Gå til innhold

Syns dere jeg drikker mye alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er ekstremt glad i alkohol! I sommer drakk jeg absolutt hver eneste dag. Fra 1-10 enheter avhengig av settingen. 

Nå er sommeren slutt og det blir mer sporadisk drikking. Men jeg har flere dager i uka der jeg drikker noen enheter. Den siste uken har jeg drukket vin torsdag, fredag, lørdag, søndag, onsdag, torsdag. Mandag jobbet jeg sent. Søndag tok jeg første glasset i 15-tida mens jeg spilte brettspill med barna. Jeg og samboeren deler iblant en flaske vin uavhengig av om det er lørdag, søndag eller onsdag. Vi jobber turnus begge to. 

Jeg ser jo at jeg drikker ofte, men jeg drikker små mengder syns jeg. Jeg kan fint være uten alkohol, så det er ikke det at jeg føler et sug mot det på den måten. Ikke sånn som jeg kan gjøre mot Cola og sjokolade ;) Jeg kan fint gå en uke uten å engang tenke tanken på alkohol. Men hva tenker dere? Er det helt på kanten...?

Anonymous poster hash: a2195...be7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du er modig som spør om folks mening her inne for her er du alkoholiker så fort du tar et glass vin to dager på rad....

Skrevet

Jepp det er på kanten. Og det at du drar frem flasken kl tre under brettspill med ungene tyder på meg som at du har et problem.

Anonymous poster hash: c2036...f35

Skrevet

Jepp det er på kanten. Og det at du drar frem flasken kl tre under brettspill med ungene tyder på meg som at du har et problem.

Må presisere at jeg ikke anser meg selv som prippen på dette området - om du tar et glass hver kveld er innenfor men 10 enheter (hvor mange glass er det?), tidlig på dagen og foran ungene...,

Skrevet

Hvem faen drikker klokka tre en hverdag, med ungene til stede? Herregud.. Synes du er langt over grensa, hva er vitsen?

Ikke kan dere kjøre om noe skjer, ogmå dere på legevakta tror jeg de hever øyenbrynene mer enn bare litt hvis dere kommer i taxi og stinker alkohol..

Anonymous poster hash: 78de6...e94

Skrevet

Må presisere at jeg ikke anser meg selv som prippen på dette området - om du tar et glass hver kveld er innenfor men 10 enheter (hvor mange glass er det?), tidlig på dagen og foran ungene...,

Nei, nei. Absolutt aldri ti enheter med barna til stede! Det var på dager uten barn, på festival ;) 

Skrevet

Jeg og mannen drikker hver dag, men vi kan ta 2 øl hver for kosen sin del eller andre dager deler vi ei flaske vin.

I kveld har vi tatt en øl hver og drukket litt rosevin til middagen i kveld som ble fisk.

Vi lever livet akkurat som vi vil, nyter god drikke og god mat, livet er herlig :-)

Anonymous poster hash: f1a0e...9aa

Skrevet

Hvem faen drikker klokka tre en hverdag, med ungene til stede? Herregud.. Synes du er langt over grensa, hva er vitsen?

Ikke kan dere kjøre om noe skjer, ogmå dere på legevakta tror jeg de hever øyenbrynene mer enn bare litt hvis dere kommer i taxi og stinker alkohol..

Det er så behagelig og beroligende, selv med noen få slurker. Vi kunne ikke kjørt, men det kan da ikke de uten lappen heller, så det argumentet faller i grus. At det hadde luktet alkohol etter et glass vin er en annen sak... Men vi er dedikerte foreldre. Noe av det viktigste som finnes er tid sammen med barna. 

Skrevet

Alkohol kl 15 en hverdag sammen med barna... da vil jeg tro at du er nærmere en avhengighet enn du tror.

Du sier du fint kan være uten alkohol en uke. Kan du si det samme om vi sier tre måneder?

Anonymous poster hash: 45dbb...8c7
Skrevet

Nei, nei. Absolutt aldri ti enheter med barna til stede! Det var på dager uten barn, på festival ;)

Det var hver enkelt ting jeg reagerte på

- 10 enheter er mye - 1,5 flaske vin

- tidlig på dagen er et problem, med mindre det tilhører skjeldenhetene (bryllup, et glass en lørdagslunsj)

-foran ungene i det hele tatt, men spesielt tidlig på dagen under barneaktiviteter

Du har et problem. Hvor stort vet bare du, men ja, et problem

Skrevet

Det er så behagelig og beroligende, selv med noen få slurker. Vi kunne ikke kjørt, men det kan da ikke de uten lappen heller, så det argumentet faller i grus. At det hadde luktet alkohol etter et glass vin er en annen sak... Men vi er dedikerte foreldre. Noe av det viktigste som finnes er tid sammen med barna.

Bare du har et glass vin i hånden?

Skrevet

Bare du har et glass vin i hånden?

Nei, det kan stå på bordet ved siden av meg også. 

Neida, skal ikke tulle med dette. Hvordan barna mine og bonusbarna mine er mot meg, samt deres venner, gjør at jeg føler meg ekstremt trygg i at jeg er en god rollemodell og at jeg er engasjert og trygg å være sammen med. Bonussønnen min sa for en tid tilbake at han trodde han hadde sett en full mann før, på ferie. Også spurte han om jeg hadde vært full før, og ut fra resten av samtalen så trodde tydeligvis gutten at når man er full, så slåss man. Men altså, jeg tror faktisk ikke at barna merker noe på at vi drikker bittelitt mens de er våkne. Det virker ikke sånn utfra samtalene med dem. 

Skrevet

Jeg personlig syns det virker mye..Spesielt når det det drikkes alkohol når det er barn tilstede.

Skrevet

Det at det du føler det er beroligende slik du beskriver det er definitivt bekymringsfullt.

Og om du velger å tro at barn ikke merker om foreldre tar et par glass vin, da tror jeg det er på tide du begynner å lese deg opp på det som finnes av forskning.

Men, du har jo tydeligvis tatt dine valg, og virker ikke interessert i å høre at det er å drikke mye når du må ta et glass eller to for å ro deg ned kl 15 en alminnelig hverdag med barna.

Anonymous poster hash: 45dbb...8c7
Skrevet

Tja, ville nok ikke drukket midt på dagen med barna til stede, ellers høres det normalt ut.

Skrevet

Barna merker det veldig fort. Min bestevenninnes mor da heg var liten var nok som deg. Jeg merket derifrå min venninne kom hele tiden ned unnskyldninger for sin mor.

Husk barn er som oftest høflige - det kan ha vært denne guttens forsøk på å spørre deg....

Du lurer nok ingen av ungene.

Skrevet

Jeg synes ikke det var mye. Men jeg drikker helst ikke med barn tilstede siden jeg har vokst opp med en far som var alkoholiker. Jeg husker hvor ubehagelig det var når personligheten forandret seg.

Anonymous poster hash: c7af7...15b

Skrevet

Jeg har noenlunde samme drikkemønster som deg. Drikker små mengder, men ofte. 

Ser ikke problemet i det. Men jeg roper det ikke ut heller, for jeg tenker at andre sikkert synes det er på kanten. Det vanlige er jo å bøtte nedpå når helgen kommer. (satt på spissen)

Anonymous poster hash: 09f9e...214
Skrevet

Enig
Skrevet

Mannen min var slik en periode. Ikke sammen med barna, men uansett nesten hver eneste kveld. Det foruroligende for meg var hyppigheten og at han til slutt nærmest klarte shotte vinglass. Jeg klarer bare nippe til vinen, men er ikke den som drikker oftest/mest heller. Jeg ba mannen min kutte ut, den beskjeden hadde du fått å hadde vi bodd i lag

Anonymous poster hash: 56553...c75

Skrevet

Mannen min var slik en periode. Ikke sammen med barna, men uansett nesten hver eneste kveld. Det foruroligende for meg var hyppigheten og at han til slutt nærmest klarte shotte vinglass. Jeg klarer bare nippe til vinen, men er ikke den som drikker oftest/mest heller. Jeg ba mannen min kutte ut, den beskjeden hadde du fått å hadde vi bodd i lag

Anonymous poster hash: 56553...c75

Skrevet

Uten utbroderinger, siden du har fått en del greie og lengre svar: ja. 

Skrevet

Jeg synes folk her er strenge altså! Tenk hvordan det er i Italia,Spania,Frankrike osv. Jeg vil sammenligne det med slik det er der. Men akkurat rundt barna ville jeg vært litt forsiktig da som jeg skrev tidligere:)

Anonymous poster hash: c7af7...15b

Skrevet

Mine foreldre var slik da jeg vokste opp. Vi hadde alltid vin hjemme og de ble ofte sett med et glass vin i hånda. Vi ungene tenkte aldri over det. Det var normalt at mamma og pappa ofte drakk.

I dag er begge foreldrene mine alkoholikere. Da vi ungene flyttet ut ekskalerte drikkingen. De trengte vel ikke holde seg i skinnet og ta hensyn lengre.

Sier ikke at dere er eller vil bli alkoholikere, men dere har et usunt drikkemønster. Det vil jeg si.

Jeg kan også drikke vin. Har aldri vært noe fan av helgefylla (som er et veldig usunt drikkemønster, i mine øyne), men å drikke under aktiviteter med barna og det å drikke så ofte er noen røde signaler.

Anonymous poster hash: c1830...e05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...