Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #76 Skrevet 6. september 2014 Sånnja (Sonja) Wiwwian (Vivian) Anonymous poster hash: 01f88...0d9
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #77 Skrevet 6. september 2014 Chatrine og Chim. Det får jeg helt angst av Anonymous poster hash: 712d6...1a7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #78 Skrevet 6. september 2014 Synes Christopher er tungvindt, hvorfor ikke Kristoffer rett frem? Og Zander, faktisk.. Anonymous poster hash: 8b450...894
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #80 Skrevet 6. september 2014 Vet om en Andjelina. Kom med de dere vet om! Anonymous poster hash: 42378...a38 Skjønner ikke hva dette navnet skal være Anonymous poster hash: 72875...fc7 Angelina? Anonymous poster hash: 7b96f...3c0 Ja, jeg tror nok det er Angelina det skal forestille (er ikke helt sikker, for har bare sett det skrevet, ikke hørt noen uttale det) Anonymous poster hash: 42378...a38
Cate Amelie Skrevet 6. september 2014 #81 Skrevet 6. september 2014 Misielle. Jeg var helt sikker på at dette skulle uttales rett frem Misielle (eventuelt Misiell), men det var Michelle Thrida. Foreldrene insisterer på at det skal uttales Frida Mangnus Yvånn Héili. Skal visstnok uttales likt som det amerikanske navnet Hailey
Cate Amelie Skrevet 6. september 2014 #82 Skrevet 6. september 2014 (endret) Kom på en til: Gabriyéla Edit: Vet om en til i samme sjanger. Gabrielė. Men hun er utenlandsk, så hun har en grunn. Gabriyéla er norsk. Endret 6. september 2014 av Caterina
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #83 Skrevet 6. september 2014 Keth. Som i Kate. Er ikke det bare fornorskning av et engelsk navn? Ellers kom jeg på Eugene. Som forøvrig er et vanlig engelsk navn. Uttales da Ugene (si det på engelsk). Han Eugene som jeg kjenner, uttales Eusjen (si det på norsk). Anonymous poster hash: 64516...556 Eugene (som i Eusjen) er da ikke spesielt rart. Det er jo ikke et mye brukt navn på norsk, men altså ikke unormalt eller galt. F.eks Tore Eugene Kvalheim - direktør i Spekter. Anonymous poster hash: 214c1...34f
Mor di! Skrevet 6. september 2014 #84 Skrevet 6. september 2014 En del av disse navnene må da være et resultat av stavefeil da foreldrene søkte om godkjenning av navn...?
Leirha Skrevet 6. september 2014 #85 Skrevet 6. september 2014 Madeleine - uttales Madelen Anonymous poster hash: 626e7...d6e Jeg kjenner en Madeleine. Der utales det Maddelein, ikke Madelen. Så syns jo ikke det er så rart, untatt den stumme e-en, men mange navn har slik ending, det er ikke ukjent for vanlige mennesker.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #86 Skrevet 6. september 2014 Chatrine og Chim. Det får jeg helt angst av Anonymous poster hash: 712d6...1a7 Chim!! Anonymous poster hash: 8cc23...554
Leirha Skrevet 6. september 2014 #87 Skrevet 6. september 2014 Keth. Som i Kate. Er ikke det bare fornorskning av et engelsk navn? Ellers kom jeg på Eugene. Som forøvrig er et vanlig engelsk navn. Uttales da Ugene (si det på engelsk). Han Eugene som jeg kjenner, uttales Eusjen (si det på norsk). Anonymous poster hash: 64516...556 Men, hm..Jeg kjenner en Keth og en liten jente som heter Kate. Det uttales ganske forskjellig, så det er vel mange plasser to forskjellige navn, ikke samme navn med forskjellig skrivemåte. Keth uttales Ket (med trykk på e). Kate uttales Keit.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #88 Skrevet 6. september 2014 Vet om ein lita Milla som uttaler det Mia. Jeg har spurt flere ganger om Mia er kallenavnet hennes, men får alltid til svar at navnet hennes skrives Milla og uttales Mia. Vet at i spania blir dobbelt L uttalt som J g da får du mija/mia. Kan være grunnen Anonymous poster hash: 22c71...085
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #89 Skrevet 6. september 2014 Keth. Som i Kate. Er ikke det bare fornorskning av et engelsk navn? Ellers kom jeg på Eugene. Som forøvrig er et vanlig engelsk navn. Uttales da Ugene (si det på engelsk). Han Eugene som jeg kjenner, uttales Eusjen (si det på norsk). Anonymous poster hash: 64516...556 Keth uttales på akkurat samme måte som det skrives. Så ikke det samme som Kate Anonymous poster hash: 7ba8b...fce
Leirha Skrevet 6. september 2014 #90 Skrevet 6. september 2014 (endret) Nå har jeg lest gjennom denne tråden og sitter igjen med noen tanker.Det finnes mange rare skrivemåter der ute, noen er faktisk gode, noen er vel, litt spesielle og jeg ser ikke at det alltid kan være så heldig for en person, spesielt ikke for et barn. Et spesielt navn som skrives rett frem, ikke vanskelig å utale i det heletatt syns jeg er greit. Så lenge ikke navnet skjemmer. Men det spørs veldig på hva navn det er. Hva er det med foreldre som absolutt må forvanske et enkelt navn? Det er temmelig snodig, Shjanette, Majyken, Tohmm, Maxsimiliamm osv. Navn som Cicilie (uttales som Sissilie) og Cecilie (Sesilie) eller Keth og Kate (Ket og Keit) ser noen som identiske navn.. Hvorfor det? De uttales ulikt. Ikke noe rart i det. Noen tror visst at navnet blir spesielt og sjeldent hvis en bare skriver navnet om.... Eksempel Xander, Monah, Leandher, Låvise, Anhna osv... HVA er greia? Det er jo et helt vanlig bavn, ingen betydning at det bare er den enste i Norges land som heter Anhna når 20000 heter Anna og det uttales likt? (bare et random tall). Og hvorfor gi noen et navn som skrives annerledes enn det uttales, altså navn som ikke uttales i nærheten av hvordan det skrives? Milla= Mia. Josethine=josefine.Magus=markus En kan vel da like gjerne vege Tina og påstå at barnet heter Mona? Det er etter min mening forskjell på å velge et spesielt navn og et tungvint navn. Endret 6. september 2014 av Leirha
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #91 Skrevet 6. september 2014 Immehli (Uttales Emily). Anonymous poster hash: f44a0...1ee
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #92 Skrevet 6. september 2014 Matz Chatrine/Catrine Elisabet Magrethe/Magrete Maximilliam Ingri ...og sikkert fleire eg ikkje kjem på. Veit ikkje om det er ein vandrehistorie, men der skal vist nok finnast ein Christophpher i Danmark. Anonymous poster hash: 0509f...014 Hva er galt/rart med Elisabet? Anonymous poster hash: 60945...7ed Ikkje noko gale - har berre aldri sett det før. Av den grunn syntes eg det var rart. Elisabeth skal jo ha ein -h i slutten av namnet, liksom. Anonymous poster hash: 0509f...014
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #93 Skrevet 6. september 2014 Jeg ble døpt Marith. .... Sluttet tidlig å bruke h'en. For å si det spnn; det er ikke h i passet mitt. Anonymous poster hash: 1c0f4...31b
Cate Amelie Skrevet 6. september 2014 #94 Skrevet 6. september 2014 Vet om ein lita Milla som uttaler det Mia. Jeg har spurt flere ganger om Mia er kallenavnet hennes, men får alltid til svar at navnet hennes skrives Milla og uttales Mia.Vet at i spania blir dobbelt L uttalt som J g da får du mija/mia.Kan være grunnen Anonymous poster hash: 22c71...085 Har tenkt på det selv, men finner det litt merkelig at helnorske foreldre skal velge et navn med spansk uttale til ungen sin
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #95 Skrevet 6. september 2014 Lovrése (Louise) Gabrihel Thinda (Tina) Amallja (Amalia) Chatrine Freddrik Linnda Anonymous poster hash: ff1f6...3be
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #96 Skrevet 6. september 2014 Vet om en Annita. Anonymous poster hash: 9c784...205
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #97 Skrevet 6. september 2014 Hei igjen. Jeg som har nevnt Kate og Eugene. Jeg kjenner også en Kate og Keth. Begge uttales Ket (med trykk på e). Kate er vi liksom vant med å se, men Keth ser for meg SÅ rart ut! Eugene er bare merkelig å adoptere, for så å fornorske til Eusjen. Etter min mening, vel å merke Anonymous poster hash: 64516...556
Cate Amelie Skrevet 6. september 2014 #98 Skrevet 6. september 2014 Nå har jeg lest gjennom denne tråden og sitter igjen med noen tanker. Det finnes mange rare skrivemåter der ute, noen er faktisk gode, noen er vel, litt spesielle og jeg ser ikke at det alltid kan være så heldig for en person, spesielt ikke for et barn. Et spesielt navn som skrives rett frem, ikke vanskelig å utale i det heletatt syns jeg er greit. Så lenge ikke navnet skjemmer. Men det spørs veldig på hva navn det er. Hva er det med foreldre som absolutt må forvanske et enkelt navn? Det er temmelig snodig, Shjanette, Majyken, Tohmm, Maxsimiliamm osv. Navn som Cicilie (uttales som Sissilie) og Cecilie (Sesilie) eller Keth og Kate (Ket og Keit) ser noen som identiske navn.. Hvorfor det? De uttales ulikt. Ikke noe rart i det. Noen tror visst at navnet blir spesielt og sjeldent hvis en bare skriver navnet om.... Eksempel Xander, Monah, Leandher, Låvise, Anhna osv... HVA er greia? Det er jo et helt vanlig bavn, ingen betydning at det bare er den enste i Norges land som heter Anhna når 20000 heter Anna og det uttales likt? (bare et random tall). Og hvorfor gi noen et navn som skrives annerledes enn det uttales, altså navn som ikke uttales i nærheten av hvordan det skrives? Milla= Mia. Josethine=josefine.Magus=markus En kan vel da like gjerne vege Tina og påstå at barnet heter Mona? Det er etter min mening forskjell på å velge et spesielt navn og et tungvint navn. Veldig enig med innlegget ditt. Jeg ser ikke meningen med å ha en helt merkelig skrivemåte for navnet sitt hvis det uttales helt likt som originalnavnet. Det er bare en ulempe, og jeg er nok ganske sikker på at ingen liker å måtte stave navnet sitt hele livet. Noen ganger kan uvanlige skrivemåter være litt gøy, men da mener jeg bare litt uvanlige, og ikke helt merkelige. For eksempel er søsteren min veldig fornøyd med å hete Tea og ikke Thea, men hun er veldig klar på at hun ville ikke ønsket en noe mer spesiell måte å skrive det på. Hadde hun for eksempel hett Téhah ville hun byttet navn den dagen hun fylte atten.
Gjest Antarctica Skrevet 6. september 2014 #99 Skrevet 6. september 2014 Kjenner en liten Teyah (som uttales Tea, på vår dialekt) og har sett en Cjanett. Fryktelig. Ellers syns jeg Joacim (som jeg også kjenner) er tvetydig - jeg finner ikke noen OK grunn til å si c-en med k-lyd, men det skal lyde som Joakim.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #100 Skrevet 6. september 2014 Lhoise... Ser ut som en feilstavet versjon av Louise/Lovise. Anonymous poster hash: 7fb59...0c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå