Gå til innhold

Disse Lekeland-bursdagene er en uting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv små barn danner klikker og grupper uavhengig av hvor du har dem. Du vil aldri få alle til å prate med alle.

Anonymous poster hash: 9ba71...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lekeland er fattigmannsbursdag, og jeg snakker ikke om økonomi (for det er ingen billig fornøyelse).

Som vanlig sure oppgulp fra denne brukeren, som vet bedre enn alle andre. Til våren vil jeg ha 4 barn i alder 0-9 år der de to minste vil være SMÅ (litt over 1 år imellom). Eldste feirer bursdag når minste vil være rundt 3-4 uker. De har 14 gutter i klassen. Mener du da at jeg skal arrangere alt aleine, med amming, skifting på to bittesmå, dekking av bordet, laging av kaker, passe 14 9-åringer i tillegg til nyfødt og en ettåring og rydde etterpå for å ikke fremstå som "fattigmann"? Det har ikke slått deg at folk kan være i samme situasjon som meg? Vi har ingen besteforeldre som kan avlaste meg, og mannen er på jobb akkurat den dagen ut fra hans vaktplan. Kanskje du er supermenneske, det er ikke jeg. Derfor blir det bowlingbursdag her for 9-åringen min.

Folk kan også bo veldig trangt uten noe særlig uteplass (alenemødre i leiligheter uten uteareal), skal man be alle etter de uskrevne sosiale regler, så har man rett og slett ikke plass. Jeg tror ikke 20 barn kan kose seg på 15 kvadrats rom altså...

Anonymous poster hash: 56623...50c

Jeg synes faktisk det er skremmende at mennesker som ikke har kapasitet til å gjennomføre en bursdagsfeiring for de ungene de allerede, har skaffer seg flere barn. Feiringen trenger da ikke skje på akkurat den dagen bursdagen er. Det kan godt tilpasses en vaktplan.

En av de kosligste bursdagene jenta mi har vært i var da de var hos en jente der de holdt på å pusse opp huset. Familien levde derfor på en liten hybel i kjelleren. 18 jenter som presset seg sammen var superkos. (planen var egentlig å være ute, men det ble veldig dårlug vær)

Anonymous poster hash: 2a4b2...497

Skrevet

Lekeland er fattigmannsbursdag, og jeg snakker ikke om økonomi (for det er ingen billig fornøyelse).

Som vanlig sure oppgulp fra denne brukeren, som vet bedre enn alle andre. Til våren vil jeg ha 4 barn i alder 0-9 år der de to minste vil være SMÅ (litt over 1 år imellom). Eldste feirer bursdag når minste vil være rundt 3-4 uker. De har 14 gutter i klassen. Mener du da at jeg skal arrangere alt aleine, med amming, skifting på to bittesmå, dekking av bordet, laging av kaker, passe 14 9-åringer i tillegg til nyfødt og en ettåring og rydde etterpå for å ikke fremstå som "fattigmann"? Det har ikke slått deg at folk kan være i samme situasjon som meg? Vi har ingen besteforeldre som kan avlaste meg, og mannen er på jobb akkurat den dagen ut fra hans vaktplan. Kanskje du er supermenneske, det er ikke jeg. Derfor blir det bowlingbursdag her for 9-åringen min.

Folk kan også bo veldig trangt uten noe særlig uteplass (alenemødre i leiligheter uten uteareal), skal man be alle etter de uskrevne sosiale regler, så har man rett og slett ikke plass. Jeg tror ikke 20 barn kan kose seg på 15 kvadrats rom altså...

Jeg synes faktisk det er skremmende at mennesker som ikke har kapasitet til å gjennomføre en bursdagsfeiring for de ungene de allerede, har skaffer seg flere barn. Feiringen trenger da ikke skje på akkurat den dagen bursdagen er. Det kan godt tilpasses en vaktplan.

En av de kosligste bursdagene jenta mi har vært i var da de var hos en jente der de holdt på å pusse opp huset. Familien levde derfor på en liten hybel i kjelleren. 18 jenter som presset seg sammen var superkos. (planen var egentlig å være ute, men det ble veldig dårlug vær)

Så du mener at mannen min har jobb AKKURAT den dagen, pluss at vårt UPLANLAGTE barn blir da kun 3 uker, med alt det innebærer fra muligens kolikk, amming hver time, at jeg kanskje må ta KS og sliter enda 3 uker senere (blir barnet født 2 uker på overtid, er det kun 1 uke gammelt når eldste har bursdag) betyr at vi ikke bør ha flere barn?

Du mener at ordentlige foreldre er KUN de som har bursdag hjemme? Og nei, det kan ikke tilpasses hans vaktplan, dessverre. De får ikke byttet vakt på grunn av en bursdag. Han er ute 4 uker om gangen, mener du at guttungen skal vente nesten 1 måned på å feire dagen sin fordi faren er bortreist, fordi man på liv og død SKAL feire hjemme? Barnets eget ønske om bowlingbursdag skal man regelrett drite i, og presse gjennom en hjemmebursdag?

Skrevet

Så du mener at mannen min har jobb AKKURAT den dagen, pluss at vårt UPLANLAGTE barn blir da kun 3 uker, med alt det innebærer fra muligens kolikk, amming hver time, at jeg kanskje må ta KS og sliter enda 3 uker senere (blir barnet født 2 uker på overtid, er det kun 1 uke gammelt når eldste har bursdag) betyr at vi ikke bør ha flere barn?

Du mener at ordentlige foreldre er KUN de som har bursdag hjemme? Og nei, det kan ikke tilpasses hans vaktplan, dessverre. De får ikke byttet vakt på grunn av en bursdag. Han er ute 4 uker om gangen, mener du at guttungen skal vente nesten 1 måned på å feire dagen sin fordi faren er bortreist, fordi man på liv og død SKAL feire hjemme? Barnets eget ønske om bowlingbursdag skal man regelrett drite i, og presse gjennom en hjemmebursdag?

Jeg mener at om dere er i en situasjon der dere ikke har mulighet til avlastning av noen, er det galskap å skaffe seg 4 unger, spessiel der de kommer tett. Jeg mener også at det at mannen har jobb akkurat den dagen er en elendig undskyldning. Bursdagen kunne bare blitt lagt til en dag han har fri.

I tillegg vil jeg si det er helt uforsvarlig at du skal ta ansvaret for 14 unger alene på lekeland, samtidig som du passer en nyfødt baby og de andre ungene dine. Hadde jeg skullet levert mitt barn i en slik bursdag hadde jeg følt meg tvunget til å bli der og passe på og jeg ville vært veldig betenkt på å sende barnet mitt på besøk til dere før det var gammelt nok til å passe på seg selv. Jeg hadde hatt vansklig for å stole på din vurderingsevne.

Skrevet

Jeg mener at om dere er i en situasjon der dere ikke har mulighet til avlastning av noen, er det galskap å skaffe seg 4 unger, spessiel der de kommer tett. Jeg mener også at det at mannen har jobb akkurat den dagen er en elendig undskyldning. Bursdagen kunne bare blitt lagt til en dag han har fri.

I tillegg vil jeg si det er helt uforsvarlig at du skal ta ansvaret for 14 unger alene på lekeland, samtidig som du passer en nyfødt baby og de andre ungene dine. Hadde jeg skullet levert mitt barn i en slik bursdag hadde jeg følt meg tvunget til å bli der og passe på og jeg ville vært veldig betenkt på å sende barnet mitt på besøk til dere før det var gammelt nok til å passe på seg selv. Jeg hadde hatt vansklig for å stole på din vurderingsevne.

Veldig enig. Ikke minst når det snakkes om bowlingbursdag - det vil si at det er mange ukjente voksne der, en bowlinghall tiltrekker seg de rareste mennesker og mitt barn hadde aldri fått være alene der med bare en eneste voksen som i tillegg har ansvaret for et spedbarn.

Anonymous poster hash: f1649...007

Skrevet

Jeg og sønnen min bor på 55 kvm. Det er 18 gutter i klassen. Vi har ikke sjans til å feire her hjemme.

Bursdagen er i november og de siste 5 årene har det pissregnet når vi har feiret. Høljregn og november er ikke en god kombinasjon for utebursdag.

Derfor leier vi lokale eller har bursdag på lekeland.

Anonymous poster hash: 18eca...5d3

Skrevet

Jeg skjønner at de som har veldig mange og invitere og liten plass velger Lekeland.

Men jeg syns det er trist når ALLE invitasjoner er til Lekeland. Og her vi bor er det så og si alle som bor i store villaer. Det er snakk om 11 jenter og 12 gutter i klassen, så det er 11 eller 12 man må invitere.

Jenta vår elsket Lekeland, men nå er hun drittlei. Og alle legger bursdager til ukedagene, så det er en lang skoledag før flere timer på Kekeland. Skjønner at det tar magien bort fra bursdagsopplevelsen.

Vi kommer nok til å feire hjemme selv om vi nok er av drm med minst plass i klassen. Men når de andre først har vært hos oss, er det lettere å gå på besøk senere. Så jeg ser bursdager som en fin anledning til å skape tilknytning - noe jeg dessverre ikke kan se skjer på Lekeland. Vi har en veldig sosial jente, men hun kan like gjerne leke med jenter fra andre bursdagsselskap.

Jeg har likevel ikke sagt - eller ment at folk ikke skal få bestemme selv. Syns bare det er betenkelig at 100% av bursdagene foregår på denne lekefabrikken med søppelmat.

HI

Anonymous poster hash: 7738b...a22

Skrevet

Har ikke noe problemer med bursdag på Lekeland. Har hatt flere bursdagsbesøk for våre to der og vært i mange fler. Nå har vi boss i en liten leilighet i fire år hvor det å invitere mer enn to stykker i besøk har vært helt uaktuelt, så da har lekeland vært et supert alternativ. Enkelt er det også. Slipper både klargjøring og opprydding, ungene elsker det og de får ut masse energi. De løper rundt og leker, men å si de ikke leker sammen og snakker med hverandre føler jeg blir helt feil. Ikke det vi har opplevd i hvertfall. I fjor hadde vi kinobursdag for eldste (som da ble 9 år) og det var gøy det, både for store og små. Var litt nervøs i starten om alle kom til å være i ro under fimen og sånn, men de satt som noen lys! :-) I år blir det hjemmebursdag. Dette fordi vi har flyttet inn i stort nytt hus og har plass til det, og fordi gjestene nå er såpass gamle (10 år) at de ikke løper rundt og herjer og kanskje ødelegger ting;-)

Skrevet

Så utrolig mange lite rause svar. Hva med å ha respekt for at andre menneskers ønsker og situasjoner er ulike? Og ikke minst kanskje den lille jubilanten selv har et stort ønske om en bestemt måte å feire på. Med fire barn har vi prøvd det meste. Det koseligste så langt var i fjor da vi stod midt oppe i flytting. La desemberbursdagen til en lavvo i skogen, med hodelykter og skattejakt (skattene var markert med glow sticks). Grilling av pølser og marshmallows. Spøkelseshistorier rundt bålet. Helt supert. Vi har ellers feiret mest hjemme, men også en gang på lekeland og en i bodlinghall. Helt greit det også. Alt til sin tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...