Gå til innhold

Skulker jobben i dag jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lykke til 😊. Kunne du ikke bare tatt dagen som en legitime? Da har du krav på fri 😊. Vet ikke hvordan din arbeidsgiver er men jeg valgte spille med åpne kort. Det gjorde det mye lettere når jeg plutselig måtte reise for å sette inn embryo. Min arbeidsgiver har vært en flott støtte å jeg har sluppet å bekymre meg for jobb de dagene jeg har vært borte. Igjen lykke til 😊

Anonymous poster hash: aa723...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi, ta dagen med god samvittighet. Synes du har fått noen veldig sure og meggete svar her, tror ikke det er slik de lever i det virkelig liv.

Lykke til!

Anonymous poster hash: a5618...d74

Skrevet

Nei, det er ikke greit i det hele tatt!!

Snakk om en dårlig arbeidsmoral!

Anonymous poster hash: 917ec...99f

Aksepterer at du ikke synes det er greit. Men dårlig arbeidsmoral har jeg ikke. De siste to årene har jeg jobbet 100% og kun hatt 2.1% fravær. Det er ganske langt under gjennomsnittet.

HI

Anonymous poster hash: a8f7e...20d

Mulig det er under gjennomsnittet, men det utgjør ca 9-10 dager i løpet av de ti årene da. Dette er mye hvis det utelukkende gjelder egen sykdom. Hvis det inkluderer barn, er det greit.

Du må også huske at i gjennomsnittet ligger også langtidssykemeldinget.

Anonymous poster hash: 2b903...794

Skrevet

Du ber om å få kappet av deg hodet om du stiller et slikt spørsmål her. Her inne har INGEN vært borte fra jobb uten at de har vært døden nær, ingen bruker Toro, alle jobber fult fordi en må bidra til samfunnet osv.

Mange av oss har vært borte fra jobb uten at det var 100% nødvendig. Men, om du spør her, så forkommer det ikke. Virkeligheten er en annen.

Anonymous poster hash: 13a8e...36e

Skrevet

Selvfølgelig er ikke det greit. Du skulker. Det er faktisk oppsigelsesgrunn om du blir tatt og det gjentar seg. Det går an å be pent om en dag fri uten lønn, men å skulke er å stjele fra arbeidsgiveren din.

Anonymous poster hash: 028ba...a26

Ser den... men tror egentlig ikke han ville hatt meg der i dag uansett. Jobber med mennesker, og ville neppe sett bra ut om jeg som skal være i en hjelpe rolle ovenfor andre mennesker satt å gråt halve dagen.... :/

HI

Mest sannsynlig ville arbeidsdagen gått bra. De som jobber med mennesker har det ofte travelt på jobb og dagene fyker avgårde.

Man tenker og bekymrer seg mye mer når man sitter alene og har tid til alle tankene.

Synes det er mest rart at du er opptatt av ditt sykefravær i prosent og har kontroll på arbeidsplassen. Jeg har og lite sykefravær, men er jeg syk så er jeg syk og bryr meg ikke om prosenten.

Anonymous poster hash: 14d10...14e

Skrevet

Og her satt de fleste klar til å angripe som så ofte før. Hva bor i et menneske som svarer som mange av de anonyme her inne? Greit at man mener at HI ikke hadde noen god grunn til å melde seg syk idag, men det er jo mulig å si det på en høflig måte og ikke begynne å tilegne HI egenskaper som tilsier at hun ikke burde bli mor. Noen ganger så er det korrekt å melde seg syk når man er så opp og ned i humøret til HI som hun er idag.

Anonymous poster hash: b9935...744
Skrevet

Jeg syns det er greit jeg. Du har jo lite fravær og psykiske utfordringer er grunn nok i mine øyne. Men tenker at du kanskje heller burde sykmelde deg for en periode?

Har tenkt på det, men jeg vil vente. Trodde faktisk ikke jeg kom til å reagere så kraftig emosjonelt som jeg plutselig gjorde i dag... selvom jeg har hatt det vanskelig i det siste har jeg jo klart å holde det for meg selv og hatt en vanlig hverdag. Jeg tror det blir bedre etter i morgen når jeg har vært der, snakket med dem og vet litt mer. Men hvis jeg ser at det "forblir" vanskelig vurderer jeg å ta en sykemelding. Men ville vente med det til jeg var HELT sikker på at jeg trenger det. Og slik det er nå tror jeg det bare er en skikkelig knekk i dag grunnet all ventingen osv, og jeg tror det går over ganske fort... :)

Takk for forståelsen forresten....hjelper når man er nedfor... :)

Skrevet

Jobber også med mennesker og de dagene folk ringer seg inn syke på kort varsel blir det ekstra mye på oss som skal på vakt. Og da regner jeg faktisk med at det er sykdom inne i bildet. Og ikke dine grunner som du beskriver her.

Anonymous poster hash: 2b786...9d8

Skrevet

Jobber også med mennesker og de dagene folk ringer seg inn syke på kort varsel blir det ekstra mye på oss som skal på vakt. Og da regner jeg faktisk med at det er sykdom inne i bildet. Og ikke dine grunner som du beskriver her.

Anonymous poster hash: 2b786...9d8

Det forstår jeg. Blir ikke noe ekstra på min jobb da... vi er et visst antall personer, og om en er syk eller borte får vi alltid vikar med en gang. Så jeg vet at det ikke blir vanskelig for de andre på jobben. Vi har stand-by vikarer hele døgnet som alltid stiller med en gang (lang vikarliste). Så det går ikke utover mine kolleger, og det er jeg glad for. 

HI

Skrevet

Skjønner godt kaoset du beskriver. Hadde det sånn selv før vi gikk i gang med ivf. Jeg snakket med legen min, og ble sykemeldt i forkant av prosessen(oppstart av ivf) for å slippe å gå inn i prosessen full i stress og kaos. Jeg var hele veien åpen med lederen min om hvorfor og hva vi skulle gjennom. At ikke alle kan være det, har jeg full forståelse for, jeg ahar en veldig spesiell leder som er veldig opptatt av hvordan vi ansatte har det. Det var derfor også mulig for meg å være helt ærlig fra første dag.

Om du ikke har det bra generelt så ville jeg tatt en prat med legen og hørt hva h*n anbefaler deg å gjøre i denne prosessen. Er masse følelser og kaos oppi dette her.

Anonymous poster hash: 314e6...d1a
Skrevet

Snakk om en dårlig arbeidsmoral!Anonymous poster hash: 917ec...99f

Aksepterer at du ikke synes det er greit. Men dårlig arbeidsmoral har jeg ikke. De siste to årene har jeg jobbet 100% og kun hatt 2.1% fravær. Det er ganske langt under gjennomsnittet.

HIAnonymous poster hash: a8f7e...20d

Mulig det er under gjennomsnittet, men det utgjør ca 9-10 dager i løpet av de ti årene da. Dette er mye hvis det utelukkende gjelder egen sykdom. Hvis det inkluderer barn, er det greit.

Du må også huske at i gjennomsnittet ligger også langtidssykemeldinget. Anonymous poster hash: 2b903...794

Du mener at under en sykedag året er mye?

:grinele:

Skrevet

Skal på min første time til fertilitetsklinikk i morgen tidlig... har stått på venteliste i nesten 8 mnd... og nå er det endelig vår tur! Jeg har så mye følelser. Gleder meg, er litt redd, trist, engstelig, spent...ja ALT. Ringte inn syk i dag. Men det feiler meg jo egentlig ingenting. Jeg bare klarer ikke å konsentrere meg om noe som helst i dag....

Er det "greit"?

Jeg følger tankegangen din med det å ikke klare å konsentrere seg på jobben, mange tanker og følelser i sving i kroppen (been there, done that).

Hadde det vært nå jeg skulle inn til samtale pga fertilitetsklinikk så hadde nok jeg også tatt "fri" dagen før. Der var ikke mange fornuftige ting som ble gjort på jobb dagen før vi skulle reise. Men samtidig tok det litt vekk alle tankene og følelsene å sitte være på jobb.

Når vi skulle igang med søskenforsøk så sykemeldte faktisk fastlegen meg fra dagen før jeg skulle inn og hente ut egg til og med dagen etter eggene var satt inn igjen (altså 5 dager), så sant det ikke var i nærheten av helg. Dette var jeg veldig glad for.

Ha dagen "fri" med litt god samvittighet. Om du skal gjennom ivf/ icsi eller annen assistert befruktning eller hjelp og du skal inn til flere samtaler, fortell om dagen i dag og hør om det er mulig å få en sykemelding for dagen før også. Det er mange psykiske og fysiske ting kroppen går gjennom.

Og p.s. - nesten gang du skal skrive om dette, gå inn på assistert befruktning. Mye mer forståelse å få der, for der er det mange i samme situasjon som deg.

Masse lykke til, håper alt klaffer. Stor klem.

Anonymous poster hash: c7bfd...cca

Skrevet

Snakk om en dårlig arbeidsmoral!

Anonymous poster hash: 917ec...99f

HI

Du må også huske at i gjennomsnittet ligger også langtidssykemeldinget.

Anonymous poster hash: 2b903...794

Hahaha, dagens, herregud så mange komplette idioter det er her inne.

Anonymous poster hash: 2ecce...c1a

Skrevet

Jeg synes det er greit. Du er jo på en måte psykisk syk all den tid det får sånn utover deg at du ikke klarer P konsentrere deg om noe annet.

Å gjøre sånt av og til synes jeg er helt innafor. Du er jo like lite i stand til å jobbe i dag som om du hadde hatt feber.

Hadde du fått til legen hadde du fått en sykemelding.

Masse masse masse lykke til! Hilsen en som endelig ble gravid på dobbel dose pergotime mens jeg venter i kø til IVF. Krysser fingrene for deg :)

Anonymous poster hash: 3fc3a...758

Skrevet

Kunne du ikke søkt om velferdspermisjon enten med eller uten lønn? Mer respektabelt enn å melde seg syk når man ikke er syk.

Skrevet

Kunne du ikke søkt om velferdspermisjon enten med eller uten lønn? Mer respektabelt enn å melde seg syk når man ikke er syk.

Kanskje ikke så lyst å dele det med arbeidsgiver? Arbeidsgiver har uansett ikke noe med hvorfor man er syk. Det viktigste er at hun gjør en god jobb når hun er på jobb

Skrevet

Som jeg har sagt noen ganger tidligere i denne tråden, får jeg ikke det samme dag som jeg er borte. Og jeg visste ikke at jeg kom til å ha det slik før jeg plutselig var helt uttafor i dag tidlig. 

HI

Skrevet

Jeg synes det er greit. Du er jo på en måte psykisk syk all den tid det får sånn utover deg at du ikke klarer P konsentrere deg om noe annet.

Å gjøre sånt av og til synes jeg er helt innafor. Du er jo like lite i stand til å jobbe i dag som om du hadde hatt feber.

Hadde du fått til legen hadde du fått en sykemelding.

Masse masse masse lykke til! Hilsen en som endelig ble gravid på dobbel dose pergotime mens jeg venter i kø til IVF. Krysser fingrene for deg :)

Tusen takk :) Gratulerer så mye!!! Så heldig du er som fikk det til :) 

HI

Skrevet

Skal på min første time til fertilitetsklinikk i morgen tidlig... har stått på venteliste i nesten 8 mnd... og nå er det endelig vår tur! Jeg har så mye følelser. Gleder meg, er litt redd, trist, engstelig, spent...ja ALT. Ringte inn syk i dag. Men det feiler meg jo egentlig ingenting. Jeg bare klarer ikke å konsentrere meg om noe som helst i dag....

Er det "greit"?

Ja, det er greit!

Det synes jeg både som kollega, og som arbeidsgiver. Dette er en stor ting i ditt liv, og om du da ikke er "tilstedet" i jobben, så er det bedre å ta en sykedag. For de av oss som ikke har vært igjennom dette selv, tror jeg ikke vi kan sette oss inn i din situvasjon.

Men, i forbindelse med videre behandling vil jeg jo råde deg til å enten snakke med sjefen og be om velferdspermisjon eller få en sykemeldig i de dagene du trenger det.

Anonymous poster hash: 2db58...e27

Skrevet

Herregud for en gjeng moralister!!

Selvfølgelig er det en veldig god grunn til å være hjemme fra jobb.

Som noen andre sa her, så hadde du helt klart fått sykmelding om du hadde gått til legen.

Psykiske årsaker er da like god grunn som noe annet.

Jeg har selv vært gjennom flere Ivf, og vet hvor psykisk slitsomt det tar på, ventetiden er så uendelig lang. Det kan godt være du vil få det lettere når dere får satt i gang, da skjer det hvertfall noe konkret.

Ville ønske deg masse masse lykke til, og la nå alle disse sure svara prelle av deg.

Skrevet

Lykke til fra meg også! Vet hvordan du har det ;) I fortsettelsen råder jeg deg til å spille med åpne kort overfor arbeidsgiver. Alt blir så mye lettere da. Men skjønner godt at du kvier deg litt for å fortelle; det er jo ikke alt man ønsker at "hele" arbeidsplassen skal være orientert om.

:hug:

Skrevet

Nei, det er ikke greit! Selv ligger jeg rett ut på sofaen, ser på dr. Phil og all mulig annen dritt. Skulle gjerne vært på jobb, men jeg ER syk. Og jeg hater det!

Må komme meg på jobb i morgen, for det er forferdelig kjedelig å være hjemme.

Skrevet

Så psykisk syke er ikke syke?

Det er jo det dette handler om, HI er tydeligvis ikke istand til å gjøre jobben sin i dag. Er det slik at hvis man ikke henger over doskåla eller ligger rett ut på sofaen, er man ikke syk?

Anonymous poster hash: 68e90...1c5

Skrevet

Hehe, det er så morsomt å lese svarene i slike tråder som dette. Hønsa kommer frem og skal snakke andres arbeidsmoral. Flesteparten her inne er jo navere, hihi.

Anonymous poster hash: 55f61...8ad
Skrevet

Syns absolutt ikke det er greit å skulke.

Forstår kjempe godt at du er spent.

Lykke lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...