Gå til innhold

Dere som stemte FrP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får helt fnatt av hele greia. Hva er der med nordmenn som gjør at vi har en medfødt rett til å ha god råd?

Innslag på TV2-nyhetene går: et foreldrepar sitter og er SÅ fortvilet, for en lur journalist har regnet ut for dem at de bare får ca. 3 kr ekstra per dag grunnet skatteendringen. Helt skandaløst, ifølge dem selv.

Her sitter de altså, velfødde og friske, med sine tre friske barn som får gratis utdanning og helsetjeneste, i sitt nyoppyssede, fine hjem, trolig med fullt kjøleskap og vel så det, og KLAGER fordi de BARE får tre kroner ekstra hver dag!

Jeg blir kvalm av hele mentaliteten. HVA SÅ om noen får litt mer??? Dette er jo for å stimulere til at enda flere av oss får en jobb å gå til! Og uansett om noen er rikere enn oss, så er det da ikke synd på oss av den grunn?!?!

Anonymous poster hash: f994b...ee3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gudskjelov har jeg ikke folk som stemmer FRP i min omgangskrets.

Anonymous poster hash: 92802...056

Skrevet

Kunne sagt det samme om AP. Stemmer selv Høyre.

Anonymous poster hash: 75e96...241

Skrevet

Man kan jo håpe de har lært, men erfaring tilsier at de som stemmer FrP har svært lav forståelse for samfunn, og kun henger seg opp i overfladiske ting, uten å forstå sammenhenger og konsekvenser.De tenker at de vil jommen ha billig bensin og billig mat og betale mindre skatt og ha og ha og ha, og skjønner ikke i implikasjonene dette har for velferdsstaten, miljøet og samfunnet forøvrigAnonymous poster hash: 69852...96a

Ja, for DETTE var svært reflektert innlegg fra deg, overhode ingen generalisering eller svart-hvitt syn. Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8
Alle jeg kjenner som har stemt på FrP har vært ekstremt opptatt av enkeltsaker og populistisk politikk (som også FrP er opptatte av) og ikke av de store linjene

Anonymous poster hash: 69852...96a

Jeg stemte blått. Jeg vil ha et mere effektivt samfunn. Lnsker p fjerne fordyrende ledd.

Jeg vil at det skal være mere lønnsomt å jobbe enn å være ufør.

Jeg har ikke fått satt meg skikkelig inn i statsbudsjettet, men jeg tror virkelig de valgene de blå tar, er ganske lik min mening.

Jeg ønsker belønning på hardt arbeid, og motivasjon for å få de uføre i arb.

Et lite eks er uføre pga psykisk sykdom...der kan det gjøres noe med tilrettelegging og motivasjon for å begynne å jobbe igjen...

Kanskje opprette arb plasser der enkelte kan klmme å gå litt som de vil i begynnelsen.

Det finnes mange løsninger!!! :)

Jeg er stolt av å ha stemt blå! Tror og håper det er litt tak i de, og at naiviteten fra de røde viskes bort.

Anonymous poster hash: 86c92...4ac

Skrevet

Man kan jo håpe de har lært, men erfaring tilsier at de som stemmer FrP har svært lav forståelse for samfunn, og kun henger seg opp i overfladiske ting, uten å forstå sammenhenger og konsekvenser.De tenker at de vil jommen ha billig bensin og billig mat og betale mindre skatt og ha og ha og ha, og skjønner ikke i implikasjonene dette har for velferdsstaten, miljøet og samfunnet forøvrigAnonymous poster hash: 69852...96a

Ja, for DETTE var svært reflektert innlegg fra deg, overhode ingen generalisering eller svart-hvitt syn. Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8
Alle jeg kjenner som har stemt på FrP har vært ekstremt opptatt av enkeltsaker og populistisk politikk (som også FrP er opptatte av) og ikke av de store linjene

Jeg stemte blått. Jeg vil ha et mere effektivt samfunn. Lnsker p fjerne fordyrende ledd.

Jeg vil at det skal være mere lønnsomt å jobbe enn å være ufør.

Jeg har ikke fått satt meg skikkelig inn i statsbudsjettet, men jeg tror virkelig de valgene de blå tar, er ganske lik min mening.

Jeg ønsker belønning på hardt arbeid, og motivasjon for å få de uføre i arb.

Et lite eks er uføre pga psykisk sykdom...der kan det gjøres noe med tilrettelegging og motivasjon for å begynne å jobbe igjen...

Kanskje opprette arb plasser der enkelte kan klmme å gå litt som de vil i begynnelsen.

Det finnes mange løsninger!!! :)

Jeg er stolt av å ha stemt blå! Tror og håper det er litt tak i de, og at naiviteten fra de røde viskes bort.

Hva med de sok ikke KAN jobbe? Har du en løsning for disse også?

Anonymous poster hash: d5912...65a

Skrevet

Det aner du ikke. For alt du vet er jeg i din vennekrets:)

Og jeg er helt og holdent ei oppegående dame i full jobb, og hodet er riktig plassert.

Har mange venner. Og jeg aner ikke hva de stemmer.... Eller, noen har jeg da funnet ut av. Bl.a enkelte AP'ere.

Men jeg er da venner med de fordi da ;p

Skrevet

Det finnes veldig få land (jeg kjenner faktisk ingen) som gir så lite uttelling for å ta utdannelse som i Norge. Og slik jeg leser her inne SKAL det ikke lønne seg heller, for det beste er vel at alle får like mye. For det er det som blir resultat når man tar og tar fra de "rike" og gir til de stakkars fattige. Hvordan skal man da bli motivert til å stå på, går utover seg selv og skape noe?

Jeg syns ikke at en som ikke jobber trenger å eie et hus faktisk som blir nedbetalt av skattebetalere. Jeg mener at det man eier skal man jobbe for og ikke få i gave fra samfunnet. Selvsagt skal ingen sulte ihjel og jeg syns skatt er helt greit, men jeg irriterer meg over hvordan skatten blir brukt. Investeringer i landet er lave, infrastrukturen smuldrer opp (vel, veier har jo omtrent aldri eksistert), hva skal vi egentlig leve av når oljen tar slutt? Konkurransedyktige er vi ikke.

Anonymous poster hash: 8886e...a06

Håper du selv er svært omstillingsdyktig! For skulle du bli syk kan du ta den fine utdannelsen og høye lønna og stappe oppi en viss plass! Forsikringer sier du??? Åh, ikke alle får noe som helst utbetalt...., finnes alltid noe den ikke dekker... Men da vil du nok med et smil selge ditt flotte hus, rive dine barn opp fra den trygge oppveksten du har forsøkt å skape og flytte til en billigere kant av landet, i en liten leid kjellerleilighet. Drite i ferier og ete pasta og poteter som hovedingrediens hver dag. Jøss da, jeg håper du får den erfaringen (y)

Anonymous poster hash: 8d0ee...592

Skrevet

Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres?

Anonymous poster hash: 6ad78...016 POINT TO BE NOTED! Ikke fortell noen at du er ufør.

Forslaget om uføre ble fremmet av Stoltenberg-regjeringen, ikke FrP alene. Det er bare at den forrige regjeringen ikke fikk nok tid til å sette lovforslaget ut i livet. Men det er sikkert ingen som har satt seg inn i?

Jeg er delt når det gjelder uføre. Jeg NEKTER å tro at alle 450 000 uføre i Norge er så syke at de ikke kan jobbe i hvert fall deltid. Kjenner 3 stk som ikke burde ha vært uføre. De har "sosial angst" så sterk at de ikke kan dra på jobb, men feste hver eneste helg, dra rundt og råne med jenter og drive med hobbyer som innebærer kontakt med andre mennesker, det kan de. Sånne slabbedasker skulle absolutt ha vært ut i jobb. Problemet er at det er svært vanskelig å skille mellom dem som er virkelig syke og dem som bare later som.

Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8

POA

Anonymous poster hash: 12e86...104

Skrevet

Har stemt FrP i alle år. I fjor stemte jeg høyre. Holder meg på den blå siden, fordi jeg ønsker en strengere, og mindre naiv, innvandringspolitikk.

Har ikke merket de store endringene for min del, annet enn at bhg.prisen har økt med 120 kr i mnd. (tror jeg? har auto-trekk, så vet ikke helt...) Og det går fint for meg.

Også blir det vel noen usle kr. mindre i skatt. Vet ikke hvor mye. Jeg tjener 421 000, og samboer tjener 505 000, så vi klarer oss.

For min del er det helt greit med blå regjering. Men jeg skjønner at de som er dårligere stilt enn meg ikke er like fornøyd.

Anonymous poster hash: b532c...74f

Skrevet

Man kan jo håpe de har lært, men erfaring tilsier at de som stemmer FrP har svært lav forståelse for samfunn, og kun henger seg opp i overfladiske ting, uten å forstå sammenhenger og konsekvenser.

De tenker at de vil jommen ha billig bensin og billig mat og betale mindre skatt og ha og ha og ha, og skjønner ikke i implikasjonene dette har for velferdsstaten, miljøet og samfunnet forøvrig

Jeg stemmer AP, så det er ikke fordi jeg stemmer FrP jeg ler nå. Men nå fikk du meg til å le.

Du har jo ennå mindre politisk innsikt enn de du forsøker og halshugge. Det der, må være den mest idiotiske anklagen jeg har lest noen sinne. Les deg opp litt, og slutt og drit deg totalt ut! Skjønner godt at DU signerer anonymt. ville aldri blitt gjenkjent med det der... seriøst :fnise:

Anonymous poster hash: c6b83...401

Skrevet

ja, og alle de du kjenner representerer selvsagt alle. Fantastisk lite reflektert av deg. flaut faktisk. slutt med slik stigmatisering. Det blir for dumt!

De fleste jeg kjenner som stemmer AP f.eks, det er mennesker som tror de vet bedre enn alle, som juger og som stort sett valgte yrkesfaglig utdanning i videregående. Drikker og fester gjør de mye også. Det betyr da ikke at jeg gidder og bruke en kalori på å tenke at ALLE aps velgere er av samme kaliber. Voks opp!

Skrevet

Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres?

Anonymous poster hash: 6ad78...016

De rike har jobbet for det, og betaler skatt i bøtter og lass! At formueskatten KANSKJE blir senket, betyr ikke at de betaler mindre av det de tjener hvert år.

det er så typisk Ap politikk, og være så til de grader enkle.

Verden, roterer ikke rundt uføretrygda smårips! ha ha

Anonymous poster hash: c6b83...401

Skrevet

Strålende fornøyd med forslag til statsbudsjett og håper blåblått får minst 50% av stemmene neste år.

Skjønner ikkje korfor de får skylda for å gjøre de fattige fattigere.

Ikke for å være slem, men jeg tror det er ganske mye du ikke forstår.

Anonymous poster hash: 35274...d0c

Skrevet

Strålende fornøyd med forslag til statsbudsjett og håper blåblått får minst 50% av stemmene neste år.

Skjønner ikkje korfor de får skylda for å gjøre de fattige fattigere.

Ikke for å være slem, men jeg tror det er ganske mye du ikke forstår. Anonymous poster hash: 35274...d0c

Ganske sikker på at du har rett. ;)

Veldig mye eg ikkje kan eller skjønner her i livet.

Kva med deg?

Skrevet

Det finnes veldig få land (jeg kjenner faktisk ingen) som gir så lite uttelling for å ta utdannelse som i Norge. Og slik jeg leser her inne SKAL det ikke lønne seg heller, for det beste er vel at alle får like mye. For det er det som blir resultat når man tar og tar fra de "rike" og gir til de stakkars fattige. Hvordan skal man da bli motivert til å stå på, går utover seg selv og skape noe?

Jeg syns ikke at en som ikke jobber trenger å eie et hus faktisk som blir nedbetalt av skattebetalere. Jeg mener at det man eier skal man jobbe for og ikke få i gave fra samfunnet. Selvsagt skal ingen sulte ihjel og jeg syns skatt er helt greit, men jeg irriterer meg over hvordan skatten blir brukt. Investeringer i landet er lave, infrastrukturen smuldrer opp (vel, veier har jo omtrent aldri eksistert), hva skal vi egentlig leve av når oljen tar slutt? Konkurransedyktige er vi ikke.

Håper du selv er svært omstillingsdyktig! For skulle du bli syk kan du ta den fine utdannelsen og høye lønna og stappe oppi en viss plass! Forsikringer sier du??? Åh, ikke alle får noe som helst utbetalt...., finnes alltid noe den ikke dekker... Men da vil du nok med et smil selge ditt flotte hus, rive dine barn opp fra den trygge oppveksten du har forsøkt å skape og flytte til en billigere kant av landet, i en liten leid kjellerleilighet. Drite i ferier og ete pasta og poteter som hovedingrediens hver dag. Jøss da, jeg håper du får den erfaringen (y)

Jeg er ikke hun du høvler ned her, men jeg deler hennes meninger. Si meg, hva er alternativet til det du skisserer? At samfunnet skal betale for at denne personen skal ha samme livsstil som før? Ikke at de bør sulte og bo på gaten, men mener du virkelig at samfunnet skal sponse f. eks ferier?

Anonymous poster hash: cb852...2bb

Skrevet

Syns det er et tankekors at det er så mange som er lavt lønnete her inne og at det er de som klager mest...
Kanskje på tide og ta seg selv i nakken og gjøre en innsats for eget liv. Og er man så syk at man ikke kan jobbe, så bør man kanskje vurdere å ikke få barn. Det er svært mye arbeid og krevende å få barn og det er ingen meneskerett. Jeg er hvertfall ikke interisert i og betale for at andre skal ha barn istedet for å jobbe, om man ikke klarer begge deler ;-)

FRP har gjort mye bra og jeg håper de fortsetter med det. Dette er ikke et budsjett som de har laget alene, men i all hovedsak forrige regjering. Men det er vell for mye forlangt at hvermansen uten utdannelse her inne skal forstå det. Eller ta seg tid til å sette seg inn i politikken...

Forøvrig så er min bror uføretrygdet og har "ung ufør" og tjener ca 5000,- kr mer enn meg i måneden. Han klager ikke, for nå kan han jobbe litt mer og tjene mere penger uten trekk i trygden. Dvs han kan jobbe for en bedre økonmi og fremtid for seg selv. Kontra når det kun var 1G man kunne tjene. Tidligere måtte han slå seg til ro med at han aldri kunne få bedre økonomi. Nå har han mulighet til å påvirke egen fremtid...

Anonymous poster hash: 3d267...21c
Skrevet

Beklager at jeg ikke kunne svare før, jeg måtte jobbe.

Ja, det du skriver er nettopp det jeg mener. Blir man så syk at man ikke kan jobbe lengre er det helt på sin plass å gå ned i levestandarden (med mindre man har en så god forsikring som dekker det man taper). Det SKAL ikke være slik at man lever som før, for det betyr at det slett ikke lønner seg å jobbe.

Du mener altså at man skal ha flott hus og sydenferie når den eneste inntekten kommer fra - samfunnet? Jeg ser selvsagt at det er kjip for barna men det er mange ting som barna blir berørt av fordi det skjer ting i foreldrenes liv. Når foreldre bestemmer seg å skille lag må mange barn flytte, ofte nok med mamma til en mindre flott leilighet. Du mener vel ikke at skillsmisse burde være forbudt så lenge man har små barn?

Jeg er mest opptatt å skaffe en god utgangspunkt for ALLE norske barn. Fokus må være gode skoler, infrastruktur, og stimuli til bærekraftige næringer. Først når man tjener penger kan man fordele disse! Mitt spørsmål til deg er: hva har Norge, bortsett fra olje (som tar slutt en dag) og fisk (som er for lite for 5 mill innbyggere)?

Vi har et etterslep på infrastruktur så det griner, produksjonsbedrifter MÅ flagge ut fordi norske lønninger er så høye at de ikke er konkurransedyktige. Og du syter over at uføre ikke får nok?

Jeg er forresten ikke enig med flere ting de blåblå står for. Jeg er FOR arveavgift. Det er det tidspunktet da man kan sørge for litt sosial utjevning. Argumentet at da skatter man formue igjen er feil. Arvelateren betaler ingen skatt. Arvetakeren som får et formue i fanget uten å har gjort noe for det betaler skatt og hva er urettferdig med det?.

Tro det eller ei, jeg er statsansatt. Og makan til sløsing har jeg aldri sett. Sløsing på den ene siden, feilprioritering på den andre. Uheldig kombinasjon.

Skrevet

Beklager at jeg ikke kunne svare før, jeg måtte jobbe.

Ja, det du skriver er nettopp det jeg mener. Blir man så syk at man ikke kan jobbe lengre er det helt på sin plass å gå ned i levestandarden (med mindre man har en så god forsikring som dekker det man taper). Det SKAL ikke være slik at man lever som før, for det betyr at det slett ikke lønner seg å jobbe.

Du mener altså at man skal ha flott hus og sydenferie når den eneste inntekten kommer fra - samfunnet? Jeg ser selvsagt at det er kjip for barna men det er mange ting som barna blir berørt av fordi det skjer ting i foreldrenes liv. Når foreldre bestemmer seg å skille lag må mange barn flytte, ofte nok med mamma til en mindre flott leilighet. Du mener vel ikke at skillsmisse burde være forbudt så lenge man har små barn?

Jeg er mest opptatt å skaffe en god utgangspunkt for ALLE norske barn. Fokus må være gode skoler, infrastruktur, og stimuli til bærekraftige næringer. Først når man tjener penger kan man fordele disse! Mitt spørsmål til deg er: hva har Norge, bortsett fra olje (som tar slutt en dag) og fisk (som er for lite for 5 mill innbyggere)?

Vi har et etterslep på infrastruktur så det griner, produksjonsbedrifter MÅ flagge ut fordi norske lønninger er så høye at de ikke er konkurransedyktige. Og du syter over at uføre ikke får nok?

Jeg er forresten ikke enig med flere ting de blåblå står for. Jeg er FOR arveavgift. Det er det tidspunktet da man kan sørge for litt sosial utjevning. Argumentet at da skatter man formue igjen er feil. Arvelateren betaler ingen skatt. Arvetakeren som får et formue i fanget uten å har gjort noe for det betaler skatt og hva er urettferdig med det?.

Tro det eller ei, jeg er statsansatt. Og makan til sløsing har jeg aldri sett. Sløsing på den ene siden, feilprioritering på den andre. Uheldig kombinasjon.

Ja og oljepengene kommer til å ta slutt mye raskere med en blå regjering. I tilegg etter at de kom i regjering har statoil fullstendig måtte slutte å annsette folk. 

Ja, hva har vi å leve av da? 

Det den blåe regjeringen ønsker å vise oss er at det private fungerer mye bedre enn det offentlige, så de gir ikke like mye støtte til offentligaparater. 

Og når det kommer til å ha noe å leve av etter olja, så har vi nå slags mineraler i havet som er verdt like mye eller mere enn olja. 

Men, statoil blandt annet burde få inn nok støtte slik at de kan annsette forskere som kan finne de beste mulighetene til å gjennvinne de mineralene vi har i fjorden. 

Pluss at vi har mange flinke forskere som kan komme på mye smart som vi kan leve av i framtiden. 

Men, med en blå regjering så kommer ikke dette til å skje offentlig, men av private aktører. Og da sitter ikke norge med formuene lengere. 

En ting til. 

Alle land i verden prøver nå å komme seg vekk fra type usa politikk (som en blå regjering er) og Norge har vært en mal for mange land når de ønsker å finne en god politikk. 

Men, vi er så bortskjemte at vi bare må prøve oss på en blå regjering. Egentlig ganske latterlig at vi har fulgt i usa's fotspor. Hvem er det som ønsker et slikt samfunn for hverandre? 

Folk har forskjellige utgangspunkt. Noen må jobbe hardt for å bare overleve andre jobber hardt for å få milioner, andre jobber hardt for kunnskap. 

Folk er forskjellige og folk har forskjellige utgangspunkt. 

Om vi gjør de svake i sammfunnet svakere vil dette øke kriminaliteten. Er det noe som vil gange de rike eller middelklassen ? 

Neppe. 

Men, det er det vi går mot. Alt har konsekvenser.. Så å gjøre de svake å syke, svakere vill ikke hjelpe noen av oss! Desverre.. 

Et bedre tilltak til slike "snyltere" burde vel være at nav og andre innstanser blir mere aktiv i å følge opp de som er uføre. For å luke ut de som faktisk er friske nok til å jobbe. 

Anonymous poster hash: 505d7...795

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...