Gå til innhold

Dere som har flere barn, hvilken fødsel var den "beste"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Tøff

2. Fin

Anonymous poster hash: 84adc...90d
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er vel den tredje (av 3) fødselen som var best her. Veldig kort og intens, fra første ri til jenta var ute tok det 30 min. Hun ble født hjemme på badet med en nabo og pappaen som jordmor og jordfar. Ambulansen kom noen minutter etter hun var født og jordmor og lege kom noen minutter etter ambulansen. Hun ble født 6 dager etter termin.

Begge guttene var stjernekikkere og tok myyyye lenger tid en minstemor. Presset veldig lenge med begge to, eldste ble tatt med vakum etter jeg hadde presset i 2 timer. Guttene ble født 10 og 22 dager før termin.

Endret av Husbygger
Skrevet

nr 2 verst

nr 3 best

Anonymous poster hash: 16748...d0a
Skrevet

Født 2 ganget, begge fødslene var intense, men fine. Men jeg er nok mest fornøyd med fødsel nr.2, raskere enn første og pressinga gikk så fint.

Anonymous poster hash: 46358...72b

• 6 måneder senere...
Skrevet

Tredje fødsel, uten tvil!

Anonymous poster hash: 1906f...4b3
Skrevet

1.værste 25 timer.uten noe smertest.nr.2.15 timer med epidural. Nr 3.nesten som nr 1.5 timer.

Anonymous poster hash: b982b...d03

Skrevet

Nr.4 av fire barn ;-)

Å håper det blir slik for meg også :D

Skrevet

Jeg syns fødsel nr en var den beste. Den varte i 7 timer, den var vond men ikke sånn at jeg ikke holdt ut smertene.

Nr to var var styrtfødsel og den desidert verste!!! Den varte i 30 minutter, placenta satt fast og jeg mistet mye blod.

Nr varte i 2,5 time. Reiste inn til føden med en gang grunnet tempoet på nr to og fikk epidural. Grei fødsel dette også. Placenta satt fast denne gangen også å jeg mistet mye blod.

Anonymous poster hash: 87de3...7db

Skrevet

Første tok lengst tid. (5 timer fra vi kom på sykehuset). Syns faktisk det gjorde mer vondt med nr 1 enn med nr to.

Nummer to kom mye raskere, og klarte meg uten smertestillende (rakk ikke faktisk).

Så fødsel nr to var best.

Anonymous poster hash: b33aa...184
Skrevet

Jeg har født 2 ganger. Fødsel nr. 2 var enklest, tok 18 timer fra jeg kjente noe, men var bare småvondt de 16,5 første timene, all smerten kom siste 1,5 timen, og pressinga gikk MYE lettere 2. gang.

1. fødsel var smerter uten pauser i 3 timer.. Men begge uten smertelindring, så jeg må vel si meg fornøyd med begge😉

Anonymous poster hash: 46358...72b

Skrevet

Mine to fødsler har vært ganske like, de gikk begge veldig fort og derfor også veldig intense og effektive modningsrier. Ingen av de var egentlig bedre enn den andre. Fine fødsler begge to 😊

Anonymous poster hash: 9e484...3b4

Skrevet

Nr.4 av fire barn ;-)

Tvi, tvi og lykke til! Var det ikke du som var i juni klubben 2012 når jeg fikk nr 4 og du nr 3? Mener å huske deg! :-)

Skrevet

Nr 4, men bare pga at det gikk så bra, styrtfødsel med lite smerter, men endte med hjemmefødsel med kun mannen tilstede.

Nr 3 var også en grei fødsel, litt mer smertefullt i slutten der.

Nr 1 og 2 var lange fødsler som endte med vakuum og komplikasjoner, så de var verst uten tvil.

Anonymous poster hash: 08926...173

Skrevet

Nr 2 var den enkleste. 3 barn.

Anonymous poster hash: 2c6e0...3d6

Skrevet

Nr.4 av fire barn ;-)

Tvi, tvi og lykke til! Var det ikke du som var i juni klubben 2012 når jeg fikk nr 4 og du nr 3? Mener å huske deg! :-)
Ja det stemmer det :)
Skrevet

Har født 2 ganger, og den andre fødselen var uten tvil den beste!

Med første fikk jeg epidural og kunne bare ligge flatt på ryggen i senga. Det var mildt sagt helt j***** med rier! Ikke funka epiduralen noe særlig heller, og riene kom i et sett uten pause. Når jeg skulle trykke var jeg så utslitt av riene at jeg ikke fikk til å trykke, og gutten måtte hjelpes ut med sugekopp. Selv om fødselen bare varte 6 timer, var det helt grusomt!!

Den andre fødselen var unnagjort på 3 timer. Brukte kun lystgass den gangen, og den hadde jeg ikke behov for før jeg kom til 8 cm åpning. Trykka 4 ganger så var hun ute ;) en helt fantastisk fødsel! ;)

Anonymous poster hash: aa205...2d6

Skrevet

Har født 2 ganger, og den andre fødselen var uten tvil den beste!

Med første fikk jeg epidural og kunne bare ligge flatt på ryggen i senga. Det var mildt sagt helt j***** med rier! Ikke funka epiduralen noe særlig heller, og riene kom i et sett uten pause. Når jeg skulle trykke var jeg så utslitt av riene at jeg ikke fikk til å trykke, og gutten måtte hjelpes ut med sugekopp. Selv om fødselen bare varte 6 timer, var det helt grusomt!!

Den andre fødselen var unnagjort på 3 timer. Brukte kun lystgass den gangen, og den hadde jeg ikke behov for før jeg kom til 8 cm åpning. Trykka 4 ganger så var hun ute ;) en helt fantastisk fødsel! ;)

Anonymous poster hash: aa205...2d6

Så utrolig forskjellige fødsler du har hatt. Den første hørtes ikke noe god ut, så kjipt å få epidural uten effekt. 

Men den andre derimot hørtes jo helt perfekt ut, 3 timer suns jeg selv er helt perfekt å vøre i fødsel, unna det blir litt for raskt for min del, en får ikke samlet seg mellom riene, og det blir så intenst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...