Gå til innhold

Skulker jobben i dag jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på min første time til fertilitetsklinikk i morgen tidlig... har stått på venteliste i nesten 8 mnd... og nå er det endelig vår tur! Jeg har så mye følelser. Gleder meg, er litt redd, trist, engstelig, spent...ja ALT. Ringte inn syk i dag. Men det feiler meg jo egentlig ingenting. Jeg bare klarer ikke å konsentrere meg om noe som helst i dag....

Er det "greit"?

Anonymous poster hash: a8f7e...20d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er jo ikke det. Forstår deg veldig godt, men du burde ha tatt ut en feriedag. 

Anonymous poster hash: d9aa3...d1c
Skrevet

Nei, det er jo ikke det. Forstår deg veldig godt, men du burde ha tatt ut en feriedag. 

Har ikke feriedager dessverre.... all min ferie er bundet til sommeren og påskeferien. Står i kontrakten min... ellers ville jeg gjort det.

HI

Skrevet

Nei, det er ikke greit i det hele tatt!!

Snakk om en dårlig arbeidsmoral!

Anonymous poster hash: 917ec...99f

Skrevet

Aksepterer at du ikke synes det er greit. Men dårlig arbeidsmoral har jeg ikke. De siste to årene har jeg jobbet 100% og kun hatt 2.1% fravær. Det er ganske langt under gjennomsnittet. 

HI

Skrevet

Du vet da vel selv at dette ikke er greit?!!

Tenkte du gjennom konsekvensene før du ringte eller var det bare det selv du tenkte på?

Hva med onsdagen da? Kan du jobbe da eller er du for opptatt med å tenke igjennom hva de sa på fertillitetsklinikken?

Hvis du ikke har ferie til gode så søker du enten velferdspermisjon eller spør om du kan få en fridag uten lønn.

Anonymous poster hash: a701e...f44
Skrevet

Aksepterer at du ikke synes det er greit. Men dårlig arbeidsmoral har jeg ikke. De siste to årene har jeg jobbet 100% og kun hatt 2.1% fravær. Det er ganske langt under gjennomsnittet. 

HI

21% er faktisk ganske mye...

Skrevet

Lykke til:-))

Anonymous poster hash: 89d74...efb

Skrevet

Du vet da vel selv at dette ikke er greit?!!

Tenkte du gjennom konsekvensene før du ringte eller var det bare det selv du tenkte på?

Hva med onsdagen da? Kan du jobbe da eller er du for opptatt med å tenke igjennom hva de sa på fertillitetsklinikken?

Hvis du ikke har ferie til gode så søker du enten velferdspermisjon eller spør om du kan få en fridag uten lønn.

Tja, vet faktisk ikke. Vurderer å sykemelde meg pga den psykiske belastningen jeg har akkurat nå. Hatt det ganske fælt de siste mnd, men har vært på jobb for det. 

HI

Skrevet

Jo, det vitner om dårlig arbeidsmoral når man skulker.

At du begrunner skulkingen din med lavt sykefravær foregående år viser jo at du driver å kalkulerer sykefraværet ditt.

Men som man reder ligger man. Holdninger som du viser her har en tendens til å bite deg i baken etterhvert.

Skrevet

HI

Da bør du søke opp gjennomsnittet for fravær på landsbasis...... 2.1 er ganske langt under gjennomsnittet. I min kommune er det ønskelig med fravær under 5.7%, men i realiteten er det ca 6.5% fravær i gjennomsnitt på arbeidsplassene her. I mitt yrke er det enda høyere.

HI

Skrevet

Jo, det vitner om dårlig arbeidsmoral når man skulker.

At du begrunner skulkingen din med lavt sykefravær foregående år viser jo at du driver å kalkulerer sykefraværet ditt.

Men som man reder ligger man. Holdninger som du viser her har en tendens til å bite deg i baken etterhvert.Anonymous poster hash: 917ec...99f

Motbydelig svar.

Anonymous poster hash: 6426c...be7

Skrevet

HI

Da bør du søke opp gjennomsnittet for fravær på landsbasis...... 2.1 er ganske langt under gjennomsnittet. I min kommune er det ønskelig med fravær under 5.7%, men i realiteten er det ca 6.5% fravær i gjennomsnitt på arbeidsplassene her. I mitt yrke er det enda høyere.

HI

Tror 2,1 ble blandet sammen med 21 her...?

Skrevet

Skal på min første time til fertilitetsklinikk i morgen tidlig... har stått på venteliste i nesten 8 mnd... og nå er det endelig vår tur! Jeg har så mye følelser. Gleder meg, er litt redd, trist, engstelig, spent...ja ALT. Ringte inn syk i dag. Men det feiler meg jo egentlig ingenting. Jeg bare klarer ikke å konsentrere meg om noe som helst i dag.... Er det "greit"? Anonymous poster hash: a8f7e...20d

Jeg gjorde det samme, men fordi jeg måtte reise langt. IVF er jo behandling som inngår i spesialisthelsetjenesten, og mange sykemeldes ifm andre former for planlagt behandling på sykehusene. Du må belage deg på fravær ifm egguttaket og innsetting også.

Skrevet

Skal på min første time til fertilitetsklinikk i morgen tidlig... har stått på venteliste i nesten 8 mnd... og nå er det endelig vår tur! Jeg har så mye følelser. Gleder meg, er litt redd, trist, engstelig, spent...ja ALT. Ringte inn syk i dag. Men det feiler meg jo egentlig ingenting. Jeg bare klarer ikke å konsentrere meg om noe som helst i dag.... Er det "greit"? Anonymous poster hash: a8f7e...20d

Jeg gjorde det samme, men fordi jeg måtte reise langt. IVF er jo behandling som inngår i spesialisthelsetjenesten, og mange sykemeldes ifm andre former for planlagt behandling på sykehusene. Du må belage deg på fravær ifm egguttaket og innsetting også.

Må reise en god bit vi også, en vi trenger ikke overnatte. Er bare så redd for at det ikke går, og hva som vil skje og hva de sier og.... ja..... har ventet så lenge, og plutselig er dagen der. Trodde jeg kom til å ta det veldig greit, men i dag kom plutselig alle følelsene veldig frem. Veksler mellom å glede meg og være kjempe glad, til å gråte og være kjempe redd.....

HI

Skrevet

Selvfølgelig er ikke det greit. Du skulker. Det er faktisk oppsigelsesgrunn om du blir tatt og det gjentar seg. Det går an å be pent om en dag fri uten lønn, men å skulke er å stjele fra arbeidsgiveren din.

Anonymous poster hash: 028ba...a26
Skrevet

Selvfølgelig er ikke det greit. Du skulker. Det er faktisk oppsigelsesgrunn om du blir tatt og det gjentar seg. Det går an å be pent om en dag fri uten lønn, men å skulke er å stjele fra arbeidsgiveren din.

Anonymous poster hash: 028ba...a26

Ser den... men tror egentlig ikke han ville hatt meg der i dag uansett. Jobber med mennesker, og ville neppe sett bra ut om jeg som skal være i en hjelpe rolle ovenfor andre mennesker satt å gråt halve dagen.... :/

HI

Skrevet

Ikke hør på disse prektige anonyme, de er ikke anonyme for ingenting.

Lykke til imorgen jeg og skjønner du skulder idag :)

Anonymous poster hash: b231a...3b6

Skrevet

LOL.

Hvorfor er DU anonym? 😂

Anonymous poster hash: 7e6f4...974

Skrevet

Lykke til imorgen jeg og skjønner du skulder idag :)Anonymous poster hash: b231a...3b6

LOL.

Hvorfor er DU anonym? Anonymous poster hash: 7e6f4...974

Jeg er en av de snille :)

Skrevet

Tusen takk :) Det var snilt sagt av deg. Skulle ønske denne dagen ikke fantes og at dagen i morgen bare startet slik at jeg ble ferdig med det første møtet....

HI

Skrevet

Ikke hør på disse prektige anonyme, de er ikke anonyme for ingenting.Lykke til imorgen jeg og skjønner du skulder idag :)Anonymous poster hash: b231a...3b6

Tusen takk :) Det var snilt sagt av deg. Skulle ønske denne dagen ikke fantes og at dagen i morgen bare startet slik at jeg ble ferdig med det første møtet.... HI Anonymous poster hash: a8f7e...20d

Bare hyggelig :) Det koster så lite å være litt hyggelig ;)

Skjønner deg, prøv å hold deg opptatt med noe annet, få tankene litt bort, så vips er denne dagen over :)

Går nok bra skal du se. Klem

Skrevet

Hadde du vinklet innlegget ditt litt annerledes hadde du nok fått mer sympati.

Å rope ut at du skulker jobben er ikke akkurat noe som oppfordrer til klapp på skuldra.

Om du heller hadde skrevet at du tok en sykedager fordi du er psykisk nedbrutt, veksler mellom gråt og glede. Sikkert utrolig vanskelig å være med og ikke klarer å fokusere på noe annet enn morgendagen hadde nok flere sett din side av saken.

Anonymous poster hash: 3ae6f...904

Skrevet

Jeg syns det er greit jeg. Du har jo lite fravær og psykiske utfordringer er grunn nok i mine øyne. Men tenker at du kanskje heller burde sykmelde deg for en periode?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...