Gå til innhold

Desemberbarn 2014 ♡


Apex

Anbefalte innlegg

Apex; du tøffe friluftsdame! Du gir deg ikke du! Toppturer og villmark! Bekkenløsning til tross! Synes du er helt fab! 😘 jeg får så ekstremt straff for gåing, men sitter her og tenker at jeg skulle ønske meg med på turen! Tipper vi hadde skravla og skravla... 😉

 

Bleach; så fint med moren din og fridagene! Det er jo helt perfekt! Så snill hun er. Og så super ordning for både dere, babyen og for en omsorgsfull bestemor. 🌺💗🌈 hva skal du og pappaen studere? Skrev du det forresten? Har så dårlig hukommelse i disse dager.

 

Løvinne; hvordan går det med deg? ❤️ Hvordan er "kåken" dere har kjøpt? Leilighet el hus? By el land? Så flink du har vært med utstyret!

 

Lps91; lykke til på onsdag (var det ikke onsdag?) med psykologen. Jeg skal tenke på deg. Krysser fingre for at dere får god dialog, og for at du får mye igjen for å investere tid på dette. 😘 SÅ flink du er med barnerommet.

 

Utstyr;

I forrige uke så fikk jeg svidd av mer penger. Omg! Pengene flyr altså. Fikk kjøpt luksus stellevesken i skinn fra storksak som jeg ønsket meg på 20% rabatt på baby shop. Tok den lysebrune Om heter elizabeth. Men så handlet jeg en drøss med andre ting så ble det nok noen tusen som fly ut. Var egentlig mest småsaker men det ble litt til slutt likevel...

Så nå prøver jeg å la være å kjøpe mye mer. Tenker at noe kan bli julegaver til oss og babyen også...

 

 

Har nå hamstret;

- vugge (brukt antikk på finn)

- vogn med utstyr (bugaboo buffalo)

-ny ammemadrass (sånn liten som de ligger på i vuggen som er enkel å ta over i egen seng (liten firkantet boks)

- kluter og smokker og noen nye flasker til ammepumpen (som jeg hadde fra før)

- ny madrass til baby cot (seng som settes inntil vår seng med åpen side)

- ny stellematte til stellebordet

- stellesaker til baby (bleier, olje, d-vitamin dråper, salve)

- klær i små størrelser

- ammeinnlegg fra Chicco (hurra! Fant det endelig på babyshop)

- stellebag

 

Ønsker meg/ mangler å kjøpe;

- fin ny trille/ enkel vogn. Bugaboo bee all black; Snakker med en dame på finn om pris, men vil at hun skal finne kvittering til meg så jeg får garantien (kjøpt i år visstnok). Tror ikke jeg gidder å kjøpe den helt ny da de er veldig dyre (og har jo allerede brukt mye penger på en vanlig ny vogn)

- ammepute

- ergo bæresele (ønske i julegave?)

- stokkestol med babydel

- ulltøy i liten str?

- madrass til sprinkelseng (julegave fra noen?)

- madrass til vuggen

 

Har arvet eller hadde fra før;

- Babybjørn stol

- badekar med sittedel

- baby cot/ liten seng

- sprinkelseng

- en del klær inkl kjøreposer og ullposer/ dresser til å ligge i fra lillelam og nøstebarn

- babytepper og matter

- ammepumpe (må kanskje sjekke at den virker etter å ha lånt den ut?)

- bilstol med isoFiks og kjørepose

- sterilisator til smukker og flasker

 

Puh! Ikke så mye igjen! 😉 og synes jo at jeg har veldig mye fra før i enkelte ting....

 

Har fortrengt permisjonspapirene i smertene fra bekkenet forrige uke, men i dag skal jeg fikse det!!! Må bare ta meg sammen. Synes det er så kjedelig... Men vet jo hvordan vi tenker å ha det, så nå er jo mesteparten av jobben å få det ned på papiret...

 

Ellers har vi hatt en fin helg. Vi (dvs stakkars mannen får jo mesteparten av ansvaret siden jeg er så ubrukelig da...) passet et onkelbarn på lørdag. Tok en tur til Ekeberg gård og rideskole. Det var stas for alle tre (har jo to barn selv). Jeg fikk sitte mest å hvile meg på en stol/ benk rundt omkring. Men gøy likevel for da er jeg jo litt med. Måtte holde litt rundt de når det kom en litt sinna gris eller en hane som gav fra seg litt lyd. Ha ha ha. Men generelt så var de egentlig tøffe til å klappe dyrene. Litt overrasket over at de ikke var mer redde for de store geitebukkene. De synes jeg at er litt uberegneluge til tider, men det gikk jo helt fint. 😄 ble noen reiseruten også!

 

I går fikk jeg tatt en ny sjau på rommet til barna. Begynner å bli ryddig og lett å finne ulike leker (system i lekegalskapen). Vi Har fått tatt noe ned i kjelleren (lekerom) og blitt enig med mannen om at han skal flytte unna noe rot et sted for at det skal bli plass til esker med ting de fremdeles bruker men ikje så ofte mer (feks duplo). Har fått kjøpt mesteparten av ting til nytt rom for gutten vår. Mangler bare en bokhylle nå (lamper, gardiner, lekebokser, pult og pynt er på plass! Hurra). Så nå er lillesøster klar for å få en ny bror inn på sitt soverom (hun synes det var trist å ikke dele med storebror mer).

 

Klemmer fra meg ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååååå, herregud!!!!!!!! Jeg er så Happy! Har akkurat lagt på med NAV og Arbeidstilsynet for å sjekke at permisjonsoppsettet vårt ser ok ut!

 

Brukte tid forrige uke for å tenke ut + avklare med mannen om han var enig. Han skal muligens bytte jobb i permisjonen min så da må det også tilrettelegges for.

 

Har sittet leeenge i dag for å få det ned på papiret etter reglene (i excel - ikke på søknadspapiret da. Så har siste innspurt igjen, men det bør gå greit når jeg har oppsettet å se på).

 

Ringte NAV og arbtilsynet for å sjekke at jeg har holdt meg til reglene. Og vet dere hva! Jeg tror jeg er i mål!!! Alt jeg har gjort er ok. Får overført ferien til neste år siden jeg er sykemeldt, har tatt ut full (men ikke ekstra denne gangen som før) pappaperm, og har holdt meg til regler på ulønnet perm mm. Herregud! Er så glad for å være i mål at det er jul og nyttår på en gang her. Nå er jeg godt inni reglene om noen er forvirret (i alle fall en del av det). Så bare spør om noen har behov.

 

Vi har i første omgang satt opp perm ut januar 2016. Men tar en mnd + ++ ekstra ulønnet perm i feb siden vi nok ikke får barnehageplass. Dessuten bruker vi all ferie for neste år (samt 5 uker ferie som overflyttes fra dette året for meg (siden jeg har vært sykemeldt pga ekstrem svngerskapskvalme)). Det blir jo superbra. Mannen får ingen alenetid i perm. Men vi får veldig mye tid til å reise sammen som familie. Alle ferier, sommerferien og en lang juleferie. Vet ikke hvor vi skal men blir kanskje Thailand eller Australia pluss sør-Europa. I vinterferien osv drar vi nok tll Tyrkia hvor vi har tilgang til en leilighet som eies av familien. Vi har alltid vært veldig glad i reising - både før og etter vi har fått barn. 😄 føler vi knytter gode bånd og opplevelser sammen da. Spennende å få nye inntrykk og erfaringer. Og det trenger ikke nødvendigvis være så lukseriøst, bare det funker for familien og er tilrettelagt.

 

Så nå er det bare å begynne å spare. Knipe på babyinnkjøpene og ikke bli fristet av alt det fine tøyet og utstyret. Har jo allerede kjøpt veldig mye og hadde mye fra før. Kanskje vogna utgår? He he. Må tenke meg litt om. 😄

 

Ang perm så venter vi vår nr tre, så føler at pappaen allerede er veldig godt knyttet til farsrollen og til barna. Hadde det vært førstemann så ville jeg ikke ha vært komfy med at han ikke skulle ha totalansvar alene over en lengre periode uten meg. Men han er så påkoblet at jeg ikke har samme innstilling nå som med første og dels med andrr. Det skal da sies at de siste to årene så har han vært mer delaktig og flinkere enn meg til å ta ansvar her hjemme pga at jeg har hatt den tyngste "karriere"jobben (mye reising og lange dager). Nå gleder jeg meg derimot til at det er min tur og at jeg kan være "hovedansvarlig" en stund. Jeg vet at han uansett er flink og prioriterer oss. Godt å kunne bytte på og ta hensyn til hverandre. 😍

 

Må nesten feire med en bolle og et glass Pepsi Max her! 🎉🎉🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; hva synes dere om forslaget å kutte permen 7 uker. Og i sommer så står finansbransjen frem og sier at de heller betaler bonuser enn å la pappaen ta perm (det er nemlig ikke akseptert...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corneliuss: Vi skal ta matematikk og fysikk på deltid neste høst slik at vi blir tatt opp til dataingeniørstudiet på høyskolen her vi bor. Gleder meg så himla mye, det har tatt meg mange år å finne riktig vei. Så jeg er desto mer gira på å komme i mål, hehe. Mammaen min er helt super, jeg er så utrolig takknemlig for henne! 

Jeg har ikke så mye innkjøp igjen selv, men prøver å komme på flere ting jeg kan kjøpe, siden jeg synes det er så gøy. Hehe. I dag hentet jeg en babybox fra apotek1 og døde litt da jeg så de bittesmå bleiene som fulgte med i boksen. Jeg gleder meg sånn!! :) 

Kjenner jeg blir svimmel av å lese om permisjonsgreiene, men det høres ut som om dere har fått til et skikkelig bra opplegg! Vi har det veldig enkelt, så jeg stresser ikke så mye med det. Papirene blir levert etter neste kontroll hos jordmor neste uke. 

Angående forslaget om å kutte i permen synes jeg begrunnelsen er tynn. Det er merkelig at det fokuseres mer på å styrke mødres posisjon i arbeidslivet enn å inkludere far i familielivet, og det hele går på bekostning av barna. Hadde det blitt lagt en brøkdel mer av tiden på å sikre at far skal kunne ta ut permisjon uten å bli uglesett på jobb, så hadde vel holdningene rundt dette bedret seg over sikt. Og skulle det kuttes ned med ytterligere 7 uker, hvor skal den lille babyen være mens far og mor er i arbeid, når det ikke finnes barnehageplasser nok? Helt ærlig virker dette utsagnet lite gjennomtenkt, og mer rettet mot arbeidsgivere behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleach; mammaen din høres veldig snill ut ja. ❤️ Godt å ha noen som trår til når det trengs. Så bra at du har funnet riktig vei. Jeg var bare 23 år når jeg var ferdig utdannet sivøk, og tenker noen ganger på at jeg hadde flaks at jeg traff noe som jeg faktisk hadde lyst til å gjøre så tidlig. 😊

 

Jeg er helt enig i det du skriver om permen. Synes det er skuffende utvikling og synes at at regjeringspartiene ikke legger vekt på familien, men bedrifters behov for å betale mindre i ytelser. Norge er i en spesiell stilling ettersom vi både har dobbeltarbeidene familier (kvinner i arbeid) og har positive fødselstall. Jeg er nok en liten rødstrømpe men er så enig med deg. Styrk fars rolle i familien/ aksept hos alle bransjer for at far tar ut mest mulig perm i stedenfor å kutte permisjonen. Det er ikke for kvinnens eller familiens beste. Men en større deling av permisjonen ville ha vært det. Synes jo også at det blir litt rart at Kristin s Lund som jeg egentlig er litt fan av, men som jeg mistet helt teften for når det kommer til familiepolitikk, etter hun sto frem som stolt firebarnsmor i portrettintervju. Da sa hun nemlig at det ikke var noe problem å trene på høyt nivå, jobbe lange dager mesteparten av året og ha tid til barn. Hun var nemlig så "flink" at hun gav de ti minutter hver, hver dag siden hun kom hjem i tide for å legge de. Da fikk hvert av barna ti minutter alene med henne. Herregud, vel anvendte førti minutter altså. Da kutter man litt ned på egoaktivitetene som trening fem ganger i uken for å trene til birken i min bok. Og jeg er også leder (om ikke leder for NHO ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig lettet over at mange ser ut til å være uenig med henne angående dette reduksjonsforslaget. Ble først ganske sjokka da jeg leste artikkelen på mobilen min i formiddag, men ser at det iløpet av dagen har kommet gode motargumenter fra flere hold. 

Det er leit at mange i dag er så yrkesrettet at de ikke ser viktigheten av tid med familien. Man kan jo argumentere for dette med pose og sekk til man blir blå, men i realiteten er det ytterst få som har den staminaen det kreves for å sjonglere så mange baller på en gang, uten å droppe en ball i ny og ne. Hadde jeg som liten jente bare fått 10 minutter med alenetid med en av mine foreldre, da tror jeg at forholdet vårt hadde lidd av det. 

Selv ser jeg at jeg og mannen kommer til å ha god nok inntekt til at vi begge kan jobbe redusert og ennå ha smør på brødskiva, hehe. :laugh: Riktignok er dette noen år til, men jeg gleder meg veldig til å få jobbe med noe jeg brenner for og samtidig ha tid til barnet vårt og forholdet vårt. Reise er veldig viktig for meg også, så jeg håper vi får mange muligheter til både korte og lange turer. Jeg var heldig nok i min barndom til å få oppleve mye slikt, og jeg mener det har vært med på å gjøre meg mer uredd i møte med andre mennesker og kulturer. (Og ikke minst, mat!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært her inne nå.. Ble så mye enklere med Facebook. Men må jo legge meg til på terminlista! :) går bra her, litt nervøs for svangerskapsforgiftning som jeg hadde sist og hatt noen nervøse dager i helgen med hodepine og smerter opp mot ribbeina. Men ble friskmeldt av sykehuset i går så "all well"! :)

 

Terminliste:

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente

4:

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.

7:

8:

9:

10:

11: Desembergull2014, har en jente fra tidligere forhold, venter nå en gutt❤️

12:

13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.

14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste: 

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente 

4:

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.

7:

8:

9:

10:

11: Desembergull2014, har en jente fra tidligere forhold, venter nå en gutt❤️ 

12:

13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.

14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre

15:

16:

17: Mollabell, 34 år, barn nr 2, jente. Sandnes.

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lenge siden jeg har vært her inne.

 

La meg til på den 17. som er termindatoen, selv om det blir før. Grunnet akutt ks sist vil jeg bli satt igang en uke før om hun ikke kommer av seg selv før den tid. Om ikke alt da er helt etter boka blir det et k.s denne gangen også. Spennede å få lov å prøve å føde (følte meg litt snytt for det sist) men også red for at det bare ender opp i akutt ks igjen. Prøver å fokusere på at jeg bare får ta det som kommer.

 

Her er dagene litt lange fortiden, er 100% sykemeldt etter at kroppen sa stopp. Skulle liksom være "flink pike" og klare jobben og kjørte på. Det varte noen uker, men så fikk jeg lavt bt, kastet opp alt jeg spiste og svimet av på jobb. Skal til legen igjen i morgen og har et lite håp om at jeg kanskje skal få jobbe litt, men tror nok at hun sier nei. Kjenner jo selv at jeg trenger å hvile, men samtidig går jeg på veggene. Er jo ingen andre hjemme så sitter jo her alene.

 

Sånn utstyrsmessig har vi det meste på stell. Mangler vel i grunnen bare ting til meg selv (ammepumpe, innlegg og ammebher) Her ble det en babyjoggervogn og var på baby shop og fikk bestilt meg bag nå som det var 20% på en vare.

 

Ser dere diskuterer permisjon...huff, har ikke orket å se på de papirene ennå. Sist var det bare rot på nav, krysser fingrene for at d går smertefritt denne gangen.

Forslaget med å kutte perm for å styrke kvinnerslikestilling i arbeidslivet er jo helt bak mål, kommer heldigvis aldri til å bli en sak da det ikke virker til at noen av partiene i regjeringer en enige.

Da er det "bare" sist innspurt og 3 tri. igjen. Måtte tiden løpe avgårde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på, sliten og trøtt etter dagens jobb kom jeg hjem til pakke i posten. Lykke for ca 35$ i form av stelleveske som ble bestilt for fem dager siden, og allerede nå her! Wow så imponert jeg er!!! :) Funksjonell og ikke sånn som "alle" triller rundt med så da er jeg fornøyd! Fikk melding fra sjefen om at permisjonsgreiene var sendt fra henne til hr-senteret så om det skulle være noe er det bare for meg å dra dit for hjelp med papirene som evt ikke er helt tipp topp. DEILIG å være en del av en stor bedrift når man kan få sånn hjelp!!!

Feiret med blåbær og vaniljekesam før middag i dag, ingen skal komme her og si at jeg ikke er vill og gal! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminliste:

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente

4:

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.

7:

8:

9:

10:

11: Desembergull2014, har en jente fra tidligere forhold, venter nå en gutt❤️

12:

13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.

14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra Sunnmøre

15: Optimist78, barn 1, Oslo

16:

17: Mollabell, 34 år, barn nr 2, jente. Sandnes.

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig 3.trimester :) Det har vi feira med 3D ul :) Så ei fin og frisk lita jente :) I morra blir det shopping med gode venninner i oslo. Da skal jeg endelig å begynne å handle litt klær til vesla :) God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har ikke vært så aktiv her, men har termin i begynnelsen av desember, og hadde syntes det var hyggelig å bli kjent med andre i Oslo, fordi ingen av venninnene mine her er gravide :)

 

Har fødeplass på Rikshospitalet, er 29 år gammel og venter ei jente.

 

Send meg gjerne en PM om det er noen andre Oslojenter her som venter barn i slutten av november eller begynnelsen av desember!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med 3D ul, VE-G.. Ønsker også det, men jeg tenker ikke å booke meg inn for det privat da jeg allerede har en avtale om ul på sykehuset igjen i løpet av uka.. Satser heller på flaks og at de slår innom 3D som "ekstraservice"! ;) Hvem ligner jenta di på - klarte du å se det?? Er så nysgjerrig på hvem vår lille venn ligner på.. synes jeg har sett familien på farssiden på vanlig ul, så jeg er veldig spent på å møte minimennesket nå og gleder meg til desember! ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja men det kan det hende de gjør vettu Apex :) Er nok mest lik meg nå. Veldig lik sånn storebroren så ut når han var nyfødt. Tok 3D ul med guttungen å, men da var jeg et par uker kortere på vei, så de er ganske ulike på 3D bildene da. Jenta har fått bra med bollekinn nå :) Og han som tok ultralyden kunne se at hun allerede begynte å få en bra hårmanke :P Trodde ikke man kunne se sånt, men tydeligvis :) Guttungen hadde å en bra hårmanke da han ble født. Derav 2 svangerskap med mye halsbrann :P Er det ikke det de sier? Mye halsbrann tyder på masse hår.. Det stemmer ihvertfall her kan det se ut som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Lenge siden jeg har vært her inne nå.. Ble så mye enklere med Facebook. Men må jo legge meg til på terminlista! :) går bra her, litt nervøs for svangerskapsforgiftning som jeg hadde sist og hatt noen nervøse dager i helgen med hodepine og smerter opp mot ribbeina. Men ble friskmeldt av sykehuset i går så "all well"! :)

 

Terminliste:

1: Madde86. Første barn som er en gutt.

2:

3: Apex. Venter nr.2, vet ikke kjønn.

LSP91. Første barn som er ei jente

4:

5:Corneliuss, Har 2 barn, venter gutt. Fra Oslo.

6: Mamma-til-Emma. Ei fra tidligere forhold, venter ei snupp til. Fra Tønsberg.

7:

8:

9:

10:

11: Desembergull2014, har en jente fra tidligere forhold, venter nå en gutt❤️

12:

13: bleach. 26 år, venter første barn, gutt. Fra Sunnmøre.

14: Alenemamma_, venter barn nr.2, gutt. Fra sunnmøre

15:

16:

17:

18:

19:

20:

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30: Sofia86, venter første barn som er en gutt. 27 år fra Oslo.

31:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg opp på lista, selv om det er et par dager til jeg er i 3. trimester. Skal på kontroll til uka og er veldig spent. Spennende å se på utviklingen og hvor på streken man er (om man er der). Rart å tenke på at det bare er litt over to måneder til jeg går ut i permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager jenter, er aldri her inne lenger jeg. Mye aktiv på den hemmelige gruppen vår da :) Håper alt er bra med dere her inne, 29 uker i dag og var på 3D på torsdag og fikk fantastiske bilder. Ei fornøyd liten frøken med bolleskinn :D

Gjerne før meg opp på termin listen den 15 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg opp på lista, selv om det er et par dager til jeg er i 3. trimester. Skal på kontroll til uka og er veldig spent. Spennende å se på utviklingen og hvor på streken man er (om man er der). Rart å tenke på at det bare er litt over to måneder til jeg går ut i permisjon!

Bare hyggelig at du slenger innom litt før - jo flere, jo bedre! :) Her er det straks bare en mnd igjen til permisjon, og jeg kjenner jeg egentlig synes at tida går alt for fort.. Har så mye jeg vil gjøre før minimennesket kommer, og tanken på hvor låst man blir igjen med så små barn.. jaja - det er heldigvis flere positive sider ved det hele også!! ;)

Er i helga på tur med flere dykkevenner - og det er koselig å treffe igjen de jeg ikke har sett på ei stund. Aller koseligst er selvfølgelig de som sier jeg ser smashing ut! :D Har til og med fått høre at jeg ser tynnere ut nå enn før jeg ble gravid - og da bør man snart være nede i matchvekt... så jeg ser frem til å plukke opp hobbyen min igjen etter nyttår!

Gleder meg til UL til uka, merker jo at lillehjertet vokser for det er ubehagelig å ligge på rygg, halsbrann kommer nå hver natt og skoene er ei utfordring uten skoskjei! ;) Spent på om jeg følger kurven min jeg og - er i øvre normalområde så det blir spennende å få høres hvor stor ca babyen er nå.. (selv om det selvfølgelig kan være risiko for feil der og..)

 

God helg videre til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig. Kom nå bare over om det er flere som går å venter... 😄👍 så koselig å lese når flere skriver her. Da går dagene litt fortere. 😄

 

Ang vekstgrafen; Jeg ligger også i øvre område (fremdeles innenfor normalrådet, men godt over den røde linjen. Har fått konstatert rikelig med fostervann. Babyen var helt på snitt når jeg var inne på 3D ultralyd for noen uker tilbake. Det kan jo fremdeles bety at babyen blir stor ved fødsel hvis de bommet litt på målingene eller om han vokser fort frem til fødsel, men jordmor mente nå i alle at det var fostervannet som gjorde at jeg lå over på det tidspunktet. Hun sa at det ikke var ekstremt men at jeg lå mer mot rikelig enn normal.

 

Vi er på hytta. Har hele familien i sofaen med taco, lørdagsgodt og barnefilm på tv. En lykkelig gjeng.

 

Har noen av dere hentet disse babyboksene. Er litt i surr, men har i alle fall fått en hentelapp på apotek 1. Tenkte jeg skulle hente den å se om det var noe gøy i den.

 

Ellers har jeg fått bært ned babysengen til rommet vårt. Ikke laget den til, men rart å bare få bært den ned. Og så har jeg fått kjøpt bugaboo cocoon (babypose til trillen) og adaptere til bilstol og trille. Hipp hurra. Ikke mye igjen nå. 😊

 

Babyen har så mye hikke i magen at jeg blir litt sprø. He he. Hikk hikk. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex, du høres ut til å være en skikkelig aktiv person! Skulle ønske jeg hadde litt av den driven, og håper mannen klarer og få med meg på litt lengre trilleturer enn rundt vannet ved siden av her.. Jeg er kronisk sofa-sliter!  :fnise: 

Her har vi hatt storm i helgen, og jeg har for det meste sittet og heklet litt småtteri til mini og gjort ferdig ei julegave til mamma. I går var vi ute og spiste indisk med et vennepar, og jeg må bare si det, om dere noen sinne befinner dere i Ålesund, besøk Taj Mahal og spis! Det er LETT byens beste spiseplass. :) 

I dag sto jeg opp til litt kattespy her og der, en lekk badvask og akkurat nok sollys til at alt støvet på gulvet ble veldig synlig.. Så min plan om å daffe i hele dag flimret forbi øynene mine, i det jeg innså at her må jeg trå til med vaskebøtta. 

Jeg har hentet Apotek1 sin babybox, den inneholdt mye gøy. :) Skal også hente Vitus apotek sin når de har den på lager igjen. Mammabox har jeg allerede hentet, men den var litt kjedelig. 

Her ligger mini og sparker oppi ribbena stort sett hele dagen. Jeg er så sår og øm der, og vet ikke helt hvordan jeg skal klare 2,5 mnd til med dette. Føler meg handicappet, også blir jeg så lei meg av å føle det slik også. Jeg vet ikke om det finnes noe smertestillende jeg kan ta når det er på sitt verste heller, paracet hjelper overhodet ikke. Det er en slik merkelig smerte og, selve huden føles sår, som om jeg har en massiv blåveis der, samt at det stikker og verker under huden og i selve "kjøttet". 

Hikking er trivelig, har kjent det et par ganger selv!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett igjennom klea til storebror nå. Det meste kan fint brukes, ihvertfall som back-up klær, til vesla. Er kun noen få plagg jeg føler blir alt for guttete (noe skjorter og penklær til gutt). Var å handla klær til vesla i går, så tror jeg har nok i 56 nå, siden mye av guttungen sitt kan brukes. Er isåfall litt flere bodyer som trengs hvis hu også blir en gulper, men det tar jeg å handler hvis jeg ser vi trenger det. Må få handla bittelitt i 50 da. Og syns vi faktisk hadde mindre klær etter guttungen enn det jeg trodde, og det er egentlig helt greit. Er jo moro med shopping av barneklær ;) kasta jo det som var stygt/ødelagt etterhvert. Og det som var helt og reint, men var arv som de ikke ville ha tilbake ble lagt i en uff container. Så er kun ting vi handla selv, og ting guttungen fikk i gave som ble spart på. Så nå er jeg ihvertfall igang med litt forberedelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har termin i desember, og har bare fått barn på sommeren før, så jeg lurer litt på hvor mye ull jeg skal kjøpe inn. Hva gjør dere? Det koster jo litt mer, særlig omslagsbodyer, som jeg syns er supert i starten, så hvor mye klarer man seg med i den minste str? Altså 56 for min del,tror jeg. Og en ting til, jeg har kjøpt et korthåret ikeaskinn, som jeg tenkte å ha i vugga, men nå leste jeg her inne at det ikke er bra for babyer, fordi det er satt inn m no kjemiske greier, noen som vet mer om det? Nøstebarnskinn o.l utgår pga pris altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke henta babyboks - men har fått endel meldinger om at det ligger på vent, så jeg får ta meg en runde en av dagene.. Det fylles i alle fall opp med reklame på mailen min etter dette stuntet, kjenner jeg angrer litt allerede!

 

Bleach: Aktivitetsnivået varierer veldig, men når man er heldig og jobber turnus har man jo god tid til å dyrke friluftsliv og andre hobbyer - så tid på normale toppturer og dykking gleder jeg meg masse til å vende tilbake til.. Får jo med meg mini i vogn på rusleturer og med hund blir det jo noen av dem! :) Er godt for kropp og sjel å gjøre så mye som mulig av det som gjør en glad - mener jeg! (Så lenge det ikke går ut over noen...)

 

Hikking merker jeg innimellom - men sånne ribbensspark er heldigvis fraværende ennå.. Men, jeg lurer på om minimennesket har lærd seg "Harlem shake", for av og til er det bevegelser i armer og bein samtidig! :D

 

VE-G: Kjekt å ha oversikt allerede... Det har ikke jeg! Her er ting og klær samlet og funnet frem fra loft rundt omkring - men blir ikke vasket og lagt på plass før rommet er pussa opp...og det skjer ikke før etter elgjakta! Har hele november til slikt, så jeg stresser ikke.. Strikker på hentevotter nå, bitte små og søt med selburose på ♡

 

Hildamaria: Tenker å kjøpe tre ullbodyer og i tillegg ønske oss sånt hvis noen spør om det er noe vi ønsker og trenger.. ull er supert for varmeregulering og lunt og godt på en liten kropp.

 

Har landet på at det blir voksipose på oss - enten city eller urban. Falt pladask for Easygrow sin "nature" pose, men med Tromsøklima blir det som å skyte spurv med kanoner når den ellers brukes mye på Svalbard..

 

Tidlig kveld her, er ennå sliten etter helgas sosialisering! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apex: har kun sett over de minste størrelsene da, opp til 62, og så lagt det bort igjen. Har en hel del før jeg kan begynne å vaske det. Blant annet rydde plass i kommoden på badet, som nå er stappfull av storebror sine klær. Og handle en kommode til for å ha på rommet hennes. Men før det igjen må vi pusse opp gjesterommet slik ar vi får gjestesenga og masse anna ut fra rommet hennes. Så kanskje i desember :P

De vottene høres super søte ut, skulle ønske jeg fikk til sånt sjøl. Driver egentlig å hekler pledd til hu, kommet over halvveis. Men så fant jeg ut at jeg hadde gjort litt feil, så da mista jeg piffen. Må fortsette å gjøre samme feilen for at det skal se greit ut, men det å fortsette å hekle sånn når jeg veit det egentlig er feil frister ikke det heller. Så får se hva det blir til slutt. Har forresten voksi urban, godt fornøyd med den :) Men city ser veldig fin og grei ut den å da :)

Hildamaria: Ville kun handla inn et par sett med ullbodyer og ullstrømpebukser i 56. Kjett å kjøpe masse, og så tåler ikke ungen ull. Med novembergutten min brukte vi ull når vi skulle ut av døra, men hjemme brukte vi mest bomullklær. Så går nok fint å handle mer ull litt etter fødsel hvis dere trenger det :) Vi endte opp med en del ullpysjamaser å, veldig kjekt hvis du får en gulper. Da blir ikke barnet kaldt selv om det gulper litt på natta. Men ville ikke handla masse av det før fødsel heller, kun 1 eller 2. Koster såpass, så blir fort unødvendig dyrt hvis ungen ikke får brukt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...