Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #26 Skrevet 31. august 2014 Ojsann, her var det mange som følte de måtte forsvare seg ja. Jaja, men dere er vel de samme mødrene som sender barna i Bhg og skole med joggedress og håret i en hestehale. Med kjedelige brødskiver i matpakka. Skulle tro det gikk ann å anstrenge seg litt med hvordan man har det rundt seg. Men men, lev i galskapen deres, deres valg. Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d Ha-ha-ha.... Ironi er morsomt Anonymous poster hash: 9f712...490
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #27 Skrevet 31. august 2014 Ojsann, her var det mange som følte de måtte forsvare seg ja. Jaja, men dere er vel de samme mødrene som sender barna i Bhg og skole med joggedress og håret i en hestehale. Med kjedelige brødskiver i matpakka. Skulle tro det gikk ann å anstrenge seg litt med hvordan man har det rundt seg. Men men, lev i galskapen deres, deres valg. Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d Hahaha der avslørte du deg som troll ja . Syns det var et i overkant uintelligent hovedinnlegg, men ser nå at du kødda. Joda, her bor vi i en interiørkatalog (sofaen sitter vi IKKE i, den kan bli skitten, ungene får sitte på gulvet til de blir voksne), barna ser alltid ut som de kommer rett fra catwalken og jeg bruker MINST 2 timer hver morgen på å style matpakken. Livet mitt er mao fylt til randen av meningsfulle aktiviteter :p Anonymous poster hash: 0ae96...d22
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #28 Skrevet 31. august 2014 No håpar eg jo at du er ei trollmor, men slike haldningar er årsaka til at mange kvinner slit seg ut. Kvinner lagar mange problem for seg sjølv ved å stille unødvendig høge krav. http://www.dagbladet.no/2014/08/31/kultur/meninger/kronikk/sykefraver/kvinner/35030940/ Reinhald er greit nok, men sjølv synes eg det er kjekt å komme inn i ein varm heim, gjerne med usynkrone fargar og litt rot, som fortel noko om dei som bur der, framfor sterile interiørmagasin heimar. Sliter seg ut? Seriøst???? Jeg ler meg ihjel. Man trenger faktisk ikke mer hvile enn den tiden man sover iløpet av en natt. Dagens kvinner er utrolig late, og skal helst sitte på den feite ræva si i sofaen i minst to timer om kvelden. Jeg mener det er viktig for barna at man har ett pent hjem, at mor gjør noe isteden for å sitte på ræva. At de er kledd i ordentlig klær og ikke går som noen lassaronner. Men men, hver sin smak. Ikke rart at barnevernet har mye å gjøre hvertfall! Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #29 Skrevet 31. august 2014 Jeg er enslig mor til 2, kronisk syk, fulltidsstudent, og har barnefri en helg annenhver måned. Her er det stort sett rotete. Men bad og do vaskes hver uke, kjøkkenet blir ryddet og benken vasket hver dag, det er ikke møkkete her, men rotet hoper seg opp. Jeg har heller ikke noe familie eller venner som kan hjelpe meg. Så jeg vil gjerne ha ditt forslag på hvordan få det strøkent her? Anonymous poster hash: 74f59...436
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #30 Skrevet 31. august 2014 Ojsann, her var det mange som følte de måtte forsvare seg ja. Jaja, men dere er vel de samme mødrene som sender barna i Bhg og skole med joggedress og håret i en hestehale. Med kjedelige brødskiver i matpakka. Skulle tro det gikk ann å anstrenge seg litt med hvordan man har det rundt seg. Men men, lev i galskapen deres, deres valg. Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d Ja, gud forby at ungene får ha på seg komfortable klær i utebarnehagen de går i. Og så joggedress da, huff. De voksne, som også går i joggeklær, er sikkert helt sjokkerte. Anonymous poster hash: 626b9...366
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #31 Skrevet 31. august 2014 No håpar eg jo at du er ei trollmor, men slike haldningar er årsaka til at mange kvinner slit seg ut. Kvinner lagar mange problem for seg sjølv ved å stille unødvendig høge krav. http://www.dagbladet.no/2014/08/31/kultur/meninger/kronikk/sykefraver/kvinner/35030940/ Reinhald er greit nok, men sjølv synes eg det er kjekt å komme inn i ein varm heim, gjerne med usynkrone fargar og litt rot, som fortel noko om dei som bur der, framfor sterile interiørmagasin heimar. Sliter seg ut? Seriøst???? Jeg ler meg ihjel. Man trenger faktisk ikke mer hvile enn den tiden man sover iløpet av en natt. Dagens kvinner er utrolig late, og skal helst sitte på den feite ræva si i sofaen i minst to timer om kvelden. Jeg mener det er viktig for barna at man har ett pent hjem, at mor gjør noe isteden for å sitte på ræva. At de er kledd i ordentlig klær og ikke går som noen lassaronner. Men men, hver sin smak. Ikke rart at barnevernet har mye å gjøre hvertfall! Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d Jeg jobber 100%, det er lov å sitte litt ned etter middag da altså Anonymous poster hash: 626b9...366
Mamsemums Skrevet 31. august 2014 #32 Skrevet 31. august 2014 No håpar eg jo at du er ei trollmor, men slike haldningar er årsaka til at mange kvinner slit seg ut. Kvinner lagar mange problem for seg sjølv ved å stille unødvendig høge krav.http://www.dagbladet.no/2014/08/31/kultur/meninger/kronikk/sykefraver/kvinner/35030940/ Reinhald er greit nok, men sjølv synes eg det er kjekt å komme inn i ein varm heim, gjerne med usynkrone fargar og litt rot, som fortel noko om dei som bur der, framfor sterile interiørmagasin heimar. Sliter seg ut? Seriøst???? Jeg ler meg ihjel. Man trenger faktisk ikke mer hvile enn den tiden man sover iløpet av en natt. Dagens kvinner er utrolig late, og skal helst sitte på den feite ræva si i sofaen i minst to timer om kvelden. Jeg mener det er viktig for barna at man har ett pent hjem, at mor gjør noe isteden for å sitte på ræva. At de er kledd i ordentlig klær og ikke går som noen lassaronner. Men men, hver sin smak. Ikke rart at barnevernet har mye å gjøre hvertfall! Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d Heisann hoppsan trollmor. Jeg klarer dessverre ikke la vær med å svare:( Oki, du tror ungene dine blir lykkelige av å bo i en strigla fuglekasse vaglet opp på en pinne ikledd pene klær. Ja det er oppskriften på lykke du! I min venninnegjeng (5 stk) fra barne- og ungdomstiden, var det to av jentene som hadde mødre med støv og stil på hjernen. Vi var aldri der. Vi var stort sett i den ganske slitte kjellerstuen til hun ene som hadde hyggelige og avslappa foreldre. Det var gammel sofa ( hold deg fast... den var oransje og brun og uten pynteputer) som ingen var redd for, slitt bord (ingen var redde for å lage merke samt at bena kunne legges oppå uten at noen fikk hetebyger av den grunn) og noen enda freshere gardiner. Vi fikk god mat, slappe av og følte oss alltid velkomne. Alle vi i gjengen er glade i foreldrene hennes og nå i voksen alder er vi faktisk innom og hilser på dem i ny og ne. Vet du, jeg vil heller lage pizza til mine barns venner, ha dem på besøk i en kjellerstue der de kan spise pizzaen uten å være redd for å få flekker enn å bry meg med hva snerpete mødre mener om huset mitt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #33 Skrevet 31. august 2014 Er litt sjokkert her jeg sitter. Har vært i endel hjem den siste tiden i forbindelse med venner av barna. Der ser man mye rart! Interiør som ikke står i stil, flere forskjellige farger som krasjer totalt! Sorte skinnsofaer uten en eneste pute! Rotete, støvete, møkkete bad osv osv. Er det ikke viktig for folk å ha et rent og pent hjem?? Anonymous poster hash: dd050...79d HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAAAAA! Anonymous poster hash: 5e695...eb8
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #34 Skrevet 31. august 2014 Ser du får mye pepper her HI, men jeg er enig i det du skriver. Det er mye elg i solnedgang, skinnsofaer og forferdelige materialer fra kid interiør rundt omkring. Støvete bad og ekle lukter, mørke lilla gardiner i syntetiske stoffer og alt for mange lysestaker i " sølv" Anonymous poster hash: 5f745...743
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #35 Skrevet 31. august 2014 Enig hi, jeg blir stadig overrasket over hvor ukoselig, rotete og skittent det er hjemme hos andre familier. Koselig og stilfult er ikke synonymt med kataloghjem, på lik linje som rot ikke er synonymt med hjemmekoselig slik mange har fått det for seg her inne... Anonymous poster hash: d5be6...95c
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #36 Skrevet 31. august 2014 Er litt sjokkert her jeg sitter. Har vært i endel hjem den siste tiden i forbindelse med venner av barna. Der ser man mye rart! Interiør som ikke står i stil, flere forskjellige farger som krasjer totalt! Sorte skinnsofaer uten en eneste pute! Rotete, støvete, møkkete bad osv osv. Er det ikke viktig for folk å ha et rent og pent hjem?? Anonymous poster hash: dd050...79d Skinnsofaer uten pute???? hvordan våger de! Anonymous poster hash: fc34e...959
Dama på bygda Skrevet 31. august 2014 #37 Skrevet 31. august 2014 Veggord, home/love bokstaver i hylla, drivvedstige, sånne lys som er kuler i et tau, fat alle ledige plasser med dill på osv synes jeg er smakløst. Absolutt alle har det, ingenting spesielt med det. Så her er det masse farger og møbler med ulik bakgrunn og ulike stiler.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #38 Skrevet 31. august 2014 Er litt sjokkert her jeg sitter. Har vært i endel hjem den siste tiden i forbindelse med venner av barna. Der ser man mye rart! Interiør som ikke står i stil, flere forskjellige farger som krasjer totalt! Sorte skinnsofaer uten en eneste pute! Rotete, støvete, møkkete bad osv osv. Er det ikke viktig for folk å ha et rent og pent hjem?? Anonymous poster hash: dd050...79d Heheheheh! TROLL! Anonymous poster hash: 8c6d8...2f1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #39 Skrevet 31. august 2014 No håpar eg jo at du er ei trollmor, men slike haldningar er årsaka til at mange kvinner slit seg ut. Kvinner lagar mange problem for seg sjølv ved å stille unødvendig høge krav. http://www.dagbladet.no/2014/08/31/kultur/meninger/kronikk/sykefraver/kvinner/35030940/ Reinhald er greit nok, men sjølv synes eg det er kjekt å komme inn i ein varm heim, gjerne med usynkrone fargar og litt rot, som fortel noko om dei som bur der, framfor sterile interiørmagasin heimar. Sliter seg ut? Seriøst???? Jeg ler meg ihjel. Man trenger faktisk ikke mer hvile enn den tiden man sover iløpet av en natt. Dagens kvinner er utrolig late, og skal helst sitte på den feite ræva si i sofaen i minst to timer om kvelden. Jeg mener det er viktig for barna at man har ett pent hjem, at mor gjør noe isteden for å sitte på ræva. At de er kledd i ordentlig klær og ikke går som noen lassaronner. Men men, hver sin smak. Ikke rart at barnevernet har mye å gjøre hvertfall! Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d Helt enig. Hvis du sover 8 timer bør du faktisk kunne løpe maraton - hver dag. Dagens kvinner er dritlate. De sitter mens de spiser frokost, sitter på bussen, sitter på do... Sitter på den feite ræva si. Og om den ikke er feit er den hvertfall overvektig, eller i nærheten. Jeg pleier å kjemme håret til barna med tærne og spise havregrøt samtidig f.eks. Ingen som ser ut som lassaroner her i gården hvertfall. Og hvis de ikke har det greit kan de faktisk ringe, så kan jeg snakke med handsfree på øret mens jeg vasker badet - hvis jeg har tid innimellom samtalene med barnevernet. Jeg har nemlig sett at naboen spiser pizza og ser på barneTV - sammen - i svarte skinnsofaer uten puter... Stakkars barn... Anonymous poster hash: fc34e...959
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #40 Skrevet 31. august 2014 No håpar eg jo at du er ei trollmor, men slike haldningar er årsaka til at mange kvinner slit seg ut. Kvinner lagar mange problem for seg sjølv ved å stille unødvendig høge krav. http://www.dagbladet.no/2014/08/31/kultur/meninger/kronikk/sykefraver/kvinner/35030940/ Reinhald er greit nok, men sjølv synes eg det er kjekt å komme inn i ein varm heim, gjerne med usynkrone fargar og litt rot, som fortel noko om dei som bur der, framfor sterile interiørmagasin heimar. Sliter seg ut? Seriøst???? Jeg ler meg ihjel. Man trenger faktisk ikke mer hvile enn den tiden man sover iløpet av en natt. Dagens kvinner er utrolig late, og skal helst sitte på den feite ræva si i sofaen i minst to timer om kvelden. Jeg mener det er viktig for barna at man har ett pent hjem, at mor gjør noe isteden for å sitte på ræva. At de er kledd i ordentlig klær og ikke går som noen lassaronner. Men men, hver sin smak. Ikke rart at barnevernet har mye å gjøre hvertfall! Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d Helt enig. Hvis du sover 8 timer bør du faktisk kunne løpe maraton - hver dag. Dagens kvinner er dritlate. De sitter mens de spiser frokost, sitter på bussen, sitter på do... Sitter på den feite ræva si. Og om den ikke er feit er den hvertfall overvektig, eller i nærheten. Jeg pleier å kjemme håret til barna med tærne og spise havregrøt samtidig f.eks. Ingen som ser ut som lassaroner her i gården hvertfall. Og hvis de ikke har det greit kan de faktisk ringe, så kan jeg snakke med handsfree på øret mens jeg vasker badet - hvis jeg har tid innimellom samtalene med barnevernet. Jeg har nemlig sett at naboen spiser pizza og ser på barneTV - sammen - i svarte skinnsofaer uten puter... Stakkars barn... Anonymous poster hash: fc34e...959 😄😄😄👍 Anonymous poster hash: f2665...e75
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #41 Skrevet 31. august 2014 Veggord, home/love bokstaver i hylla, drivvedstige, sånne lys som er kuler i et tau, fat alle ledige plasser med dill på osv synes jeg er smakløst. Absolutt alle har det, ingenting spesielt med det. Så her er det masse farger og møbler med ulik bakgrunn og ulike stiler. Jeg har akkurat kjøpt meg sånn stige, takk skal du ha Anonymous poster hash: fc34e...959
Mandala Skrevet 31. august 2014 #42 Skrevet 31. august 2014 Hahaha, nei, det er ikke viktig i den forstand. Det er rent og hjemmekoselig for oss. Hvilket holder i massevis.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #43 Skrevet 31. august 2014 Huff da:-( beklager at jeg har masse sølvting og skrekkelige gardiner fra kid. Møblene er fra alle prestegjeld og ikke har vi flislagt bad og parkett på gulvene. Sorry:-( Men heldigvis for oss har ikke o'store stilguru vært her da, og dømt oss nord og ned. Men jeg trøster meg med at vi trives da! Ikke helt strøkent til enhver tid, men gi oss 5-10 min så er det rimelig blåst her<3 Anonymous poster hash: 8fcbb...1ce
Anonym bruker Skrevet 31. august 2014 #44 Skrevet 31. august 2014 Sykt enig med deg jeg HI. det er værtfall sååå irriterende når de med den lilla stilen skal påpeke at alle andre enn de har det så likt og lyst! Grøss Anonymous poster hash: bda27...bf0
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #45 Skrevet 1. september 2014 Her snakker vi stilig interiør http://www.finn.no/finn/realestate/leisure/sale/object?finnkode=46209792&searchclickthrough=true LOVE IT!!! Anonymous poster hash: 7b9ac...2e5
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #46 Skrevet 1. september 2014 Nei, for oss er det ikke viktig. Det som er viktig for oss er samhold i familien, at barna lærer seg å forsyne seg av naturen i form av fisketurer, bær- og soppturer, og etterfølgende tilberedning av mat sammen med voksne. At de behersker kjøretøy/gressklipper/kniv, kart og kompass. At de driver med idrett som de trives med og blir fulgt opp der. At de lærer om likestilling mellom kjønnene, kvinners deltagelse i arbeidsliv og mannens rolle i hjemmet på linje med kvinnens. Vi har det ganske rent, men ofte rotete, fordi tiden blir brukt på andre, og mer viktige, ting. Barna mine skal vokse opp med koselige minner, og ikke bare minne av mora som går rundt, vasker og rydder 24/7. Vi har ingen bestemt stil i heimen, ingen stilige matpakker eller merkeklær til barna (bortsett fra klær og utstyr til MC-cross til de to eldste). Men vi lager sunn mat, tilbringer mye tid sammen og koser oss. Jeg har kronisk sykdom og sliter med søvn, så å sove kun om natta og aldri hvile ellers er ikke noe som hadde funket for meg i lengden. Anonymous poster hash: b6146...3bf
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #47 Skrevet 1. september 2014 Her snakker vi stilig interiør http://www.finn.no/finn/realestate/leisure/sale/object?finnkode=46209792&searchclickthrough=true LOVE IT!!! Anonymous poster hash: 7b9ac...2e5 Er du seriøs eller ironisk? Anonymous poster hash: 424a4...2a7
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #48 Skrevet 1. september 2014 Herregud sier jeg bare! Så fordi man er opptatt av å ha det rent og pent rundt seg, at man er opptatt av sunn mat og at man er opptatt av at barna er pent kledd, så finner man ikke på ting med barna sine? Vi har ofte besøk av vennene til barna. De roter, herjer og søler. Ja tenk de får lov til det! Men vi rydder opp med en gang etter at de er ferdig! Vi finner på masse med barna våre ute i naturen, ja tenk vi har tid til det. Vi rydder på kvelden isteden for å sitte å glo på tv. Jeg jobber også 100 % og nei jeg trenger ikke å sette meg ned etter middag. Forstår ikke at dere har tid til det med barn i hus???? Nei, lev i rotet og møkka deres. Men ikke si at dere ikke er late, når dere velger å sitte i sofaen på kvelden isteden for å rydde og vaske hjemmet deres! Makan til folk! Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #49 Skrevet 1. september 2014 Herregud sier jeg bare! Så fordi man er opptatt av å ha det rent og pent rundt seg, at man er opptatt av sunn mat og at man er opptatt av at barna er pent kledd, så finner man ikke på ting med barna sine? Vi har ofte besøk av vennene til barna. De roter, herjer og søler. Ja tenk de får lov til det! Men vi rydder opp med en gang etter at de er ferdig! Vi finner på masse med barna våre ute i naturen, ja tenk vi har tid til det. Vi rydder på kvelden isteden for å sitte å glo på tv. Jeg jobber også 100 % og nei jeg trenger ikke å sette meg ned etter middag. Forstår ikke at dere har tid til det med barn i hus???? Nei, lev i rotet og møkka deres. Men ikke si at dere ikke er late, når dere velger å sitte i sofaen på kvelden isteden for å rydde og vaske hjemmet deres! Makan til folk! Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d Jeg har nevnt kronisk sykdom som gjør at jeg ikke klarer å holde 150% hele døgnet. Men du har elegant oversett det? Hva er best, at jeg kollapser, blir arbeidsledig/går på aap og vi må selge huset vårt, eller at huset ikke ser strøkent ut 24/7? Regner med at du aldri ser på TV, leser bøker eller finner på noe med mannen? Vel, hvis du KUN vasker og tar deg av barn, så blir konsekvenser følgende: ekteskapet ryker fordi dere ikke har tid med hverandre, kos, sex og god samtale, du sliter deg ut på sikt, og hjernen får ingen stimulans siden du aldri har tid til å lese bøker eller se kunnskapsprogrammer på TV. Men det må være bedre å vokse opp med dum mor som blir alene fordi far ikke gidder å bo sammen med en vaskefreak, enn LITT mindre ryddig hjem? Og forresten, vi har ikke MØKK i huset. Det er bare at vi ikke gidder å ha brettekanter overalt og vaske gulvet 3 ganger om dagen. Ikke gidder vi å bruke penger på masse dyr interiør heller. Anonymous poster hash: b6146...3bf
Anonym bruker Skrevet 1. september 2014 #50 Skrevet 1. september 2014 Herregud sier jeg bare! Så fordi man er opptatt av å ha det rent og pent rundt seg, at man er opptatt av sunn mat og at man er opptatt av at barna er pent kledd, så finner man ikke på ting med barna sine? Vi har ofte besøk av vennene til barna. De roter, herjer og søler. Ja tenk de får lov til det! Men vi rydder opp med en gang etter at de er ferdig! Vi finner på masse med barna våre ute i naturen, ja tenk vi har tid til det. Vi rydder på kvelden isteden for å sitte å glo på tv. Jeg jobber også 100 % og nei jeg trenger ikke å sette meg ned etter middag. Forstår ikke at dere har tid til det med barn i hus???? Nei, lev i rotet og møkka deres. Men ikke si at dere ikke er late, når dere velger å sitte i sofaen på kvelden isteden for å rydde og vaske hjemmet deres! Makan til folk! Hi. Anonymous poster hash: dd050...79d Jeg har nevnt kronisk sykdom som gjør at jeg ikke klarer å holde 150% hele døgnet. Men du har elegant oversett det? Hva er best, at jeg kollapser, blir arbeidsledig/går på aap og vi må selge huset vårt, eller at huset ikke ser strøkent ut 24/7? Regner med at du aldri ser på TV, leser bøker eller finner på noe med mannen? Vel, hvis du KUN vasker og tar deg av barn, så blir konsekvenser følgende: ekteskapet ryker fordi dere ikke har tid med hverandre, kos, sex og god samtale, du sliter deg ut på sikt, og hjernen får ingen stimulans siden du aldri har tid til å lese bøker eller se kunnskapsprogrammer på TV. Men det må være bedre å vokse opp med dum mor som blir alene fordi far ikke gidder å bo sammen med en vaskefreak, enn LITT mindre ryddig hjem? Og forresten, vi har ikke MØKK i huset. Det er bare at vi ikke gidder å ha brettekanter overalt og vaske gulvet 3 ganger om dagen. Ikke gidder vi å bruke penger på masse dyr interiør heller. Anonymous poster hash: b6146...3bf Regner med forresten at du ikke har noen venner heller, siden du aldri har fri bortsett fra når du sover, og kun tar deg av barn og vasking hele dagen? For en ensom tilværelse det må være - ikke ha en kjæreste eller venner og kun vaske døgnet rundt (for jeg regner ikke mannen din som din kjæreste når dere aldri har tid sammen). Vi har hatt alvorlig knekk i forholdet vårt, og innsett hvor viktig kvalitetstid med hverandre, god samtale, tid til sex og oppmerksomhet til hverandre er. Jeg har også innsett at man bør følge med i samfunnet via TV, bøker, internett, ellers faller man ut av samtaler med folk. Og at man bør prioritere venner hvis man ikke ønsker å sitter der alene og ingen gidder å komme i bursdagen din. Anonymous poster hash: b6146...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå