Gå til innhold

Rareste skrivemåte for et helt normalt navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reimonn som i Raymond.

Anonymous poster hash: 29929...5e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er på ingen måte noe nytt, at samme navn skrives på mange forskjellige måter. Ta en titt i folketellingene, så ser du at f.eks. Henriette skrives på en mengde ulike måter, f.eks. Hendrijette, Hendriette, Hendrijethe, Hendrichiete, Hendrette, Hendriet osv osv.

Skrevet

Aldri skjønt Hroar.

Det er vel rett og slett en veldig gammel stavemåte? Tror det stammer fra urnordisk, og det er der de stumme h-ene i språket vårt kommer fra. Den gangen var de ikke stumme.

Synes Chanette (Jeanette) er veldig "kreativt".

Anonymous poster hash: 76472...8e7

Tar denne anonym :P Jeg heter det, men jeg skriver det på en annen måte. Ikke den helt normale, men nesten... Du vil ikke tro hvor mange versjoner av navnet mitt jeg har sett, INGEN klarer å skrive det ordentlig! Den verste versjonen tror jeg var Sjannett og det er visst folk som skriver det sånn også fikk jeg høre - Stakkars :/

Anonymous poster hash: 0b0f1...c9d

Skrevet

En stavemåte som jeg synes er rar, og som også er veldig vanlig, er Lucas.

Hvor kommer den C-en fra? Det er jo et bibelsk navn, og der heter det Lukas med K. Navnet er gresk et språk hvor bokstaven C ikke finnes i alfabetet. Ikke er det engelsk heller, evangelisten Lukas heter Luke på engelsk, også der med K.

Anonymous poster hash: 01f88...0d9

Skrevet

Keth. Som i Kate. Er ikke det bare fornorskning av et engelsk navn?

Ellers kom jeg på Eugene. Som forøvrig er et vanlig engelsk navn. Uttales da Ugene (si det på engelsk).

Han Eugene som jeg kjenner, uttales Eusjen (si det på norsk). Anonymous poster hash: 64516...556

Tipper det uttales Keet. Kjenner ei som heter det
Skrevet

Nikkoline

Anonymous poster hash: ff1f6...3be

Skrevet

Nikkoline

Familien skulle ha ni bokstaver i alle barnas navn. De brydde seg ikke om de passet sammen, bare de hadde ni bokstaver. Så de fikk Cassandra, Nathaniel og Christian. Men på sistejenta likte de bare Nikoline. Så de omskrev det til Nikkoline.

Skrevet

Leneah = linnea

Anonymous poster hash: 04ddf...816

Det er jo to forskjellige navn, som uttales på to forskjellige måter. Ganske like navn, men dog.

Anonymous poster hash: 51ba0...333

Skrevet

Keth. Som i Kate. Er ikke det bare fornorskning av et engelsk navn?

Ellers kom jeg på Eugene. Som forøvrig er et vanlig engelsk navn. Uttales da Ugene (si det på engelsk).

Han Eugene som jeg kjenner, uttales Eusjen (si det på norsk).

Anonymous poster hash: 64516...556

Vet om en dame som heter Eugene, uttales "åsheni" (fra Irak tror jeg hun er)

Anonymous poster hash: ff778...5ee

• 2 uker senere...
Skrevet

Alle navn der i byttes ut med y er helt forferdelige. Lynus, Symen, Lylly, Sofye og alt annet slikt. Grøss.

Anonymous poster hash: 42378...a38

Skrevet

Alle navn der i byttes ut med y er helt forferdelige. Lynus, Symen, Lylly, Sofye og alt annet slikt. Grøss.

Anonymous poster hash: 42378...a38

Lilly skal jo være med y til slutt ;)

Skrevet

Da jeg bodde i USA, var det mange rare stavemåter på navn. Men de verste var på tre søstre. Navnene ble uttalt som Courtney, Priscilla og Vanessa, men de var stavet Khortnee, Pryysilah og Vanahsa!

Skrevet

Christopher

Anonymous poster hash: a3398...967

Skrevet

Christopher

Anonymous poster hash: a3398...967

Christopher er da normalt? Det er verre med Christophpher…

Skrevet

Dette er ikke en rar skrivemåte, men snarere et eksempel på at utenlandske navn ikke funker overalt:

Clarence-Gunnar som uttales Klænsj-Gunnar

Anonymous poster hash: f7283...73d

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har sett Emily stavet både Immehli og Imiliji. Og for ikke så lenge siden var det jo ei på forumet som ville kalle ungen sin Amily ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...