Gå til innhold

Hva tenker du om de med fire barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke så mye egentlig, annet enn at det er mye. Hadde jeg hatt ubegrenset med penger og kunne være hjemmeværende uten å tenke på økonomiske konsekvenser som pensjon og karrieremuligheter som forsvinner, så kunne jeg kanskje hatt 4 barn. Vi har imidlertid ikke kapasitet til mer enn 2 siden vi begge jobber og har en del andre ambisjoner. De skal jo følges opp godt nok tross alt, det er ikke bare å "ha" barna, så vi har tenkt at dette er det mest fornuftige for oss.

Tanken har slått meg noen ganger: hva hvis vi hadde bestemt oss for å ha en helt annen livsstil, bo på landet, senke ambisjonene, få flere barn.. 

Anonymous poster hash: 1d568...a75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at det er mennesker som ikke prioriterer karriere og jobb i alle fall. I de fleste tilfeller med lavere/middels utdanning og har ikke mulighet til å bruke tid og penger på å oppleve verden. 

Dette er min "stereotypi". Det betyr jo slett ikke at alle 4-barnsfamilier er sånn bare sånn at den diskusjonen ikke kommer... 

Når det er sagt ville jeg selv synes det var koselig med mange barn, men jeg ville aldri kunnet ofre utdannelse, karriere, tid for meg selv, søvn, reiser, ferier for å få en skokk unger. Ja,egoistisk, men det er egoistisk å få barn også...

Anonymous poster hash: b12d0...ccc
Skrevet

Tenker at de er helt gærne! 😛

Skrevet

Haha... Hadde ikke tenkt sekt/religiøst/mot prev. :P

Er selv gravid med 4.mann og så langt har jeg fått store øyne og at jeg er tøff. Pluss"orker du det da" :P Sikkert ikke men er glad i barn og alltid sett for meg 4 stk i flokken min. Ser frem til mange barnebarn og stor familie.

Er veldig glad i familie. :) 

Er vokst opp med tanter og onkler med 3-4 barn hver så hever ikke øyebrynet på det. Eneste gangen man egentlig legger merke til det er ved sommerferier, ellers er det jo kun naboer og venner som vet ;) 

Bryr meg ikke om hva andre tenker og sier :)

Kan jo slenge med at jeg går på aap ( en så kalt naver, som er på vei ut i arbeidslivet igjen) bor i en liiiiten 4 roms leilighet. 

Plass har ikke noe å si, barna er mye ute ;) 

Anonymous poster hash: 65a18...845
Skrevet

Står i stor respekt til de med mange barn! Jeg har selv EN og føler det er mer enn nok :-o

Men jeg elsker barn så jeg har en indre drøm om en hel drøss med unger ;-)

Anonymous poster hash: 2b26d...c5d

Skrevet

Jeg beundrer dem for at de klarer det. (Med mindre jeg ser noe som tilsier det motsatte.)

Anonymous poster hash: 2342f...47e
Skrevet

Jeg tenker at de er HELDIGE:) Har selv 3 barn og vil svært gjerne ha en nr 4 om noen år. Håper bare mannen er med på notene da;) Og vi er ikke i sekt og er begge høyere utdannet med gode jobber. Men veldig glad i barn<3

Anonymous poster hash: 7b230...06c

Skrevet

Tenker at det er mennesker som ikke prioriterer karriere og jobb i alle fall. I de fleste tilfeller med lavere/middels utdanning og har ikke mulighet til å bruke tid og penger på å oppleve verden.

Dette er min "stereotypi". Det betyr jo slett ikke at alle 4-barnsfamilier er sånn bare sånn at den diskusjonen ikke kommer...

Når det er sagt ville jeg selv synes det var koselig med mange barn, men jeg ville aldri kunnet ofre utdannelse, karriere, tid for meg selv, søvn, reiser, ferier for å få en skokk unger. Ja,egoistisk, men det er egoistisk å få barn også...

.

Jeg kjenner tvert i mot mange med høy utdannelse som velger å få mange barn. Fordelen med høy utdannelse er at det er lettere å få jobber hvor man selv i høy grad kan kontroller arbeidstiden. I tillegg har man gjerne god helse og høyt aktivitetsnivå når man gjennomfører lange studier. Kan komme godt med når ungeflokken er stor ;) Selv venter jeg nr fem, og er i innspurten av en doktorgrad. Føler meg enormt heldig som bor i Norge, hvor jobb og barn lett lar seg kombinere.

Det å ha en stor familie er en livsstil. Man kan ikke ha for mange egeninteresser som ikke inkluderer barn. Men turer i marka, idrett, kultur og mye annet er perfekte familieaktiviteter man kan kose seg med :)

Anonymous poster hash: 96dfe...e3c

Skrevet

Tenker at de sikkert har mer energi og overskudd enn meg, som orker å få 4. Jeg har 3, ønsket meg egentlig 5, men det blir nok ikke flere her.... 3 var nok viste det seg.... Har ikke plass til flere heller.

Anonymous poster hash: fbcd7...44c
Skrevet

Jeg tenker at nå er det på tide å snørpe'n igjen.

Anonymous poster hash: 4cb70...bff
Skrevet

En familie jeg kjenner til har seks barn (hm, eller var sistemann muligens nr syv?). Der har begge høyere utdanning, begge er svært dyktige på sine felt, ene er blandt landets beste innen sitt felt, begge har skrevet bøker, både fagbøker og andre. De er en veldig aktiv familie, veldig godt samhold, veldig inkluderende, og til tross for foreldrenes karrierer så har de maktet å sette barna først hele veien.

Tror foreldrene der er eksepsjonelle hva energi angår, jeg hadde blitt sliten av en brøkdel av hva de greier å få inn i dagene sine ;) Utrolig flotte mennesker :)

Anonymous poster hash: 934da...bbc

Skrevet

At du " bare" har fire barn, og ikke fem, som vi får om noen uker;-) Koselig med mange barn. Så lenge de er veloppdratt og oppfører seg bra. Er heller ikke med i noen sekt, men har også tenkt at folk kan tenke det om oss. Eller at vi ikke vet hva prevensjon er.... Hvilket vi i stor grad gjør, men ikke alltid den fungerer som den skal, så da er det vel meningen da!

Anonymous poster hash: 86cd8...fc6

Skrevet

Stakkars jævler.

Anonymous poster hash: a4611...68a
Skrevet

Det er nok bare en stereotypi ja, og ikke i samsvar med virkeligheten. Det er "trendy" å få flere barn nå (3 er det nye 2 sies det), og spesielt i ressurssterke familier ser man tendensen til større barneflokker.

Selv tenker jeg vel at de må være glad i unger og fart og moro i en slik familie, og at det høres slett ikke så gæli ut. Har bare to foreløpig selv, men planer om en nr 3 snart og kaaanskje en nr 4 tett etterpå... vi får se når vi kommer så langt :P

Anonymous poster hash: 0f77e...258

Skrevet

Jeg tror dere er rike, barn koster penger og tenker at standarden er to (vi hadde ikke hatt råd til mer enn to, vi har 850 000 tilstanden, huslån på 3mill, skulle vi hatt flere måtte vi ha ny bil, større hus og 4 i BHG/SFO) det hadde blitt for dyrt) så jeg tenker at til flere barn til bedre (og igrunn dårligere) med penger

At de som har muligheten og energisk overskudd er heldige som har 4 barn :)

Er selv en av fire og husker at mor var hjemme til alle vi gikk på skolen, pappa jobbet fulltid og tjente greit, mamma begynte en deltidsjobb når alle gikk på skolen men jobbet aldri fulltid før minste var i 5.-klasse.

Jeg og min samboer må jobbe fulltid begge to for at det skal kunne gå rundt

Anonymous poster hash: af610...c87

Skrevet

Jeg tror dere er rike, barn koster penger og tenker at standarden er to (vi hadde ikke hatt råd til mer enn to, vi har 850 000 tilstanden, huslån på 3mill, skulle vi hatt flere måtte vi ha ny bil, større hus og 4 i BHG/SFO) det hadde blitt for dyrt) så jeg tenker at til flere barn til bedre (og igrunn dårligere) med penger

At de som har muligheten og energisk overskudd er heldige som har 4 barn :)

Er selv en av fire og husker at mor var hjemme til alle vi gikk på skolen, pappa jobbet fulltid og tjente greit, mamma begynte en deltidsjobb når alle gikk på skolen men jobbet aldri fulltid før minste var i 5.-klasse.

Jeg og min samboer må jobbe fulltid begge to for at det skal kunne gå rundt

Anonymous poster hash: af610...c87

Skrevet

Stakkars.

Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg fire barn, men har mer enn nok med de tre jeg har. Derfor synes jeg synd på de med flere barn.

Men egentlig innerst inne tenker jeg nok at de er heldige. 😉

Skrevet

At de er kjempeheldige! Vi har 3, og jeg synes det mangler en..Mannen er mer enn fornøyd med de vi har,så det blir ikke flere her...

Skrevet

Syns dere er heldige!

Anonymous poster hash: 34474...9f4

Skrevet

Jeg tenker at de er heldige. :-) at de enten har mye bedre lønn, eller bor mye billigere enn oss (evt kjøpte bolig for ti - tjue år siden og har fått vært med på oppgangen).

Venter nå nr 2, og håper på at vi har råd til to mer små om sånn 6-7 år. men da må vi ha råd til større hus. Og i denne byen betyr det at vi må over i privat sektor.

Jeg skulle gjerne jobbet redusert (en periode) og hatt en svær flokk. Men da kreves lottogevinsten. :-)

Anonymous poster hash: 8683e...1de

Skrevet

Noen av dere sier: Hvordan kan noen velge å bli fire barns foreldre. Altså, det er ikke noe man alltid velger.. jeg f.eks. blir veldig lett gravid og abort er ikke et alternativ, så jeg kan lett ende opp som fire barns mor uten å planlegge det. Ikke alltid prevensjon fungerer.

Anonymous poster hash: f5672...a98
Skrevet

Tenker umiddelbart "at de orker.."..:) Har to og er helt utslitt, så ingen flere barn her i gården.

Anonymous poster hash: e0543...d7f

Skrevet

At jeg skulle ønske min samboer ville ha så mange! 😊

Skrevet

Helt ærlig - jeg er glad det ikke er meg! Men så lenge det ikke er meg er det greit :-P Jeg elsker barna mine,men for meg holder det med to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...