Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #51 Skrevet 1. september 2014 Hvordan gikk det, HI? Anonymous poster hash: 87c73...37f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #52 Skrevet 1. september 2014 Kan barnevernet innhente legejournalen til oss mødre? Det skrider jo mot all personvern? Eller? Greit å hente ifh til ungene, men oss voksne? Har bv myndighet til det? Anonymous poster hash: 0e8b1...7aa
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #53 Skrevet 1. september 2014 Kan barnevernet innhente legejournalen til oss mødre? Det skrider jo mot all personvern? Eller? Greit å hente ifh til ungene, men oss voksne? Har bv myndighet til det? Anonymous poster hash: 0e8b1...7aa Dersom det vurderes at bekymringen er så stor at tvangstiltak er sannsynlige, så ja. Da kan barneverntjenesten innhente helseopplysninger mot familiens vilje. Men det er forholdsvis uvanlig at det gjøres. Anonymous poster hash: bc797...562
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #54 Skrevet 1. september 2014 Kan barnevernet innhente legejournalen til oss mødre? Det skrider jo mot all personvern? Eller? Greit å hente ifh til ungene, men oss voksne? Har bv myndighet til det? Anonymous poster hash: 0e8b1...7aa Ja, dersom det er sannsynlig at journalen vil kunne belyse barnets omsorgssituasjon. Anonymous poster hash: 10f2b...5f3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #55 Skrevet 1. september 2014 Det jeg ikke forstår (mulig jeg ha forstått dette feil, men..) er at far har normalt samvær med barna etter bruddet, men vil heller at barna skal i fosterhjem enn å ha omsorgen selv? Tidligere et sted i denne tråden skrev du også at mor ikke ville gi ham omsorgen grunnet utroskap - men ville ikke det være en bedre løsning - tross alt - enn å miste barna helt? Anonymous poster hash: 12691...2bc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #56 Skrevet 1. september 2014 God kveld alle. Takk for at dere tenker på oss :-) For å oppklare litt- Jeg har aldri skrevet at mor ikke vil gi omsorgen til far. Jeg tror heller ikke det er slik at far ønsker barna fratatt mor. Han ønsket nok å hevne seg ved å gjøre livet surt for henne. Han vet jo selv at han har lyvd,og tenkte vel ikke så langt som at barnevernet ville gå så drastisk til verks. Min venninne samtykket selv til innhenting av papirer- for å renvaske seg fra løgnen i bekymringsmeldingen. Det var ingen av oss heller som trodde,i starten av dette,at de skulle finne på noe så dramatisk som dette. Men her har det skjedd mye i dag. Advokaten (den nye) har skumlest (ikke tid til å lese alt på en gang) alle papirer vi hadde tilgang på, og funnet flere feil og lovbrudd fra barnevernets side. Det som skjer nå er at både eksen og barnevern vil bli politianmeldt for falsk melding og brudd på flere paragrafer. Advokaten skal også jobbe på en klage til fylkesmannen. Han mener at det ikke finnes noen bevis for å kunne ta fra mor omsorgen, og brukte ord som ubegripelig, prestisje og ulovlig, opp til flere ganger de timene vi var der. Denne advokaten virker veldig sikker i sin sak, ikke slik som den første advokaten som vi nå synes vagler veldig mellom å støtte sin klient og å støtte barnevernet. Har ikke så mye mer å oppdatere om nå, men ting ser litt mer lovende ut med ny advokat. Så får vi se hva barnevernet gjør/sier når den nye advokaten blir med på møtet. Takk for at dere tenker på oss :-) Hi Anonymous poster hash: 03024...d68
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #57 Skrevet 1. september 2014 Da kan barneverntjenesten innhente helseopplysninger mot familiens vilje. Men det er forholdsvis uvanlig at det gjøres. Anonymous poster hash: bc797...562 Det er helt vanlig at det bes om informasjon uten at foreldrene har skrevet under på tillatelse. Da kan Bv bare be om en særlig tillatelse fra en eller annen instans. Men det betyr ikke at alt personvern er opphevet. Helsevesenet er pliktige til å gi en vurdering av hvordan de oppfatter personen som omsorgsperson, og skrive et kort sammendrag av kontakten med ham/henne. Der helseansatte leverer ut tjukke journaler, rapporter fra psykiatrisk i bunkevis - da gjør de det enten fordi de vil støtte Bv, eller fordi de er redde for å holde tilbake opplysninger, eller fordi de har for lite kunnskap om det formelle. Jeg vil jo kalle slike omfattende rapporter som gis til bv, nemnda og retten, og advokatene, for en høyst upassende fråtsing. Ser at noen sier det er greit hvis det er viktig for å belyse barnets situasjon. Men jeg mener fortsatt det skal være litt personvern igjen i dette landet. I hvert fall i teorien. Anonymous poster hash: 9e9f0...c31
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #58 Skrevet 1. september 2014 God kveld alle. Takk for at dere tenker på oss :-) For å oppklare litt- Jeg har aldri skrevet at mor ikke vil gi omsorgen til far. Jeg tror heller ikke det er slik at far ønsker barna fratatt mor. Han ønsket nok å hevne seg ved å gjøre livet surt for henne. Han vet jo selv at han har lyvd,og tenkte vel ikke så langt som at barnevernet ville gå så drastisk til verks. Min venninne samtykket selv til innhenting av papirer- for å renvaske seg fra løgnen i bekymringsmeldingen. Det var ingen av oss heller som trodde,i starten av dette,at de skulle finne på noe så dramatisk som dette. Men her har det skjedd mye i dag. Advokaten (den nye) har skumlest (ikke tid til å lese alt på en gang) alle papirer vi hadde tilgang på, og funnet flere feil og lovbrudd fra barnevernets side. Det som skjer nå er at både eksen og barnevern vil bli politianmeldt for falsk melding og brudd på flere paragrafer. Advokaten skal også jobbe på en klage til fylkesmannen. Han mener at det ikke finnes noen bevis for å kunne ta fra mor omsorgen, og brukte ord som ubegripelig, prestisje og ulovlig, opp til flere ganger de timene vi var der. Denne advokaten virker veldig sikker i sin sak, ikke slik som den første advokaten som vi nå synes vagler veldig mellom å støtte sin klient og å støtte barnevernet. Har ikke så mye mer å oppdatere om nå, men ting ser litt mer lovende ut med ny advokat. Så får vi se hva barnevernet gjør/sier når den nye advokaten blir med på møtet. Takk for at dere tenker på oss :-) Hi Anonymous poster hash: 03024...d68 Så kjekt å høre at dere er mer optimistiske nå, og har funnet en advokat som kan sakene sine og tar dere på alvor. Mener at mor kan få dekket advokatkostnadene om saken kommer til nemda, men husker ikke helt vilkårene for å få det dekket. Men dette her kan helt sikkert advokaten svare dere på. Lykke til videre. Flott at ting ser lysere ut! Klippet fra en advokatside Barnevernssaker gir automatisk fri sakførsel og dermed gratis advokat straks det er fattet vedtak av barnevernet eller det er satt i gang forberedelser til sak for Fylkesnemnda, uavhengig av inntekt og formue (uten behovsprøving). Advokat til saker for Fylkesnemnda og domstolene dekkes også, uavhengig av inntekt og formue. Ved fri sakførsel dekkes også utgiftene til sakkyndig. Også av den grunn vil det være klokt å ta kontakt med advokat straks man ser at barnevernet vil iverksette tiltak, idet advokaten vil kunne sørge for at barnevernet, sakkyndige, PP-tjeneste, skoleansatte og andre gjør en skikkelig jobb i prosessen. Anonymous poster hash: ea0e6...769
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #59 Skrevet 2. september 2014 Hei HI! Jeg vil bare si: Du må være verdens beste venninne Alle skulle hatt en venninne som deg! Jeg håper virkelig alt kommer til å gå bra! Fortell oss gjerne hvordan alt går fremover. Anonymous poster hash: 17986...a04
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #60 Skrevet 2. september 2014 Lykke til!!! Håper alt går deres vei. I alle tilfeller er venninnen din veldig heldig som har deg. Du virker som et godt, hjertevarmt og klokt menneske:-) Dette BV høres forøvrig ut som barnevernet i Porsgrunn... der opererer de på samme måte. Anonymous poster hash: 1ccec...e01
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #61 Skrevet 2. september 2014 Lykke til!!! Håper alt går deres vei. I alle tilfeller er venninnen din veldig heldig som har deg. Du virker som et godt, hjertevarmt og klokt menneske:-) Dette BV høres forøvrig ut som barnevernet i Porsgrunn... der opererer de på samme måte. Anonymous poster hash: 1ccec...e01
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #62 Skrevet 2. september 2014 God kveld alle. Takk for at dere tenker på oss :-) For å oppklare litt- Jeg har aldri skrevet at mor ikke vil gi omsorgen til far. Jeg tror heller ikke det er slik at far ønsker barna fratatt mor. Han ønsket nok å hevne seg ved å gjøre livet surt for henne. Han vet jo selv at han har lyvd,og tenkte vel ikke så langt som at barnevernet ville gå så drastisk til verks. Min venninne samtykket selv til innhenting av papirer- for å renvaske seg fra løgnen i bekymringsmeldingen. Det var ingen av oss heller som trodde,i starten av dette,at de skulle finne på noe så dramatisk som dette. Men her har det skjedd mye i dag. Advokaten (den nye) har skumlest (ikke tid til å lese alt på en gang) alle papirer vi hadde tilgang på, og funnet flere feil og lovbrudd fra barnevernets side. Det som skjer nå er at både eksen og barnevern vil bli politianmeldt for falsk melding og brudd på flere paragrafer. Advokaten skal også jobbe på en klage til fylkesmannen. Han mener at det ikke finnes noen bevis for å kunne ta fra mor omsorgen, og brukte ord som ubegripelig, prestisje og ulovlig, opp til flere ganger de timene vi var der. Denne advokaten virker veldig sikker i sin sak, ikke slik som den første advokaten som vi nå synes vagler veldig mellom å støtte sin klient og å støtte barnevernet. Har ikke så mye mer å oppdatere om nå, men ting ser litt mer lovende ut med ny advokat. Så får vi se hva barnevernet gjør/sier når den nye advokaten blir med på møtet. Takk for at dere tenker på oss :-) Hi Anonymous poster hash: 03024...d68 "... Tenker på OSS" ??? Er du en slik som nyter å få oppmerksomhet gjennom andres lidelse? Denne tråden begynner å bli mer og mer merkelig. Anonymous poster hash: 0e8b1...7aa
Mother Gothel Skrevet 2. september 2014 #63 Skrevet 2. september 2014 God kveld alle. Takk for at dere tenker på oss :-) For å oppklare litt- Jeg har aldri skrevet at mor ikke vil gi omsorgen til far. Jeg tror heller ikke det er slik at far ønsker barna fratatt mor. Han ønsket nok å hevne seg ved å gjøre livet surt for henne. Han vet jo selv at han har lyvd,og tenkte vel ikke så langt som at barnevernet ville gå så drastisk til verks. Min venninne samtykket selv til innhenting av papirer- for å renvaske seg fra løgnen i bekymringsmeldingen. Det var ingen av oss heller som trodde,i starten av dette,at de skulle finne på noe så dramatisk som dette. Men her har det skjedd mye i dag. Advokaten (den nye) har skumlest (ikke tid til å lese alt på en gang) alle papirer vi hadde tilgang på, og funnet flere feil og lovbrudd fra barnevernets side. Det som skjer nå er at både eksen og barnevern vil bli politianmeldt for falsk melding og brudd på flere paragrafer. Advokaten skal også jobbe på en klage til fylkesmannen. Han mener at det ikke finnes noen bevis for å kunne ta fra mor omsorgen, og brukte ord som ubegripelig, prestisje og ulovlig, opp til flere ganger de timene vi var der. Denne advokaten virker veldig sikker i sin sak, ikke slik som den første advokaten som vi nå synes vagler veldig mellom å støtte sin klient og å støtte barnevernet. Har ikke så mye mer å oppdatere om nå, men ting ser litt mer lovende ut med ny advokat. Så får vi se hva barnevernet gjør/sier når den nye advokaten blir med på møtet. Takk for at dere tenker på oss :-) Hi Anonymous poster hash: 03024...d68 "... Tenker på OSS" ??? Er du en slik som nyter å få oppmerksomhet gjennom andres lidelse? Denne tråden begynner å bli mer og mer merkelig. Anonymous poster hash: 0e8b1...7aa Ta deg en bolle
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #64 Skrevet 2. september 2014 Dette virker lovende! Bra jobba! Stor klem til deg og 'venninnen din'. Anonymous poster hash: 8c825...267
Anonym bruker Skrevet 2. september 2014 #65 Skrevet 2. september 2014 Lykke til!!! Håper alt går deres vei. I alle tilfeller er venninnen din veldig heldig som har deg. Du virker som et godt, hjertevarmt og klokt menneske:-) Dette BV høres forøvrig ut som barnevernet i Porsgrunn... der opererer de på samme måte. Anonymous poster hash: 1ccec...e01 Åh, tuller du? Jeg er gravid nå og har slitt med psykiske lidelser mesteparten av livet mitt (OCD) bor i Porsgrunn... ;S HI; Du virker som en utrolig flott venninne, og jeg ønsker dere alt godt. Anonymous poster hash: 61f92...ee6
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #66 Skrevet 6. september 2014 Hei igjen alle. Her skjer det ting om dagen. Min venninne har nå anmeldt både eksen sin og barnevernet. Jeg og advokat var med til politiet. Der kom det frem at min venninne har gjort opptak av samtaler med barnevernet, men hun har ikke turt å si det til meg siden hun også samtidig da har tatt opptak av meg og var redd jeg skulle bli sint på henne for det.Noe jeg selvfølgelig ikke er,for dette kan kanskje redde henne og barna. Vi har brukt noen kvelder nå på å gjennomgå opptakene, og der er mye vi kan vise til av løgn fra barnevernets side i en evt rettsak, så advokaten er ikke i tvil på at de kommer til å trekke saken nå. Barnevernet selv var ganske tause på møtet med advokaten da han fremla saken slik han mener den er, og min venninne har foreløpig ikke hørt noe mer fra dem(men det kommer vel snart). Det går mer og mer opp for meg hvor hårreisende det er at barnevernet kan behandle noen på denne måten! Jeg sitter litt med å faktisk tro på det selv. Kan ikke forestille meg engang hvordan det faktisk føles for min venninne. Er veldig takknemlig for alle gode råd herfra som kan ha hjulpet henne ut av dette! Hi Anonymous poster hash: 03024...d68
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #67 Skrevet 6. september 2014 Så kjekt å høre at det ser ut til å løse seg for din venninne. Og så bra at hun har funnet seg en advokat som jobber for henne på en slik måte som advokater skal. Hun er heldig som har henne som så god støtte. Lykke til videre, og takk for oppdateringen Anonymous poster hash: ea0e6...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå