Gå til innhold

Er ikke hjemmet viktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt sjokkert her jeg sitter. Har vært i endel hjem den siste tiden i forbindelse med venner av barna. Der ser man mye rart! Interiør som ikke står i stil, flere forskjellige farger som krasjer totalt! Sorte skinnsofaer uten en eneste pute! Rotete, støvete, møkkete bad osv osv. Er det ikke viktig for folk å ha et rent og pent hjem??

Anonymous poster hash: dd050...79d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heller et rotete og koselig hjem enn et rent helvete ;)

Anonymous poster hash: 117eb...818

Skrevet

Med barn i hus bør selvsagt hygiene og renhold holde et visst nivå, men jeg tviler på at unger tar skade av at sofaen ikke matcher gardinene altså.

Skrevet

Hva som er pent kommer nå an på øyet som ser ;)

Jeg bruker ikke mye penger på interiør og sjæsj. Har funksjonelle møbler, lite pynt, noen potteplanter og et ullpledd etter farmor. Reinskinn har vi på gulvet når det er kaldt.

Gidder ikke bruke penger på ting jeg ikke må ha i huset.

Rent, det har vi :)

Anonymous poster hash: 1a419...d04
Skrevet

Den dagen ungene tar skade av å ikke ha fargekoordinerte puter i sofaen.....

Anonymous poster hash: ec9da...90b

Skrevet

Noenlunde rent? Jo, helt klart. Striglet som et interiørblad? På ingen måte. Vi har alle ulik smak. Jeg kan ikke utstå masse dill i sofaen, så jeg vil ikke ha pynteputer. Og jeg blander de farger og ting som jeg liker og som har en verdi for meg. Å tilfredsstille tilfeldige gjesters smak bryr meg midt bak, det er min familie og jeg som skal bo der :)

Anonymous poster hash: 79172...dd0
Skrevet

Puter er noe dritt. Ungene drar dem alle veier :P

Anonymous poster hash: 9b7fc...72a

Skrevet

Hjelpes så kjip du er. Hygiene er viktig. Stil er totalt uviktig. Fyll livet m mening og innhold. Ikke bruk tid på uvesentligheter, og fremfor alt, ikke bruk tid på å irritere deg over at andre ikke bryr seg om uvesentligheter.

Anonymous poster hash: b9fcf...da8

Skrevet

Kan være at de selv synes at de har det fint selv om du er uenig, vet du. Så er det også mange som ikke bryr seg om interiør og det er vel greit det og? Alle kan ikke ha de samme interessene. Har vært i flere hjem med mye hummer og kanari, koselige hjem allikevel, synes jeg da ;)

Skrevet

Rimelig rent skal det være, men strigla orker ikke vi å ha det.

Og smaken er forskjellig. Det du ser som interiør som ikke står i stil ser kanskje andre som en personlig eklektisk miks av møbler med historie. Jeg vet at det mange regner som pent synes jeg er dillete og noen ganger sjelløst.

Personlig lever jeg godt uten både gardiner, pynteputer, lysfat, betongbokstaver og skilt med visdomsord på veggene.

Men vi har masse farger, kunst på veggene, møbler fra de siste 150 årene, rot i krokene og oftest leker utover hele stua. Slik trives vi :)

Anonymous poster hash: a74b1...6b3

Skrevet

I min vennekrets har de aller fleste stil og pene, rene hjem.

Anonymous poster hash: 84e47...f89
Skrevet

Nei, det er ikke viktig å ha et hjem DU liker ;)

Anonymous poster hash: 79726...561

Skrevet

Skinnsofa uten en eneste pute?? Regner med at disse folka har barn? Og du har ikke ringt barnevernet enda fordi....?!

Skrevet

Rent nok til at vi holder oss friske er viktig, men stilige møbler og moderne (mangel på) farger har jeg ikke sansen for. Personlig fatter jeg ikke at noen orker å leve i et hus som ser ut som en møbelkatalog. Da foretrekker jeg galskapen her hjemme.

Anonymous poster hash: 424a4...2a7

Skrevet

Jeg er egentlig nøye med at interiøret skal passe sammen, både i farger og stil, men med små barn i huset, har jeg funnet ut at jeg heller vil ha et kjøkkenbord som tåler en ripe eller ti, en sofa som lett kan tørkes av osv.

Når ungene blir større kommer vi nok til å pusse opp litt og hente fram fine pyntegjenstander igjen.

Ikke er vi særlig ryddige av oss heller. Så vi er kanskje en av de familiene som hadde sjokkert Hi?

Skrevet

En viss hygiene er viktig, men forøvrig....

Hjerterom er viktigere enn hvordan husrommet ser ut. Hos oss ville du ha likt møbler/gardiner osv, men jeg er ikke helt sikker på om du hadde likt sekkene, bagene som stadig står i stue/gang fordi en eller flere av familiemedlemmene er på vei til/fra og selvsagt er det overhode ikke striglet.

Anonymous poster hash: 35b38...d06
Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Min filosofi er at det kan godt være litt rotete her, men det bør ihvertfall være rent. Det bor 5 mennesker her, 4 av dem er barn, og da er det for meg unaturlig at et hus ikke bærer preg av det.

Når det er sagt, rent for meg betyr ikke sterilt. Jeg støvsuger ved behov og rundvasker en gang i uka (og også ved behov, så klart).. Rydder og småvasker konstant. Ligger dessverre litt bakpå med støvtørking og vindusvask, for det er gørrkjedelig :P

Jeg har et helt vanlig hjem, ikke noe fancy. Huset ville kanskje ikke blitt brukt i et interiørmagasin, men folk kommenterer at det er koselig hos meg. Og det er godt nok for meg :)

Skrevet

Ojsann, her var det mange som følte de måtte forsvare seg ja. :o

Jaja, men dere er vel de samme mødrene som sender barna i Bhg og skole med joggedress og håret i en hestehale. Med kjedelige brødskiver i matpakka.

Skulle tro det gikk ann å anstrenge seg litt med hvordan man har det rundt seg. Men men, lev i galskapen deres, deres valg. Hi.

Skrevet

Er litt sjokkert her jeg sitter. Har vært i endel hjem den siste tiden i forbindelse med venner av barna. Der ser man mye rart! Interiør som ikke står i stil, flere forskjellige farger som krasjer totalt! Sorte skinnsofaer uten en eneste pute! Rotete, støvete, møkkete bad osv osv. Er det ikke viktig for folk å ha et rent og pent hjem?? Anonymous poster hash: dd050...79d

Stakkars menneske. Har du ikke noe bedre å ta deg til i kataloghjemmet ditt? Lag litt hjemmehygge, f.eks., og innse at hva du syns er pent og stilig ikke er noen fasit.

Anonymous poster hash: e10c6...cdb

Skrevet

Jaja, men dere er vel de samme mødrene som sender barna i Bhg og skole med joggedress og håret i en hestehale. Med kjedelige brødskiver i matpakka.

Skulle tro det gikk ann å anstrenge seg litt med hvordan man har det rundt seg. Men men, lev i galskapen deres, deres valg. Hi.

Haha😂 love you!!
Skrevet

Sier som flere før meg: hygiene er jeg helt for, men noe av det traurigste jeg vet er hjem som ser ut som en interiørblogg. Hjemmet vårt er en blanding av arvegods, ting vi har kjøpt brukt, ting med høy affeksjonsverdi og ting som er praktiske. Ikke et eneste møbel er anskaffet av rent estetiske grunner, og i den grad vi kan velge utseende når vi anskaffer noe nytt så blir det det vi synes ser best ut og ikke det som matcher det vi allerede har.

Og i den grad jeg tenker over andres interiør, så tenker jeg at en person som bruker så mye tid og energi på å gjøre hjemmet sitt til et utstillingsvindu uten rom for å teipe fast en papirsol på gardinstanga i stua eller strø utover nips og hjemmelaga gaver med høy affeksjonsverdi - de må enten ha et ganske innholdsløst liv, eller et ganske innholdsløst eller overfladisk tankeliv.

Skrevet

Rent hjem syntes jeg er viktig , men det du syntes er pent syntes nødvendigvis ikke jeg eller andre er pent . Så stilen til folk syntes jeg du kan heve deg litt over og godta at ikke alle er like .

Og at barn går i joggedress og med hestehale og har brødskiver med seg i barnehagen er det noe å henge seg oppi og? Du må ha lite å ta deg til i livet ditt som henger deg oppi i sånne små ting . Og nei , jeg har det ikke skittent , har ikke svart skinnsofa og ting passer sammen i huset. Har ikke barnehagebarn men skolebarn, som ikke går kledd i joggedress og har med seg så og si alt annet enn brødskiver , så nei jeg føler ikke at jeg må forsvare meg, men føler du er for opptatt av andre sine liv og hvordan de har det. Du har faktisk ikke noe med det å gjøre.

Anonymous poster hash: 5e4db...8d3

Skrevet

Og ja, jeg sender ungen på skolen med håret i den samme lange fletta hver dag, i joggebukse og gode sko. Den dagen kommer tidsnok hvor hun skal ha dongeribukser til en halv månedslønn.

Og i den grad du virkelig ikke troller, HI, så tror jeg du faller i kategorien "innholdsløst tankeliv". Enten veldig ung, eller rett og slett litt mindre begavet.

Skrevet

No håpar eg jo at du er ei trollmor, men slike haldningar er årsaka til at mange kvinner slit seg ut.

Kvinner lagar mange problem for seg sjølv ved å stille unødvendig høge krav.

http://www.dagbladet.no/2014/08/31/kultur/meninger/kronikk/sykefraver/kvinner/35030940/

Reinhald er greit nok, men sjølv synes eg det er kjekt å komme inn i ein varm heim, gjerne med usynkrone fargar og litt rot,  som fortel noko om dei som bur der, framfor sterile interiørmagasin heimar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...