Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #26 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg koser meg nå de får bort alle tulleforbudene vi har eller har hatt + at de nå faktisk sattser på infrastruktur og de eldre. Bilistene blir ikke systematisk melket for penger. Alkoholavgiften ble høynet noe jeg faktisk synest er greit. grensa for hvor mye vi kan handle tollfritt fra utlandet ble juster for første gang på 40! år. Endelig begynner det å skje noe Jeg har alltid trodd at det var det samme hva jeg stemte på, at vi ikke kom til å merke så mye til det, men nå ser jeg det nytter. Jeg kommer til å stemme blått ved neste valg også. Anonymous poster hash: 92442...1dc
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #27 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg koser meg nå de får bort alle tulleforbudene vi har eller har hatt + at de nå faktisk sattser på infrastruktur og de eldre. Bilistene blir ikke systematisk melket for penger. Alkoholavgiften ble høynet noe jeg faktisk synest er greit. grensa for hvor mye vi kan handle tollfritt fra utlandet ble juster for første gang på 40! år. Endelig begynner det å skje noe Jeg har alltid trodd at det var det samme hva jeg stemte på, at vi ikke kom til å merke så mye til det, men nå ser jeg det nytter. Jeg kommer til å stemme blått ved neste valg også. Anonymous poster hash: 92442...1dc Jeg og Anonymous poster hash: 75e96...241
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #28 Skrevet 9. oktober 2014 Man kan jo håpe de har lært, men erfaring tilsier at de som stemmer FrP har svært lav forståelse for samfunn, og kun henger seg opp i overfladiske ting, uten å forstå sammenhenger og konsekvenser.De tenker at de vil jommen ha billig bensin og billig mat og betale mindre skatt og ha og ha og ha, og skjønner ikke i implikasjonene dette har for velferdsstaten, miljøet og samfunnet forøvrigAnonymous poster hash: 69852...96a Ja, for DETTE var svært reflektert innlegg fra deg, overhode ingen generalisering eller svart-hvitt syn. Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8 Alle jeg kjenner som har stemt på FrP har vært ekstremt opptatt av enkeltsaker og populistisk politikk (som også FrP er opptatte av) og ikke av de store linjene Anonymous poster hash: 69852...96a Kjære. Alle du kjenner. Hvor mange % av nevnte valggruppe kjenner du? Utrolig generaliserende det du sier. Vitner om lav intelligens. Anonymous poster hash: 21a30...591
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #29 Skrevet 9. oktober 2014 Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres? Anonymous poster hash: 6ad78...016 Er du seriøs nå? Håper ikke du deltar i debatter med eget navn med slike innspill? Du fremstår som spesielt dum når du sier slikt. Anonymous poster hash: 21a30...591
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #30 Skrevet 9. oktober 2014 Ja, jeg er fortsatt fornøyd. Jeg jobber hardt og mye for å komme dit jeg vil og blir belønnet for det. Selv har jeg venninner som er alene med barn eller som har andre menn enn barnefaren og fy **** som de sutrer, klager og forventer at alt skal ordnes for dem. Kresne på jobb og jobber heller 20% i en jobb som de liker enn 100% for å sørge for stabil økonomi. Slutter i jobb så snart de får se kjæreste så vedkommende kan forsørge dem, gjør slett innsats på skolen og forventer avlastning gratis fra foreldre og venninner. Bruker penger på røyk, snus, take away mat og mobil istedenfor barna. Skal alltid låne penger av folk og snylter på venninnekvelder. På tide at de straffes! Har også to-tre kompiser som ikke gidder å jobbe og heller vil spille så de har søkt om uføretrygd og aap. Er drittlei av snyltere og det er langt fler av dem enn mange tror! Anonymous poster hash: 32d85...a45
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #32 Skrevet 9. oktober 2014 Og hvis du er fattig eller har lav inntekt så du knapt kan forsørge deg selv så trenger du vel ikke å få flere barn? Gjør noe med inntekten før du får barn. Er så mange som bare tenker at de har rett til å få barn fordi det er gratis og lage dem og alle skal få lov å ha barn, men hva med å sørge for at du faktisk kan forsørge dem? Neida, staten ordner! Anonymous poster hash: 32d85...a45
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #33 Skrevet 9. oktober 2014 Det virker som om folk som stemmer frp tror at folk velger/ønsker å være ufør! Hvem er det som ønsker å være ufør? Det er veldig trist at folk som er oppegående og har faktisk fått til å komme i jobb å utføre utdanning, bare ser ned på de som er uføre. Og hvertfall om man er ufør pågrunn av psyken. Det er akkurat som om man må være grønnsak for at man ikke skal bli sett ned på som ufør i Norge. Og har det noen gang slått dere at de som sliter med psyken, klarer å være sosial når de ikke jobber, fordi at de da først har energi til å komme seg ovenpå i en stund. Og itilegg så kan det være endel av behandlingsprogrammet for de å være sosial. For meg så er det å være (eller prøve å være sosial) en del av min behandling. Og jeg kan love dere at dere hadde helt klart sett ned på meg om dere viste at jeg gikk på AAP og så meg ute blandt folk. Jeg er veldig flink til å være blid, glad, leende og morsom. Men, jeg klarer det ikke i lengere tid. Jeg blir dødssliten og jeg sover i MANGE timer etterpå. Om jeg må på jobb, å gjøre dette hverdag pluss at jeg ikke få nokk søvn, så blir jeg VIRKELIG syk på et par mnd. Og har ikke sjans til å komme meg utav en deprisjon. Siste deprisjonen min varte i 2 og et halvt år. og det var ikke en lett deprisjon eller. Og for hver gang man får en ny deprisjon så øker man sjansen for at de blir dypere å lengere! Jeg har ikke vært deprimert på 2år nå. Men, det har tatt meg så lang tid for å komme meg etter den siste deprisjonen også! Det er kunn de siste mnd jeg faktisk har klart å føle meg hel igjen. Og selvom dere ikke ser at jeg jobber med meg selv. Så har jeg jobbet iherdig med min tanke gang, og det å gå ut døra, eller gå i butikken. Det å se fresh ut, det å bli sosial igjen (for jeg var egentlig veeeldig sosial før) det å få en normal døgnrytme, det å ha en god hygene, og å rydde og vaske rundt meg. Døds flaut for meg å si at jeg må jobbe med hygenen og å vaske rydde huset. Dette er jo helt elimintære ting alle egentlig kan! Men, alt dette kommer ikke bare tilbake selv etter en deprisjon er over. Man må jobbe med alt av dette, og det tar TID!! Og ikke for å snakke om hvordan hjernen min har blitt etter så mange lange å dype deprisjoner.. Altså, jeg har så dårlig hukommelse, at det er flaut.. Anonymous poster hash: 505d7...795
Luksusdyret Skrevet 9. oktober 2014 #34 Skrevet 9. oktober 2014 Hehe, den personen på min venneliste som syter mest over statsbudsjettet er dama som fikk ung ufør, men som driver med hobby hver dag (salg av håndarbeid), hugger ved, går på fest minst 2-3 ganger per måned, vasker hus dagen langt og gjør andre ting som jeg, frisk i full jobb, ikke en gang har krefter til å gjøre.
Iiiiik Skrevet 9. oktober 2014 #35 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg tror at det å angre på det man har stemt, forekommer svært sjelden. Som denne tråden også viser - man legger vekt på og legger merke til ulike aspekter og da helst det som stemmer med ens egen overbevisning. Synes forresten at å fastslå at andre er dumme, uempatiske, uintelligente, selvsentrerte osv er svært svakt retorisk. Hvis man vil ha en debatt, må man vel kunne diskutere innholdet i politikken og ikke hverandres egenskaper? For meg som er uenig med svært mye av det FrP mener, er det fristende å tenke at de som stemmer FrP ikke ser de store linjene, men saken er vel mer den at de ser andre linjer enn meg og synes mine linjer ikke er relevante. Jeg skulle nok ønske at de blå la seg på en mer moderat linje i bruk av oljefondet, at de var mer opptatt av grunnene til at folk står utenfor arbeidslivet enn å si at flere må tilbake i arbeid, at de ikke brydde seg om segway og tollfri netthandel osv osv. Men dette har de gått til valg på og dette innfrir de. Til glede for dem som er enige og til en viss egrelse for meg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #36 Skrevet 9. oktober 2014 Hehe, den personen på min venneliste som syter mest over statsbudsjettet er dama som fikk ung ufør, men som driver med hobby hver dag (salg av håndarbeid), hugger ved, går på fest minst 2-3 ganger per måned, vasker hus dagen langt og gjør andre ting som jeg, frisk i full jobb, ikke en gang har krefter til å gjøre. Men å jobbe blir for krevende? Sånne folk gjør meg kvalm Anonymous poster hash: 32d85...a45
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #37 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg er bare nysgjerrig, hvor mange av dere er fornøyd med endringene som kom ,og fortsetter å komme, med ny regjering? Venninnen min er aleinemamma til to barn, hun har under middels inntekt og barnefaren er ikke tilstedeværende i det hele tatt. Hun stemte FrP og angrer nå som en hund. Dere som er fornøyde, hvor ligger dere på inntekt/formue skalaen osv? Anonymous poster hash: 06187...e19 Har også vert alenemor med to barn. Nå gift og har fått 3 barn til. Jobber 100% og tjener vel rundt 400 000,- i året. Stemmer Frp også neste valg Anonymous poster hash: 1dfb9...9bb På hvilket grunnlag?? Hva er det med FrPs politikk som gjør at du vil stemme på dem? Anonymous poster hash: 47703...693 Synes generelt det er mer "tak" i de. Har tro på at de røsker opp i endel unødvendig byråkrati feks. Liker at de nå satser på veier, helse og politi. Er selvsagt ikke enig i alt, men mye. Anonymous poster hash: 1dfb9...9bb
Luksusdyret Skrevet 9. oktober 2014 #38 Skrevet 9. oktober 2014 Hehe, den personen på min venneliste som syter mest over statsbudsjettet er dama som fikk ung ufør, men som driver med hobby hver dag (salg av håndarbeid), hugger ved, går på fest minst 2-3 ganger per måned, vasker hus dagen langt og gjør andre ting som jeg, frisk i full jobb, ikke en gang har krefter til å gjøre. Men å jobbe blir for krevende? Sånne folk gjør meg kvalm Anonymous poster hash: 32d85...a45 Jepp, akkurat det jeg vil frem til. Har to til uføre på vennelista, og de klager ikke og bærer seg, de er faktisk veldig syke begge to. Bare det at fake uføre klager masse på det nye statsbudsjettet viser jo at noe må gjøres for å redusere antall 100% uføre, jeg har ingen tro på at 380 000 mennesker i Norges land er så syke at de ikke kan jobbe noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #39 Skrevet 9. oktober 2014 Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres?Anonymous poster hash: 6ad78...016 Snakker om svart/ hvitt! De rike betaler fremdeles mer skatt enn de fattige. Det handler ikke om å " få " penger. Har det falt deg inn at de rike har jobbet for pengene sine? Tror du mange har tatt en sjanse når de har startet bedrifter og pantsatt hjem og diverse? Tror du livet bare er urettferdig og at mange er direkte " skyld" i sin egen situasjon enten man er fattig eller rik. Hvis du har jobbet knallhardt og prioritert bort både familie og fritid, hvorfor i alle dager skal du ha lyst å dele fortjenesten. Man skatter allerede og denne tyningen av de rike som AP har stått for må ta slutt. Alternativet er at de flytter fra Norge og flagger ut alt. Da kommer det ingen skattepenger heller. Men dette er kanskje litt mye å forvente at du skal forstå. Ingen har tatt noe fra noen, regjeringen jevner ut og stopper tyning og beskatning av penger det fra før er skattet av. Alle er ikke like og alle gjør ikke like stor innsats. Hvorfor i all verden skal noen gidde å starte firmaer og skape arbeidsplasser hvis de ikke får noe igjen? Jeg er kjempe fornøyd med både Høyre og FrP og tror de som blir skuffet er det fåtallet som faktisk bare bryr seg om bensinpriser. Er du virkelig på høyresiden er alt regjeringen har foretatt seg så langt helt innenfor. Anonymous poster hash: cb852...2bb Er litt enig. Men nå har ikke mangel på arbeidsplasser vært noe problem enda (svært lav arbeidsledighet lenge, sammenlikn med resten av Europa!), og tenker at det ikke er nødvendig å gjøre dette før man ser en trend på at det faktisk er problematisk. Anonymous poster hash: f4953...f7b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #40 Skrevet 9. oktober 2014 Det finnes veldig få land (jeg kjenner faktisk ingen) som gir så lite uttelling for å ta utdannelse som i Norge. Og slik jeg leser her inne SKAL det ikke lønne seg heller, for det beste er vel at alle får like mye. For det er det som blir resultat når man tar og tar fra de "rike" og gir til de stakkars fattige. Hvordan skal man da bli motivert til å stå på, går utover seg selv og skape noe? Jeg syns ikke at en som ikke jobber trenger å eie et hus faktisk som blir nedbetalt av skattebetalere. Jeg mener at det man eier skal man jobbe for og ikke få i gave fra samfunnet. Selvsagt skal ingen sulte ihjel og jeg syns skatt er helt greit, men jeg irriterer meg over hvordan skatten blir brukt. Investeringer i landet er lave, infrastrukturen smuldrer opp (vel, veier har jo omtrent aldri eksistert), hva skal vi egentlig leve av når oljen tar slutt? Konkurransedyktige er vi ikke. Anonymous poster hash: 8886e...a06
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #41 Skrevet 9. oktober 2014 Hehe, den personen på min venneliste som syter mest over statsbudsjettet er dama som fikk ung ufør, men som driver med hobby hver dag (salg av håndarbeid), hugger ved, går på fest minst 2-3 ganger per måned, vasker hus dagen langt og gjør andre ting som jeg, frisk i full jobb, ikke en gang har krefter til å gjøre.Men å jobbe blir for krevende? Sånne folk gjør meg kvalm Anonymous poster hash: 32d85...a45 Jepp, akkurat det jeg vil frem til. Har to til uføre på vennelista, og de klager ikke og bærer seg, de er faktisk veldig syke begge to. Bare det at fake uføre klager masse på det nye statsbudsjettet viser jo at noe må gjøres for å redusere antall 100% uføre, jeg har ingen tro på at 380 000 mennesker i Norges land er så syke at de ikke kan jobbe noe som helst. Det er typisk! Kjenner en som virkelig jobber hardt 100% og har fått seg jobb gjennom god innsats på studiet. Han har en multifunksjonshemmet sønn som er avhengig av 24/7 hjelp og oppfølging. Han klager aldri. Han får assistenter om natten, men er ellers alene og et skikkelig stå på menneske! Beundrer han herfra til evigheten! Han stemmer også FrP og det er fordi han heller vil ha mer igjen for jobben han gjør og betaler heller litt ekstra for god hjelp enn dårlig oppfølging fra det offentlige og lav omsorgslønn eller trygd. Aldri hørt han klage, men min pc-spillene kompis klager på at han kun får 15000 for å sitte på ræva hjemme hos sine foreldre og gjøre nada. Han kan jobbe. Anonymous poster hash: 32d85...a45
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #42 Skrevet 9. oktober 2014 Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres? Anonymous poster hash: 6ad78...016 Snakker om svart/ hvitt! De rike betaler fremdeles mer skatt enn de fattige. Det handler ikke om å " få " penger. Har det falt deg inn at de rike har jobbet for pengene sine? Tror du mange har tatt en sjanse når de har startet bedrifter og pantsatt hjem og diverse? Tror du livet bare er urettferdig og at mange er direkte " skyld" i sin egen situasjon enten man er fattig eller rik. Hvis du har jobbet knallhardt og prioritert bort både familie og fritid, hvorfor i alle dager skal du ha lyst å dele fortjenesten. Man skatter allerede og denne tyningen av de rike som AP har stått for må ta slutt. Alternativet er at de flytter fra Norge og flagger ut alt. Da kommer det ingen skattepenger heller. Men dette er kanskje litt mye å forvente at du skal forstå. Ingen har tatt noe fra noen, regjeringen jevner ut og stopper tyning og beskatning av penger det fra før er skattet av. Alle er ikke like og alle gjør ikke like stor innsats. Hvorfor i all verden skal noen gidde å starte firmaer og skape arbeidsplasser hvis de ikke får noe igjen? Jeg er kjempe fornøyd med både Høyre og FrP og tror de som blir skuffet er det fåtallet som faktisk bare bryr seg om bensinpriser. Er du virkelig på høyresiden er alt regjeringen har foretatt seg så langt helt innenfor. Anonymous poster hash: cb852...2bb Så da mener du at det er helt riktig at det er fra de syke de skal kompensere for at de rike får mer skattelette? Anonymous poster hash: d5912...65a
Marriet Skrevet 9. oktober 2014 #43 Skrevet 9. oktober 2014 Hehe, den personen på min venneliste som syter mest over statsbudsjettet er dama som fikk ung ufør, men som driver med hobby hver dag (salg av håndarbeid), hugger ved, går på fest minst 2-3 ganger per måned, vasker hus dagen langt og gjør andre ting som jeg, frisk i full jobb, ikke en gang har krefter til å gjøre. Men å jobbe blir for krevende? Sånne folk gjør meg kvalmAnonymous poster hash: 32d85...a45 Men vi vet jo at det som ser fint og flott ut på fb ikke bestandig er det. Ingen får ung ufør eller ufør uten grunn. Det er ikke bare å gå til legen å si "jeg trenger uføretrygd jeg gitt". Det er jo noe som gjør at hun ikke kan jobbe. Fysisk eller psykisk.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #44 Skrevet 9. oktober 2014 Egentlig er det rimelig nedlatende å tro at noen angrer. Dette vil jo si at noen tror at de som stemte blått ikke har skjønt hva det innebærer. Det regjeringen fører nå er en typisk blå politikk og da er det naturlig å anta at de som stemte blått er fornøyde og vil stemme det samme igjen. Værre eller mer komplisert er det ikke. Anonymous poster hash: cb852...2bb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #45 Skrevet 9. oktober 2014 Til dere som sier det er "enkle" folk med lite innsikt og som kun har fokus på enkeltsaker som stemmer frp kan jeg fortelle at de fleste i min omgangskrets stemmer frp. Det vil si at med unntak av de jeg nevnte tidligere som alltid stemmer Ap eller SV så har alle de jeg vet stemmer FrP minimum en master, noen to og andre doktorgrad. De jobber innenfor ulike yrker, men er alle engasjert i politikk og ikke populistiske enkeltsaker. De bryr seg pent lite om lavere pris på alkohol og billigere bensin, men er opptatt av å få beholde mer av det de tjener og være mer selvstendige. Ikke en av dem har inntekt under 500 000, alle er i godt etablerte forhold med ektefelle eller samboer med lik eller høyere inntekt. I Norge straffes man for å jobbe hardt og folk forventer at hvis du jobber hardt så skal du dele penger med de som ikke gidder. Fakta er at mange av de uføretrygdede kan jobbe. Helt greit med de som virkelig er syke eller har medfødte lidelser, men er litt for lett å bli psykisk syk. Man sykeliggjør samfunnet og folket. Anonymous poster hash: 32d85...a45
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #46 Skrevet 9. oktober 2014 Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres? Anonymous poster hash: 6ad78...016 Snakker om svart/ hvitt! De rike betaler fremdeles mer skatt enn de fattige. Det handler ikke om å " få " penger. Har det falt deg inn at de rike har jobbet for pengene sine? Tror du mange har tatt en sjanse når de har startet bedrifter og pantsatt hjem og diverse? Tror du livet bare er urettferdig og at mange er direkte " skyld" i sin egen situasjon enten man er fattig eller rik. Hvis du har jobbet knallhardt og prioritert bort både familie og fritid, hvorfor i alle dager skal du ha lyst å dele fortjenesten. Man skatter allerede og denne tyningen av de rike som AP har stått for må ta slutt. Alternativet er at de flytter fra Norge og flagger ut alt. Da kommer det ingen skattepenger heller. Men dette er kanskje litt mye å forvente at du skal forstå. Ingen har tatt noe fra noen, regjeringen jevner ut og stopper tyning og beskatning av penger det fra før er skattet av. Alle er ikke like og alle gjør ikke like stor innsats. Hvorfor i all verden skal noen gidde å starte firmaer og skape arbeidsplasser hvis de ikke får noe igjen? Jeg er kjempe fornøyd med både Høyre og FrP og tror de som blir skuffet er det fåtallet som faktisk bare bryr seg om bensinpriser. Er du virkelig på høyresiden er alt regjeringen har foretatt seg så langt helt innenfor. Anonymous poster hash: cb852...2bb Så da mener du at det er helt riktig at det er fra de syke de skal kompensere for at de rike får mer skattelette? Anonymous poster hash: d5912...65a Ja, det mener jeg. Som en annen her nevnte, ser jeg ikke hvorfor man skal tjene det samme som de fleste andre når man er trygdet. De med penger har oftest jobbet hardt for de og de skatter uansett mer enn folk flest. Man kunne kanskje heller kutte på andre ting da for å finansiere trygdefesten ( snakker ikke om de som faktisk er syke, men alle de som later som ) Hva med å kutte litt i bistand for eksempel? Hvis ingen får tjene penger uten å bli straffet flagger alle de rike ut. Bare se på Frankrike, der alle rikingene rømmer landet. Ikke ideelt siden de faktisk ikke lenger skaper arbeidsplasser som landet så sårt trenger. Det handler ikke om at de syke betaler for noe skattelette, dette er en vanvittig forenklet versjon av sannheten. Anonymous poster hash: cb852...2bb
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #47 Skrevet 9. oktober 2014 Ja for mange av de uføre har jo ikke slitt gjennom et langt liv før de ble syke og betalt inn skatt på lik linje som alle andre? At veldig mange av de uføre nå skal presses (de kaller det motiveres) ut i jobb, vil koste staten enorme pengebeløp, da mange vil bli enda sykere og sykehusinnleggelser vil øke, samt at helsekøene vil bli ennå lengre. Ps...de ER faktisk syke!! De uføre skal ut i jobb, men Erikson regner med høyere ledighet fremover og som vi alle vet så står jo de syke sterkest i jobbmarkedet....logisk? Snylterne skal taes, at de samtidig tar med seg de faktisk syke i samme dragsuget, spiller visst ingen rolle, så da kan man jo si at det blir forbudt i Norge å kjøre bil...hvorfor? Jo fordi noen misbruker førerkortet sitt og kjører for fort, med alle ulykker det fører med seg, som derigjen blir en utgiftspost for staten! Det var meningen at de uføretrygdede skulle få høyere trygd for å kompensere for høyere skatt, dette utgikk, og de har istede gitt en overgang på 3 år...hva da når de 3 årene er over? Har de da blitt mere vant med å ikke ha pålegg til brødet? De uføre hadde fra før en trang økonomi, nå mister mange av dem flere tusen pr mnd, barnetillegg + økt skatt. jeg husker veldig et stk Siv Jensen som lovte at de uføre ikke skulle få mindre med dem i regjering.... Snart innfører de Aktiv dødshjelp i håp om at de uføre tar et hint! Joda, så ønsket føler de syke seg! En belastng for alle i Norge. Anonymous poster hash: d5912...65a
Peispå! Skrevet 9. oktober 2014 #48 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg er en god blanding av Høyre og FRP. Angrer lite på valget. Som under andre regjeringer er jeg fornøyd med mye, og mindre fornøyd med annet. Det gleder meg at helse er blitt prioritert, at kriminelle får det tøffere og at bil (som dessverre er et nødvendig onde for mange) er blitt billigere, slik at det ganger folk flest. Når det er sagt, synes jeg omgjøringen for trygdede/skatt virker rotete, og at de som virkelig trengte et skattelette ikke får det i noen utgjørende grad. Det var skuffende.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #49 Skrevet 9. oktober 2014 Ja for mange av de uføre har jo ikke slitt gjennom et langt liv før de ble syke og betalt inn skatt på lik linje som alle andre? At veldig mange av de uføre nå skal presses (de kaller det motiveres) ut i jobb, vil koste staten enorme pengebeløp, da mange vil bli enda sykere og sykehusinnleggelser vil øke, samt at helsekøene vil bli ennå lengre. Ps...de ER faktisk syke!! De uføre skal ut i jobb, men Erikson regner med høyere ledighet fremover og som vi alle vet så står jo de syke sterkest i jobbmarkedet....logisk? Snylterne skal taes, at de samtidig tar med seg de faktisk syke i samme dragsuget, spiller visst ingen rolle, så da kan man jo si at det blir forbudt i Norge å kjøre bil...hvorfor? Jo fordi noen misbruker førerkortet sitt og kjører for fort, med alle ulykker det fører med seg, som derigjen blir en utgiftspost for staten! Det var meningen at de uføretrygdede skulle få høyere trygd for å kompensere for høyere skatt, dette utgikk, og de har istede gitt en overgang på 3 år...hva da når de 3 årene er over? Har de da blitt mere vant med å ikke ha pålegg til brødet? De uføre hadde fra før en trang økonomi, nå mister mange av dem flere tusen pr mnd, barnetillegg + økt skatt. jeg husker veldig et stk Siv Jensen som lovte at de uføre ikke skulle få mindre med dem i regjering.... Snart innfører de Aktiv dødshjelp i håp om at de uføre tar et hint! Joda, så ønsket føler de syke seg! En belastng for alle i Norge. Anonymous poster hash: d5912...65a Veldig enig med deg! Anonymous poster hash: 505d7...795
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2014 #50 Skrevet 9. oktober 2014 Men dere som stemmer Frp, synes dere det er bra at de fattige bare skal bli fattigere, og at det er spesielt de fattige som har barn som skal få mindre penger. Mens de rike skal få mere penger. Hvor er medmenneskeligheten deres? Anonymous poster hash: 6ad78...016 Forslaget om uføre ble fremmet av Stoltenberg-regjeringen, ikke FrP alene. Det er bare at den forrige regjeringen ikke fikk nok tid til å sette lovforslaget ut i livet. Men det er sikkert ingen som har satt seg inn i? Jeg er delt når det gjelder uføre. Jeg NEKTER å tro at alle 450 000 uføre i Norge er så syke at de ikke kan jobbe i hvert fall deltid. Kjenner 3 stk som ikke burde ha vært uføre. De har "sosial angst" så sterk at de ikke kan dra på jobb, men feste hver eneste helg, dra rundt og råne med jenter og drive med hobbyer som innebærer kontakt med andre mennesker, det kan de. Sånne slabbedasker skulle absolutt ha vært ut i jobb. Problemet er at det er svært vanskelig å skille mellom dem som er virkelig syke og dem som bare later som. Anonymous poster hash: 7f3e7...cc8 Problemet er jo at de som sitter igjen etter at "naverne", snylterne må komme seg i arbeid, er de virkelige taperne. De som ikke kan jobbe, de som faktisk er uføre, de blir nå dobbelt tapere. Joda, veldig bra å ta tak i problemet med å "tvinge" enkelte i jobb, men disse ødelgger så mye for dem som trenger det mest. Syns det er virkelig triste greier. Anonymous poster hash: a5dae...a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå