Gå til innhold

Disse Lekeland-bursdagene er en uting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært flere bursdager allerede i 1. klasse, og ALLE har vært på lekeland.

Jeg syns det er kjempetrist, da bursdager kunne ha bært en fin arena å bli kjent på. På lekeland løper jo barna rundt så og si uten å snakke med hverandre.

Hva tenker dere om bursdager på Lekeland?

Anonymous poster hash: 7738b...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hverken hatt eller blitt invitert i bursdag på lekeland. Jeg syns det blir veldig upersonlig og kaotisk. Hadde ikke turt å ha eller sende barnet mitt på lekeland bursdag. Det er veldig stort og kan ikke skjønne hvordan noen har kontroll i en bursdag der inne

Anonymous poster hash: daaef...aef

Skrevet

Når reglene er at man ber alle i klassen eller hele klubben i bhg må man ha stor bolig for å ha det hjemme. Er enig i at det er mer personlig og koslig å ha det hjemme. Jeg må be 16 barn og bor på 74 kvm så det blir trangt.. Derfor feires det på lekeland...

Anonymous poster hash: fef7d...f1e

Skrevet

Jeg har full forståelse for plassmangel, men vet at flere av de som har hatt Lekeland bursdag har stor plass.

Vi har ikke det største huset i verden, men klarer å få til en bursdag for 11-12 jenter. Selv om det kommer til å ta det meste av energi..

HI

Skrevet

Vi har ikke vært på lekeland med skolebarn, men det er ofte i banehagealderen. Jeg syns det er en fin arena for de voksne å møtes og drikke kaffe sammen mens ungene leker og koser seg, men ser at det antakelig er litt uheldig dersom barnegruppen ikke kjenner hverandre godt.

Jeg syns aldri det blir personlige og hyggelige feiringer med hele klasser. Hvor godt kjent blir man med barna når det er 25 av dem i stua di? Gutte/jente bursdager har aldri vært aktuelt da alle mine barn har hatt bestevenner av det motsatte kjønn. Da tenker jeg at det er like greit at det er tilrettelagt for at de voksne kan møtes og bli bedre kjent, helt frivillig selvsagt.

Skrevet

Det har vært flere bursdager allerede i 1. klasse, og ALLE har vært på lekeland.

Jeg syns det er kjempetrist, da bursdager kunne ha bært en fin arena å bli kjent på. På lekeland løper jo barna rundt så og si uten å snakke med hverandre.

Hva tenker dere om bursdager på Lekeland?

Min som fyller 6 i januar vil ha bursdag på lekeland, men det blir uaktuelt. KAOS er et passende ord for slike plasser... 

Anonymous poster hash: e01b9...9d2

Skrevet

Tror barna blir godt kjent, altså! Det viktigste er at de har det gøy sammen. Og det har de jo på lekeland. Kanskje foreldrene ikke blir så godt kjent med barna som når man har selskapet hjemme, men det får vel være opp til den enkelte hvor viktig det er. Synes du bør tenke litt mer på barna og litt mindre på hva du selv synes er "riktig". Vi har alltid hatt store selskaper hjemme, fordi vi synes det er hyggelig. Om andre synes noe annet lever jeg godt med det. Og barna mine elsker å gå i bursdag enten det er på lekeland eller hjemme hos andre. Det finnes mange måter, vet du!

Skrevet

Vi har invitert på lekeland flere ganger og elsker det. Ungene er også veldig gla i det.

For det første har vi 3 barn som er veeeldig tett i alder. er 2 år og 9 mnd mellom eldste og yngste.

Så er litt travelt for oss, og vi har problemer med å få til slike ting hjemme.

Foreldrene til de minste barna er som regel igjen i bursdagen og passer på dem.

Og det gjør jeg også om jeg ikke er trygg på å ha mine alene der.

Ellers er lekelandet ganske trygt tross alt.

Vi hadde hjemmebursdag hjemme i år til de to minste samlet og det kom 16 unger (tilsammen med mine 3)

Og det var kaos uten like hvor både barn og voksen sprang opp og ned trapper og barna slengte ut over alt av lekene til mine barn .. Holdt på hele kvelden å ryddet. Dette var en søskenavd i bhg - hvor man inv alle da. 

Anonymous poster hash: 736bd...a7d
Skrevet

Hva tenker dere om bursdager på Lekeland? Anonymous poster hash: 7738b...a22

Men ungene kjenner jo hverandre godt.... De er jo sammen nesten hver dag i barnehagen/skolen. Synes lekelandbursdager er helt uproblematisk. Vi har ikke hatt det, men det er fordi ungene ikke har ønsket det.

Anonymous poster hash: 1e6ce...71f

Skrevet

Lekeland er fattigmannsbursdag, og jeg snakker ikke om økonomi (for det er ingen billig fornøyelse).

Skrevet

Jeg orker ikke ha 16 oppgira gutter i huset, så enkelt er det. Vi har hatt bursdag på lekeland, bowling og badeland, barna har elsket det.

Skrevet

Jeg syns store deler av poenget med bursdag er at barnet får vist vennene sine hvordan de bor og at venner som ikke har vært med hjem får bli kjent med familien. Foreldre kan inviteres p

Kaffe ifm henting for de større barna, og sitter til kaffe for de minste barna.

Personlig liker jeg ikke bursdager utenfor hjemmet. Det koster også mye å arrangere det på f.eks lekeland så for de som har økonomiske problemer og plassmangel begynner det å bli vanskelig vil jeg tro når så mange på inviteres.

Anonymous poster hash: 8965f...49a

Skrevet

Ungene digger lekeland, og det er det viktigste, ikke hva foreldrene synes. Mine er aldri i lekeland utenom bursdager, og da blir det ekstra stas.

Men at det er en fordel at barnegruppa alt kjenner hverandre ift. det sosiale aspektet, er jeg enig i. Samtidig er jo barna sammen mange timer på skolen - eller barnehagen - hver dag, så det er vel mer vi foreldre som føler det uheldige i forhold til at barna kanskje blir mindre kjent enn i en hjemmebursdag.

Når det gjelder kontroll, hadde jeg opptelling hele tida den gangen vi hadde lekelandbursdag. Har faktisk aldri hørt om barn som blir borte i et lekeland i Norge heller. Men nå snakker jeg om litt eldre barn, jeg ville ikke f.eks. sendt treåringen min i lekelandbursdag alene.

Anonymous poster hash: 3a1d8...cf9
Skrevet

Jeg syns store deler av poenget med bursdag er at barnet får vist vennene sine hvordan de bor og at venner som ikke har vært med hjem får bli kjent med familien. Foreldre kan inviteres p

Personlig liker jeg ikke bursdager utenfor hjemmet. Det koster også mye å arrangere det på f.eks lekeland så for de som har økonomiske problemer og plassmangel begynner det å bli vanskelig vil jeg tro når så mange på inviteres.

Får du plass til 20 barn og 20 foreldre på kaffe da? Jeg bor relativt romslig, men en slik bursdag høres ikke hyggelig ut for verter eller gjester. Vi har feiret mange bursdager hjemme og praktiserte dette de ti første årene, men jeg har fått nok av dette for bursdager hvor hele klasser er invitert. Spesielt når det er et poeng at foreldrene bør ha en arena for å møtes.
Skrevet

Jeg hadde aldri i livet hatt plass til 10-15 unger her + foreldre til kaffen, knapt nok ungene. Og vi bor i hus. 

Tror vi må finne på noe lurt når det blir snakk om bursdagsfeiring på skolen hvis det er sånn at alle må bes.

Anonymous poster hash: 2a586...2aa
Skrevet

Jeg kommer aldri til å ha en bursdag hjemme etter at  jeg oppdaget lekeland bursdag. 

Jeg hadde det på lekeland i fjor og det var helt fantastisk. men i år skal vi ha bursdag på en speiderhytte rett i nærheten av oss. frille pølser og leke.

Anonymous poster hash: 6106e...257
Skrevet

Hva med å bruke naturen? Her får dere det til å se ut som om hjemmebursdag og lekelandbursdag nesten er de eneste alternativene. Bruk naturen! Funker veldig bra og ungene elsker det.

Anonymous poster hash: 74ad3...2a7

Skrevet

Lekeland er fattigmannsbursdag, og jeg snakker ikke om økonomi (for det er ingen billig fornøyelse).

Som vanlig sure oppgulp fra denne brukeren, som vet bedre enn alle andre. Til våren vil jeg ha 4 barn i alder 0-9 år der de to minste vil være SMÅ (litt over 1 år imellom). Eldste feirer bursdag når minste vil være rundt 3-4 uker. De har 14 gutter i klassen. Mener du da at jeg skal arrangere alt aleine, med amming, skifting på to bittesmå, dekking av bordet, laging av kaker, passe 14 9-åringer i tillegg til nyfødt og en ettåring og rydde etterpå for å ikke fremstå som "fattigmann"? Det har ikke slått deg at folk kan være i samme situasjon som meg? Vi har ingen besteforeldre som kan avlaste meg, og mannen er på jobb akkurat den dagen ut fra hans vaktplan. Kanskje du er supermenneske, det er ikke jeg. Derfor blir det bowlingbursdag her for 9-åringen min.

Folk kan også bo veldig trangt uten noe særlig uteplass (alenemødre i leiligheter uten uteareal), skal man be alle etter de uskrevne sosiale regler, så har man rett og slett ikke plass. Jeg tror ikke 20 barn kan kose seg på 15 kvadrats rom altså...

Anonymous poster hash: 56623...50c

Skrevet

Hva med å bruke naturen? Her får dere det til å se ut som om hjemmebursdag og lekelandbursdag nesten er de eneste alternativene. Bruk naturen! Funker veldig bra og ungene elsker det.

Det er uforsvarlig å passe alene på 15-20 barnehagebarn i skogen i tilfelle noen går seg bort, skader seg osv. Det hadde i hvert fall ikke jeg gjort.

Skrevet

Det er uforsvarlig å passe alene på 15-20 barnehagebarn i skogen i tilfelle noen går seg bort, skader seg osv. Det hadde i hvert fall ikke jeg gjort.

En annen ting, er at mange også bor i nord og har barn med bursdag i januar/februar. Tror ikke det er så kos å sitte ute og spise med votter og buff på i 25-30 minusgrader, noe som er svært vanlig i disse traktene i for eksempel januar.

Skrevet

Du har misforstått. Poenget med bursdag er at bursdagsbarnet blir gjort stas på og har det gøy på egne premisser denne dagen, altså at barnet velger selv, innen rimelighetens grenser, hvordan barnet vil ha det. Bursdag er ikke for at dere skal vise andre barn og foreldre hvor flott hus dere bor i, at dere foreldre skal ha mulighet for kaffeslabberas eller noe annet. Bursdag er barnets dag.

Skrevet

41 unger i klassen, leilighet på 95 kvm. og alle ble invitert. Lånte en stor lavvo, tente bål, hadde aktiviteter og det var en veldig fin bursdag.

Det finnes måter å få plass til alle, men lekeland er kanskje det som krever minst planlegging og minst energi

Anonymous poster hash: 7029e...f4d
Skrevet

Her feirer noen hjemme,noen på Lekeland og noen andre steder. Når ikke alle er på Lekeland synes barna alltid det er spennende å dra på bursdagsfeiring dit. Alle får velge selv utfra sin situasjon. Ett år sto vi midt oppe i flyttekaos og da leigde vi lokale til bursdagsfeiring.

Anonymous poster hash: 5bcb9...fd2
Skrevet

Barnebursdag er først og fremst for barnet, ikke for meg. Lekeland er kjempestas for gutta her, og det er ikke som om de er alene. Barna har et eget rom der de spiser, åpner gaver osv, og så leker de etter det mens foreldrene som ønsker det drikker kaffe og spiser kake.

Anonymous poster hash: caf42...392

Skrevet

Bursdag på lekeland krever definitivt minst energi og barna elsker det. Må si jeg følte det ganske himmelsk første gang vi hadde bursdag utenfor hjemmet også. Bursdag hjemme i en trang leilighet, Det er kaos det! Nå er det snart bursdagstid igjen, og sønnen min vil ha bursdagen sin i gymsalen på skolen. Ser for meg ca like mye kaos som på et lekeland, men fortsatt bedre enn hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...