Gå til innhold

Dere som stemte FrP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig, hvor mange av dere er fornøyd med endringene som kom ,og fortsetter å komme, med ny regjering?

Venninnen min er aleinemamma til to barn, hun har under middels inntekt og barnefaren er ikke tilstedeværende i det hele tatt. Hun stemte FrP og angrer nå som en hund. Dere som er fornøyde, hvor ligger dere på inntekt/formue skalaen osv? :)

Anonymous poster hash: 06187...e19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaa da vi innrømmer at vi ANGER til

Den store gullmedaljen😝😝😝😝

Anonymous poster hash: 12e86...104

Skrevet

Man kan jo håpe de har lært, men erfaring tilsier at de som stemmer FrP har svært lav forståelse for samfunn, og kun henger seg opp i overfladiske ting, uten å forstå sammenhenger og konsekvenser.

De tenker at de vil jommen ha billig bensin og billig mat og betale mindre skatt og ha og ha og ha, og skjønner ikke i implikasjonene dette har for velferdsstaten, miljøet og samfunnet forøvrig

Anonymous poster hash: 69852...96a

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig, hvor mange av dere er fornøyd med endringene som kom ,og fortsetter å komme, med ny regjering?

Venninnen min er aleinemamma til to barn, hun har under middels inntekt og barnefaren er ikke tilstedeværende i det hele tatt. Hun stemte FrP og angrer nå som en hund. Dere som er fornøyde, hvor ligger dere på inntekt/formue skalaen osv? :)

Jeg har vært alenemor med to små barn og barnefaren hadde ikke samvær. Jeg har ingen familie eller venner og hadde da null avlastning. Hadde middels høy inntekt og 100% jobb, ingen pengestøtte fra noen andre, bidrag måtte jeg slåss for fordi faren egentlig ikke hadde lyst til å betale. Har sittet i kommunestyret for FrP og stemmer selvfølgelig det samme, angrer ikke.

Nå er jeg gift på nytt og har høy inntekt, men denne inntekten har jeg jobbet for ved å fullføre studier på mastergradnivå og jobbe rævva av meg på arbeidsplassen, være stabil og fleksibel.

Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8

Skrevet

Man kan jo håpe de har lært, men erfaring tilsier at de som stemmer FrP har svært lav forståelse for samfunn, og kun henger seg opp i overfladiske ting, uten å forstå sammenhenger og konsekvenser.

De tenker at de vil jommen ha billig bensin og billig mat og betale mindre skatt og ha og ha og ha, og skjønner ikke i implikasjonene dette har for velferdsstaten, miljøet og samfunnet forøvrig

Ja, for DETTE var svært reflektert innlegg fra deg, overhode ingen generalisering eller svart-hvitt syn.

Skrevet

Man kan jo håpe de har lært, men erfaring tilsier at de som stemmer FrP har svært lav forståelse for samfunn, og kun henger seg opp i overfladiske ting, uten å forstå sammenhenger og konsekvenser.De tenker at de vil jommen ha billig bensin og billig mat og betale mindre skatt og ha og ha og ha, og skjønner ikke i implikasjonene dette har for velferdsstaten, miljøet og samfunnet forøvrigAnonymous poster hash: 69852...96a

Ja, for DETTE var svært reflektert innlegg fra deg, overhode ingen generalisering eller svart-hvitt syn. Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8

Alle jeg kjenner som har stemt på FrP har vært ekstremt opptatt av enkeltsaker og populistisk politikk (som også FrP er opptatte av) og ikke av de store linjene

Skrevet

Man kan jo håpe de har lært, men erfaring tilsier at de som stemmer FrP har svært lav forståelse for samfunn, og kun henger seg opp i overfladiske ting, uten å forstå sammenhenger og konsekvenser.De tenker at de vil jommen ha billig bensin og billig mat og betale mindre skatt og ha og ha og ha, og skjønner ikke i implikasjonene dette har for velferdsstaten, miljøet og samfunnet forøvrigAnonymous poster hash: 69852...96a

Ja, for DETTE var svært reflektert innlegg fra deg, overhode ingen generalisering eller svart-hvitt syn. Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8

Alle jeg kjenner som har stemt på FrP har vært ekstremt opptatt av enkeltsaker og populistisk politikk (som også FrP er opptatte av) og ikke av de store linjene

Du vet at alle FrP-velgere ikke begrenser seg til de få som du kjenner? Man kan ikke føre statistikk ved å si "jeg kjenner en eller to som gjør det og det". Jeg har lest partiprogrammet, statsbudsjettet (ikke overskrifter i VG, men det opprinnelige dokumentet og debatten) og satt meg inn i politikken siden jeg selv var kommunepolitiker. Er verken lavt utdannet, opptatt av populistisk politikk eller enkeltsaker. Er forresten utenlandsk, samtidig som jeg likevel mener at innvandringspolitikken burde bli strengere.

Skrevet

Dette stemmer ikke med de jeg kjenner som stemmer FrP. Når skal dere skjønne at det ikke alle som stemmer FrP er like, akkurat som at ikke alle som stemmer AP er like. (jeg stemmer ikke på noen av dem).

Anonymous poster hash: 75e96...241

Skrevet

Det er jo lov å håpe at alle "disse" har lært, og skjønner ved neste valg at man kanskje skal begynne å tenke litt lengre enn sin egen nese slik at vi får vekk denne møkka-regjeringen! Krysser fingrene!

Anonymous poster hash: 91500...c0c
Skrevet

Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres?

Anonymous poster hash: 6ad78...016
Skrevet

Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres?

Forslaget om uføre ble fremmet av Stoltenberg-regjeringen, ikke FrP alene. Det er bare at den forrige regjeringen ikke fikk nok tid til å sette lovforslaget ut i livet. Men det er sikkert ingen som har satt seg inn i?

Jeg er delt når det gjelder uføre. Jeg NEKTER å tro at alle 450 000 uføre i Norge er så syke at de ikke kan jobbe i hvert fall deltid. Kjenner 3 stk som ikke burde ha vært uføre. De har "sosial angst" så sterk at de ikke kan dra på jobb, men feste hver eneste helg, dra rundt og råne med jenter og drive med hobbyer som innebærer kontakt med andre mennesker, det kan de. Sånne slabbedasker skulle absolutt ha vært ut i jobb. Problemet er at det er svært vanskelig å skille mellom dem som er virkelig syke og dem som bare later som.

Skrevet

Alle jeg kjenner som har stemt på FrP har vært ekstremt opptatt av enkeltsaker og populistisk politikk (som også FrP er opptatte av) og ikke av de store linjeneAnonymous poster hash: 69852...96a

Du vet at alle FrP-velgere ikke begrenser seg til de få som du kjenner? Man kan ikke føre statistikk ved å si "jeg kjenner en eller to som gjør det og det". Jeg har lest partiprogrammet, statsbudsjettet (ikke overskrifter i VG, men det opprinnelige dokumentet og debatten) og satt meg inn i politikken siden jeg selv var kommunepolitiker. Er verken lavt utdannet, opptatt av populistisk politikk eller enkeltsaker. Er forresten utenlandsk, samtidig som jeg likevel mener at innvandringspolitikken burde bli strengere. Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8

Det var derfor jeg skrev "erfaring tilsier". Og innvandringspolitikken er kanskje den eneste gode grunnen til å vurdere FrP. Den sosiale politikken, økonomiske politikken og miljøpolitikken deres er helt på trynet, og det er mye fokus på populistiske saker.

Skrevet

Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres?Anonymous poster hash: 6ad78...016

Forslaget om uføre ble fremmet av Stoltenberg-regjeringen, ikke FrP alene. Det er bare at den forrige regjeringen ikke fikk nok tid til å sette lovforslaget ut i livet. Men det er sikkert ingen som har satt seg inn i? Jeg er delt når det gjelder uføre. Jeg NEKTER å tro at alle 450 000 uføre i Norge er så syke at de ikke kan jobbe i hvert fall deltid. Kjenner 3 stk som ikke burde ha vært uføre. De har "sosial angst" så sterk at de ikke kan dra på jobb, men feste hver eneste helg, dra rundt og råne med jenter og drive med hobbyer som innebærer kontakt med andre mennesker, det kan de. Sånne slabbedasker skulle absolutt ha vært ut i jobb. Problemet er at det er svært vanskelig å skille mellom dem som er virkelig syke og dem som bare later som. Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8

308 000 uføre, er det i følge dagens Aftenposten. Mange nok det, ikke nødvendig å legge på 150 000!

Svært mange uføre bør på et eller annet vis tilbakeføres til arbeidslivet, det er jeg enig med deg i, men det triste med den nye uførereformen er at de som virkelig er syke også blir straffet og får lavere inntekt

Skrevet

Du må huske på at det er alltid drama rundt statsbudsjettet.

Sist gang var det SV som fikk svi, og velgerne mente de hadde sviktet. Spesielt i kampen mot fattigdom.

Også da gikk sprøsmålene: Angrer du?

Tror ikke at man har grunn tiol å angre hvis man stemte blått ved sist valg. Denne regjeringen har gjort mange endringer og fjernet mange "filleregler". De har opptrått mye i tråd med "Blå verdier"

Jeg tror det er sunt for Norge og veksle litt på fargene i regjeringen.

Anonymous poster hash: 0abea...aeb
Skrevet

Det er vel en kjent sak at de som stemmer FrP er de som også vil tape mest på å ha FrP i regjering... Men de lar seg blende av "billigpolitikk" som lavere bensinpriser og nei til flere innvandrere, uten å sette seg inn i hvordan FrPs politikk er nådeløs mot samfunnets "svakeste." Er for dumt å angre nå, neste gang kan D kanskje være en ide å sette seg ordentlig inn i politikken før man stemmer??

Anonymous poster hash: 47703...693

Skrevet

Det er vel en Frp-velger i et nøtteskall det, å bli lurt med alle enkeltsakene som skal gjøre livet så mye enklere for en selv (billigere bensin, alkohol, netthandel fra utlandet, skatteletter, som jo viser seg å kun komme de rikeste til gode osv) uten å se hvilke konsekvenser slike ting har i samfunnet ellers og hva det må gå på bekostning av. Enkle sjeler og neppe de skarpeste knivene i skuffen.

Anonymous poster hash: f14d5...e9d

Skrevet

Forslaget om uføre ble fremmet av Stoltenberg-regjeringen, ikke FrP alene. Det er bare at den forrige regjeringen ikke fikk nok tid til å sette lovforslaget ut i livet. Men det er sikkert ingen som har satt seg inn i?

Jeg er delt når det gjelder uføre. Jeg NEKTER å tro at alle 450 000 uføre i Norge er så syke at de ikke kan jobbe i hvert fall deltid. Kjenner 3 stk som ikke burde ha vært uføre. De har "sosial angst" så sterk at de ikke kan dra på jobb, men feste hver eneste helg, dra rundt og råne med jenter og drive med hobbyer som innebærer kontakt med andre mennesker, det kan de. Sånne slabbedasker skulle absolutt ha vært ut i jobb. Problemet er at det er svært vanskelig å skille mellom dem som er virkelig syke og dem som bare later som.

Men det går jo utover de uskyldige, som ikke har noe mulighet til å komme seg ut i jobb. Og synes det er ekstra fælt at det må ramme de med barn.

Jeg har selv vært syk i mange år, hadde midlertidig ufør da det eksisterte, ble enslig mor på den tiden og barnetillegget kom veldig godt med. Så forsvant midlertidig ufør og jeg måtte over på AAP, og jeg med 2 barn, mistet flere tusen i måneden. Hadde laveste sats, som allerede er for lite og leve på. Dette endret jo økonomien til meg og barna dramatisk. Og jeg synes det er så fælt da vi skal få ennå flere fattige barn i Norge.

Og hvor lett er det å ikke bli ufør? Jeg måtte virkelig kjempe i mange år for å slippe å bli ufør, for de ville mye heller ha en 30 åring uføretrygded, enn å omskolere meg. Og de var så snille at jeg fikk dekt generell studiekompetanse. Høyskole fikk jeg avslag på, og går 2. året og betaler alt selv. Men det er virkelig ikke lett, og mine barn lider under det. Men jeg har ikke noe valg. For jeg får ikke jobb uten utdannelse. Og den dagen jeg er ferdig utdannet og får jobb, så slipper mine barn å være fattige lenger.

Men de aller fleste syke mennesker har ikke den styrken og viljen jeg har. De aksepterer heller å bli uføre.

Skrevet

Men det går jo utover de uskyldige, som ikke har noe mulighet til å komme seg ut i jobb. Og synes det er ekstra fælt at det må ramme de med barn.

Jeg har selv vært syk i mange år, hadde midlertidig ufør da det eksisterte, ble enslig mor på den tiden og barnetillegget kom veldig godt med. Så forsvant midlertidig ufør og jeg måtte over på AAP, og jeg med 2 barn, mistet flere tusen i måneden. Hadde laveste sats, som allerede er for lite og leve på. Dette endret jo økonomien til meg og barna dramatisk. Og jeg synes det er så fælt da vi skal få ennå flere fattige barn i Norge.

Og hvor lett er det å ikke bli ufør? Jeg måtte virkelig kjempe i mange år for å slippe å bli ufør, for de ville mye heller ha en 30 åring uføretrygded, enn å omskolere meg. Og de var så snille at jeg fikk dekt generell studiekompetanse. Høyskole fikk jeg avslag på, og går 2. året og betaler alt selv. Men det er virkelig ikke lett, og mine barn lider under det. Men jeg har ikke noe valg. For jeg får ikke jobb uten utdannelse. Og den dagen jeg er ferdig utdannet og får jobb, så slipper mine barn å være fattige lenger.

Men de aller fleste syke mennesker har ikke den styrken og viljen jeg har. De aksepterer heller å bli uføre.

Eller så er de rett og slett bare sykere enn deg da vet du, nepe!

Anonymous poster hash: 8d0ee...592

Skrevet

Enig.
Skrevet

Snakker om svart/ hvitt! De rike betaler fremdeles mer skatt enn de fattige. Det handler ikke om å " få " penger. Har det falt deg inn at de rike har jobbet for pengene sine? Tror du mange har tatt en sjanse når de har startet bedrifter og pantsatt hjem og diverse? Tror du livet bare er urettferdig og at mange er direkte " skyld" i sin egen situasjon enten man er fattig eller rik. Hvis du har jobbet knallhardt og prioritert bort både familie og fritid, hvorfor i alle dager skal du ha lyst å dele fortjenesten. Man skatter allerede og denne tyningen av de rike som AP har stått for må ta slutt. Alternativet er at de flytter fra Norge og flagger ut alt. Da kommer det ingen skattepenger heller. Men dette er kanskje litt mye å forvente at du skal forstå. Ingen har tatt noe fra noen, regjeringen jevner ut og stopper tyning og beskatning av penger det fra før er skattet av. Alle er ikke like og alle gjør ikke like stor innsats. Hvorfor i all verden skal noen gidde å starte firmaer og skape arbeidsplasser hvis de ikke får noe igjen? Jeg er kjempe fornøyd med både Høyre og FrP og tror de som blir skuffet er det fåtallet som faktisk bare bryr seg om bensinpriser. Er du virkelig på høyresiden er alt regjeringen har foretatt seg så langt helt innenfor.

Anonymous poster hash: cb852...2bb

Skrevet

Ja, jeg er mye mer fornøyd nå. Selvsagt er jeg ikke enige i alt.

Anonymous poster hash: 92442...1dc
Skrevet

Har også vert alenemor med to barn. Nå gift og har fått 3 barn til. Jobber 100% og tjener vel rundt 400 000,- i året. Stemmer Frp også neste valg :) 

Anonymous poster hash: 1dfb9...9bb

Skrevet

Strålende fornøyd med forslag til statsbudsjett og håper blåblått får minst 50% av stemmene neste år.

Skjønner ikkje korfor de får skylda for å gjøre de fattige fattigere.

Skrevet

Har også vert alenemor med to barn. Nå gift og har fått 3 barn til. Jobber 100% og tjener vel rundt 400 000,- i året. Stemmer Frp også neste valg :)

Anonymous poster hash: 1dfb9...9bb

På hvilket grunnlag?? Hva er det med FrPs politikk som gjør at du vil stemme på dem?

Anonymous poster hash: 47703...693

Skrevet

Uansett kva du stemmer blir det samme bråket kvart år.

Anonymous poster hash: 6d988...917

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...