Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #1 Skrevet 7. oktober 2014 Du står i kø i en matvarebutikk. Foran deg står ei dame med et barn. Hun har handlet nødvendige varer for 350kr! Kortet er uten dekning. Damen virker opprørt og drar kortet flere ganger. Det funker ikke! Hva gjør mannen deres? Anonymous poster hash: 21856...782
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #2 Skrevet 7. oktober 2014 Han ville betalt hvis han hadde hatt råd. Det samme ville jeg gjort. Anonymous poster hash: de36a...953
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #3 Skrevet 7. oktober 2014 venter på sin tur, betaler såklart ikke for damen! Anonymous poster hash: 985e3...a0c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #5 Skrevet 7. oktober 2014 Både han og jeg hadde betalt Anonymous poster hash: c3941...ff2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #6 Skrevet 7. oktober 2014 Går i den andre kassen. Vi har ikke mer enn vi trenger selv, og hadde han betalt for henne hadde det vært vi som måtte gått på NAV for å søke om nødhjelp. Anonymous poster hash: 55afb...b09
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. oktober 2014 #7 Skrevet 7. oktober 2014 Hadde han ikke betalt så hadde jeg blitt så dypt skuffa og lurt på for hvilket krek jeg delte livet med! Mulig jeg hadde laget meg yndlingsretten hans rett foran øynene hans og gurgla Nøgne øl i tillegg bare for å presisere hvordan det føles når mennesker ikke er rause mot hverandre. For meg sier det veldig mye om mennesker, akkurat dette eksempelet!
Sjokoladebanan Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Nå er ikke mannen her, men jeg tror han ville ha tilbydd seg å betale om han selv hadde penger nok.
håperpåvinterbarn Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg satser på at han hadde betalt. Selv om vi har utrolig dårlig råd for tiden.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg er 40 år gammel og har jobbet i butikk siden jeg var 19, at kunder ikke har dekning på konto er noe som skjer innimellom men jeg har aldri på mine 21 år i butikk opplevd at fremmede har tilbudt seg å betale.... Jeg opplever jo slikt jevnlig på jobb og kan ikke tilby meg å betale for kundene, om jeg tilfeldigvis sto bak noen i køen som opplevde det samme hadde jeg ikke reagert noe særlig da heller tror jeg for det er liksom bare sånt som skjer innimellom og jeg kan ikke påta meg å betale for alle sammen. Anonymous poster hash: 3a19d...952
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Ingen av oss betaler. Folk får holde orden på egen økonomi. Hadde det vært et barn og ingen penger til buss/tog hadde jeg dog betalt. Anonymous poster hash: 039c2...e56
Mamma_til_2 Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Kommer vell ann på hva hun hadde kjøpt, var det bleier eller annet nødvendig til barnet så hadde han betalt det om han hadde hatt nok til vår handling og.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #13 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har betalt for folk før, spesielt barn. Nå har vi ikke så god råd selv så mannen sier det kommer an på om vi hadde noe særlig selv. Han har også betalt for barn, men ingen voksne. Anonymous poster hash: daef8...e30
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #14 Skrevet 7. oktober 2014 Verken jeg eller mannen hadde betalt. Jeg har ofte opplevd at kortet ikke har dekning og selvfølgelig blitt irritert fordi jeg må tilbake senere. Men det betyr ikke at jeg ikke har penger, de står på en annen konto Uansett, om en fremmed person hadde tilbydd seg å betale hadde jeg blitt svært pinlig berørt! Jeg hadde tenkt at klærne mine såg så pjuskne ut at de trodde jeg ikke hadde nok til mat på bordet. Anonymous poster hash: 089dd...e76
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #15 Skrevet 7. oktober 2014 Mannen min hadde nok ikke betalt. Tror ikke han hadde lettet en finger engang. Jeg hadde muligens betalt. Det kommer helt an på settingen. Hadde nok ett an dama..... Jeg lånte bort 500 kr til en vilt fremmed dame som sto forran meg på innsjekkingen til et hotell en gang. Hun hadde glemt igjen/mistet lommeboka si på toget og hadde hverken kort eller kontanter. Det var så vidt hun fikk sjekket inn selv om hotellrommet var bokket med mastercard tidligere........ Dette var på kveldstid og dama var naturlig nok sulten. Hotellet ville ikke la henne bestille middag på rommet! Anonymous poster hash: 3fd9b...4bf
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #16 Skrevet 7. oktober 2014 Alle dere som sier dere ville batalt, sorry men tror flertallet lyver. Jeg hadde ikke betalt, tror ikke mannen hadde gjort det heller. Anonymous poster hash: 43537...4a2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #17 Skrevet 7. oktober 2014 Hæ, selvfølgelig betaler man ikke andres varer bare sånn helt uten videre! Du vet ingenting om hvorfor damen ikke har penger. Kanskje har hun bare tatt med feil kort til butikken, og er irritert over at hun må kjøre hjem og hente riktig kort - hun har allerede dårlig tid, hvis de skal rekke datterens tennistrening. Anonymous poster hash: f9488...635
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #18 Skrevet 7. oktober 2014 Det er selvfølgelig en god tanke, men hvis noen hadde gjort dette med meg så hadde jeg blitt kjempeflau! Ikke sikkert at man har dårlig råd bare fordi man ikke har dekning på et kort - penger kan stå på en annen konto osv - slik er det ofte for oss. Anonymous poster hash: bddf6...7a0
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #19 Skrevet 7. oktober 2014 For en jeg kjenner hadde jeg betalt, og hadde deg vært en bleiepakke hadde jeg kunnet betale. Jeg holdt faktisk på å gjøre dette en gang da damen var så fortvilet og jeg tenkte at jeg kunne dekket det nødvendig når hun måtte plukke vekk varer for å kunne betale. Vet dere hva hun hun plukket vekk? Bl.a barnemat. Vet dere hva hun satt igjen med? En røykpakke og en tyggispakke. Jeppsann - tilbød ikke å betale den handlekurven nei! Anonymous poster hash: 3030c...ce8
Berta_78 Skrevet 7. oktober 2014 #20 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg sto høygravid i butikken med varer for ca det beløpet, og fikk ikke magnetstripen til å virke (dette var før chip). Da betalte mannen bak meg. Jeg fikk navnet hans og la penger i en konvolutt i postkassen noen uker etter (fødte i mellomtiden) selv om han instisterte på at det ikke var nødvendig. Det finnes så mange vennlig innstilte folk der ute :-) Tipper mannen min hadde gjort det, jeg hadde i hvert fall gjort det.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #21 Skrevet 7. oktober 2014 Med tanke på at han sto med henda i lomma hver gang vi handlet det første året vi var sammen, så tviler jeg. Anonymous poster hash: 63216...d21
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #22 Skrevet 7. oktober 2014 Hadde han hatt råd, hadde han betalt. Anonymous poster hash: e90bf...3ff
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #23 Skrevet 7. oktober 2014 Inspirert av denne? http://www.viralomania.com/alenemor-kan-ikke-betale/ Jeg hadde ett hundre prosent sikkert betalt, jeg vet det for jeg har gjort det.. Anonymous poster hash: b4d3a...007
stratosku Skrevet 7. oktober 2014 #24 Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Sier han ville betalt, det ville jeg også gjort. Personlig ville jeg ikke støttet det om det var snakk om alkohol eller tobakk, men hadde det vært nødvendige ting ville jeg uten tvil hjulpet. Hadde nok slengt på en sjokolade eller noe lignende også Endret 7. oktober 2014 av stratosku
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #25 Skrevet 7. oktober 2014 Kommer litt an på hva personen hadde tenkt å handle. Har personen, dame eller mann, ung eller gammel, handlet øl, godteri eller annet så hadde jeg ikke reagert eller gjort noe. Hadde det vært en person som var for å handle nødvendige ting, toalettpapir "normal priset" mat, barnemat, bleier/bind ja da kunne jeg nok ha tilbudt meg å hjelpe om jeg hadde penger til det. Jeg har kun vært i en slik situasjon en gang, sto i butikken med mine to små og foran meg sto en mamma med en liten en og skulle ha grøt, nan og bleier til baby, og kortet ble avvist. Det var tydelig at hun ikke bare var litt flau slik man kan bli i situasjonen men fortvilet for hun trengte tingene. Så ba henne vente litt, betalte det sammen med mitt og ga det til henne. Men som sagt blir litt overrasket over de som sier at de selvsagt ville betalt for en fremmed, Situasjonene for den som står der kan jo være ekstremt forskjellige tross alt. Anonymous poster hash: 4799d...568
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå