Gå til innhold

Dere som ikke dusjer/bader barna hver dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva er greia med å gni skitten rundt med en klut? Hvorfor ikke bare spyle raskt av heller? Hvorfor er vann mer skadelig når det renner enn når det blir gnidd på huden? Man får jo heller ikke skylt dåpen skikkelig av med klutvask.

Det er jo ikke snakk om å bruke masse varmt vann og sterk såpe, men lunket vann og en mild såpe i hår og underliv.

HiAnonymous poster hash: ef7d9...91b

Du er åpenbart en hysterisk førstegangsmor som ikke har forstått at barn er forskjellige. Det er ikke nødvendig å bade/dusje hver dag selv om DU mener det.Anonymous poster hash: 182d8...c72
Det er åpenbart at du ikke aner hva du snakker om. Jeg har fire barn i alderen 2-23 år. Hva nå det har med saken å gjøre?

Jeg stiller bare et spørsmål om hvordan dere holder barna rene uten å dusje/bade dem og hvorfor det er bedre å gni skitten rundt enn å spyle den av. Igjen, jeg snakker om barn med frisk hud i utgangspunktet.

Hvorfor dette hysteriet mot vann og såpe? Og nei, man blir ikke like ren av klutvask, og jo, det lukter av barnehår som kun blir vasket en gang i uken (usj og æsj!!!)

Hi

Anonymous poster hash: ef7d9...91b

Du "stiller ikke bare et spørsmål om hvordan dere holder barna rene uten å dusje/bade dem". Du hadde gjort deg opp en mening allerede før du spurte og er bare ute etter å krangle.

Anonymous poster hash: 02cf2...d21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpe i underlivet på barn??? HI, jeg håper det ikke er jenter du har. Man skal ikke bruke såpe i underlivet på barn og aller helst ikke på voksen heller. Du ødelegger jo PH-balansen! Trodde det bare var fra gammelt av at man gjorde slikt.

Anonymous poster hash: 43c28...4f4

Igjen - vær så snill å fortell meg akkurat HVA man ødelegger? Hverken min datter på 16 år eller jeg har noen gang hatt uvi eller sopp, aldri kløe og ubehag og veldig lite utflod.

Så hvorfor denne panikken?

Jeg sier ikke at alle tåler vanlig såpe, men at det er livsfarlig for alle er heller ikke sant. Man SKYLLER jo bort såpen, det er jo ikke sånn at man går å gnisser på gamle såperester :P

Hi

Panikk er det vel du som må bade ungen dagleg som har. Eg har ikkje panikk - men eg gidd ikkje bade/dusje ungen når ungen ikkje er skiten. Det er ikkje naudsynt og det er ikkje anbefalt.

Skrevet

De bader om de har behov for det, men det har de ikke hver eneste dag.

Det du beskriver, høres ut som en situasjon som ville utløst et bad her, så kanskje i en periode har barnet behov for litt mer bading :-)

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg er glad mine tenåringer er vant til å ta en rask dusj hver kveld når jeg kjenner lukta av svette på noen av vennene deres. Intens svettelukt. Ikke bare bare å få tenåringer som er vant til å dusje 1-2 ganger pr uke til å gjøre dette hver dag i den alderen de er hvor svettelukt er temmelig hissig på mange, selvsagt ikke alle

Anonymous poster hash: b751c...cc7

Skrevet

Vi bader ungene tre ganger pr dag. På morgenen fordi de er svette etter natten, rett etter bhg fordi de er møkkete, og etter kveldsmat fordi de roter så fælt under måltidene. Noen ganger vekker vi dem rundt kl 02.00 og tar et nattbad også.

Anonymous poster hash: 78abd...a02

Skrevet

Det er/har vært stor forskjell på hvor skitne mine barn har vært etter en dag i barnehagen.

En av de har elsket å sitte i en sølepytt å lagd "klissekake" og spist mat med hele kroppen. En annen har ikke likt å få sand på hendene og spist mat uten så å lage så mye som en smule...

Alder spiller også inn, dessuten årstid og vær. Er det sommer, varmt og ungen er svett og har sklidd rundt i sand og jord bades hun selvfølgelig hver dag. Er det vinter og guttungen knapt har vært en tur ut og drevet med rolige innelek, ser jeg absolutt ikke poenget med å dusje/bade hver dag.

Det blir noe annet hvis dette er en hyggelig kveldsrutine som kanskje får småen til å roe seg og til å sove lettere.

Skrevet

Unger er forskjellige. Eldste barnet mitt ble ikke ofte skitten etter barnehagen, aktiv og alt slik, men ikke ofte hun var skitten. Å bli skitten var æsj når hun var mindre, så skiftet ofte i barnehagen og vasket seg med klut der. Hun har atopisk eksem, så klør når det kommer støv, skitt og andre ting på kroppen etterhvert. Så hun var liten når hun begynte å vaske av det værste.

Hun kan heller ikke dusje mye, for da ødlegger hun huden uansett hvor mye vi smører. Så en klut fungerer på hun.

Minsta var en jordfreser når hun var liten, så hun måtte spyles oftere i dusjen.hun har også atopisk eksem, men ikke så ille som storesøster. Hun var ofte i dusjen en gang om dagen om ikke mer for å spyle seg. Såpe brukte vi ikke, det var to ganger i uka eller når det måtte til. Men det gikk i perioder, noen ganger var hun ikke grisete hver dag og da var det bare en klut for å vaske ansikt og vasket hender.

Anonymous poster hash: 0ded8...8db

Skrevet

Hvordan får dere de rene om kvelden?

Jeg har hatt barnehagebarn i litt over en uke, og ikke en kveld kunne jeg tenke meg å legge han uten en rask tur under dusjen.

Det er sand og svette i håret, sand i bleien og generelt svett og 'seig' gutt som har jobbet fælt i mange timer.

Vasker dere dere selv med en halvvåt klut før dere kryper under dynen etter en svett dag?

Dusj to dager i uken og ellers vask med vann og klut.

Anonymous poster hash: 0184d...06a

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg er glad mine tenåringer er vant til å ta en rask dusj hver kveld når jeg kjenner lukta av svette på noen av vennene deres. Intens svettelukt. Ikke bare bare å få tenåringer som er vant til å dusje 1-2 ganger pr uke til å gjøre dette hver dag i den alderen de er hvor svettelukt er temmelig hissig på mange, selvsagt ikke alle

Anonymous poster hash: b751c...cc7

Eh, så grunnen til at dine ungdommer dusjer hver kveld er fordi de alltid har gjort det?

Å dusje etter behov betyr jo nettopp etter behov, slik flere skriver. Dersom barnet lukter eller er møkkete, så bades/dusjes barnet.

Jeg lærer barna at de må dusje minst 2 ganger i uka. Om de er svette eller møkkete må de selvsagt dusje.

Jeg reagerte også på det du sa om andre ungdommer som lukter svette. Hvorfor tar du utgangspunkt i at de ikke dusjer? Mange ungdommer har problemer med svettelukt. Hormonene er i full blomst og det er ikke unormalt at ungdommer kan lukte svette selv om de har god hygiene.

Anonymous poster hash: c7270...016

Skrevet

min er 18mnd, han bader anhver dag,men kan hende det blir med nå som han skal begynne i barnehagen

Skrevet

Her bades det 1-2 ganger i uka. Bytter ut balja med dusjen de gangene hun skal vaske håret, da det er det verste hun vet. Da klamrer hun seg fast rundt halsen min i dusjen, mens jeg vasker håret hennes.

Dere som får barn med masse sand i bleia, leker de i bare bleia da? Kan forstå på sommeren hvis de har på lite klær, men jeg har aldri opplevd et eneste sandkorn i bleia.. Med både body og bukse, og gjerne regndress i disse våte dager, skal det ganske godt turnes i sandkassa før sanden når inn til underliv.

Småbarn svetter jo heller ikke på samme måte som vi voksne gjør, og det lukter ikke vondt, så jeg ser ikke behovet for å dusje henne på kvelden, dersom hun var litt svett etter lek kl 14 i barnehagen, hvis hun ellers er ren og pen.. Hun vaskes med klut/våtservietter etter hvert måltid, i ansikt og på hender, og vasker med klut og varmt vann etter bleieskift morgen og kveld. 

Her må du ikke nevne at du bruker våtservietter på barnet ditt,da får du en beskymringsmelding på deg til barnevernet :P

Anonymous poster hash: 31d77...73f

Skrevet

Her bades det 1-2 ganger i uka. Bytter ut balja med dusjen de gangene hun skal vaske håret, da det er det verste hun vet. Da klamrer hun seg fast rundt halsen min i dusjen, mens jeg vasker håret hennes.

Dere som får barn med masse sand i bleia, leker de i bare bleia da? Kan forstå på sommeren hvis de har på lite klær, men jeg har aldri opplevd et eneste sandkorn i bleia.. Med både body og bukse, og gjerne regndress i disse våte dager, skal det ganske godt turnes i sandkassa før sanden når inn til underliv.

Småbarn svetter jo heller ikke på samme måte som vi voksne gjør, og det lukter ikke vondt, så jeg ser ikke behovet for å dusje henne på kvelden, dersom hun var litt svett etter lek kl 14 i barnehagen, hvis hun ellers er ren og pen.. Hun vaskes med klut/våtservietter etter hvert måltid, i ansikt og på hender, og vasker med klut og varmt vann etter bleieskift morgen og kveld. 

Her må du ikke nevne at du bruker våtservietter på barnet ditt,da får du en beskymringsmelding på deg til barnevernet :P

Anonymous poster hash: 31d77...73f

Haha, jeg går gjennom mange pakker i mnd <3

Skrevet

Jeg dusjer barna mine etter behov,men elelrs bare to ganger i uka fordi det er nok. Jeg er ikke hysterisk,men dek sal være rene nok,ikke fett hår, rene i klærne ,klipte negler osv.

Har tre barn,LITT annerledes å måtte dusje tre barn mot kun ett...

Anonymous poster hash: 3e433...b24
Skrevet

Jeg har hatt barnehagebarn i litt over en uke, og ikke en kveld kunne jeg tenke meg å legge han uten en rask tur under dusjen.

Det er sand og svette i håret, sand i bleien og generelt svett og 'seig' gutt som har jobbet fælt i mange timer.

Vasker dere dere selv med en halvvåt klut før dere kryper under dynen etter en svett dag?Anonymous poster hash: ef7d9...91b

Fin deg eit liv og bruk dei små grå eller dei som sitter i rullestol. Det er ein grunn bak det

Anonymous poster hash: 296b0...236

Skrevet

Vasker dere dere selv med en halvvåt klut før dere kryper under dynen etter en svett dag?Anonymous poster hash: ef7d9...91b

Fin deg eit liv og bruk dei små grå eller dei som sitter i rullestol. Det er ein grunn bak detAnonymous poster hash: 296b0...236

Hæh? Vet du selv hva du prøver å si?

Skrevet

Vasker dere dere selv med en halvvåt klut før dere kryper under dynen etter en svett dag?

Jeg dusjer/bader de ved behov. Selvfølgelig hadde gutten fått en dusj etter en sånn dag!!

Ellers er det klutvask! Nå har ikke 4-åringen dusjet/badet siden tirsdag, men han legger seg da ren og pen i senga fordet (fordi? Rett meg skrivepoliti!:P)

Noen dager ligger han omtrent å svømmer i dammer eller sitter god og svett i sandkassa hele dagen, andre dager, sånn som idag, hadde han lekt hele dagen i skogen der det var skygge og mindre sand! Da er han ikke så skitten!

Anonymous poster hash: aa262...3fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...