Gå til innhold

Hva er et passende svar å gi assistenten? Irritert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du overreagerer noe voldsomt hi. Du legger veldig mye i noen små ord.

Selv om du tydeligvis husker alt, så er det ikke alle foreldre som gjør det. Da velger man å sende ut en påminnelse til alle, ikke noe rart i det og absolutt ikke noe å bli fornærmet for.

Det er veldig slitsomt for ansatte å måtte forholde seg til foreldre som overanalyserer og tolker alt i værste mening.

Anonymous poster hash: 44805...33e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Takk for påminnelsen, de står allerede klare i gangen!" Greit svar hvis du absolutt må svare assistenten. Du høres veldig krevende ut!

Anonymous poster hash: 53206...58d
Skrevet

Det var da en voldsom reaksjon på en helt enkel og grei beskjed.

Pust og tell til 10,eller i ditt tilfelle tell til 1000 så du får roet deg ned et par hakk..

Skrevet

Drit i sure svar. Du er nok ekstra var og det er greit. Flott du spør her så du ikke svarer frekt som du nettopp er redd for!

Du overreagerer og nå vet du det :) skade unngått!

Du er verken syk eller annet tull som kommer opp her. Spør om de vil ha skoene fast på skolen :)

Skrevet

Skjønner deg jeg HI, liker ikke sånt selv! For min del blir det som en undergraving av min egen person, og det liker jeg IKKE!

Men noen ganger er det ikke ment sånn, og man må se litt gjennom fingrene :)

Anonymous poster hash: 760ba...6ad

Skrevet

Du overreagerte en smule her ja. Det var nok bare godt ment siden det er første uken etter skolestart, og det lett kan gå i glemmeboken hos noen :)

Anonymous poster hash: f052d...eb2
Skrevet (endret)

Dette er første skoleuke, og barnets skoledag ser antakelig ikke helt lik ut som i fjor. Assistenten har skrevet det for å være hjelpsom, enten fordi det er en ny timeplan, eller fordi det har gått to måneder siden sist og det er menneskelig å ha kommet ut av rutinen etter så kort tid. Du fremstår som helt usedvanlig selvhøytidelig, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg!

Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2

Hjelpsom, jaja. Trodde de fleste normale foreldre satte seg inn i ukeplaner med en gang jeg. At det er bare jeg som får påminnelse det tar jeg som en fornærmelse, fortsatt ingen som skjønner det?

Jeg skjønner deg HI, vi er nok like sprø isåfall du og jeg :P Hadde reagert jeg å trur jeg. Blitt litt fornærmet.

Endret av neemii
Skrevet

Foreldre som deg er grunnen til at jeg sluttet som lærer. Man prøver å være hyggelig og imøtekommende samtidig som man bare vil barnas beste. De fleste foreldre er heldigvis oppegående og normale, men så har du slike paranoide hespetre som deg, HI, som maler fanden på veggen uansett hva det måtte være.

Jeg håper at du er et troll, men vet av erfaring at det dessverre finnes foreldre som deg der ute. Og hvem er det det går ut over til syvende og sist: Jo, det stakkars barnet med den ustabile moren...

Anonymous poster hash: cd3b6...c14

Du er jo ikke bitter for ett eller annet....

Skrevet

Skjønner deg jeg HI, liker ikke sånt selv! For min del blir det som en undergraving av min egen person, og det liker jeg IKKE!

Men noen ganger er det ikke ment sånn, og man må se litt gjennom fingrene :)

Anonymous poster hash: 760ba...6ad

Så det at du får påminnelser er å undergrave deg som person? Virkelig?

Fordi noen vil forsikre seg om at du har fått med deg en beskjed, husker noe viktig eller gjør deg den servicen det faktisk er å hjelpe deg å huske noe, så er de frekke? Jeg kan omtrent garantere deg at slike beskjeder fra barnehage og skole aldri er ment som en "undergraving av din person", det er rett og slett for å sørge for at alle barna har med drikke til turen, alle leverer påmeldingsslippen til museumsturen, eller at alle husker at det er utegym. Du burde øve deg på å legge fra deg den fikse ideen om at folk tenker og mener veldig mye om deg, og at de pønsker ut måter de kan fornærme deg på, f.eks ved å skrive "husk sommerfesten" på ukeplanen... :rolleyes: 

Skrevet

Hvordan vet du at det bare er du som har fått påminnelse?

Skrevet

Skylander daaaaaaa... kan det hende du er litt overfølsom? Jeg hadde ikke svart på "påminnelsen" :) Det er nok ikke vondt ment fra assistenten :) !

Skrevet

Foreldre som deg er grunnen til at jeg sluttet som lærer. Man prøver å være hyggelig og imøtekommende samtidig som man bare vil barnas beste. De fleste foreldre er heldigvis oppegående og normale, men så har du slike paranoide hespetre som deg, HI, som maler fanden på veggen uansett hva det måtte være.

Jeg håper at du er et troll, men vet av erfaring at det dessverre finnes foreldre som deg der ute. Og hvem er det det går ut over til syvende og sist: Jo, det stakkars barnet med den ustabile moren...

Etter svaret ditt og dømme, virker du jo like hysterisk selv. Er nok ikke "slike" foreldre som gjorde at du ikke passet som lærer ;)

Anonymous poster hash: 6816e...4ce

Skrevet

Vi har en kontaktbok vi skriver i for å prate oss i mellom hvordan det går med barnet på skolen og hjemme. 

Idag fikk jeg en melding der inne hvor det sto "Husk gymsko på fredag", jeg har aldri glemt noen ting som helst som barnet mitt trenger på skolen så lurer litt på hvorfor de tror jeg trenger påminnelse. Hvordan skal jeg svare uten å virke frekk? Jeg har lyst til å svare at jeg har alt under kontroll, skoene har stått i gangen hele uken for å hive dem i sekken i morgen tidlig. 

Eller er det jeg som overreagerer litt hær nå, får de andre lapper i sekken hvor det står at de må huske gymsko osv. tro?

Anonymous poster hash: 11e54...184

Jeg forstår irritasjonen din HI....

Her fikk jeg beskjed om at det var meldt til skolens ledelse at barnet mitt ved flere anledninger hadde manglet lue og støvler i første klasse. Poenget var bare at det ikke stemte overhodet og aldri var hintet om eller nevnt av en eneste assistent eller lærer...! Barnet mitt skjønte ingenting av det, og sa det kunne huske at det EN gang ikke fant vottene sine, mens ellers aldri hadde manglet noe.

Så jeg er etter det veldig obs på enhver ordlyd som kan misforstås siden kommunikasjonsferdighetene tydeligvis ikke alltid er like bra på alle skoler/ AKS'er...

Anonymous poster hash: d230c...706

Skrevet

Etter svaret ditt og dømme, virker du jo like hysterisk selv. Er nok ikke "slike" foreldre som gjorde at du ikke passet som lærer ;)

Anonymous poster hash: 6816e...4ce

Virker jeg hysterisk? Javel, den var ny. Nei, jeg passet ikke som lærer, fordi jeg er ikke så tykkhudet som en lærer må være ift slike foreldre. Det betyr dog ikke at jeg ikke gjorde en god jobb. Ledelsen ved skolen samt mine kolleger prøvde i flere år å overtale meg til å begynne i læreryrket igjen, og det tar jeg som et stort kompliment. Så jo, det var nettopp "slike foreldre" som gjorde at jeg ikke passet som lærer.

Skrevet

Som du ser er det ganske lett å tenke at du overreagerer voldsomt i denne situasjonen, HI. Det tenkte også jeg. Etterhvert kjente jeg igjen nicket ditt, og da kan jeg på en måte forstå deg bedre. Jeg synes å huske at du har hatt problemer med samarbeidet med skolen tidligere? Hvis ikke jeg husker helt feil hadde du også blitt meldt til barnevernet av denne skolen? Jeg synes nok du leser litt vel mye inn i denne beskjeden, og jeg hadde nok ikke reagert særlig mye på denne beskjeden. Likevel kan jeg forstå at den kan tolkes negativt hvis du allerede føler at skolen mener du er en dårlig mor. Da kan nok slike kommentarer føles nedverdigende, og hinte til at du ikke har kontroll. Det er lett å kjenne på følelsen av at man alltid skal ha ting på stell, og man vil at det skal bli lagt merke til. Jeg ville uansett råde deg til å overse kommentaren. Det kommer ikke noe godt ut av å skape rabalder for småting. Hvis du føler du må si noe, kan du jo eventuelt skrive en hyggelig beskjed tilbake. Som for eksempel: Takk for påminnelsen. Skoene står klare i gangen. :)

Skrevet

Som du ser er det ganske lett å tenke at du overreagerer voldsomt i denne situasjonen, HI. Det tenkte også jeg. Etterhvert kjente jeg igjen nicket ditt, og da kan jeg på en måte forstå deg bedre. Jeg synes å huske at du har hatt problemer med samarbeidet med skolen tidligere? Hvis ikke jeg husker helt feil hadde du også blitt meldt til barnevernet av denne skolen? Jeg synes nok du leser litt vel mye inn i denne beskjeden, og jeg hadde nok ikke reagert særlig mye på denne beskjeden. Likevel kan jeg forstå at den kan tolkes negativt hvis du allerede føler at skolen mener du er en dårlig mor. Da kan nok slike kommentarer føles nedverdigende, og hinte til at du ikke har kontroll. Det er lett å kjenne på følelsen av at man alltid skal ha ting på stell, og man vil at det skal bli lagt merke til. Jeg ville uansett råde deg til å overse kommentaren. Det kommer ikke noe godt ut av å skape rabalder for småting. Hvis du føler du må si noe, kan du jo eventuelt skrive en hyggelig beskjed tilbake. Som for eksempel: Takk for påminnelsen. Skoene står klare i gangen. :)

Du husker riktig. :) Samarbeidet har vært elendig, så jeg er og blir nok litt sår ei stund fremover før det går seg til. Det ble til at jeg gjorde det enkelt å svarte med et smiletegn tilbake som jeg fikk råd om tidlig i denne tråden. :) Godt at det er noen som forstår, da jeg fikk litt vel mye "juling" fra mange i denne tråden synes jeg. 

Skrevet

Hva med å heller svare HI på samme måten dere syntes assistenen burde få eller ikke få svar på?

Jeg er enig i at HI overreagerer noe voldsomt, men finner det likevel underlig at så mange av dere angreper på en så direkte stygg måte. Dere er jo ikke bedre på en flekk og setter ikke et godt eksempel for HI.

Skrevet

Det er vel ikke alle beskjeder man trenger å svare på?

Jeg har ikke tall på alle påminnelser jeg har fått på div ukesplaner. 'Husk innesko, husk kosekveld, husk matpakke til tur, husk bytteklær....'

Ikke en gang har jeg tenkt på at jeg burde svare noe? Som regel har jeg hatt full kontroll på hva som skal skje, men jammen har jeg vært glad for påminnelser også! Det er vel ingen av oss som aldri glemmer noen ting?

Skrevet

Jeg antar at skolen får deg til å føle deg som en dårlig mor og at en påminnelse blir enda et "bevis" på at de generelt har et dårlig inntrykk av deg. Kanskje stemmer det og da er det i hvert fall supert at du spurte her inne først og ga assistenten et fornuftig svar. Kanskje stemmer det ikke og da må du jobbe med deg selv. Hvis du leser alt de sier og alt de gjør med de krenkbare brillene på, blir det vanskelig å samarbeide med dem. De er sentrale i barnets liv og det er viktig for både deg og barnet at man sparer frustrasjonen til det det faktisk er verdt å krangle om. 

Skrevet

Kjenner ikke bakgrunnshistorien din, men det hadde aldri ramla inn meg å svare på en sånn beskjed! For meg var det en type beskjed som ikke krever noe svar annet enn i handling :)

Anonymous poster hash: 68d79...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...