Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #1 Skrevet 26. august 2014 Hvordan får dere de rene om kvelden? Jeg har hatt barnehagebarn i litt over en uke, og ikke en kveld kunne jeg tenke meg å legge han uten en rask tur under dusjen. Det er sand og svette i håret, sand i bleien og generelt svett og 'seig' gutt som har jobbet fælt i mange timer. Vasker dere dere selv med en halvvåt klut før dere kryper under dynen etter en svett dag? Anonymous poster hash: ef7d9...91b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #2 Skrevet 26. august 2014 Spørs hvilken sesong vi er i Er ikke alltid mine har herjet vilt ute, og da hender det vi dropper dusjen. En dag med veldig dårlig vær feks. og de har vert mye inne. Og skoleungene her i huset er ikke like skitne nå som de var i bhg. Dusjer de stort sett da. Anonymous poster hash: 4deae...f2c
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #3 Skrevet 26. august 2014 Min er bare halvannet , dusjer annenhver dag. Blir sååå sinna og hater å dusje, så hvis hun ikke er skitten så tenker jeg at det holder med annenhver dag... Ikke opplevd svett unge, med sand i håret ennå. Anonymous poster hash: 6f182...a61
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #4 Skrevet 26. august 2014 Selvfølgelig dusjer jeg barna hver dag om det er behov for det. Jeg har aldri lagt ungene med sand i bleia, eller håret for den saks skyld. Ungene får svært tørr hud om de dusjer hver kveld. Det blir som oftest 2-3 dusjinger i uka, ungene er 5 og 6 år gamle. Anonymous poster hash: c7270...016
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #5 Skrevet 26. august 2014 Varme dager, med sand, solkrem osv så dusjes de.. Ellers bader de annenhver dag! Anonymous poster hash: 0d053...a76
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #6 Skrevet 26. august 2014 Bader min 2-åring kun en gang i uken. Men vaskes med klut om hun er skitten (noe hun sjelden er). Hun har eksem og bør ikke dusjes/bades for ofte. Hun ser alltid velstelt ut og lukter ikke. Anonymous poster hash: fa630...78e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #7 Skrevet 26. august 2014 Jeg tror ingen legger unger med sand i bleia. Men de trenger ikke å bade hver dag. Her bades det etter behov. Ofte bare en gang i uka, men ungen vaskes godt med klut hver kveld. Men er det behov for bading, så bades det. Anonymous poster hash: 7dedb...f0b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #8 Skrevet 26. august 2014 Dusjer og vasker håret fast hver søndag. Ellers dusjer hun etter behov. Anonymous poster hash: aec8f...7c2
BareMas Skrevet 26. august 2014 #9 Skrevet 26. august 2014 Jeg vasker vekk skitt og matrester flere ganger om dag, så da er hun ikke så forferdelig klissete og sandete ved sengetid. Vaskes etter måltider og når vi kommer hjem fra barnehagen, og ellers ved behov. Sand i bleia fjernet jeg ved bleieskift, men nå er ikke det en problemstilling lengre da hun er ferdig med den. Dusjing gjøres ved behov, noe som er alt fra hver dag til 3-4 ganger i uka.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #10 Skrevet 26. august 2014 Men hva er greia med å gni skitten rundt med en klut? Hvorfor ikke bare spyle raskt av heller? Hvorfor er vann mer skadelig når det renner enn når det blir gnidd på huden? Man får jo heller ikke skylt dåpen skikkelig av med klutvask. Det er jo ikke snakk om å bruke masse varmt vann og sterk såpe, men lunket vann og en mild såpe i hår og underliv. Hi Anonymous poster hash: ef7d9...91b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #11 Skrevet 26. august 2014 Men hva er greia med å gni skitten rundt med en klut? Hvorfor ikke bare spyle raskt av heller? Hvorfor er vann mer skadelig når det renner enn når det blir gnidd på huden? Man får jo heller ikke skylt dåpen skikkelig av med klutvask. Det er jo ikke snakk om å bruke masse varmt vann og sterk såpe, men lunket vann og en mild såpe i hår og underliv. HiAnonymous poster hash: ef7d9...91b *dåpen skal da være såpen. Anonymous poster hash: ef7d9...91b
MammantilNurket Skrevet 26. august 2014 #12 Skrevet 26. august 2014 Herr Nurk bader hver kveld. Det er en fast del av kveldsstellet. Veldig hyggelig for hele familien
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #13 Skrevet 26. august 2014 Men hva er greia med å gni skitten rundt med en klut? Hvorfor ikke bare spyle raskt av heller? Hvorfor er vann mer skadelig når det renner enn når det blir gnidd på huden? Man får jo heller ikke skylt dåpen skikkelig av med klutvask. Det er jo ikke snakk om å bruke masse varmt vann og sterk såpe, men lunket vann og en mild såpe i hår og underliv. HiAnonymous poster hash: ef7d9...91b Bruker du såpe i barnets underliv? Anonymous poster hash: aec8f...7c2
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #14 Skrevet 26. august 2014 Ingen som har kritisert deg, hi! Bad ungen så mye du bare vil. Tror heller du hørtes ut som alle må bade hver dag. Derfor Anonymous poster hash: 7dedb...f0b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #15 Skrevet 26. august 2014 Men hva er greia med å gni skitten rundt med en klut? Hvorfor ikke bare spyle raskt av heller? Hvorfor er vann mer skadelig når det renner enn når det blir gnidd på huden? Man får jo heller ikke skylt dåpen skikkelig av med klutvask. Det er jo ikke snakk om å bruke masse varmt vann og sterk såpe, men lunket vann og en mild såpe i hår og underliv. HiAnonymous poster hash: ef7d9...91b Bruker du såpe i barnets underliv? Anonymous poster hash: aec8f...7c2 Iiiiiiiiiiik, ja, det har jeg gjort siden eldste som nå er 23 år gammel var liten. Jammen overlever de uten eksem og andre plager Anonymous poster hash: ef7d9...91b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #16 Skrevet 26. august 2014 Ingen som har kritisert deg, hi! Bad ungen så mye du bare vil. Tror heller du hørtes ut som alle må bade hver dag. DerforAnonymous poster hash: 7dedb...f0b Hva 'derfor'? Jeg har ikke sagt at noen kritiserer meg? Hi Anonymous poster hash: ef7d9...91b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #17 Skrevet 26. august 2014 Men hva er greia med å gni skitten rundt med en klut? Hvorfor ikke bare spyle raskt av heller? Hvorfor er vann mer skadelig når det renner enn når det blir gnidd på huden? Man får jo heller ikke skylt dåpen skikkelig av med klutvask. Det er jo ikke snakk om å bruke masse varmt vann og sterk såpe, men lunket vann og en mild såpe i hår og underliv. HiAnonymous poster hash: ef7d9...91b Bruker du såpe i barnets underliv? Anonymous poster hash: aec8f...7c2 Iiiiiiiiiiik, ja, det har jeg gjort siden eldste som nå er 23 år gammel var liten. Jammen overlever de uten eksem og andre plager Anonymous poster hash: ef7d9...91b Jøss. Jeg stilte bare et spørsmål.... Du tåler vel det, du som stiller deg kritisk til andre sine vaner? Anonymous poster hash: aec8f...7c2
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #18 Skrevet 26. august 2014 Blir rett og slett kvalm av dere som ikke vasker barna deres hver dag. Stakkars unger. En ting er babyer som faktisk ikke blir veldig skitne. Men etter barna har begynt å krype/gå, så blir de faktisk også svett og skitne. For ikke snakk om søl etter mat osv. Skjerpings folk! Anonymous poster hash: 81fea...4b7
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #19 Skrevet 26. august 2014 Men hva er greia med å gni skitten rundt med en klut? Hvorfor ikke bare spyle raskt av heller? Hvorfor er vann mer skadelig når det renner enn når det blir gnidd på huden? Man får jo heller ikke skylt dåpen skikkelig av med klutvask. Det er jo ikke snakk om å bruke masse varmt vann og sterk såpe, men lunket vann og en mild såpe i hår og underliv. HiAnonymous poster hash: ef7d9...91b Bruker du såpe i barnets underliv? Anonymous poster hash: aec8f...7c2 Iiiiiiiiiiik, ja, det har jeg gjort siden eldste som nå er 23 år gammel var liten. Jammen overlever de uten eksem og andre plager Anonymous poster hash: ef7d9...91b Jøss. Jeg stilte bare et spørsmål.... Du tåler vel det, du som stiller deg kritisk til andre sine vaner? Anonymous poster hash: aec8f...7c2 Ok. Beklager. Ja, jeg bruker såpe i barnas underliv. Hvorfor lurer du på det? Hi Anonymous poster hash: ef7d9...91b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #20 Skrevet 26. august 2014 Men hva er greia med å gni skitten rundt med en klut? Hvorfor ikke bare spyle raskt av heller? Hvorfor er vann mer skadelig når det renner enn når det blir gnidd på huden? Man får jo heller ikke skylt dåpen skikkelig av med klutvask. Det er jo ikke snakk om å bruke masse varmt vann og sterk såpe, men lunket vann og en mild såpe i hår og underliv. HiAnonymous poster hash: ef7d9...91b Bruker du såpe i barnets underliv? Anonymous poster hash: aec8f...7c2 Iiiiiiiiiiik, ja, det har jeg gjort siden eldste som nå er 23 år gammel var liten. Jammen overlever de uten eksem og andre plager Anonymous poster hash: ef7d9...91b Jøss. Jeg stilte bare et spørsmål.... Du tåler vel det, du som stiller deg kritisk til andre sine vaner? Anonymous poster hash: aec8f...7c2 Ok. Beklager. Ja, jeg bruker såpe i barnas underliv. Hvorfor lurer du på det? HiAnonymous poster hash: ef7d9...91b Bare lurte med tanke på PH-verdi. Har bare hørt at såpe i barns underliv kan forstyrre PH-verdien. Anonymous poster hash: aec8f...7c2
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #21 Skrevet 26. august 2014 Ingen som ikke vasket barna hver dag her, men ikke alle som bader dem hver dag. Bare en gang i uka. Anonymous poster hash: 7dedb...f0b
hol(L)y COW Skrevet 26. august 2014 #22 Skrevet 26. august 2014 Jeg orker faktisk ikke å ta denne diskusjonen en gang til. Sier bare - HERREGUD! Dusjer du ungen HVER dag?? Det er du som er rar, ikke vi som dusjer barna VED BEHOV.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #23 Skrevet 26. august 2014 Bader ikke hver dag selv heller, men vasker meg hver dag. Anonymous poster hash: 7dedb...f0b
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #24 Skrevet 26. august 2014 Men hva er greia med å gni skitten rundt med en klut? Hvorfor ikke bare spyle raskt av heller? Hvorfor er vann mer skadelig når det renner enn når det blir gnidd på huden? Man får jo heller ikke skylt dåpen skikkelig av med klutvask. Det er jo ikke snakk om å bruke masse varmt vann og sterk såpe, men lunket vann og en mild såpe i hår og underliv. Hi Anonymous poster hash: ef7d9...91b Men hva er greia med at du er irritert på de som ikke bader barnen sine hver dag? Som flere sier her så er det nå sånn at alle dager er langt ifra like ille. Hvis de er inne en dag er det jo kun hender og hode som er fremme og ikke beskyttet av klær. Da holder det med ansiktsvask og håndvask. Hvis han har tynn parkdress på seg så er det jo den som er møkkete, ikke gutten. Så det nå sånn at det ikke er nødvendig alle dager, men de fleste dager blir det en dusj/bad. Anonymous poster hash: 00d08...e54
Anonym bruker Skrevet 26. august 2014 #25 Skrevet 26. august 2014 Snuppa (4 1/2 år) bader 2 ganger i uka. Vasker henne selvfølgelig ellers!! Anonymous poster hash: b227a...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå