Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #26 Skrevet 10. oktober 2014 Er det bare vi som tilbyr oss å hjelpe de yngste gjennom garderoben og dusjen? Gjør ikke de det andre steder som ikke har familiegarderober? Hilsen badevakten. Anonymous poster hash: 4d320...817
Iiiiik Skrevet 10. oktober 2014 #27 Skrevet 10. oktober 2014 Er det bare vi som tilbyr oss å hjelpe de yngste gjennom garderoben og dusjen? Gjør ikke de det andre steder som ikke har familiegarderober? Hilsen badevakten. Anonymous poster hash: 4d320...817 Jo, jeg gjør det.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #28 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes det er helt greit, og jeg synes damer som føler seg ydmyket av å bli sett naken av en seks år gammel gutt er fjollete. Anonymous poster hash: c1093...6f1 Jeg synes ikke det er greit at jentene på barneskolen skal bli ydmyket fordi de må kle seg nakne og dusje sammen med gutta i klassen! Forde der jo det dette egentlig handler omm! Vi voksne ståler stort sett unge gutter i garderoben altså. Men jentene bør få slippe å møte klassekameratene sine i samme garderobe! Anonymous poster hash: 9237a...680
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #29 Skrevet 10. oktober 2014 I svømmehallen her er det 8 års grense. Dvs 3 klasse. en 6-åring i garderoben hadde jeg ikke reagert på. Anonymous poster hash: ac104...226
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #30 Skrevet 10. oktober 2014 Flott. Det har jo vært en del diskusjoner om dette temaet, men ingen andre enn meg som skriver at de badevaktene kan følge barnet gjennom garderoben. Anonymous poster hash: 4d320...817
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #31 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes det er helt greit, og jeg synes damer som føler seg ydmyket av å bli sett naken av en seks år gammel gutt er fjollete. Anonymous poster hash: c1093...6f1 Du mener damer på 6-8 år ? Anonymous poster hash: aa725...cf7 Nei, hun mener nok meg. Jeg skrev lengre oppe i tråden. Og jeg vet selv det er fjollete - men kan dere velge hvilke følelser dere vil ha for ting og tang, er dere supergode. For det kan ikke jeg. Anonymous poster hash: bd9da...573 Man kan jo ta seg sammen! Og mødre som har klart å påføre jenter på 6 år angst for å bli sett naken av en jevngammel gutt burde skamme seg! Anonymous poster hash: c1093...6f1
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #32 Skrevet 10. oktober 2014 Og der ble våre planer for søndagen sendt rett i dass. For jeg vil ikke sende min 6 åring alene inn i herregarderoben. Nei takk. Han klarer seg fint selv på svømmingen på skolen, men da er der en vakt i garderoben som hjelper til. Men helt alene, nei ikke enda. Ingen vakter der vi går og hvem vet, kanskje akkurat den dagen er det en "gris" der som ser at der er en unge alene. Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha med en 6 åring (gutt) i garderoben, men det er nå meg. Synes faktisk det er verre med jenter i 13 - 15/ 16 års alder som stirrer, stikker hodene sammen og ler etter å ha sett seg rundt i dusjen. Anonymous poster hash: 69579...c79 Men det kan jo være en gris i mannegarderoben når sønnen din blir 8, 10 og 12 år også. Hvor lenge skal du ha han med i damegarderoben da? Min sønn går alene i herregarderoben, og har gjort det siden han begynte på skolen, da var han 5 år. Anonymous poster hash: dec2d...7f1
Stripete genser Skrevet 10. oktober 2014 #33 Skrevet 10. oktober 2014 Og der ble våre planer for søndagen sendt rett i dass. For jeg vil ikke sende min 6 åring alene inn i herregarderoben. Nei takk. Han klarer seg fint selv på svømmingen på skolen, men da er der en vakt i garderoben som hjelper til. Men helt alene, nei ikke enda. Ingen vakter der vi går og hvem vet, kanskje akkurat den dagen er det en "gris" der som ser at der er en unge alene. Jeg ser virkelig ikke problemet med å ha med en 6 åring (gutt) i garderoben, men det er nå meg. Synes faktisk det er verre med jenter i 13 - 15/ 16 års alder som stirrer, stikker hodene sammen og ler etter å ha sett seg rundt i dusjen. Anonymous poster hash: 69579...c79 Men det kan jo være en gris i mannegarderoben når sønnen din blir 8, 10 og 12 år også. Hvor lenge skal du ha han med i damegarderoben da? Min sønn går alene i herregarderoben, og har gjort det siden han begynte på skolen, da var han 5 år. Anonymous poster hash: dec2d...7f1 En 10-12 åring er da mye mer moden enn en 5 åring....sammenligner du virkelig barn i 5 års alder med en 12 åring?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #34 Skrevet 10. oktober 2014 Er det bare vi som tilbyr oss å hjelpe de yngste gjennom garderoben og dusjen? Gjør ikke de det andre steder som ikke har familiegarderober? Hilsen badevakten. Anonymous poster hash: 4d320...817 Jo da, de gjør det her også, men da må foreldrene eller barnet spørre og det er vist alt for vansklig for foreldrene. Trenger barnet spessiel hjelp har de handicapgarderober og trenergarderober også som det går an å låne for dem som spør. Det er bare det at mødrene (sikkert fedrene også) ikke vil spørre. Anonymous poster hash: 3f00b...038
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #35 Skrevet 10. oktober 2014 Verste jeg har hørt er da mannen min fulgte guttungen på svømmekurs, og det dukket opp en mamma i herregarderoben... hun måtte jo følge gutten sin i garderoben må vite..! Andre gang det skjedde føyset mannen henne ut - til ville protester... Da er det bedre å ha med en gutt i damegarderoben altså! Jeg hadde glatt tatt med 6-åringen i damegarderoben - dra på svømming og kos dere! Anonymous poster hash: b2150...453
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #36 Skrevet 10. oktober 2014 Veldig mye fokus på de stakkars jentene som ikke skal møte klassekompiser i garderoben. Min eldste sønn er veldig privat av seg, og ville ikke likt om en jente i klassen dukket opp i herregarderoben. Da hadde han nektet å kle av seg og sannsynligvis ikke kommet tilbake. Lillebroren som er ett år yngre ville ikke brydd seg en døyt. Barn er ulike, akkurat som oss, men jenter er ikke nødvendigvis mer sårbare enn gutter, og gutter har akkurat like mye rett til å få være i fred i egen garderobe Anonymous poster hash: 2cb73...80e
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #37 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes det er helt greit, og jeg synes damer som føler seg ydmyket av å bli sett naken av en seks år gammel gutt er fjollete. Anonymous poster hash: c1093...6f1 Du mener damer på 6-8 år ? Anonymous poster hash: aa725...cf7 Nei, hun mener nok meg. Jeg skrev lengre oppe i tråden. Og jeg vet selv det er fjollete - men kan dere velge hvilke følelser dere vil ha for ting og tang, er dere supergode. For det kan ikke jeg. Anonymous poster hash: bd9da...573 Man kan jo ikke lage regler med utgangspunkt i voksne folk som har issues da! Anonymous poster hash: 78a01...cb2
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #38 Skrevet 10. oktober 2014 Veldig mye fokus på de stakkars jentene som ikke skal møte klassekompiser i garderoben. Min eldste sønn er veldig privat av seg, og ville ikke likt om en jente i klassen dukket opp i herregarderoben. Da hadde han nektet å kle av seg og sannsynligvis ikke kommet tilbake. Lillebroren som er ett år yngre ville ikke brydd seg en døyt. Barn er ulike, akkurat som oss, men jenter er ikke nødvendigvis mer sårbare enn gutter, og gutter har akkurat like mye rett til å få være i fred i egen garderobe Anonymous poster hash: 2cb73...80e Selvfølgelig har de det. Dette må gå begge veier. Anonymous poster hash: aa725...cf7
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #39 Skrevet 10. oktober 2014 Av en eller annen grunn virker det som om det er mye verre at gutter går i feil garderobe som 6 åringer enn omvendt. Ifølge jentemødre. Vi går på svømmekurs, og gutten min klarer seg alene fordi vi har øvd. Men han lurer på hvorfor jentene kan være med pappaen i garderoben når han ikke kan bli med meg. Har spurt noen (3) av mødrene som sender jenta med far, og får beskjed om at jentene er alt for små til å klare seg selv, og det hadde sikkert tatt en time pluss at de nok måtte dusjet på nytt når de kom hjem. Dette er barn på samme alder. Minste er 6 år nå, men det samme skjedda da eldste gikk på kurs som åtteåring. Er det greit så lenge det går den veien? Anonymous poster hash: 3ef40...b87 Jeg er helt enig med deg, virker som om gutter må holde seg i guttegarderoben, mens jentene er det ikke så nøye med. Jeg må innrømme her at jeg har en jente som nå har begynt i 1 klasse. Men jeg vil ikke sende henne inn med faren i guttegarderoben mer, hun må bruke jentegarderoben og om jeg ikke er med må hun klare det selv. Grunnen min er at jeg føler at hun er blitt såpass stor nå at jeg ikke vil at andre større gutter eller menn for den saks skyld skal se henne naken. Jeg sier IKKE at alle menn tenker eller ser på henne på den måten, men jeg får bare en litt creepy følelse av det hele. Og når guttungen blir 6 år må han det samme.... Anonymous poster hash: 9ebc2...ba0
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #40 Skrevet 10. oktober 2014 Her så går vi ikke i svømmehallen av denne grunnen. Det har vært litt for mange episoder med grisete menn i garderoben. Så min sønn på 7 år får ikke gå alene i garderoben. De har heller ikke en vakt som kan følge. Og jeg er enslig mor. Har ingen mannlige venner som kan følge. Synes dette er veldig synd, da han virkelig hadde trengt å gå i svømmehallen, for å lære å svømme. Anonymous poster hash: 74e50...0ec Grisete menn...? :S Anonymous poster hash: b2571...841
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #41 Skrevet 10. oktober 2014 ok Anonymous poster hash: 13585...65b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #42 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes det er helt greit, og jeg synes damer som føler seg ydmyket av å bli sett naken av en seks år gammel gutt er fjollete. Anonymous poster hash: c1093...6f1 Du mener damer på 6-8 år ? Anonymous poster hash: aa725...cf7 Nei, hun mener nok meg. Jeg skrev lengre oppe i tråden. Og jeg vet selv det er fjollete - men kan dere velge hvilke følelser dere vil ha for ting og tang, er dere supergode. For det kan ikke jeg. Anonymous poster hash: bd9da...573 Man kan jo ta seg sammen! Og mødre som har klart å påføre jenter på 6 år angst for å bli sett naken av en jevngammel gutt burde skamme seg! Anonymous poster hash: c1093...6f1 Les innlegget mitt er du grei, før du svarer sånn. Og det er helt normalt at en 6 åring er sjenert for kroppen sin - uten at dette er mødrenes feil (eller fedrenes for den saks skyld). Noen er naturlig sky. Anonymous poster hash: bd9da...573
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #43 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes det er helt greit, og jeg synes damer som føler seg ydmyket av å bli sett naken av en seks år gammel gutt er fjollete. Anonymous poster hash: c1093...6f1 Du mener damer på 6-8 år ? Anonymous poster hash: aa725...cf7 Nei, hun mener nok meg. Jeg skrev lengre oppe i tråden. Og jeg vet selv det er fjollete - men kan dere velge hvilke følelser dere vil ha for ting og tang, er dere supergode. For det kan ikke jeg. Anonymous poster hash: bd9da...573 Man kan jo ikke lage regler med utgangspunkt i voksne folk som har issues da! Anonymous poster hash: 78a01...cb2 Hvem lager regler, sier du? Les innlegget mitt før du svarer meg. Anonymous poster hash: bd9da...573
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #44 Skrevet 10. oktober 2014 Kanskje det hadde vært en idé å ha en fast "vakt" på de travleste dagene i store svømmehaller? Til faste tider, f.eks kl 10-12-14. Der barna får følge ned i garderoben, skifter, dusjer, og blir fulgt til bassenget. Samtidig får en liten omvisning, slik at barnet klarer det på egenhånd neste gang. Anonymous poster hash: 9aee5...01e
Klønemor Skrevet 10. oktober 2014 #45 Skrevet 10. oktober 2014 Føler meg overdrevet bekymret for misbruk(både bildetaking, antasting ,og enda verre..) her, ser det er ingen som nevner dette. Og det er den absolutt viktigste grunnen til at jeg aldri aldri hadde sendt min gutt på 5 år alene inn i en herregarderobe med totalt ukjente menn. Blir helt kvalm av tanken på å sende min egen gutt inn i en så sårbar hjelpesløs situasjon:( tanken på at han kanskje hadde vært alene med en mann der inne som for alt jeg veit har sittet der å ventet.. Faen, jeg må slutte å lese VG og se på nyhetene tydligvis. Men alikevel.. Bare tenk dere godt om, om de virkelig er trygge og klare for det!
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 10. oktober 2014 #46 Skrevet 10. oktober 2014 Av en eller annen grunn virker det som om det er mye verre at gutter går i feil garderobe som 6 åringer enn omvendt. Ifølge jentemødre. Vi går på svømmekurs, og gutten min klarer seg alene fordi vi har øvd. Men han lurer på hvorfor jentene kan være med pappaen i garderoben når han ikke kan bli med meg. Har spurt noen (3) av mødrene som sender jenta med far, og får beskjed om at jentene er alt for små til å klare seg selv, og det hadde sikkert tatt en time pluss at de nok måtte dusjet på nytt når de kom hjem. Dette er barn på samme alder. Minste er 6 år nå, men det samme skjedda da eldste gikk på kurs som åtteåring. Er det greit så lenge det går den veien? Anonymous poster hash: 3ef40...b87 Personlig synes jeg det er like kleint begge veier. Det er jo ingenting bedre for ei jente å være med far i garderoben. Ved skolealder så bør de gå til sine respektive garderober. Enten sender man med dem en av samme kjønn som kan hjelpe dem, eller stole på at de klarer seg selv. Om man er usikker på om de får dusjet nøye nok, så er det vel ikke verre enn å ta en kjapp dusj når de kommer hjem.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #47 Skrevet 10. oktober 2014 Er det virkelig om de får dusjet nøye nok dere er aller mest bekymret for?? Anonymous poster hash: 970d1...dfc
Gjest gangstersquad Skrevet 10. oktober 2014 #48 Skrevet 10. oktober 2014 Ta med en eldre gutt som kan hjelpe han i guttegarderoben hvis du har muligheten til det Jeg hadde ikke brydd meg noe særlig, jeg skjønner at en gutt på 6 år kanskje ikke kan klare seg aleine, det avhenger veldig fra person til person.
Bingo_1 Skrevet 10. oktober 2014 #49 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes de burde få gå i den garderoben de selv er mest komfortable med å gå i. Handler ikke nødvendigvis om alder
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #50 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes ikke det gjør noe, men for din egen del hadde jeg latt det være. Det er mange hysteriske damer der ute. Anonymous poster hash: a45a6...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå