Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #26 Skrevet 31. august 2014 Anonym 63a: Er det ikke injurierende å fortelle at en person er svært farlig? Men kommer ikke til å skrive mer om det nå. Det kan visst være en fordel å ha en advokat som kommer fra en annen del av landet eller fra et annet fylke, som ikke har bindinger til politiet og lignende i det gjeldende området. Dersom DPS har gitt ut alle journaler fra hennes opphold der, i full tekst, pluss korrespondanse, osv, har de visst ikke lov til det. Det er uansett for sent for sakens del når papirene har kommet i bv sine hender. Men det går alltids an å klage til pasientrettighetsombudet (eller noe sånt). Det går også an å klage til Fylkesmannen. Om det er å anbefale, vet jeg ikke. Noen anbefaler det ikke fordi det kan irritere bv, mens andre har nådd fram med det. Om hun velger å stille i nemnda, kan det hjelpe å få sjefen på jobben til å vitne. Men det er eksempler på at fylkesnemnda har vedtatt omsorgsovertagelse på tross av vitnemål fra helsesøster og andre. Det spørsmålet jeg stiller meg er - hvilke vitner har bv? Kun hennes eks, og bv sine egne vitner? Bevismessig er det nok siden bv vil legge ut om sine observasjoner. Men det virker da noe tynt å bare ha ett eksternt vitne som anbefaler omsorgsovertagelse, og i tillegg en ikke-faglig person, og det er eksen. Anonymous poster hash: 9e9f0...c31
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #27 Skrevet 31. august 2014 Jeg henviste til folk som henger på den FB siden som farlige, og de legger ut kommentarer under fullt navn. Har vært mange tråder her om det om trusler o.l, men de har du sikkert fått med deg. At du omtaler deg selv sammen med de stadfester poenget mitt. Ingenting injurierende ved det. Men jeg har gitt mitt råd til HI, og har ikke noe mer å bidra med her. Anonymous poster hash: 2a222...63a
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #28 Skrevet 31. august 2014 En ting til: Det må være hemmelig at dere leser og får opplysninger fra R.V.B.B.V. sine sider, ellers kan det være uheldig hvis saken senere kommer opp i rettsvesenet. Så ikke si til bv at "jammen jeg har lest på R.V.B.B.V, Arild Holta sine sider, at..." Systemet liker ikke barnevernsmotstandere. Anonymous poster hash: 9e9f0...c31
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #29 Skrevet 31. august 2014 Jeg kommer ikke til å anbefale min venninne til å flykte. Men jeg forstå jo at det må være flere som opplever slike saker, hvis ikke ville vel ikle flere advokater og psykologer gått ut i media om slike saker?(har googlet litt nå ja). Barnevernet har ingen vitner annet enn seg selv. Eksen til min venninne er sint fordi hun kastet han ut. Hun kom hjem og oppdaget han i seng med en annen dame,og avsluttet forholdet umiddelbart. Vi tror dette er årsaken til hans falske anklage mot henne. Dette har hun selvsagt forklart både barnevern og advokat,men det hjelper ikke. De påstår hardnakket at hun kan få tilbakefall, men noe annet har de ikke sagt, foruten om å stille en hel del spørsmål om hvordan hun ble syk,hvorfor hun ble syk og mye rundt hva som generelt hendte for 10 år siden. Jeg skal be henne om å få tak i/lese referatene til barnevernet etter observasjonene,for noe der er riv ruskende galt. Men kan ikke hun/advokaten kreve utskrift av dette om de har tenkt til å gå rettens vei? Hun må jo kunne være forberedt på hva barnevernet mener? Hi Anonymous poster hash: 03024...d68
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #30 Skrevet 31. august 2014 Du så kanskje en advokat som het Venil Thiis, hun sluttet som advokat på grunn av at hun mente rettssikkerheten for foreldrene var for dårlig. Bv vil vanligvis henlegge bekymringsmeldinger fra sinte/sjalu ekser. Men Bv mener her de har funnet noe bevismateriale. Jeg vet om enkelte som var innlagt på psykiatrisk en kort periode, og som er velfungerende foreldre i dag. Men jeg vet det ville gitt dem et helvete dersom jeg "anmeldte" dem til bv. Tenker derfor ikke på å gjøre noe så ondt, men det er litt skremmende å være klar over det. Tror nok bv mener hun er syk ennå. Ifølge bv kan du ikke bli friskmeldt fra psykisk sykdom... og de mener dermed at hun er skadelig for barnets emosjonelle utvikling. Bv ga meg både utskrift av observasjonene, og de sendte senere alle sakspapirene i posten. Så du trenger nok ikke være redd for det.... Hun har ikke sjans til å tilbakevise noe som står i rapportene om deres psykologiske observasjoner, dessverre. For det skjedde der og da, og bv vurderer det slik. Anonymous poster hash: 9e9f0...c31
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #31 Skrevet 31. august 2014 Hun burde ta kontakt med barnefaren og spørre om han kan tenke seg å ta omsorgen i tilfelle hun blir fratatt barna. På den måten kan hun kanskje beholde litt kontakt med dem i Norge. Hvordan vurderer Barnevernet omsorgsevnene til barnefaren? Anonymous poster hash: 9e9f0...c31
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #32 Skrevet 31. august 2014 Om hun sender skriftlig at hun ønsker å få utlevert ALLE papirene bv har i saken, også notater, rapporter, observasjonspapirer, telefonlogger osv, så skal hun ha dette i hende innen 3 uker. I noen tilfeller kan dette ta lengre tid, men hun skal i såfall ha fått svar innen disse tre ukene om hvor lang tid det vil ta. Noen ganger ber advokater/foreldre som blir undersøkt kun om utskrift av journal, da får man kun utskrift av journal, men ikke de andre papirene som evt ligger i mappen til gjeldende barn. Man får det man ber om Det er godt du ikke hører på rådet om å flykte utenlands, det er det dummeste hun kan gjøre i et slikt tilfelle. Om dere ikke er fornøyd med advokatens arbeid søk etter advokater som er spesialisert innen barnerett, du kan finne oversikter ved å google. Det er ikke slik at bv og nemda samarbeider og rotter seg sammen mot foreldrene, men det kan helt klart oppleves sånn når man føler man stanger hodet i veggen og ikke opplever å bli hørt og trodd på det man forteller.Pass på at dere tar godt vare på henne, flott at du er med på møter, det er så utrolig viktig. Er ikke advokaten med på disse møtene? Det er muligheter for å klage til fylkesmannen om dere mener at hun ikke blir hørt, om de ikke overholder frister i undersøkelsen, dere ikke blir behandlet bra.. osv. Eller som i dette tilfellet, dere føler at dere er utsatt for en heksejakt. Som nevnt over så fører det noen ganger frem, og andre ganger ikke. Kommer an på de ulike sakene. Det viktigste akkurat nå er å ha is i magen, ikke handle før dere har fordøyd tankene. Vet det er vanskelig, og det er frustrerende og vondt å være der dere er nå. Men ikke gjør noe overilt, det vil kun kunne slå tilbake på dere selv. Pust med magen, prøv å ikke la dette bli altoppslukende(yeah right) og prøv å gjøre kjekke ting sammen, det vil være viktig for humøret til dere begge. Bruk nettverket deres, prat med de dere føler dere kan prate med. Det kan være lurt for deg som støttespiller og, å ha noen å prate med. Klarer dette med venninnen din, for det bør være en som ikke er henne. Viktig for dere begge, for at dere skal klare å holde dere flytende. Masse lykke til. Anonymous poster hash: ea0e6...769
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #33 Skrevet 31. august 2014 Om hun sender skriftlig at hun ønsker å få utlevert ALLE papirene bv har i saken, også notater, rapporter, observasjonspapirer, telefonlogger osv, så skal hun ha dette i hende innen 3 uker. I noen tilfeller kan dette ta lengre tid, men hun skal i såfall ha fått svar innen disse tre ukene om hvor lang tid det vil ta. Noen ganger ber advokater/foreldre som blir undersøkt kun om utskrift av journal, da får man kun utskrift av journal, men ikke de andre papirene som evt ligger i mappen til gjeldende barn. Man får det man ber om Det er godt du ikke hører på rådet om å flykte utenlands, det er det dummeste hun kan gjøre i et slikt tilfelle. Om dere ikke er fornøyd med advokatens arbeid søk etter advokater som er spesialisert innen barnerett, du kan finne oversikter ved å google. Det er ikke slik at bv og nemda samarbeider og rotter seg sammen mot foreldrene, men det kan helt klart oppleves sånn når man føler man stanger hodet i veggen og ikke opplever å bli hørt og trodd på det man forteller. Pass på at dere tar godt vare på henne, flott at du er med på møter, det er så utrolig viktig. Er ikke advokaten med på disse møtene? Det er muligheter for å klage til fylkesmannen om dere mener at hun ikke blir hørt, om de ikke overholder frister i undersøkelsen, dere ikke blir behandlet bra.. osv. Eller som i dette tilfellet, dere føler at dere er utsatt for en heksejakt. Som nevnt over så fører det noen ganger frem, og andre ganger ikke. Kommer an på de ulike sakene. Det viktigste akkurat nå er å ha is i magen, ikke handle før dere har fordøyd tankene. Vet det er vanskelig, og det er frustrerende og vondt å være der dere er nå. Men ikke gjør noe overilt, det vil kun kunne slå tilbake på dere selv. Pust med magen, prøv å ikke la dette bli altoppslukende(yeah right) og prøv å gjøre kjekke ting sammen, det vil være viktig for humøret til dere begge. Bruk nettverket deres, prat med de dere føler dere kan prate med. Det kan være lurt for deg som støttespiller og, å ha noen å prate med. Klarer dette med venninnen din, for det bør være en som ikke er henne. Viktig for dere begge, for at dere skal klare å holde dere flytende. Masse lykke til. Anonymous poster hash: ea0e6...769 Tusen takk for flott og langt svar :-) Mange gode tips her! Jeg prater ut med min mor, så meg er det ingen fare med, men får fryktelig vondt av min venninne. Vi har holdt dette skjult for barna hennes,og de lever hverdagen som normalt. De er i barnehagen og skolen når vi er i møter, og under observasjonen ga vi beskjed i forkant at det skulle komme to hyggelige damer å drikke kaffe med oss bare,så de stusset ikke noe over observasjonene. Joda,advokaten er med på møtene. Han var ikke med i starten,for da hadde hun ikke noe å frykte,trodde vi. Å få barnas far til å overta omsorgen er nok ikke så lurt,da det er nettopp han som er den slemme,utroe eksen. (han er en god far altså,men ikke en god samboer eller eks). Jeg må prøve å få meg litt søvn nå, har egne barn jeg skal ta vare på så alt for tidlig i morgen ;-) Men skal videreformidle alle gode råd til min kjære venninne, og jeg fortsetter å støtte henne hele veien. Det er innkalt til nytt møte på tirsdag, og det føles nok tungt for min venninne med all denne negative påstanden og usikkerheten, så vi må få ordnet noe raskt i morgen. Hun har,som sagt tidligere, fastlege,barnehage,skole,dps,helsestasjon og oss venner og familie på sin side. Advokaten støtter henne også, selvom hans siste råd var beldig rart. Jeg mener, hvis han kjenner barnevernet i vår kommune og vet at de ikke jobber slik de skal,bør han jo ta tak i det et sted. Skal også ta opp med advokaten dette med papirene fra DPS, dersom det stemmer at de ikke har lov til å gi ut journalen. Jeg har fått lese de selv,og journalen derfra er nærmest som en dagbok med papirer fra forskjellige undersøkelser hun har tatt. Der er siteringer fra hennes beskrivelse av følelser hun hadde den gang. Takk igjen for alle gode råd og svar :-) Ønsker dere alle en riktig god natt! Mulig jeg kommer tilbake senere ang dette, for dere var gode å ha i kveld :-) Hi Anonymous poster hash: 03024...d68
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #34 Skrevet 1. september 2014 Off, så urettferdig. Vær sikker på at bv kommer til å inkludere disse detaljerte journalnotatene i sakspapirene, som de sender til Fylkesnemnda. Ord for ord. Og de i Fylkesnemnda kommer til å lese sakspapirene på forhånd, og ut fra disse får de jo et helt annet inntrykk enn hva som er realiteten. Hun kommer til å stille opp med mange vitner, som Fylkesnemnda totalt kommer til å ignorere i sin konklusjon. Been there, done that. Det er svært drastisk å flykte til utlandet, men hun kommer til å angre svært mye hvis hun ikke gjør det. Tro du meg. Anonymous poster hash: 9e9f0...c31
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #35 Skrevet 1. september 2014 Ja.. det er dette jeg har sagt så mange ganger her inne.. barnevernet er nådeløse om du treffer på feil personer. De har bestemt seg allerede, så samme hva som blir sagt eller gjort vil aldri forandre deres "vurdering" av omsorgssituasjonen. De vil vri å vende på alt i sin favør. Alt dere sier kan og vil bli brukt mot dere. "Fare for fremtidig omsorgssvikt". Merk dere det. Det vil komme til å bli brukt mer og mer til å hente ut barn som absolutt ikke trenger det. Og dette samtidig som dem skriker om alt for få fosterhjem og lite penger.... Det er kjempebra at du er med din venninne i møter HI. Det er første bud. Gå aldri på møter alene. Ta opptak av møtene om dere vil. Dere er i deres fulle rett til det! Skaff ny advokat fra en annen kommune enn deres egen. Les dere opp på lover og regler, og kjenn deres rettigheter slik at dere ikke blir lurt eller rundsnakket, og vis dem at de nå har begitt seg ut til kamp mot feil person. Din venninne må ikke la seg knekke! Anonymous poster hash: cb842...198
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #36 Skrevet 1. september 2014 Advokaten mener nok samarbeide om hjelpetiltak. En bør aldri skrive fra seg barna til noe "midlertidig" opphold hjemmefra, selv om det å signere på varige hjelpetiltak også kan oppleves som å skrive fra seg familien til Barnevernet. Paragraf d fungerer slik at det trengs en sakkyndig utredning som går mot foreldrene. Dersom bv mener at hjelpetiltak ikke fungerer, eller at foreldrene sier nei til hjelpetiltak, vil bv sannsynligvis prøve og lage disse bevisene som går på foreldrenes personligheter. I Fylkesnemnda er beviskravene noe lavere, slik at de der aksepterer psykologiske observasjoner som bevis på omsorgssvikt (Dvs emosjonell omsorgssvikt, med dårlig samspill, dårlig bekreftelse osv.) Så her kan bv skaffe bevisene selv. Men det er vel slik at foreldrene må gjøres klar over og samtykke til, enten sakkyndig utredning, eller psykologiske observasjoner. Noe man nokså lett kan bli overbevist om etter flere år med undersøkelser fra bv. Bv vil gjerne bruke løgn for å lure foreldrene til å si ja, for eksempel kan de skrive at de vil sende saken til nemnda dersom man ikke går med på at bv gjør disse observasjonene. Ser nå av ditt nylige innlegg at hun allerede har hatt observasjoner i hjemmet. Det er da nokså sikkert at hun vil tape i fylkesnemnda. Det eneste hun da kan gjøre, er å flykte til utlandet, eller bli i Norge og gå gjennom dette helvete, og håpe på at retten vil gi tilbake barnet/barna om noen år. Dersom hun bestemmer seg for å flykte til utlandet, må hun ikke snakke om det med noen, og ikke gjøre ting som tyder på at hun vil flykte. Les rådene på "Redd Våre Barn", R.V.B.V" Anonymous poster hash: 9e9f0...c31 Finnes varige hjelpetiltak? Anonymous poster hash: c8b48...0cc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #37 Skrevet 1. september 2014 En venninne av meg har opplevd noe av det samme som din HI. Skremmende at barnevernsansatte uten utdannelse innen dette, samt kunnskap om tilbakefallsrisiko og forskjell på klinisk og situasjonsbetinget sykdom synes de er kvalifiserte til å trekke konklusjoner om slikt. I min venninnes tilfelle presterte de ansatte å si til sønnen at de kom fra barnevernet, og fordi noen utenlandske klassevenner hadde sagt til ham tidligere at barnevernet tok barn fra foreldrene, ble sønnen livredd og han har daglig angst for å bli "kidnappet" og gitt til en annen mamma. Moren er fortvilet fordi hun ikke får ham til å stole på at slik sjelden skjer og at alt skal gå bra... Så vidt jeg vet kan dere be om å få saken vurdert av et annet kontor/ annen kommune, undersøk det. Anonymous poster hash: c8b48...0cc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #38 Skrevet 1. september 2014 Til HI: Jeg ville også ha argumentert med at dersom hun hadde hatt en risiko for tilbakefall, så hadde det garantert skjedd i en så psykisk belastende situasjon som dette. Men hun står enda. Anonymous poster hash: c8b48...0cc
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #39 Skrevet 1. september 2014 Hun står enda ja, men hva skal de da si dersom hun begynner å merke påkjenningene? Det er anbefalt å sykemelde seg ift Fylkesnemnda. Men blir ikke dette som en barnefordelingssak, hvis barnefaren vil ha barna? Dersom mora frivillig gir fra seg barna til faren, kan hun ikke kreve dem tilbake senere. Men dette med Fylkesnemnda og rettsrunder kan også bli i tøffeste laget. Hun må kjenne nøye etter om hun er mye sterkere enn det hun var for ti år siden. Eller om hun eventuelt har en gudstro hun kan hente støtte fra. For som alenemor bør hun vel nesten klare å holde på jobben om dette skal gå i lengden. Og det er jammen ikke lett om dette skal vare i årevis. Jeg har selv mistet min jobb pga slike rettsrunder, og også mistet flere andre ting. Enkelte har kommet bort og sagt "Dette skjedde nok ikke uten grunn", osv. Jo mer jeg tenker på eksens reaksjon, jo mer usannsynlig virker den.. Er det i det hele tatt en normal reaksjon å bli så rasende sint, og ta hevn for at han ble avslørt med ei elskerinne i senga? En mer normal reaksjon ville vært å beklage hendelsen, og kanskje be om pent vær. Håper det blir som en barnefordelingssak eller at hun kan få tilbud om hjelpetiltak et annet sted. Problemet er bare at bv ikke trenger å sende saken til en annen kommune om hun flytter, de kan sende saken direkte til nemnda. Ei dame som heter Mona Lygre var vel i en situasjon som lignet litt. Hun skal ha ringt til barnevernsvakten i en stresset situasjon som alenemor, med ett større barn og en liten baby som skrek (beklager om dette er feil framstilt, dere kan selv google og det står mye om henne på nettet.) Bv fratok henne barna ved hjelp av en tvilsom sakkyndig utredning, og det endte visst med at hun overlot barna til barnefaren. I etterkant har hun skrevet mye om dette, og også deltatt i debattprogrammer på tv. Hun startet "Gruppen til familiens selvstendige rett". Men har visst nå erklært at hun er lei av barnevernet, og har blitt mindre synlig i offentlig sammenheng. Anonymous poster hash: 9e9f0...c31
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #40 Skrevet 1. september 2014 Finnes det varige hjelpetiltak? I en situasjon der bv mener det er noe galt med foreldrenes personligheter, vil bv ofte kreve innsyn i hjemmet. I en tenkt situasjon der bv starter med overvåking av hjemmet til et lite barn, og foreldrene senere får flere barn... Da vil bv kreve og overvåke også disse til de bli myndige. I denne teoretiske situasjonen "sitter" bv på dette hjemmet kanskje opptil 25-30 år, dersom det tar lang tid før de yngste barna blir myndige. Slikt vil jo utgjøre mange år av foreldrenes liv, og må kunne kalles for varige tiltak. Anonymous poster hash: 9e9f0...c31
Sint naken biltyv Skrevet 1. september 2014 #41 Skrevet 1. september 2014 HI; vil bare di at du må ikke høre på slike skrulle som anonym c31. Du skjønner at hun har vrangforestillinger ut i fra måten hun skriver på, ikke sant? Hun er en typisk dame som henger på FB sidene "vi som krever gransking av BV". Hvis du ser der, ser du hvor farlige slike mennesker er og at det er som oftes en meget god grunn til at barna er borte. Vil råde deg til å bytte advokat som tidligere nevnt her. Anonymous poster hash: 2a222...63a Dette er jeg helt enig i!! Fullstendig kokko er de folka der inne, hun ene har forvillet seg inn hit. IKKE HØR PÅ HENNE!! Jeg kan fortelle litt om min ska senere i dag, må bare få sendt noen unger på skole og barnehage:-)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #42 Skrevet 1. september 2014 Huff dette er skremmende. Har dessverre ingen råd, men jeg håper du oppdaterer oss etter hvert HI, jeg blir så bekymret og lei meg på din venninnes vegne. Og litt redd for min egen del, jeg har også en historie... Heldigvis er jeg ganske sikker på at bv her jeg bor ikke opererer på denne måten. Har en kusine som har vært inn og ut av psykiatrisk avdeling siden før datteren ble født for 4 år siden, og hatt bv inne i bildet hele veien. Har ikke vært snakk om omsorgsovertagelse, men de får masse hjelp. Hun er en fantastisk mor når hun er hjemme, og merker selv når hun begynner å bli syk og sørger da for barnevakt og innleggelse. Heldigvis ser bv dette slik det er. Helt utrolig at det skal være så store forskjeller fra sted til sted. Anonymous poster hash: 68493...6d3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #43 Skrevet 1. september 2014 Jeg ville kontakte advokat Arild Humlen, han er en veldig dyktig advokat har jeg blitt fortalt. "Han er engasjert i saker innen f. eks. boligrett, arbeidsrett, familie-, arv- og skifterett, herunder barnevern" http://www.advokatenhjelperdeg.no/finn-advokat/humlen--rieber-mohn-advokater/oslo/humlen-arild/ Anonymous poster hash: eb5c9...ab2
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #44 Skrevet 1. september 2014 Kjære HI. Jeg håper av hele mitt hjerte at du ikke tar rådene fra ...31 seriøst. Med en gang noen anbefaler å rømme landet så er det noe som skurrer. Når det er sagt tror jeg absolutt ikke din venninne kommer til å miste barna ut fra det du skriver. Snakk gjerne med en annen advokat, en som er spesialist på området helst. Men vær kritisk til hvem du tar imot råd fra. Det kan jeg ikke si tydelig nok. Jeg er ikke noen fagperson her, men alle varsellampene blinker når jeg leser disse svarene. Anonymous poster hash: 482a4...770
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #45 Skrevet 1. september 2014 Signerer de som advarer mot bruker ...31. Vær varsom med hvilke råd du velger å ta til deg. Anonymous poster hash: e4015...e94
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #46 Skrevet 1. september 2014 Hei alle! Takk for gode råd og tips :-) Jeg anser meg selv som en nokså oppegående persob, og tar til meg de rådene jeg anser å være gode. Jeg betviler ikke at nr 31 mener godt med sine råd, og antar det er på bakgrunn av sin egen erfaring. Jeg prøver å sette meg inn i andres opplevelser for å bedre kunne forstå hvor følelser og meninger kommer fra, og tenker selv at mennesker som kommer med råd,som for dem er helt reelle mens de for andre kan virke hårreisende, kanskje har vonde og smertefulle erfaringer som de ønsker andre skal slippe. Jeg kan forstå at enkelte ønsker å rømme vekk fra en slik situasjon min venninne nå står i. Det betyr ikke at jeg kommer til å anbefale henne det. Jeg setter pris på svar i flere nyanser, og fordi jeg blir nysgjerrig på akkurat dette temaet,velger jeg å lese på den siden jeg ble anbefalt. Det betyr ikke at jeg følger alt som står der. Noen ganger tar mennesker i en krisesituasjon ganske mange valg som man rett og slett ikke kan forstå om man ikke er i samme situasjon. Jeg tenker det er en handling i ren fortvilelse og desperasjon. En liten oppdatering herfra... Jeg klarte ikke sove i natt da jeg ble liggende å tenke en del. Så jeg har vært i kontakt med en tidligere bekjent som jobber som advokatfullmektig. Han er en jeg anser å være ærlig og ansvarlig. Jeg har fortalt han alt, og han anbefalte meg en god advokat. Jeg har pratet med min venninne,og hun har kontaktet denne advokaten. Der har de fått til et hastemøte allerede i dag,nå kl 11, så resten av dagen går nok med til det. Min venninne blir nå bekymret for flere ting. Vil barnevernet bruke det negativt mot henne at hun bytter advokat midt i saken? Hva om de fortsetter dette grusomme opplegget og får til et hastevedtak? Til dere som spør om barnefar: Utroskapen var siste dråpen i begeret for min venninne. Det har i lengre tid(år) vært utroskap i form av økonomi og andre kvinner. Da hun fant han i deres egen seng med en fremmed kvinne, var det nok for henne,forståelig nok,ihvertfall i mine øyne. Han ønsker ikke omsorgen for barna. Han er en veldig bitter mann som alltid har vært veldig hevngjerrig. Livsmottoet hans,ifølge ham selv,er "tråkk meg på tåa,og jeg kapper av deg benet". Han vil ha i pose og sekk, og det tok da min venninne fra ham ved å gjøre en slutt på forholdet. Min venninne har forøvrig styr på sin økonomi,bare så det er sagt. Og hun forholder seg til han som en hvilken som helst bekjent når det er henting og levering ifbm samvær,slik at barna ikke opplever krangel. Nå skal jeg straks reise bort til min venninne, så får jeg se om jeg rekker å komme tilbake hit i kveld når barna mine er lagt. Ønsker dere alle en fin dag,og vil igjen takke for gode ord og råd. Hi Anonymous poster hash: 03024...d68
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #47 Skrevet 1. september 2014 Kan man ikke bytte bv? Jeg mener, kan man ikke velge å samarbeide med barnevernet i en annen kommune for eksempel? Anonymous poster hash: 3be39...772
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #48 Skrevet 1. september 2014 Hei alle! Takk for gode råd og tips :-) Jeg anser meg selv som en nokså oppegående persob, og tar til meg de rådene jeg anser å være gode. Jeg betviler ikke at nr 31 mener godt med sine råd, og antar det er på bakgrunn av sin egen erfaring. Jeg prøver å sette meg inn i andres opplevelser for å bedre kunne forstå hvor følelser og meninger kommer fra, og tenker selv at mennesker som kommer med råd,som for dem er helt reelle mens de for andre kan virke hårreisende, kanskje har vonde og smertefulle erfaringer som de ønsker andre skal slippe. Jeg kan forstå at enkelte ønsker å rømme vekk fra en slik situasjon min venninne nå står i. Det betyr ikke at jeg kommer til å anbefale henne det. Jeg setter pris på svar i flere nyanser, og fordi jeg blir nysgjerrig på akkurat dette temaet,velger jeg å lese på den siden jeg ble anbefalt. Det betyr ikke at jeg følger alt som står der. Noen ganger tar mennesker i en krisesituasjon ganske mange valg som man rett og slett ikke kan forstå om man ikke er i samme situasjon. Jeg tenker det er en handling i ren fortvilelse og desperasjon. En liten oppdatering herfra... Jeg klarte ikke sove i natt da jeg ble liggende å tenke en del. Så jeg har vært i kontakt med en tidligere bekjent som jobber som advokatfullmektig. Han er en jeg anser å være ærlig og ansvarlig. Jeg har fortalt han alt, og han anbefalte meg en god advokat. Jeg har pratet med min venninne,og hun har kontaktet denne advokaten. Der har de fått til et hastemøte allerede i dag,nå kl 11, så resten av dagen går nok med til det. Min venninne blir nå bekymret for flere ting. Vil barnevernet bruke det negativt mot henne at hun bytter advokat midt i saken? Hva om de fortsetter dette grusomme opplegget og får til et hastevedtak? Til dere som spør om barnefar: Utroskapen var siste dråpen i begeret for min venninne. Det har i lengre tid(år) vært utroskap i form av økonomi og andre kvinner. Da hun fant han i deres egen seng med en fremmed kvinne, var det nok for henne,forståelig nok,ihvertfall i mine øyne. Han ønsker ikke omsorgen for barna. Han er en veldig bitter mann som alltid har vært veldig hevngjerrig. Livsmottoet hans,ifølge ham selv,er "tråkk meg på tåa,og jeg kapper av deg benet". Han vil ha i pose og sekk, og det tok da min venninne fra ham ved å gjøre en slutt på forholdet. Min venninne har forøvrig styr på sin økonomi,bare så det er sagt. Og hun forholder seg til han som en hvilken som helst bekjent når det er henting og levering ifbm samvær,slik at barna ikke opplever krangel. Nå skal jeg straks reise bort til min venninne, så får jeg se om jeg rekker å komme tilbake hit i kveld når barna mine er lagt. Ønsker dere alle en fin dag,og vil igjen takke for gode ord og råd. Hi Anonymous poster hash: 03024...d68 Men kjenner venninna di ingen som kan vitne mot eksen? Noen som kan si at han rett og slett er en psykopat? Anonymous poster hash: 3be39...772
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #49 Skrevet 1. september 2014 Nå har jeg ikke lest hele tråden, men dette kunne vært meg. Min eks leverte inn en diffus bekymringsmelding vedrørende min psykiske helse. Det sto ikke annet i bekymringsmeldingen enn det. Jeg har vært tvansinnlagt på psykiatrisk et par ganger i ungdomstiden og slitt en del i ung voksen alder med depresjon og angst, men ikke i senere år. Barnevernet har likevel på ingen måte vurdert omsorgsovertakelse. Det er riktig at barnevernet kan vedta omsorgsovertakelse på grunnlag av omsorgssvikt som ennå ikke har oppstått. Dvs de vektlegger ikke situasjonen slik den er i dag. Men dette er jo ment til å omhandle tilfeller hvor foreldre er psykisk utviklingshemmet eller har personlighetsforstyrrelser i alvorlig grad f eks. Mao situasjoner hvor det er hevet over enhver tvil at det ikke er åpning for bedring. Det virker som de rett og seltt mistolker lovverket utifra hva du skriver. Med mindre situasjonen er akutt SKAL de også vurdere hjelpetiltak før de i det hele tatt tenker på omsorgsovertakelse. Her vil de gå på en smell i fylkesnemnda om de ikke gjør det. Jeg vet ikke hvilke råd jeg skal gi annet enn å dokumentere, dokumentere, dokumentere. -Bruk lydopptak. Det er fri bevisførsel her i landet. Det er ikke ulovlig for henne som privatperson å gjøre lydopptak av samtaler hun selv er deltaker i. -Les referat fra alle møter med lupe. Frem innsigelser i alt som kan være tvetydig, tatt ut av kontekst, misforstått, osv. -Vis en holdning hvor du ser på barnevernet som en viktig samarbeidspartner mot et felles mål. Snakk alltid ut fra barnas interesser. Det å samarbeide med barnevernet, betyr ikke at du alltid skal gjøre som de sier. Husk at det er du som har foreldreansvaret, og det er du som er hovedansvarlig for dine barn. Deres oppgave er å hjelpe deg. (Noen ganger må man minne dem på dette ) -Vis at du er klar over dine egne styrker og svakheter. Det aller mest skremmende er ikke at folk har svakheter, men at de ikke vet om dem selv. Vis i neste omgang at du har tanker om hvordan du skal imøtekomme evt svakheter. (Her illustrerer du to sentrale faktorer; vilje og evne.) -Ikke glem barna i stresset. Man kan bli så stresset av slike ting at det går ut over omsorgen til barna. Du må forresten være en av verdens beste venninner <3 Anonymous poster hash: 0d0b1...541
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #50 Skrevet 1. september 2014 Hei alle! Takk for gode råd og tips :-) Jeg anser meg selv som en nokså oppegående persob, og tar til meg de rådene jeg anser å være gode. Jeg betviler ikke at nr 31 mener godt med sine råd, og antar det er på bakgrunn av sin egen erfaring. Jeg prøver å sette meg inn i andres opplevelser for å bedre kunne forstå hvor følelser og meninger kommer fra, og tenker selv at mennesker som kommer med råd,som for dem er helt reelle mens de for andre kan virke hårreisende, kanskje har vonde og smertefulle erfaringer som de ønsker andre skal slippe. Jeg kan forstå at enkelte ønsker å rømme vekk fra en slik situasjon min venninne nå står i. Det betyr ikke at jeg kommer til å anbefale henne det. Jeg setter pris på svar i flere nyanser, og fordi jeg blir nysgjerrig på akkurat dette temaet,velger jeg å lese på den siden jeg ble anbefalt. Det betyr ikke at jeg følger alt som står der. Noen ganger tar mennesker i en krisesituasjon ganske mange valg som man rett og slett ikke kan forstå om man ikke er i samme situasjon. Jeg tenker det er en handling i ren fortvilelse og desperasjon. En liten oppdatering herfra... Jeg klarte ikke sove i natt da jeg ble liggende å tenke en del. Så jeg har vært i kontakt med en tidligere bekjent som jobber som advokatfullmektig. Han er en jeg anser å være ærlig og ansvarlig. Jeg har fortalt han alt, og han anbefalte meg en god advokat. Jeg har pratet med min venninne,og hun har kontaktet denne advokaten. Der har de fått til et hastemøte allerede i dag,nå kl 11, så resten av dagen går nok med til det. Min venninne blir nå bekymret for flere ting. Vil barnevernet bruke det negativt mot henne at hun bytter advokat midt i saken? Hva om de fortsetter dette grusomme opplegget og får til et hastevedtak? Til dere som spør om barnefar: Utroskapen var siste dråpen i begeret for min venninne. Det har i lengre tid(år) vært utroskap i form av økonomi og andre kvinner. Da hun fant han i deres egen seng med en fremmed kvinne, var det nok for henne,forståelig nok,ihvertfall i mine øyne. Han ønsker ikke omsorgen for barna. Han er en veldig bitter mann som alltid har vært veldig hevngjerrig. Livsmottoet hans,ifølge ham selv,er "tråkk meg på tåa,og jeg kapper av deg benet". Han vil ha i pose og sekk, og det tok da min venninne fra ham ved å gjøre en slutt på forholdet. Min venninne har forøvrig styr på sin økonomi,bare så det er sagt. Og hun forholder seg til han som en hvilken som helst bekjent når det er henting og levering ifbm samvær,slik at barna ikke opplever krangel. Nå skal jeg straks reise bort til min venninne, så får jeg se om jeg rekker å komme tilbake hit i kveld når barna mine er lagt. Ønsker dere alle en fin dag,og vil igjen takke for gode ord og råd. Hi Anonymous poster hash: 03024...d68 Men kjenner venninna di ingen som kan vitne mot eksen? Noen som kan si at han rett og slett er en psykopat? Anonymous poster hash: 3be39...772 Det er normalt ikke noe godt trekk å si at noen er psykopat. Man skal være forsiktig med å slenge om seg med diagnoser. Retten vektlegger heller ikke personlighetsskildringer fra privatpersoner, og om man likevel prøver seg på det, vil det bli tolket som "sverting", noe som slår tilbake på en selv. Anonymous poster hash: 0d0b1...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå