Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Her i huset får barna (og vi voksne) velge et søtt pålegg på skiva til frokosten. Da varierer de mellom sjokopålegg, syltetøy eller prim. Resten av dagen må de velge sunne pålegg. Funker utmerket:D Både jeg og mannen syns selv det er så vanskelig å få i seg brødskive med feks. leverpostei til frokost.. Men etter noe litt søtere til frokosten er det deilig med ordentlig pålegg til lunsj og kvelds! Anonymous poster hash: a05fe...2a6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Kjempelurt! (Ironi til de dom ikke tar den) Anonymous poster hash: 274ce...53d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Vi har også en fin ordning: Vi kjøper ikke nugatti! Ingen spør etter det heller. For øvrig er jeg enig i at det er godt med noe som glir litt lett ned på morgenen, men det løser vi i så fall ved å tilby syltetøy (en variant med lite tilsatt sukker) eller banan. Selv om syltetøyet ikke er veldig sunt, er det i alle fall mye bedre enn nugatti. Anonymous poster hash: b00ff...78a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Her får de nugatti lørdags morgen om de vil det. Ikke alltid de spør etter det. Ellers har vi det aldri fremme. Nugatti hver morgen er tull. Kroppen trenger næring spesielt når de skal sitte på skolen og konsentrere seg. Anonymous poster hash: 3cfbd...5a1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Vi har også en fin ordning: Vi kjøper ikke nugatti! Ingen spør etter det heller. For øvrig er jeg enig i at det er godt med noe som glir litt lett ned på morgenen, men det løser vi i så fall ved å tilby syltetøy (en variant med lite tilsatt sukker) eller banan. Selv om syltetøyet ikke er veldig sunt, er det i alle fall mye bedre enn nugatti. Anonymous poster hash: b00ff...78a Tror ikke den ene skiva med tynt smurt sjokopålegg er sååå mye verre enn syltetøy med litt mindre sukker. Men banan var en god idè! HI Anonymous poster hash: a05fe...2a6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Har ikke nugatti og ingen av barna som har spurt etter det heller. Vi spiser heller ikke andre søt pålegg. Barna er ikke vant til det og spør heller ikke etter det. Nugatti er godteri og vi spiser hverken godteri på brødskiva eller til frokost Hva andre gjør bryr jeg meg fint lite om...Mine barn, mitt ansvar Anonymous poster hash: 95378...bc5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Jeg har aldri kjøpt nugatti, og kommer ikke til å gjøre det heller. Barna har smakt det hjemme hos andre, og har spurt noen ganger om vi kan kjøpe det, men jeg sier bare at det ikke er bra for kroppen vår å spise så mye av det. Her spiser vi både brunost og syltetøy (mer bær, mindre sukker- varianten), men barna er like glade i leverpostei, gulost, skinke etc. Prim har jeg også sluttet å kjøpe for lenge siden. Kast Nugattien ut av huset for alltid, spør du meg. Eller evt. kjøp de gangene dere skal kose dere (i ferier og sånt, men dersom man kjøper til helgen, blir den vel ofte lett tilgjengelig i uka også...) Anonymous poster hash: 65841...7c4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Ååååå, folk her inne er så selvgode (ikke ironi). Anonymous poster hash: 58042...a4b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Vi har nesten bestandig nugatti i huset og ungene får spise stort sett det de vill av det til frokost og av og til ellers også, men det er ikke førstevalget de fleste dagene. Å spise nugatti som kosemat til frokost i helgene er helt fjernt for dem. Da ønsker de seg ting som egg, bacon, lapper ol. Nugatti er hverdagsmat for dager man ikke har lyst på noe mer spennende. Anonymous poster hash: 5d5b3...865
Gjest Minnieropptatt Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Så lenge man holder seg til den ENE skiva på morningen, ser jeg ikke at det byr på problemer. Det er når ALLE skivene innløpet av døgnet har Nugatti på at det ikke er heldig.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Her er ordningen: spis sunt eller ikke spis Anonymous poster hash: 4058b...1d1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Her får de nugatti på grovt brød av og til. Idag hadde minsten det på skolematen, sammen med gulrøtter, bær og fiskekakebiter. De får det aldri i helgene, da har vi tid til god mat og da får de jo lørdagsgodt. Hvorfor er det bedre med all sukker på en dag? Anonymous poster hash: c2286...4ef
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 For ett intelligensnivå her inne.. Det eneste dere klarer å engasjere dere i er nugatti jo? Hehe. Anonymous poster hash: 54c00...4f5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 Vi har nesten bestandig nugatti i huset og ungene får spise stort sett det de vill av det til frokost og av og til ellers også, men det er ikke førstevalget de fleste dagene. Å spise nugatti som kosemat til frokost i helgene er helt fjernt for dem. Da ønsker de seg ting som egg, bacon, lapper ol. Nugatti er hverdagsmat for dager man ikke har lyst på noe mer spennende. Anonymous poster hash: 5d5b3...865 Enig, ungene mine syns heller ikke det er noe spennende og vil heller ha andre koseting til frokost i helgene. HI Anonymous poster hash: a05fe...2a6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #15 Skrevet 9. september 2014 Du leker med ilden når du skriver dette på Dib HI. Skal ikke se bort i fra at det kommer en bekymringsmelding 😂Når det er sagt, så har vi det på samme måte 😜 Anonymous poster hash: 8ab0e...490
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #16 Skrevet 9. september 2014 Ungene her har aldri likt nugatti, så den slipper vi heldigvis billig unna. De liker ikke så mange andre søte pålegg heller, da de synes det blir "feil". Skal de ha noe søtt er Eldste og nest yngste er glade i hjemmerørte jordbær (bruker veldig lite sukker for å få frem bæres egen friskhet) og yngste og nest eldste kan av og til spise brunost. Kanskje det har noe med at de to eldste var i skolealder første gang de smakte nugatti. De to yngste tror jeg aldri har smakt det. For meg som tannlege er det ikke et naturlig produkt å sette på frokostbordet. Anonymous poster hash: 7c653...c27
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #17 Skrevet 9. september 2014 Vi spiser Nugatti når vi vil, alle sammen. Skal jeg nekte mine barn å få Nugatti?? Dere som ikke engang kjøper Nugatti, dere er syke as! Anonymous poster hash: c60a4...bbc
Naturell Skrevet 9. september 2014 #18 Skrevet 9. september 2014 Vi spiser Nugatti når vi vil, alle sammen. Skal jeg nekte mine barn å få Nugatti?? Dere som ikke engang kjøper Nugatti, dere er syke as!Anonymous poster hash: c60a4...bbc Ja, herregud as, helt sykt lissom! Skal nok klare å leve med at du syns jeg er syk as....
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #19 Skrevet 9. september 2014 Vi har bestandig mørk sjokoladepålegg i skapet, og det er ingen regel rundt hvor ofte man kan smøre seg en skive med sjokolade til frokost (spiser ikke brødmat ellers). Og likevel spiser ingen av oss sjokoladepålegg hver dag. Kanskje én gang eller to i uken, kansje ikke det en gang. Nugatti kjøper vi ikke pga palmefettet og fordi det smaker veldig lite når man først er vant til mørk sjokolade. Anonymous poster hash: 974a6...f3f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #20 Skrevet 9. september 2014 Spiser ikke sukker til hverdags, vi. Hverken nugatti, syltetøy eller brunost/prim. Spiser det forøvrig ikke i helgene heller. Vi voksne liker det ikke, og barna er jo vant til sånn mat vi spiser. De elsker stabburlakspålegg på skiva, og varierer med leverpostei eller gulost. Anonymous poster hash: 94eac...c1f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #21 Skrevet 9. september 2014 Vi har bestandig mørk sjokoladepålegg i skapet, og det er ingen regel rundt hvor ofte man kan smøre seg en skive med sjokolade til frokost (spiser ikke brødmat ellers). Og likevel spiser ingen av oss sjokoladepålegg hver dag. Kanskje én gang eller to i uken, kansje ikke det en gang. Nugatti kjøper vi ikke pga palmefettet og fordi det smaker veldig lite når man først er vant til mørk sjokolade. Anonymous poster hash: 974a6...f3f selv om jeg ikke spiser eller liker nugatti følger jeg da med. De fjernet palmeoljen i nugatti for to år siden. dette står også utenpå pakken http://www.orkla.no/Samfunnsansvar/Nyheter/Palmeolje-fjernet-i-Nugatti Anonymous poster hash: 94eac...c1f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #22 Skrevet 9. september 2014 Vi har alltid nugatti i skapet. De som vil kan finne den når de vil. Likevel skjer det kanskje 1-2 ganger i måneden st den blir hentet frem. De foretrekker leverpostei. Jeg synes det er skremmende at sukker skal være så forbudt. Da blir det jo ekstra spennende. Her setter vi frem chips og smågodt på bordet hver fredag og lørdag. Ungene spiser litt her og litt der. Aldri de store mengdene. Men kommer det andre unger på besøk klarer de ikke fokusere på annet enn godteskålen. Fascinerende hvordan de kan kaste i seg.. Anonymous poster hash: 71acb...e77
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #23 Skrevet 9. september 2014 Vi har bestandig mørk sjokoladepålegg i skapet, og det er ingen regel rundt hvor ofte man kan smøre seg en skive med sjokolade til frokost (spiser ikke brødmat ellers). Og likevel spiser ingen av oss sjokoladepålegg hver dag. Kanskje én gang eller to i uken, kansje ikke det en gang.Nugatti kjøper vi ikke pga palmefettet og fordi det smaker veldig lite når man først er vant til mørk sjokolade.Anonymous poster hash: 974a6...f3f selv om jeg ikke spiser eller liker nugatti følger jeg da med. De fjernet palmeoljen i nugatti for to år siden. dette står også utenpå pakken http://www.orkla.no/Samfunnsansvar/Nyheter/Palmeolje-fjernet-i-Nugatti Anonymous poster hash: 94eac...c1f Burde vært mer presis, vi bor i utlandet og har bar tilgang til Nutella. De bruker fremdeles palmefett og har vært ganske vokale på at de ikke skal endre oppskriften før de evt. blir tvunget til det av regelverket. Anonymous poster hash: 974a6...f3f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #24 Skrevet 9. september 2014 Vi kjøper en boks Nugatti i sommerferien, når det er tomt så er det tomt Vi har prøvd å ha sjokoladepålegg i blant før, men da var det det eneste ungene ville ha på skiva. De spiste ikke uten at de fikk sjoko på og det var et voldsomt styr... så da var det bare å kutte helt! Anonymous poster hash: e37c8...78d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #25 Skrevet 9. september 2014 Vi har også en fin ordning ang nugatti.. Vi spiser det til frokost på lørdagene. På søndag er det egg og bacon til frokost Jeg er en av dem som mener at nugatti er sjokolade, og jeg ser ikke poenget med at de skal spise sjokolade på brødskiva hver dag. De spiser nok skvip som det er Men jeg bryr meg fint lite om hva andre serverer sine barn Anonymous poster hash: 799a2...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå