Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #26 Skrevet 7. oktober 2014 hadde det vært meg som hadde vært uten dekning, hadde jeg blitt dødelig fornærmet om mannen bak ville betale for meg... for ikke å snakke om flau!! Synes det er å tråkke laaangt inn i intimsonen til folk. Anonymous poster hash: 429fb...278
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #27 Skrevet 7. oktober 2014 Her ville hverken jeg eller mannen betalt. Jeg har selv jobbet i butikk i mange år, og aldri opplevd at den bak har betalt, hvis det ikke er dekning på kortet. Men jeg har hjulpet både barn og voksne med penger på buss og tog. Anonymous poster hash: 9c1c6...692
Mandala Skrevet 7. oktober 2014 #28 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg kan ikke spørre ham nå,men jeg tviler sterkt på at han hadde betalt. Jeg hadde ikke betalt. Det hadde rett og slett ikke falt meg inn.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #29 Skrevet 7. oktober 2014 Eh nei, hvorfor i all verden skulle jeg eller han betalt? Det måtte være en meget spesiell situasjon for at det skulle falt seg naturlig. Anonymous poster hash: ef712...ff0
Frkmaria1993 Skrevet 7. oktober 2014 #30 Skrevet 7. oktober 2014 Stilte mannen min det spørsmålet. Og han hadde betalt for henne.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #31 Skrevet 7. oktober 2014 Han sier at han ikke hadde gjort noe. Ventet på sin tur. Jeg hadde heller ikke betalt. Anonymous poster hash: 17b38...add
Guttaboys Skrevet 7. oktober 2014 #32 Skrevet 7. oktober 2014 Behøver ikke spørre han. Jeg vet at han ikke ville betalt for henne. Og det er ikke fordi vi ikke har råd.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #33 Skrevet 7. oktober 2014 Går i den andre kassen. Vi har ikke mer enn vi trenger selv, og hadde han betalt for henne hadde det vært vi som måtte gått på NAV for å søke om nødhjelp. Anonymous poster hash: 55afb...b09 Dere hadde måttet gå på NAV dersom dere fikk 350 kr i uforutsette utgifter? Anonymous poster hash: a8849...d44
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #34 Skrevet 7. oktober 2014 Mannen gjorde dette for en stund siden, men han spurte henne om hva hun absolutt trengte og det betalte han for henne.. Bleier, brød og mme. Ble ikke 350 kroner for å si det sånn, men de ville i allefall overleve frem til de hadde penger igjen. Anonymous poster hash: f311e...70c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #35 Skrevet 7. oktober 2014 Går i den andre kassen. Vi har ikke mer enn vi trenger selv, og hadde han betalt for henne hadde det vært vi som måtte gått på NAV for å søke om nødhjelp. Anonymous poster hash: 55afb...b09 Dere hadde måttet gå på NAV dersom dere fikk 350 kr i uforutsette utgifter? Anonymous poster hash: a8849...d44 Denne mnd her ja. Venter på sykepenger, og har ikke ei krone mer enn vi trenger selv. Er ikke alle som har ræva full i penger her i landet, og hvertfall ikke alle som kan kaste vekk 350 kr på fremmede. Anonymous poster hash: 55afb...b09
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #36 Skrevet 7. oktober 2014 Hvis det var en han kjente (bor på et veldig lite sted, så stor sjanse for det), så hadde han tilbudt seg å låne henne pengene. Hadde det vært en fremmed så hadde han ikke gjort noe. Vi har dessverre ikke økonomi til å spandere 350 kroner i hytt og pine, det er ikke lommerusk for oss. Men hadde det vært f.eks. en pakke nan og en pakke bleier så hadde han tilbudt seg å betale, hvis han hadde kommet på det. Selv hadde jeg nok ikke turt å si noe uansett (sosial angst) selv om jeg hadde aldri så mye lyst til å hjelpe. Hvis ikke det var noen jeg kjente veldig godt. Anonymous poster hash: f17e8...9e6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #37 Skrevet 7. oktober 2014 Du står i kø i en matvarebutikk. Foran deg står ei dame med et barn. Hun har handlet nødvendige varer for 350kr! Kortet er uten dekning. Damen virker opprørt og drar kortet flere ganger. Det funker ikke! Hva gjør mannen deres?Anonymous poster hash: 21856...782 Bedt om hun kunne gå ut av køen så folk med penger kunne kommet fram! Anonymous poster hash: 131ad...bd4
I scream for icecream! Skrevet 7. oktober 2014 #38 Skrevet 7. oktober 2014 Han hadde ikke betalt, og det hadde ikke jeg heller, men det er fordi vi rett og slett ikke har råd. Må ofte snu på krona i matbutikken selv, så 350 kroner for oss er utrolig mye penger.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #39 Skrevet 7. oktober 2014 Hadde det vært 20,- kunne han nok betalt, 350,- er nok litt for mye for han gitt. Han kan ikke spandere en brus på meg engang... men det er nå sånn han er og vi lever fint likevel. Jeg hadde nok ikke betalt selv heller. Hadde det vært meg hadde jeg sjekket saldoen og fjernet varer eller brukt kredittkort. Sprøtt og forvente at viltfremmede skulle betale så mye for meg! Anonymous poster hash: cc8be...b5c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #40 Skrevet 7. oktober 2014 Nå er ikke mannen hjemme, men jeg tror ikke han ville betalt. Jeg ville ha betalt hvis situasjonen gjorde det slik at det var naturlig. Hvis personen forann meg hadde vist en veldig fortvilelse, hadde jeg helt klart betalt. Jeg hadde lett kjøpt varer til en person som trenger det uten å mukke. Det har jeg penger til, og hadde gjort det med glede. Men jeg hadde ikke finasiert røyk, brus, alkohol og snop. Bare ting som en person trenger. Anonymous poster hash: facd2...f7c
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 7. oktober 2014 #41 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg vet mannen min hadde betalt. Jeg hadde ikke
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #42 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg hadde ikke betalt, det hadde heller ikke mannen min. Og hadde noen prøvd å betale for min mat så hadde jeg dødd av skam Anonymous poster hash: 6b0c5...cde
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #43 Skrevet 7. oktober 2014 Hæ, tuller dere? Etter å ha lest kjapt igjennom svarene her, virker det som flertallet hadde betalt. Det tror jeg overhodet ikke noe på! Som flere andre skriver, har også jeg jobbet mange år i butikk, og jeg har ALDRI opplevd en slik situasjon, aldri! Ikke dekning på kortet skjer daglig, men dette har jeg aldri sett. Anonymous poster hash: 5fe68...81a
Hot Midget ! Skrevet 7. oktober 2014 #44 Skrevet 7. oktober 2014 Han hadde bare stått der. Samme hadde jeg. Har en så liten peiling på hvor mange kroner en har, bør en jevnlig begynne og skjekke kontoen sin, sånn man unngår slike situasjoner. Har brent meg på det før selv - og lærte av det! Hadde dessuten blitt drittflau hadde en fremmed tilbudt seg og betale min mat
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #45 Skrevet 7. oktober 2014 Akkurat i denne situasjonen hadde jeg antageligvis ikke betalt. Har selv opplevd å ikke ha dekning på konto for første gang nå nylig. Var ubehagelig, men jeg hadde absolutt ikke akseptert at noen andre betalte for meg. Er jo ikke krise. Gikk hjem og hentet kontanter som jeg betalte med. I situasjoner der det er litt krise om man ikke har penger f.eks buss eller steder der man må stå i lang kø og det gjerne er viktig å få betalt (visum o.l) da ville jeg betalt i mange tilfeller, og har også gjort det. Anonymous poster hash: 8431d...f23
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #46 Skrevet 7. oktober 2014 Mannen min hadde nok ikke betalt, og det hadde heller ikke jeg. Jeg har også jobbet mange år i matbutikk, og aldri opplevd at andre kunder har vært så mye som i nærheten av å betale. Jeg har selv vært kunde i matbutikk i over 30 år, og heller ikke som kunde har jeg sett eller observert noe lignende. Selv hadde jeg dessuten blitt kjempeflau om noen skulle betalt for min mat, bare fordi de sto etter meg i køen. Nei, nå får dere tre ned fra deres høye hest. De fleste av svarene her stemmer overhodet ikke med virkeligheten. Anonymous poster hash: 1cf85...f93
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2014 #47 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har vært i situasjonen. Dama foran meg fikk ikke kortet til å fungere, sto ganske svett med et lite barn. Tilbød meg å betale (diskret selvfølgelig), men dama stakkars ble bare, om mulig, enda mere svett. Uff, tenkte at det var en hyggelig gest, ikke at hun skulle ta det ille opp.. Så, nei, ville ikke gjort noe... Anonymous poster hash: c2df8...7ae
Miss Honey Skrevet 7. oktober 2014 #48 Skrevet 7. oktober 2014 Hadde selvfølgelig ikke betalt 350 kr til en tilfeldig, som sikkert har mulighet til å komme tilbake med et annet kort senere. Men det har hendt jeg har betalt for andre. For eksempel på bussen. Flere ganger. Har faktisk opplevd å glemme månedskort selv og det gikk ikke mange sekundene før en mann stormet frem og betalte for meg. Og så har jeg betalt for barn som har regnet feil når de står der i kassen. Mangler 2 eller 5 kr liksom... Men hadde ALDRI betalt 350kr til en fremmed dame. Var garantert ikke krise.
☆☆☆ Skrevet 7. oktober 2014 #49 Skrevet 7. oktober 2014 Distre som eg er har eg fleire gongar oppdaga at lommeboka ligg heime når eg skal betale, i tillegg har eg fleire gongar fått "reserveløsning ikke mulig" (har visa electron til felleskontoen for å kunne skilje mellom korta). Har alltid fått med varene heim og gjort opp for meg neste gong eg handlar. Og det er ikkje ein og samme butikk dette har skjedd på. Må berre skrive under på ein kassalapp, så er varene krita. Ser ikkje nødvendigheten i at andre skal involvere seg eller at eg skal stå og føle meg overlegen på andre si bekostning ved å dra kortet mitt om dei står i situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå