Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #51 Skrevet 7. oktober 2014 Sier han ville betalt, det ville jeg også gjort. Personlig ville jeg ikke støttet det om det var snakk om alkohol eller tobakk, men hadde det vært nødvendige ting ville jeg uten tvil hjulpet. Hadde nok slengt på en sjokolade eller noe lignende også Hyggelig å hjelpe, men å slenge på en sjokolade i tillegg virker faktisk bare cocky. Anonymous poster hash: 6de3d...38c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #52 Skrevet 7. oktober 2014 Han hadde ikke betalt , ikke jeg heller og 350 kr er litt for høy sum for nødvendige varer. Hadde hun stått der med barn som var forkjølet og hun hadde kjøp nesespray eller / og paracet stikkpiller el vanlig så hadde vi betalt. Anonymous poster hash: 9679a...088
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. oktober 2014 #53 Skrevet 7. oktober 2014 Han hadde ikke betalt. Uavhengig av vår økonomiske situasjon. Jeg hadde heller ikke dratt kortet for andre for 350kr. Småpenger ja.
Himmel og hav Skrevet 8. oktober 2014 #55 Skrevet 8. oktober 2014 Han sier at han hadde nok ikke betalt 350,- for noen han ikke kjente. Hadde det vært en bekjent, så hadde han gjort det, eller om det hadde vært f.eks en mor som ikke hadde nok til ei pakke nan el og så veldig fortvila ut. Bortsett fra det, så hadde han etterhvert begynt å vurdere om han skulle bytte kø. Det samme hadde jeg gjort. Det å hjelpe noen som mangler de siste 20 kronene, kan jeg godt gjøre, og har gjort noen ganger, eller betale billett for noen som ikke får kortet til å virke på toget, men jeg ville heller ikke betalt en sånn sum for noen jeg ikke visste mer om enn at de har et kort som streiker.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #56 Skrevet 8. oktober 2014 Ingenting, noe jeg er helt enig i, dette har hun skylden i selv Anonymous poster hash: 96b25...805
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #57 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg tror ikke han ville gjort noe. Hva mener du han skulle gjort? Spandert 350kr?? Det er mye penger! Vi har ikke råd til å avse så mye penger til en fremmed. Anonymous poster hash: d6787...5ff
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #58 Skrevet 8. oktober 2014 Går i den andre kassen. Vi har ikke mer enn vi trenger selv, og hadde han betalt for henne hadde det vært vi som måtte gått på NAV for å søke om nødhjelp. Anonymous poster hash: 55afb...b09 Dere hadde måttet gå på NAV dersom dere fikk 350 kr i uforutsette utgifter? Anonymous poster hash: a8849...d44 Denne mnd her ja. Venter på sykepenger, og har ikke ei krone mer enn vi trenger selv. Er ikke alle som har ræva full i penger her i landet, og hvertfall ikke alle som kan kaste vekk 350 kr på fremmede. Anonymous poster hash: 55afb...b09 Det handler ikke om å ha ræva full av penger eller å kaste bort penger på fremmede. Men hvis dere virkelig har det slik at dere ikke vil ha mat på bordet dersom dere får en uforutsett utgift på 350 kr, så er dere økonomisk uansvarlige. Håper dere ikke har barn! Anonymous poster hash: a8849...d44
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #59 Skrevet 8. oktober 2014 Syns det høres rart ut at så mange sier de ville betalt. Det hadde ikke falt meg inn i det hele tatt, og sikkert ikke mannen min heller. Hadde jeg vært den damen og folk hadde tilbudt meg å betale for meg hadde jeg dødd av skam. Vi hadde jo ikke ant noe om bakgrunnen for at hun ikke fikk betalt, om det var noe galt med kortet, om hun hadde penger på en annen konto osv osv. Hadde det vært snakk om en unge som stod og hadde et par kroner for lite til den isen eller det bladet h*n stod og skulle betale hadde vi selvsagt tilbydd oss å betale det som manglet. Anonymous poster hash: 68f78...7c7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #60 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg ville ikke betalt for et voksent menneske med barn, men jeg ville nok betalt for et barn som hadde noen kroner for lite til is eller et blad. En voksen som manglet penger og bare skulle ha et brød eller ikke minst bare toalettpapir kunne jeg nok også tilbudt meg å betale for, men har aldri vært i situasjonen med voksne. Anonymous poster hash: 3309e...8dd
*Nøtta* Skrevet 8. oktober 2014 #61 Skrevet 8. oktober 2014 Min hadde ikke betalt. Han hadde vært redd for å tråkke damen på tærne og gjøre henne forlegen ved å tilby seg å betale. Han er veldig snill av seg, og tenker alltid på hva andre vil tenke/føle, og i et sånt tilfelle hadde det nok virket mot sin hensikt.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #62 Skrevet 8. oktober 2014 Hvis noen hadde manglet et ubetydelig beløp så ville jeg tilbudt meg å hjelpe. F.eks. et barn som hadde handlet for 103 kroner men bare hadde en hundrelapp. Jeg ville ikke tilbudt meg å betale andre sin handling, jeg støtter gjerne frelsesarmeen o.l. men gir ikke penger til fremmede. Jeg har alltid hatt ryddig økonomi, også da jeg hadde dårlig økonomi, har man ikke penger kan man ikke handle. Jeg har opplevd at defekt kort har blitt avvist, det var flaut, men jeg tror det ville vært enda flauere hvis fremmede hadde tilbudt seg å betale maten min. Hadde det vært snakk om noen jeg kjente ville jeg tilbudt meg å betale og gitt dem kontonummeret mitt. Anonymous poster hash: 21312...dac
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #63 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg får ofte avvist på kortet, fordi jeg har glemt å flytte over penger.. Hvordan vet man at det ikke er tilfelle her også? Skal man begynne å spørre feks, for å finne ut om hun er alenemor eller om mannen bare har glemt å føre over nok handlepenger - eller at hun har tatt med feil kort? For hvis det bare er å se fortvila ut og prøve igjen og igjen, så kommer det noen å betaler - så kan det tenkes at noen ville spekulert i det gitt. Anonymous poster hash: 34e2f...a4b
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #64 Skrevet 8. oktober 2014 Jeg har ikke en mann akkurat nå, men min forrige kjæreste kunne fint ha betalt. Men han er multimillionær og spanderer på alt og alle uansett Min eksmann (og far til barna) hadde ikke betalt, det hadde ikke jeg heller. Ikke 350kr, det hadde jeg ikke hatt råd til. Men det hender rett som det er at jeg spytter inn noen kroner om det er et barn som mangler noen mynter Men jeg HAR betalt for en ukjent en gang. Min ekssvigerfar driver den lokale matbutikken. En dag jeg var innom sto det en mann foran meg i køen. Han manglet litt penger, og var veldig fortvilet. (Dette er en mann jeg vet er litt hard på flaska, men denne gangen var det vanlig mat. Hadde ikke sponset alkoholen). Jeg sa jeg kunne betale de siste 79,50 som han manglet. Han takket helhjertet, spurte hva jeg het før han dro. Jeg glemte hele greia fram til min (eks)mann hadde vært og handlet i farens butikk. Han gir meg en konvolutt med navnet mitt på. "Denne lå hos pappa, den er visst til deg", sier ham. Inni var det fire 20kroninger og en hyggelig lapp Dette tar jeg med som en god erfaring. Det gjorde godt å hjelpe ham, og jeg skulle gjerne ha hjulpet alle jeg så i samme situasjon. Men jeg lærte som liten at man aldri må låne bort mer enn man har råd til å gi bort. For ikke alle betaler tilbake. Nå er jeg alenemor med anstrengt økonomi, så jeg kunne ikke betalt mer enn noen mynter for andre Anonymous poster hash: df2ee...38e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #65 Skrevet 8. oktober 2014 Han hadde seriøst aldri fått det med seg!.. Anonymous poster hash: 23460...d8d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #66 Skrevet 8. oktober 2014 Hadde ikke gjort noenting Anonymous poster hash: e1695...a11
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #67 Skrevet 8. oktober 2014 Min hadde ikke betalt, ei heller jeg. Eller det vil si, handler det om barn eller eldre og kanskje opptil 50 kroner så hadde jeg nok gitt vedkommende det. Jeg har vært med å dekke en bussbillett for en ungdom en gang, da vedkommende ikke hadde fått med seg at bussbilletten hadde blitt dyrere. Var snakk om en 10`er, men for den personen betydde det at vedkommende fikk bli med bussen hjem. Husker ikke om det var gutt eller jente og det er nå uvesentlig også Anonymous poster hash: 04dea...5e7
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #68 Skrevet 8. oktober 2014 Verken jeg eller mannen hadde betalt. Jeg har ofte opplevd at kortet ikke har dekning og selvfølgelig blitt irritert fordi jeg må tilbake senere. Men det betyr ikke at jeg ikke har penger, de står på en annen konto Uansett, om en fremmed person hadde tilbydd seg å betale hadde jeg blitt svært pinlig berørt! Jeg hadde tenkt at klærne mine såg så pjuskne ut at de trodde jeg ikke hadde nok til mat på bordet. Anonymous poster hash: 089dd...e76 Akkurat som jeg skulle sagt det selv. Har opplevd ikke dekning, enten må jeg overføre eller så må det vente ett par dager pga at da kommer det penger inn. Mulig hun 2 dager i forveien har vært på shopping og derfor har litt lite penger til neste lønning. Jeg selv hadde fått hakeslepp dersom en vilt fremmed hadde blitt kjempe flau og følt meg innmari dum! Anonymous poster hash: 01dd8...d0d
bergensmil Skrevet 8. oktober 2014 #69 Skrevet 8. oktober 2014 Om det var nødvendigheter på bådet og ikke bare snop og brus, hadde han tilbydd seg å betale om han hadde hatt penger selv. Det samme hadde jeg gjort. Vi tror på god karma!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #70 Skrevet 8. oktober 2014 Hæ, tuller dere? Etter å ha lest kjapt igjennom svarene her, virker det som flertallet hadde betalt. Det tror jeg overhodet ikke noe på! Som flere andre skriver, har også jeg jobbet mange år i butikk, og jeg har ALDRI opplevd en slik situasjon, aldri! Ikke dekning på kortet skjer daglig, men dette har jeg aldri sett. Anonymous poster hash: 5fe68...81a Samme her. Har jobbet i butikk i mange år. Det skjer jo av og til at noen ikke har dekning. Har aldri opplevd at noen fremmede har betalt for de. Anonymous poster hash: 58a15...ca5
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #71 Skrevet 8. oktober 2014 Han hadde ikke betalt. Ikke jeg heller, med mindre det dreide seg om bleier, brød, egg, pålegg, melk osv. Hadde damen hatt brus, røyk, alkohol, sjokolade, potetgull eller svindyre bokser med barnemat i kurven så måtte hun klare seg selv - man må leve etter lommeboka. Anonymous poster hash: 08a73...5ed
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2014 #72 Skrevet 8. oktober 2014 Tror ikke min mann hadde gjort noen ting, og det hadde ikke jeg heller. Vi har ikke råd til å betale 350 kroner til vilt fremmede. Anonymous poster hash: 58a15...ca5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå