Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #26 Skrevet 5. oktober 2014 Synes du får ufortjent mye tyn her. "Sove med strømpebukser anses som tortur"... Makan til sprøyt! Så lenge strømpebuksen passer barnet, er det et mykt og behagelig plagg som følger kroppens bevegelser uten å hemme. Dersom strømpebuksen er ubehagelig å ha på, enten man sover eller er våken, er den sannsynligvis for liten. Selv sover jeg vanligvis bare i truse, men hvis det er så kaldt at jeg må ha noe på meg foretrekker jeg et mykt, men tettsittende plagg, framfor et som er vidt og luftig.Grunnen til det er at jeg beveger meg mye når jeg sover. Et vidt og luftig plagg blir fort stramt og ubehagelig når man har snudd seg i senga noen ganger, for plagget følger nemlig ikke med bevegelsene like lett som et tettsittende plagg. Men jeg må si at jeg ikke forstår den økonomiske argumentasjonen din. En pysj koster ikke allverden, og dersom du kjøpte to pysjer, ville du kunne klare deg med tilsvarende ferre strømpebukser/bodyer. Anonymous poster hash: ece77...660
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #27 Skrevet 5. oktober 2014 En mor som prioriterer klær til sine barn skjønner jeg😒. Har du prøvd å ligge å sove i strømpebukser ? Har du tenkt over hvorfor pysjer alltid er store og løstsittende? Akkurat det er vel forskjellig fra person til person..? De gangene jeg har sovet i vid pysj og skjorte kom pysjbeina opp og begge plaggene vrei seg rundt kroppen sånn at jeg våknet midt på natten for å ordne klærne. Veldig slitsomt. Mitt barn sover i body. Anonymous poster hash: f3a44...37d
Blondzilla Skrevet 5. oktober 2014 #28 Skrevet 5. oktober 2014 Høres veldig ekkelt og klamt ut å sove i strømpebukse. Jeg ble altfor full forleden og da sovnet jeg i kjole og strømpebukse. Anbefales ikke. De har tre pysjer for 100kr på babyshop så er jo ikke akkurat en investering. Ellers er loppemarked fine greier.
Serepta Skrevet 5. oktober 2014 #29 Skrevet 5. oktober 2014 Mine sover kun i boxer. De fryser ikke om natta, har ikke brukt pysj siden de var babyer.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #30 Skrevet 5. oktober 2014 Det er vel en kjent sak at foreldre kler på barna sine for mye både dag og natt. Hvis det er så kaldt at ungen må ha strømpebukse på natta ville jeg vurdert å skru opp temperaturen eller andre løsninger. Må være godt for baby eller barnet å få ligge uten klær eller med en lett pysj, t skjorte eller body. . Anonymous poster hash: b60d5...193
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #31 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg har tre gutter, og ingen av dem bruker pysj vår, sommer eller høst. De sover i boxer / bleie. Yngste har brukt nøstebarn ullpysj på vintrene, fordi han er fæl til å sparke av seg dyna. De eldste sover med overdelen til ullundertøy på de kaldeste vinterdagene... Anonymous poster hash: fa837...8ec
Sint naken biltyv Skrevet 5. oktober 2014 #32 Skrevet 5. oktober 2014 Stakkars ungen din. Tar deg ikke råd til pysj?! Har du selv prøvd å sove tettsittende klær hi? Huden trenger luft og kroppen trenger å kunne bevege seg mer uhindret. Derfor bruker man pysj eller ikke noe på natta. Stakkars barnet ditt som sagt.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #33 Skrevet 5. oktober 2014 Det er vel en kjent sak at foreldre kler på barna sine for mye både dag og natt. Hvis det er så kaldt at ungen må ha strømpebukse på natta ville jeg vurdert å skru opp temperaturen eller andre løsninger. Må være godt for baby eller barnet å få ligge uten klær eller med en lett pysj, t skjorte eller body. . Anonymous poster hash: b60d5...193 Poenget er at han sparker av seg dyna, og blir kald om han ligger i bleie. Blir selv kald uten dyne om vinduet står åpent. Anonymous poster hash: 680fa...2fc
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #34 Skrevet 5. oktober 2014 Stakkars ungen din. Tar deg ikke råd til pysj?! Har du selv prøvd å sove tettsittende klær hi? Huden trenger luft og kroppen trenger å kunne bevege seg mer uhindret. Derfor bruker man pysj eller ikke noe på natta. Stakkars barnet ditt som sagt. Stakkars deg sier jeg... En strømpebukse er faktisk tusen ganger bedre enn en stor/vid pysj. Strømpebuksa er lett å bevege seg i (det er en grunn til at treningsklær er tettsittende!), mens pysjen bare vikler seg rundt beina og kryper oppover legger/lår når han ligger urolig. Dine meninger er ikke nødvendigvis fasiten. Stakkars dine barn som oppdras av deg... Anonymous poster hash: 680fa...2fc
Sint naken biltyv Skrevet 5. oktober 2014 #35 Skrevet 5. oktober 2014 Stakkars ungen din. Tar deg ikke råd til pysj?! Har du selv prøvd å sove tettsittende klær hi? Huden trenger luft og kroppen trenger å kunne bevege seg mer uhindret. Derfor bruker man pysj eller ikke noe på natta. Stakkars barnet ditt som sagt.Stakkars deg sier jeg... En strømpebukse er faktisk tusen ganger bedre enn en stor/vid pysj. Strømpebuksa er lett å bevege seg i (det er en grunn til at treningsklær er tettsittende!), mens pysjen bare vikler seg rundt beina og kryper oppover legger/lår når han ligger urolig. Dine meninger er ikke nødvendigvis fasiten. Stakkars dine barn som oppdras av deg... Anonymous poster hash: 680fa...2fc Som sagt, hunden trenger LUFT! Bare spør hudlegen, helsesøstre osv... Regner med at ungen ikke går naken eller i løse klær på dagen så da burde barnet få luft på huden på natten.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #36 Skrevet 5. oktober 2014 Stakkars ungen din. Tar deg ikke råd til pysj?! Har du selv prøvd å sove tettsittende klær hi? Huden trenger luft og kroppen trenger å kunne bevege seg mer uhindret. Derfor bruker man pysj eller ikke noe på natta. Stakkars barnet ditt som sagt.Stakkars deg sier jeg... En strømpebukse er faktisk tusen ganger bedre enn en stor/vid pysj. Strømpebuksa er lett å bevege seg i (det er en grunn til at treningsklær er tettsittende!), mens pysjen bare vikler seg rundt beina og kryper oppover legger/lår når han ligger urolig. Dine meninger er ikke nødvendigvis fasiten. Stakkars dine barn som oppdras av deg... Anonymous poster hash: 680fa...2fc Som sagt, hunden trenger LUFT! Bare spør hudlegen, helsesøstre osv... Regner med at ungen ikke går naken eller i løse klær på dagen så da burde barnet få luft på huden på natten. hvorfor regner du med at barnet ikke går naken eller med løse klær på dagen? Mitt barn sover i skrivende stund med body og strømpebukse, og han går faktisk mye naken eller i løse klær. Ser ikke helt hvilken sammenheng du ser... Anonymous poster hash: 3cb0c...7a5
Stripete genser Skrevet 5. oktober 2014 #37 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg er veldig enig med sint naken biltyv. Godt for hud med en lett pysj. Det er da ikke snakk om en svær diger pysj???
Cruella De Vil Skrevet 5. oktober 2014 #38 Skrevet 5. oktober 2014 Første året brukte også våre barn stort sett body og strømpebukse, og det fungerte helt fint. Nå sover eldste i bare underbuksen (er veldig varm av seg), men minste har pysj/nattkjole. Jeg synes pysj fungerer bedre enn strømpebukse når de blir eldre, det er jo mere behagelig (ser at det er forskjellige meninger om det i denne tråden, men jeg ville aldri trivdes med å sove i strømpebukse...).
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #39 Skrevet 5. oktober 2014 Stakkars ungen din. Tar deg ikke råd til pysj?! Har du selv prøvd å sove tettsittende klær hi? Huden trenger luft og kroppen trenger å kunne bevege seg mer uhindret. Derfor bruker man pysj eller ikke noe på natta. Stakkars barnet ditt som sagt.Stakkars deg sier jeg... En strømpebukse er faktisk tusen ganger bedre enn en stor/vid pysj. Strømpebuksa er lett å bevege seg i (det er en grunn til at treningsklær er tettsittende!), mens pysjen bare vikler seg rundt beina og kryper oppover legger/lår når han ligger urolig. Dine meninger er ikke nødvendigvis fasiten. Stakkars dine barn som oppdras av deg... Anonymous poster hash: 680fa...2fc Som sagt, hunden trenger LUFT! Bare spør hudlegen, helsesøstre osv... Regner med at ungen ikke går naken eller i løse klær på dagen så da burde barnet få luft på huden på natten. Så da må jeg kjøpe pysj? Det var min økonomi ift pysj du reagerer på? Da kan jeg heller bytte ut strømpebuksa med en løs stilongs i merinoull, bare sove i body, evt bare i bleien.... Huden puster vel like dårlig i pysj som i en løs bukse? Evt i en ullstrømpebukse? Og nei, han ligger ikke med klær under dyna. Han blir ikke for varm... Osv... Anonymous poster hash: 680fa...2fc
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #40 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg er veldig enig med sint naken biltyv. Godt for hud med en lett pysj. Det er da ikke snakk om en svær diger pysj??? Jeg kan forstå at det kan være behagelig med en lett pysj, men hva når barnet sparker av seg dynen og pysjen har krøpet oppover leggen slik at barnet blir kaldt og våkner av det? Da tenker jeg at huden får luftes på dagtid hvis det er så viktig å lufte den, for søvn er viktigst! Anonymous poster hash: 3cb0c...7a5
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #41 Skrevet 5. oktober 2014 Arvet flere pysj, har ikke løpt noe selv. Veldig bra , liker best de uten fot. Kommer til å kjøpe pysj når det trengs nye Anonymous poster hash: a8722...f77
Blondzilla Skrevet 5. oktober 2014 #42 Skrevet 5. oktober 2014 Det finnes da pysj med fot, om kalde føtter er problemet
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2014 #43 Skrevet 5. oktober 2014 12-åring: Nei, som regel ikke. Av og til på vinteren. 10-åring: Nei, aldri. 7-åring: Pysj på vinterhalvåret, t-shorte eller bare bokser om sommeren. 5-åring: Pysj eller nattkjole på vinterhalvåret, t-shorte eller bare truse som sommeren. Ser det er mange meninger her ute. Rent personlig ville jeg heller hatt på en myk og god strømpebukse framfor løs pysj om natten fordi jeg får helt spader av klær som "henger fast" år jeg skal snu meg. Nattkjole er det største marerittett, og jeg fatter ikke hvorfor datteren min insiterer på å bruke dette, men jeg regner med hun ikke har samme problem som meg med nattøy som "sitter fast". Aller best er det å sove helt uten klær da, men det er litt vanskelig med 1-2-åringer Anonymous poster hash: 8e024...019
BellaSuz Skrevet 5. oktober 2014 #44 Skrevet 5. oktober 2014 Har alltid brukt pysj. Det koster ikke mye, og pysj arves mellom søsken for den del, om det så er fra bror til søster. Det er en del av kveldsstellet og viser at nå tar vi på sovetøy og da er det natta.
Sint naken biltyv Skrevet 5. oktober 2014 #45 Skrevet 5. oktober 2014 Stakkars ungen din. Tar deg ikke råd til pysj?! Har du selv prøvd å sove tettsittende klær hi? Huden trenger luft og kroppen trenger å kunne bevege seg mer uhindret. Derfor bruker man pysj eller ikke noe på natta. Stakkars barnet ditt som sagt.Stakkars deg sier jeg... En strømpebukse er faktisk tusen ganger bedre enn en stor/vid pysj. Strømpebuksa er lett å bevege seg i (det er en grunn til at treningsklær er tettsittende!), mens pysjen bare vikler seg rundt beina og kryper oppover legger/lår når han ligger urolig. Dine meninger er ikke nødvendigvis fasiten. Stakkars dine barn som oppdras av deg... Anonymous poster hash: 680fa...2fc Som sagt, hunden trenger LUFT! Bare spør hudlegen, helsesøstre osv... Regner med at ungen ikke går naken eller i løse klær på dagen så da burde barnet få luft på huden på natten. hvorfor regner du med at barnet ikke går naken eller med løse klær på dagen? Mitt barn sover i skrivende stund med body og strømpebukse, og han går faktisk mye naken eller i løse klær. Ser ikke helt hvilken sammenheng du ser... Anonymous poster hash: 3cb0c...7a5 Hun sa hun ikke tok jeg seg råd til pysj så da bruker vel ungen samme klær på natta som på dagen. Og naken går vel ikke barn i barnehagen og nå når høsten kommer hjemme.
Skylander Skrevet 5. oktober 2014 #46 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Min lå med body og strømpebukse han også når han var baby. Nå ligger han i bare boxer Vi har 16 - 18 grader på soverom Hold dere fast, en periode tidligere da han lå svært urolig og sparket av seg dynen hver natt så pleide han å ligge med sportsundertøy på vinteren, slik gjorde vi det Endret 5. oktober 2014 av Skylander
I scream for icecream! Skrevet 5. oktober 2014 #47 Skrevet 5. oktober 2014 Det kommer an på. Om sommeren sover de ofte bare i boxeren. Nå når det er litt kaldere sover de ofte bare i en tynn langarmet genser eller t-skjorte og om vinteren i pysj. Jeg ser ikke noe galt i å ikke bruke pysj, men synes strømpebukse høres ubehagelig ut. Trolig fordi jeg får helt klaus av det selv.
Elskerhøsten2014 Skrevet 6. oktober 2014 #48 Skrevet 6. oktober 2014 Min sov i hel pysj fra var nyfødt til 14 mnd, da begynte han med 2 delt pysj, og han bruker det, på sommer ligger han i sommerpysj, eller i bleia spørs hvor varmt det er. 20mnd nå
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #49 Skrevet 6. oktober 2014 De sover i trusen de eldste, ellers blir de gjennomvåte har svette. Minste på 10 mnd sover i pysj med fot siden hun sparker av seg dyna hele tiden. Er ikke godt å sove i strømpebukse, har prøvd det selv. Anonymous poster hash: 7be51...056
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2014 #50 Skrevet 6. oktober 2014 Finnes jo masse fine pysjer til en billig penge på feks grupper på facebook Selv synes jeg at pysjer er noe av det søteste som finnes, så sønnen min på 15 mnd har ganske mange Tror han synes det er deilig med pysj også, er jo litt annen følelse det enn body og strømpebukse. Anonymous poster hash: d40ad...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå