mnd, men harnisk lyst til det. Jeg skal på konserter kommende mnd og da vil jeg gjerne ta en øl eller to. Anonymous poster hash: a2195...be7 Der har du det som gjør at jeg blir bekymret for deg. Det der er en typisk "avhengighetsunnskylding"_ "Jeg kan slutte når som helst, altså, men jeg har ikke lyst/ passer så dårlig/ gidder ikke nå osv." Om det ikke hadde gjort deg det grann å unnvære alkoholen, så hadde ikke en hvit måned og et par konserter uten øl kostet deg en kalori, men du lager deg unnskyldninger for hvorfor du ikke kan la være å drikke, og DET er en digert faresignal.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #55 Skrevet 17. oktober 2014 Ja, du drikker for mye. Den type drikking du bedriver er ikke greit med barn tilstede. Og jeg er glad i alkohol selv, men svært sjeldent før etter barna har lagt seg. Anonymous poster hash: 55b1f...f0d
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #56 Skrevet 18. oktober 2014 HI her. Jeg var opptatt i hele går med barnebursdag og forberedelser til denne. Jeg ser hva dere skriver, og får lyst til å forsvare meg. Faresignal, jeg vet. Men mange seg opp i ti enheter. På festival, i sommer. Når man drikker fra kl 14 til kl 03. Så der holdt jeg meg på et ålreit nivå hele tiden uten barn i nærheten. Også tar jeg oftest den eller de enhetene i hverdagen når det nærmer seg kveld. (oftest en enhet, noen ganger to). Når barna skal på badet eller har lagt seg. Dele en flaske vin gjør vi oftest når barna er hos den andre forelderen sin, barna er her nemlig bare deltid. Så vi har veldig mange hverdager, dager og kvelder med barna der vi ikke tar et eneste glass også altså. Men selvsagt er jeg selv litt bekymret for hvor mye jeg drikker. Jeg ser jo at det er mye. Eller ofte da. Jeg syns det er mer "ofte" enn "mye". Jeg mener veldig bestemt at barna ikke blir skadelidende av det. Men jeg skal faktisk ta meg en liten prat med de eldste om alkoholforbruk. Men sønnen min sa for en stund siden at "mormor er alkoholiker". Da hadde de snakket om alkoholisme på skolen og sønnen min hadde misforstått og trodde at man var alkoholiker uansett hvor lite eller mye man drikker. Han har sett henne drikke vin til maten (hun drikker kun til maten i helger og jeg merker aldri noe på henne). Han kunne sagt at jeg eller samboer er alkoholikere, men jeg tror nesten ikke har enset at vi drikker engang. Og det var ikke en måte å si til meg at jeg drikker, så avansert tenker han ikke. Samt at jeg skjønte ut fra videre samtale at det var ment som det han sa. Det er kanskje vanskelig å tro, men jeg har aldri drukket et eneste glass vin på julaften, sjeldent på nyttårsaften med barna. Jeg ser at vinen da vi spilte spill på en søndag var helt på kanten. Resten syns jeg selv er innenfor, men det er vel det som er det skumle. Uansett... En helt hvis mnd vil jeg ikke ha. Jeg vil kunne drikke litt når jeg skal ut. Men jeg skal ta til meg det dere skriver og tenke meg om en ekstra gang før jeg tar neste vinglass. Anonymous poster hash: a2195...be7
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #57 Skrevet 18. oktober 2014 Du vet hi; her inne er du alkoholiker bare du ser på en flaske nesten! Anonymous poster hash: c85c6...bd3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2014 #58 Skrevet 22. november 2014 HI her igjen! Nå har jeg faktisk ikke drukket en eneste dråpe alkohol på nesten tre uker. Og den gangen var det da jeg var på konsert. Da ble det derimot veldig fuktig. Men hverdagsdrikkingen holder jeg ikke på med lenger, og det har ikke vært vanskelig å la være. Selvsagt lengter jeg etter et glass rødvin iblant og jeg gleder meg veldig til å drikke det igjen, men ikke så mye at jeg gidder å dra på polet eller kjøper øl/ cider i butikken. Så det var altså som jeg trodde; lett å slutte når jeg ville. Anonymous poster hash: a2195...be7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå