Gå til innhold

Bonusdatteren min vil kalle meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min kaller stefaren sin pappa, det er pga faren driter i han mens stefaren er der for han som en pappa ville vært.

Jeg kalte stefaren min pappa selv om jeg hadde min biologiske far i livet mitt og kalte han pappa han å.

Det falt naturlig for meg, for stefaren min hadde så stor del i livet mitt.

Så nå heter de pappa "Arne" og pappa "Ola"

Gjør det som faller naturlig for dere og det som er best for deres familie!

Anonymous poster hash: df724...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg og ny samboer fikk et barn sammen spurte min datter (særkullsbarn) om hun også kunne kalle ham for pappa, siden lillebror kalte ham det..

Men han forklarte henne rolig at hun allerede har en far, en far som elsker henne over alt og at det er han som må få ha dette navnet. "Men jeg skal være like glad i deg som om jeg HADDE vært den ekte pappaen din", sa han.. Og det svaret var hun strålende fornøyd med, og svarte lett at da skulle hun også være like glad i ham som i pappaen sin... Men tviler på at hun var det... hehe..

Så lenge barnet allerede har en mor/far så skal ikke en steforelder ta på seg denne "tittelen", den er forbeholdt barnets biologiske foreldre, tenker jeg. Hadde mine barns stemor latt barna mine kalle henne for mamma så hadde hun hørt noen gloser fra meg som du ikke finner i bibelen!

Anonymous poster hash: b91d9...302

Støtter denne. Mine datter ville kalle min mann for pappa da hun var yngre. Hun har en ganske fraværende far, og han syntes det faktisk var en god ide..

Hun fant ut selv etter noen dager at det ble litt rart da ;)

Anonymous poster hash: 8c1ab...2be

Skrevet

Selvfølgelig skal hun få kalle deg mamma! Du ER jo faktisk mammaen hennes halvparten av tiden, slik som hennes andre mamma. Dere har henne faktisk like mye, er der for henne like mye og gir henne like mye omsorg - så da skal hun selvfølgelig også kalle deg for mamma. Eneste forskjellen mellom deg og den andre mammaen er at den andre mammaen fødte henne. Det gir ikke automatisk enerett på mamma-tittelen faktisk. Tenk så mange som er adoptert da, eller som har brukt surrogatmor - de har jo rett til å kalle seg mamma selvom de ikke har født selv.

Nei, hvis du ikke skal ha rett til å være "mamma", så har jammen ikke den andre kvinnen rett til det heller!

Anonymous poster hash: 27905...26d

Dette er noe av det mest latterlige jeg har lest her inne på lenge og velger å tro at dette er et forsøk på å provosere.

Skrevet

Selvfølgelig skal hun få kalle deg mamma! Du ER jo faktisk mammaen hennes halvparten av tiden, slik som hennes andre mamma. Dere har henne faktisk like mye, er der for henne like mye og gir henne like mye omsorg - så da skal hun selvfølgelig også kalle deg for mamma. Eneste forskjellen mellom deg og den andre mammaen er at den andre mammaen fødte henne. Det gir ikke automatisk enerett på mamma-tittelen faktisk. Tenk så mange som er adoptert da, eller som har brukt surrogatmor - de har jo rett til å kalle seg mamma selvom de ikke har født selv.

Nei, hvis du ikke skal ha rett til å være "mamma", så har jammen ikke den andre kvinnen rett til det heller!

Anonymous poster hash: 27905...26d

Dette er noe av det mest latterlige jeg har lest her inne på lenge og velger å tro at dette er et forsøk på å provosere.

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger, jeg forstår dere alle sammen :) Jeg har selv et barn som er hos sin pappa og hans samboer 50%, og jeg hadde nok selv også blitt oppløst av sorg hvis barnet skulle kalt hun for "mamma". Men samtidig forstår jeg hvis han hadde hatt behov for det. Hun henter på skolen, lager middag, hjelper med lekser og har mammarollen i hjemmet der. På samme måte som jeg har i dette hjemmet og ovenfor min snart-stedatter på 9år og hennes bror. Moren hennes er delaktig og en flink mamma, så det står ikke på at hun mangler en god morsfigur, men at hun nok føler at jeg også er en mamma for henne.

Når det er sagt så tror jeg nesten garantert, som flertallet her også føler, at moren ikke ville godtatt det, fordi hun ville ha følt det utrolig sårt.. Jenta på 9år har spurt flere ganger, så det er tydelig at hun har et ønske om det, så derfor tenkte jeg å høre hva dere tenker :) HI

Anonymous poster hash: bee93...85b

Skrevet

Hvorfor ikke kalle deg for stemor da? Det er jo det du er..?

Anonymous poster hash: 806c2...77f

Skrevet

Kan du ikke heller forslå at dere finner et kallenavn som bare hun har på deg?

Anonymous poster hash: 63523...10d

Skrevet

Evt kalle deg mamma og biomor for mor?

Anonymous poster hash: 806c2...77f

Eller kalle deg mamma, og hun andre for biomor.

Herregud, blir helt sjokkert over enkelte her, som mener man setter egne behov først ved å ikke la barna diktere alt.

Anonymous poster hash: c0367...caa

Jeg vet ikke om det er meg du sikter til, men jeg sa da vitterlig ikke at barna skulle diktere alt?

Selvfølgelig skal de ikke det. MEN at de skal bli møtt på sine behov - det er noe helt annet. Og så da, hvis hun har lyst å kalle stemor for mamma f.eks. ved å få si mamma-"fornavnet" - er det sååå viktig at de voksne ikke blir tråkket på tærne at det er verdt å overse barnets ønske?

Jeg hadde selv syntes det var sårt om barnet mitt hadde hatt en stemor han ville kalt mamma, MEN det hadde handlet om meg og ikke barnet - og det hadde vært mitt ansvar å bearbeidet det slik at jeg hadde tålt det. Barnet skal ikke måtte bære ansvaret for mine følelser.

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger, jeg forstår dere alle sammen :) Jeg har selv et barn som er hos sin pappa og hans samboer 50%, og jeg hadde nok selv også blitt oppløst av sorg hvis barnet skulle kalt hun for "mamma". Men samtidig forstår jeg hvis han hadde hatt behov for det. Hun henter på skolen, lager middag, hjelper med lekser og har mammarollen i hjemmet der. På samme måte som jeg har i dette hjemmet og ovenfor min snart-stedatter på 9år og hennes bror. Moren hennes er delaktig og en flink mamma, så det står ikke på at hun mangler en god morsfigur, men at hun nok føler at jeg også er en mamma for henne.

Når det er sagt så tror jeg nesten garantert, som flertallet her også føler, at moren ikke ville godtatt det, fordi hun ville ha følt det utrolig sårt.. Jenta på 9år har spurt flere ganger, så det er tydelig at hun har et ønske om det, så derfor tenkte jeg å høre hva dere tenker :) HI

Anonymous poster hash: bee93...85b

Hadde forsøkt å få til en god prat med mammaen rundt temaet jeg :-)

Holder en knapp på mamma-"fornavn" til stemor og mamma til mamma'n :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Barn kan vel ikke kalle alle kvinner og menn som er innom familien i årenes løp for mamma og pappa. Det er i alle fall ikke sunt for barna.

Anonymous poster hash: c0367...caa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...