Leirha Skrevet 6. september 2014 #1 Skrevet 6. september 2014 Hvor mange barn har dere? Og hvordan var fødslene ifht hverandre? Jeg har tre barn og syns alt i alt at fødsel nummer 3 var den beste, selv om den ogsp var den verste. Første- 4 dager over termin. Aktiv fødsel i underkant av to timer. Men fikk nesten totalruptur. Var forferdelig. Andre- 11 dager over termin. Litt maserier fra morgen den dagen han ble født, ble født halv 12 på kvelden. Fødsel tok 45 min, var vel intenst, men var kort da.. Tredje- 7 dager over termin. 7 dager med maserier i økende grad, masse blødninger og unødvendige telefoner til føden som ikke ville slippe meg til. Trolig tidlig fostervannsavgang. Når fødsel satte i gang varte den rundt om lag to timer, og hadde full kontroll og var veldig avslappet og rolig. Så rolig en kan være som fødende.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #2 Skrevet 6. september 2014 Jeg har to barn og den beste fødselen var nr2. Første var alt for intens og jeg hadde null kontroll og var ikke meg selv i det hele tatt, åpnet meg fra 2-10 på en time. Andre fødsel tok mye lengre tid, hadde vel 4-5 cm da jeg kom inn på sykehuset og fra da tok det 2-3 timer før jeg hadde full åpning. Alt for lang trykketid med første (to timer), mer normalt med andre, aner egentlig ikke hvor lenge, men tipper maks 20 min. Anonymous poster hash: d530f...761
Iselilja Skrevet 6. september 2014 #3 Skrevet 6. september 2014 Nr tre (av fire). De to første var stjernekikkere. Fikk beskjed av legen om at jeg kunne forvente nok en stjernekikker (pga min anatomi). Jeg fryktet det verste, men før jeg ante ordet av det var pressriene i gang. Ble aldri på langt nær så vondt som med de to første! God overraskelse
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #4 Skrevet 6. september 2014 Nr 3 av 3. Over på fire timer. Fødte i badekar og tok selv imot jenta og la henne på brystet mitt. Mitt på natta. Mørkt og med masse stearinlys i rommet. Magisk! Anonymous poster hash: 6bed0...566
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #5 Skrevet 6. september 2014 Her rangeres det slik: Den beste. Nr 2 En grei fødsel. Nr 1 Helvete på jord: Nr 3 Anonymous poster hash: 56b96...e42
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #6 Skrevet 6. september 2014 Nr 1 var best, det ble hastekeisersnitt. Men en fin opplevelse allikevel. Nr 2 var jævlig, i fødsel i 4 timer. Ble tatt med vakuum og jeg revnet en del. Måtte i narkose og sy etterpå. Anonymous poster hash: 58480...dd2
Sint naken biltyv Skrevet 6. september 2014 #7 Skrevet 6. september 2014 Den første av tre var den beste
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #8 Skrevet 6. september 2014 Nr 1 setefødsel med epidural - var lang men lite smerter og fin.. Nr 2 uten noe, lang og grusomt vondt Nr 3. Veldig fin selv om jeg hadde vonde modningsrier, så var selve fødselen kort. I badekar, d var helt fantastisk! Anonymous poster hash: 5b9b9...140
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #9 Skrevet 6. september 2014 Nr 1 - Et sant helvete. Null pressrier og ungen ble dratt ut med sigekopp pga dårlig fosterlyd. Fikk beskjed etterpå at det skulle ha blitt keisersnitt. Nr 2 - Styrtfødsel. 15 min fra vannet gikk til ungen var ute. Helt jævlig mens det stod på men var jo fort ferdig. Nr 3 og 4 - Tvillinger og drømmefødsel. Alt gikk passe fort og på skinner. Nr 5 - Igangsatt fødsel pga av seteleie som viste seg å ikke være seteleie alikevel. Helt grei fødsel. Anonymous poster hash: 1f96f...803
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #10 Skrevet 6. september 2014 4 barn og alle fødslene var kompliserte og til tider kritiske. For min kropp var fødsel nr tre best, jeg fikk ingen skader og var i fin form etterpå. Eneste fødselen jeg ikke trengte legehjelp etter eller fikk varige skader av. Men fra barnas side hadde nok barn nr fire den beste fødselen, eneste barnet som ikke trengte legehjelp eller fikk varige skader etter fødselen. Anonymous poster hash: b5ee3...26d
*Lissi* Skrevet 6. september 2014 #11 Skrevet 6. september 2014 Nummer 4: reiste til jm for å få satt noen nåler, for hadde litt kynnere. (ikke hatt det de andre gangene) Viste seg at jeg hadde 8 cm åpning. Hadde ikke hatt vondt, så skjønte ingenting. Leste ukeblad under riene, uten å stoppe! Ute på to pressrier. Merkeligste fødselen av mine 5
Leirha Skrevet 6. september 2014 Forfatter #12 Skrevet 6. september 2014 4 barn og alle fødslene var kompliserte og til tider kritiske. For min kropp var fødsel nr tre best, jeg fikk ingen skader og var i fin form etterpå. Eneste fødselen jeg ikke trengte legehjelp etter eller fikk varige skader av. Men fra barnas side hadde nok barn nr fire den beste fødselen, eneste barnet som ikke trengte legehjelp eller fikk varige skader etter fødselen. Anonymous poster hash: b5ee3...26d Uff, hørtes jo forferdelig ut
Sint naken biltyv Skrevet 6. september 2014 #13 Skrevet 6. september 2014 4 barn og alle fødslene var kompliserte og til tider kritiske. For min kropp var fødsel nr tre best, jeg fikk ingen skader og var i fin form etterpå. Eneste fødselen jeg ikke trengte legehjelp etter eller fikk varige skader av. Men fra barnas side hadde nok barn nr fire den beste fødselen, eneste barnet som ikke trengte legehjelp eller fikk varige skader etter fødselen. Anonymous poster hash: b5ee3...26d Men hvorfor fortsatte du å føde vanlig når første og andre fødsel gikk dårlig? Fikk du ikke keisersnitt?😳
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #14 Skrevet 6. september 2014 Beste fødselen var den første. Fødte 8 dager før termin og det hele var over på 3 timer. Ikke så mye som en revne eller en rift. Nummer to var en luring. Tok litt lengre tid, ca. 5 timer fra første rie. Revnet litt, men slett ingen dårlig fødsel. Anonymous poster hash: a92ed...abf
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #15 Skrevet 6. september 2014 Første fødsel var den beste. Kom inn med 5 cm og 6 timer etterpå var ungen ute. Etter boken 1 cm åpning i timen og 1 time trykking. Alt velstand etterpå selv om jeg var sliten. 2 fødsel styrtfødsel. Fra 7 cm til ungen var ute tok det under 15 minutter (!). Fast placenta med dertilhørende operasjon og spinalbedøvelse. Formen var fin etterpå, men med en så rask fødsel får man ikke med seg hva som skjer og det mentale er det verste. Slutt på fødsler herfra og til evigheten. Anonymous poster hash: 2fb83...f95
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #16 Skrevet 6. september 2014 Nr 3 var den beste -et hastekeisersnitt. Min minst smertefulle fødsel:) Anonymous poster hash: d0044...710
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #17 Skrevet 6. september 2014 Nr 1; tok altfor lang tid (aktiv fødsel i ca 20 timer) Fikk epidural,og slapp unna de aller verste smertene. Men vond, langdryg og slitsom opplevelse. Måtte klippes noe. Nr 2; gjorde noe så forjææ*#@% vondt! Men gikk ganske kjapt. Ingen smertelindring. Et par bittesmå rifter. Nr 3;tilnærmet smerteløs, men ekstremt utmattende og mentalt påkjenninger. Også uten smertelindring (selvsagt). Veldig kjapp fødsel. Ingen rifter e.l. Nr 3 var uten tvil den beste opplevelsen, totalt sett. Hadde en fæl jordmor som nektet å lytte til meg under pressen - men fikk heldigvis gehør hos en annen jordmor som kom inn, og endte med en god opplevelse til slutt ;-) Anonymous poster hash: 0e855...182
geitemarken Skrevet 6. september 2014 #18 Skrevet 6. september 2014 Jeg er som en katt, de bare plupper ut Den første var best helt vanlig etter boka. Nr to seteleie vaginalfødsel som gikk kjempe fint, men måtte ha epidural som gjorde litt vond i noen dager etterpå. Få i gang amming derimot....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #19 Skrevet 6. september 2014 Nr1 startet med vannavgang og innleggelse på sykehuset. Tok lang tid før det skjedde noe, eller før jeg skjønte det skjedde noe. Da jeg sa til en jordmor at jeg hadde litt sånn løs magevondt, men ikke så vondt at jeg følte jeg måtte på do sjekket hun meg. Da hadde jeg 8cm åpning og turen gikk inn på føden. Jordmor stresset litt, noe jeg ikke helt skjønt hvorfor. Men hadde snart full åpning og ikke veldig mye mer vondt. Men etter å ha presset i fire timer og jordmor prøvd å få ungen lenger ned uten hell var jeg utslitt. For jeg hadde ikke orket å spise siden dagen før, ble kvalm av alle lukter. Så det ble vakum, noe som resulterrte i total ruptur. Mn dette er den fødselen jeg syns var finest og evt ville hatt igjen. Følte meg så trygg, og at de gjorde alt for meg. Og vondt var det igrunn bare når vakumet ble satt på og ungen ble dratt ut, men det var jo så kort. Nr2 var en helt normal fødsel iførlge jordmor. Drømmefødsel. Men jeg syns ikke det, jeg syns det var mer skummelt med alle smertene jeg denne gangen hadde og det å presse ut ungen selv syns jeg var helt grusomt. Mye bedre når ungen ble tatt med vakum. Syns det er rart jeg syns fødsel 1 var bedre enn 2, men sånn er det bare. Anonymous poster hash: d5f84...c39
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #20 Skrevet 6. september 2014 Har tre barn og fødsel nr to var den desidert enkleste. Anonymous poster hash: 2c6e0...3d6
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #21 Skrevet 6. september 2014 Hvor mange barn har dere? Og hvordan var fødslene ifht hverandre? Jeg har tre barn og syns alt i alt at fødsel nummer 3 var den beste, selv om den ogsp var den verste. Første- 4 dager over termin. Aktiv fødsel i underkant av to timer. Men fikk nesten totalruptur. Var forferdelig. Andre- 11 dager over termin. Litt maserier fra morgen den dagen han ble født, ble født halv 12 på kvelden. Fødsel tok 45 min, var vel intenst, men var kort da.. Tredje- 7 dager over termin. 7 dager med maserier i økende grad, masse blødninger og unødvendige telefoner til føden som ikke ville slippe meg til. Trolig tidlig fostervannsavgang. Når fødsel satte i gang varte den rundt om lag to timer, og hadde full kontroll og var veldig avslappet og rolig. Så rolig en kan være som fødende. Hva er totalruptur? Noe man får varige men av ? Anonymous poster hash: e3f8c...868
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #22 Skrevet 6. september 2014 Jeg har tre barn. Fødslene har vært ganske like på lengde og forløp. Nummer 3 var den desidert greieste for meg. Pusten meg gjennom riene i badekar iten problem. Husker jeg sa til mannen at nå går det snart galt, dette kan ikke være alt for det er jo ikke vondt en gang.. Like etter var gutten ute! Anonymous poster hash: 04a2f...02c
Monajenten Skrevet 6. september 2014 #23 Skrevet 6. september 2014 Her rangeres det slik: Den beste. Nr 2 En grei fødsel. Nr 1 Helvete på jord: Nr 3 Anonymous poster hash: 56b96...e42 Samme som her.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #24 Skrevet 6. september 2014 Jeg har 3 barn og synes fødsel nr 3 var best. 1. 14 dager over termin, fødsel i ca 6 timer, der 1.5 timer var pressrier. Var veldig sliten på slutten. 2. 1 dag etter termin, fødsel i ca 1 time. Mistet all kontroll under pressriene og ropte som en gal. 3. 14 dager før termin, fødsel i 1 time. Intense rier, men hadde god kontroll og pustet meg gjennom det hele. Anonymous poster hash: 1c677...4a8
Leirha Skrevet 6. september 2014 Forfatter #25 Skrevet 6. september 2014 Hvor mange barn har dere? Og hvordan var fødslene ifht hverandre? Jeg har tre barn og syns alt i alt at fødsel nummer 3 var den beste, selv om den ogsp var den verste. Første- 4 dager over termin. Aktiv fødsel i underkant av to timer. Men fikk nesten totalruptur. Var forferdelig. Andre- 11 dager over termin. Litt maserier fra morgen den dagen han ble født, ble født halv 12 på kvelden. Fødsel tok 45 min, var vel intenst, men var kort da.. Tredje- 7 dager over termin. 7 dager med maserier i økende grad, masse blødninger og unødvendige telefoner til føden som ikke ville slippe meg til. Trolig tidlig fostervannsavgang. Når fødsel satte i gang varte den rundt om lag to timer, og hadde full kontroll og var veldig avslappet og rolig. Så rolig en kan være som fødende. Hva er totalruptur? Noe man får varige men av ? Anonymous poster hash: e3f8c...868 Totalruptur kan en få varig men av ja. Det er verste form for revning, men det finnes grader av totalruptur. Jeg revnet rundt anus, ikke gjennom (da kan du i stor grad miste kontroll på avføring) og jeg hadde inntakt skillevegg mellom skjede og endetarm. Men ellers så revnet jeg i stjerneform fra klitoris til anus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå