Gå til innhold

Hadde det vært skilsmissegrunn for dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en slem og ufyselig mann. Han hadde jeg dumpet på dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg, nei.

Vi er i den situasjonen, og jeg/vi har det fantastisk.

Så nei.

Det går, men bare hvis du er instilt på det.

Men det er jo mye å forlange av et forhold, det er noe en må bli enige om, ellers så tviler jeg på det går.

Vi har hatt det slik i 7 år nå og het ærlig så tenker jeg ikke på sex.

Men vet veldig godt at det ikke går for alle.

Sier mannen din at han ikke klarer å tenne på deg eller har han fysisk/psykisk handicap som gjør at han ikke kan ha sex? Det er for meg to forskjellige ting. Jeg hadde godtatt å ikke ha sex (forresten man kan bruke hender og tunge selv om man ikke får den opp, så jeg forstår ikke helt problemet med at man må avstå fra ALL sex) hvis det var noe galt med mannen, men ikke hvis han ikke tente på meg. Jeg hadde gått.

Skrevet

Skilsmisse grunn, evt grunn for åpent forhold

Skrevet

For meg, nei.

Vi er i den situasjonen, og jeg/vi har det fantastisk.

Så nei.

Det går, men bare hvis du er instilt på det.

Men det er jo mye å forlange av et forhold, det er noe en må bli enige om, ellers så tviler jeg på det går.

Vi har hatt det slik i 7 år nå og het ærlig så tenker jeg ikke på sex.

Men vet veldig godt at det ikke går for alle.

Sier mannen din at han ikke klarer å tenne på deg eller har han fysisk/psykisk handicap som gjør at han ikke kan ha sex? Det er for meg to forskjellige ting. Jeg hadde godtatt å ikke ha sex (forresten man kan bruke hender og tunge selv om man ikke får den opp, så jeg forstår ikke helt problemet med at man må avstå fra ALL sex) hvis det var noe galt med mannen, men ikke hvis han ikke tente på meg. Jeg hadde gått.

Hadde det vært at han ikke hadde lyst på meg, så hadde det mest sannsynlig vært annerledes, det forteller jo en del.

Vet du hva det vil si å være asesksuell?

Det sier nemlig sitt.

Skrevet

Med det som har kommet fram om denne karen kan jeg si at jeg hadde dratt på dagen, og etterlatt han med en saftig blåveis, eller kanskje heller et veldig ømt underliv han kunne ha tatt med seg til elskerinna. 

Han er en balleløs, feig, ynkelig liten person, og jeg nekter å kalle han en mann. 

Håper du støtter opp om venninna di, og hjelper henne med å gi han fyken. For en sånn egoist skal ingen akseptere, og sånne fornærmelser skal ikke tas i mot med god mine. Hvilken drittsekk er det som nekter kona sex på livstid, fornærmer henne ved å si at hun ikke er bra nok, nekter henne å ha sex med andre, vil at hun skal bli i forholdet, og samtidig går ut og er utro selv? Det nærmer seg høyeste score på lavmålsskalaen. 

Skrevet

Helt klart skilsmissegrunn. Jeg ønsker ikke å leve helt blottet for selvrespekt. Mangel på sex er en ting men å bli fortalt at han ønsker sex, bare det ikke er med meg? Nei, jeg ønsker meg bedre enn som så.

Skrevet

Jeg kan skjønne at man mister lysten på partneren sin dersom han/hun har utseendemessig forfalt. Men dette er jo ikke tilfelle hos venninnen din.

Mannen hennes har ikke lyst på henne.. Hun MÅ få en grunn! Kanskje er han utro og har lovet sin elskerinne å ikke ha sex med kona si? Det er det eneste som virker logisk for meg.

En mann med normal sexlyst kan ikke leve uten sex i årevis!

Stakkars venninnen din! Om jeg hadde vært i hennes situasjon, hadde jeg avsluttet forholdet.

Skrevet

Hadde ikke tatt ut skilsmisse på dagen, men hadde det ikke vært noe jeg kunne gjort noe med (overvekt, fjerne barten osv) hadde jeg bedt om åpent forhold. Hadde han ikke gått med på det hadde det etterhvert blitt skilsmisse eller at jeg var utro. Hadde alt fungert perfekt uteom hadde jeg nok prøvd å bli men valgt å være utro.

Anonymous poster hash: ce6a2...a05

Skrevet

Da måtte vi ha arrangert det slik at jeg kunne hatt "en på si". For jeg kunne ikke undertrykt mine lyster.

Sikker på at min mann hadde godkjent det om han hadde hatt et slik handicap.

Anonymous poster hash: 6a8fc...d44
Skrevet

Jeg hadde gått, uten tvil! Men jeg mistenker at det er akkurat det mannen til HIs venninne ønsker hun skal gjøre.

Det er mange grunner til at jeg ville gått fra denne mannen:

Å leve uten sex er ille nok. Jeg kunne greid det hvis det var sykdom som lå bak manglende evne til å gjennomføre samleie (men da kan man jo likevel gjøre mye annet seksuelt sammen). Men å dele seng med og leve med en mann som ikke tenner på meg? Nei, så ille vil jeg ikke meg selv. For det ville uten tvil ha ødelagt selvtilliten min etter hvert. Og det er ingen mann verdt.

Han ikke bare sier at han ikke lenger tenner på kona, men han vil heller aldri gjør det igjen!

Og det er kanskje her det skurrer mest i mine øyne. Han har en flott og attraktiv kone, men har bestemt seg for at han aldri, aldri, aldri noensinne kommer til å tenne på henne eller ha sex med henne igjen. Likevel påstår han at han liker henne nok til å fortsette å leve sammen med henne.

Dette henger virkelig ikke på greip!

Det å bestemme seg for at han aldri skal tenne på henne igjen, det er ikke noe han kan forutsi, hvis han er ærlig om at han gjerne vil dele livet med henne. Og siden det er noe han ikke kan forutsi, da tenker jeg at han har andre motiver for å si det.

Hva kan disse motivene være?

Han kan ha så stor skyldfølelse av utroskapen at han føler han ikke er verdig å ha sex med henne igjen. Men da burde han ha vært mer fortvilt over det, han burde bedt om unnskyldning, lagt seg helt flat og hatt et ønske om å reparere forholdet, parterapi.... ett eller annet.

Men denne mannen virker ikke mye fortvilt eller oppriktig lei seg.

Han bare informerer saklig at han aldri kommer til å tenne på kona igjen, og aldri kommer til å ha sex med henne. Ingen mann med normal sexlyst vil slutte å ha sex resten av livet "uten grunn".

Videre forventer han at fordi han har bestemt at de to aldri skal ha sex igjen, så skal hun heller aldri få ha sex med noen igjen. Det er en skummel manipulerende og kontrollerende holdning - for å si det mildt! Han informerer henne som om hun ikke har noe hun skal ha sagt, for det er han som bestemmer...

At han i tillegg krever det av henne når han selv faktisk har vært utro, det er ekstra ille. Han forteller henne at han har vært utro, han forteller henne at han tenner på andre damer.... og det gjør han samtidig som han forteller henne at han aldri vil tenne på henne, ha sex med henne igjen, og at hun heller aldri skal få ha sex med noen andre. Det er rett og slett ganske (p)sykt!

Nei, jeg sitter igjen med ett inntrykk, og det er at denne mannen er en av dem som ønsker seg ut av forholdet, men ikke "vil ha det på seg" at det er han som bryter ekteskapet, og derfor håper at kona skal gå, så kan han komme med noen krokodilletårer en liten stund. Han glemmer det at hans utroskap for to år siden absolutt er grunn til å gå i seg selv, og at han er skyld i den ene og alene.

Nei, denne mannen er feig som ikke forteller hva som ligger bak. I tillegg er han manipulerende og kontrollerende og psyker ned kona. Dette er ingen mann å prøve å redde forholdet med!

Så jeg hadde gått - en slik mann er ingen mann, han er en stor egoist.

Håper din venninne forstår hvor fullstendig urimelig mannen hennes er. Hun fortjener noe langt bedre enn det hun pr i dag er belemret med.

Anonymous poster hash: 082e1...664
Skrevet

Ja det hadde det vært. Selvtilliten hadde sunket veldig hvis mannen ikke tente på meg lenger. Sex er ikke alt, men viktig.

Skrevet

Sex er ikke alt, men på disse premisser hadde jeg uten tvil gått. Jeg hadde følt at min kvinnelighet hadde blitt devaluert. 

Skrevet

Ja absolutt.

Hadde ikke klart å leve med en mann som ikke tente på meg :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...