Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #26 Skrevet 21. august 2014 Dette er første skoleuke, og barnets skoledag ser antakelig ikke helt lik ut som i fjor. Assistenten har skrevet det for å være hjelpsom, enten fordi det er en ny timeplan, eller fordi det har gått to måneder siden sist og det er menneskelig å ha kommet ut av rutinen etter så kort tid. Du fremstår som helt usedvanlig selvhøytidelig, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg! Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2 Hjelpsom, jaja. Trodde de fleste normale foreldre satte seg inn i ukeplaner med en gang jeg. At det er bare jeg som får påminnelse det tar jeg som en fornærmelse, fortsatt ingen som skjønner det? Nei, beklager, det skjønner jeg virkelig ikke! Mener du på ramme alvor at du tror assistenten skrev dette for å fornærme deg? Det er "bare du" som får påminnelse fordi barnet ditt tydeligvis får spesiell oppfølging, og dere derfor har en kommunikasjonsbok. De andre har ikke en slik bok (antar jeg). Det virker som om du tror at dette er noe assistenten skrev etter nøye overveielse for å insinuere at du ikke har satt deg inn i tingene. Det normale ville være å tolke det som en vennlig gest! Igjen, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg, du virker faktisk ikke riktig frisk. Tror vel egentlig dette innlegget er trolling. Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2 Neppe trolling når hun uheldigvis glemte anonymknappen Anonymous poster hash: 1c599...c71 Hovedinnlegget er skrevet som anonym, det var i svaret hun glemte den. Heller mest mot å tro at hun kjedet seg, jeg klarer ikke å se for meg at et voksent menneske er så til de grader firkantet. Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #27 Skrevet 21. august 2014 Og etter å ha lest hele tråden er jeg nå også overbevist om at du er litt sjuk i hodet ditt. 🙊 Anonymous poster hash: 4e827...a98
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #28 Skrevet 21. august 2014 Det er en ganske vill reaksjon på en helt normal påminnelse. Om det står "Husk gymsko" så betyr det bare det. Det virker som om du leser "Nå må du for en gangs skyld klare å ta med de dumme skoene, ditt troll!!". Det kan ikke assistenten noe for;) Anonymous poster hash: a7593...ad8
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #29 Skrevet 21. august 2014 Du overreagerer veldig. Hvorfor tar du ikke til deg svarene folk gir deg, og nærmest blir sur når du ikke får de svarene du ville ha? Anonymous poster hash: f9bc9...2ea
Teline Skrevet 21. august 2014 #30 Skrevet 21. august 2014 Det er en ganske vill reaksjon på en helt normal påminnelse. Om det står "Husk gymsko" så betyr det bare det. Det virker som om du leser "Nå må du for en gangs skyld klare å ta med de dumme skoene, ditt troll!!". Det kan ikke assistenten noe for;) Anonymous poster hash: a7593...ad8 Skylander skriver noe om elendig samarbeid. For alt vi vet er denne assistenten enestående flink til å komme med skjulte fornærmelser og stikk pakket inn i hyggelige beskjeder. Jeg var selv utsatt for en slik SFO-ansatt forrige skoleår, og man blir ufattelig provosert av det. I vårt tilfelle endte det hele i oppvaskmøter og skriftlige unnskyldninger fra skolens administrasjon. Poenget mitt er at når man reagerer slik på en sånn beskjed er det gjerne en forhistorie som ligger til grunn.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #31 Skrevet 21. august 2014 Du overreagerer definitivt på denne enkeltstående hendelsen slik du beskriver den i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: f9bc9...2ea
Jenta30 Skrevet 21. august 2014 #32 Skrevet 21. august 2014 Det er jo fantastisk at du får påminnelse om det Jeg hadde igrunn bare satt pris på det jeg... men vi er jo alle forskjellig. Ha en fin dag
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. august 2014 #33 Skrevet 21. august 2014 Må signere dem over her som sier at utifra HI ser det ut som du overreagerer. Mulig du har en konflikt med skolen og at dette var dråpen, men det er det ingen av oss som kunne gjette oss til. Og så er det noe som heter å velge sine kamper. Akkurat denne kampen er det etter mitt skjønn ikke verdt å kjempe.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #34 Skrevet 21. august 2014 Tuller du nå? Håper nesten det. For ordensskyld. DU OVERREAGERER!!!! Anonymous poster hash: 4e827...a98 Åå, har du lært deg å bruke caps lock nå? Nåmen Anonymous poster hash: 7dc5b...d3f
Honningmelon Skrevet 21. august 2014 #35 Skrevet 21. august 2014 Det tror jeg bare var ment som en hyggelig påminnelse til deg, så du bør ikke svare tilbake på det.
Nodisc Skrevet 21. august 2014 #36 Skrevet 21. august 2014 Hehe, jeg skjønner deg! men det er en overreaksjon. Vet ikke hva du kan svare
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #37 Skrevet 21. august 2014 Det er en ganske vill reaksjon på en helt normal påminnelse. Om det står "Husk gymsko" så betyr det bare det. Det virker som om du leser "Nå må du for en gangs skyld klare å ta med de dumme skoene, ditt troll!!". Det kan ikke assistenten noe for;) Anonymous poster hash: a7593...ad8 Skylander skriver noe om elendig samarbeid. For alt vi vet er denne assistenten enestående flink til å komme med skjulte fornærmelser og stikk pakket inn i hyggelige beskjeder. Jeg var selv utsatt for en slik SFO-ansatt forrige skoleår, og man blir ufattelig provosert av det. I vårt tilfelle endte det hele i oppvaskmøter og skriftlige unnskyldninger fra skolens administrasjon. Poenget mitt er at når man reagerer slik på en sånn beskjed er det gjerne en forhistorie som ligger til grunn. For å si det sånn så hadde hun skrevet det i førsteinnlegget for å støtte opp under sin reaksjon dersom assistenten var et troll. HI; du virker svært nærtagende, og det var nok ment som en påminnelse. Og følelsen du og skolen har for hverandre er nok gjensidig Anonymous poster hash: f1924...49c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #38 Skrevet 21. august 2014 Dersom det skal så lite til, før du blir irritert- kan jeg godt skjønne at du har hele skolen "i vrangstrupen".. Det er ikke normal oppførsel- og det er spesielle foreldre som har "hele skolen i vrangstupen"... Det er kravstore, selvhøytidelige mennesker uten selvinnsikt som oppfører seg sånn som du. Beklager altså, men du minner meg veldig om en i familien min. Og jeg blir bare helt paff! Anonymous poster hash: 02906...14b
Teline Skrevet 21. august 2014 #39 Skrevet 21. august 2014 Det er en ganske vill reaksjon på en helt normal påminnelse. Om det står "Husk gymsko" så betyr det bare det. Det virker som om du leser "Nå må du for en gangs skyld klare å ta med de dumme skoene, ditt troll!!". Det kan ikke assistenten noe for;) Anonymous poster hash: a7593...ad8 Skylander skriver noe om elendig samarbeid. For alt vi vet er denne assistenten enestående flink til å komme med skjulte fornærmelser og stikk pakket inn i hyggelige beskjeder. Jeg var selv utsatt for en slik SFO-ansatt forrige skoleår, og man blir ufattelig provosert av det. I vårt tilfelle endte det hele i oppvaskmøter og skriftlige unnskyldninger fra skolens administrasjon. Poenget mitt er at når man reagerer slik på en sånn beskjed er det gjerne en forhistorie som ligger til grunn. For å si det sånn så hadde hun skrevet det i førsteinnlegget for å støtte opp under sin reaksjon dersom assistenten var et troll. HI; du virker svært nærtagende, og det var nok ment som en påminnelse. Og følelsen du og skolen har for hverandre er nok gjensidig Anonymous poster hash: f1924...49c Det kan du bare spekulere i. Du vet ikke. All den tid man ikke har alle svarene er det klokt å trå forsiktig
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #40 Skrevet 21. august 2014 Ikke ta deg selv så høytidelig og ikke tro det verste om andre. Nøff said;) Anonymous poster hash: 6a6a4...40d
Tulisa Skrevet 21. august 2014 #41 Skrevet 21. august 2014 Spiller det egentlig noen rolle hva assistenten tror eller om hun sender ut en påminnelse? Er neppe så hun gjør det for å være slem og ond...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #42 Skrevet 21. august 2014 Kanskje du overreagerer, men kan likevel forstå at du reagerer. Jeg hater å få slike påminnelser som er unødvendige. Synes rett og slett det blir litt nedverdigende, som om man trenger hjelp til å holde oversikt. Jeg klarer da fint selv å holde orden på mine egne ting. Det er noe helt annet om man er en person som stadig glemmer ting, men om du ikke er det, er slike beskjeder unødvendige! Anonymous poster hash: 6816e...4ce
Optatium Skrevet 21. august 2014 #43 Skrevet 21. august 2014 For oss som jobber i skolen er det jo greit å vite at det blir feil uansett hva vi gjør/sier. Hvis jeg ikke sier i fra om slikt får jeg en påminnelse om at barnet ikke kan huske slikt selv og at det er fint om jeg gir slike beskjeder hjem. Sier jeg i fra får jeg åpenbart irritert på meg mor hjemme.
Kanutten83 Skrevet 21. august 2014 #44 Skrevet 21. august 2014 (endret) Synes du overreagerer veldig! Hun eller han skriver bare en påminnelse, ingenting skjult i den? Om du reagerer på påminnelser som du ikke vet om kun du får, så spørs det jo faktisk ikke om du også blir oppfattet som vanskelig å samarbeide med fra skolens side... Du trenger kanskje ingen påminnelse om noen ting, andre foreldre gjør kanskje det og assistenten har kanskje fått beskjed om å minne alle om gymsko for å være sikker på at alle foreldre husker skoene. Assistenter skal holde oversikt over mye, og det å holde oversikt over hvilke som trenger påminnelser og ikke kan noen ganger gå i surr Nå er det et nytt år i tillegg, greit å skrive en påminnelse for mye enn en for lite Legg skoene i sekken og bare skriv "Det ligger gymsko i sekken". Endret 21. august 2014 av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Skylander Skrevet 21. august 2014 #45 Skrevet 21. august 2014 For oss som jobber i skolen er det jo greit å vite at det blir feil uansett hva vi gjør/sier. Hvis jeg ikke sier i fra om slikt får jeg en påminnelse om at barnet ikke kan huske slikt selv og at det er fint om jeg gir slike beskjeder hjem. Sier jeg i fra får jeg åpenbart irritert på meg mor hjemme. Det her gjelder jo en beskjed gitt på tross av at vi har ukeplan det står hvilken dag og tidspunkt de skal ha det og det faget. Denne har jeg full tilgang til, så da kan jeg ikke helt skjønne hvorfor jeg får påminnelse. Men setter derimot stor pris på å få beskjed fra skolen dersom barna får en beskjed der som de selv må huske på, det blir jo noe helt annet
Optatium Skrevet 21. august 2014 #46 Skrevet 21. august 2014 For oss som jobber i skolen er det jo greit å vite at det blir feil uansett hva vi gjør/sier. Hvis jeg ikke sier i fra om slikt får jeg en påminnelse om at barnet ikke kan huske slikt selv og at det er fint om jeg gir slike beskjeder hjem. Sier jeg i fra får jeg åpenbart irritert på meg mor hjemme. Det her gjelder jo en beskjed gitt på tross av at vi har ukeplan det står hvilken dag og tidspunkt de skal ha det og det faget. Denne har jeg full tilgang til, så da kan jeg ikke helt skjønne hvorfor jeg får påminnelse. Men setter derimot stor pris på å få beskjed fra skolen dersom barna får en beskjed der som de selv må huske på, det blir jo noe helt annet Vel, det er mange perfekte mødre der ute som av pg til gjør noen feil, og i forbindelse med skoleoppstart prøver jeg å være litt ekstra hjelpsom mot de som har barn med noen ekstra behov. Vennligst gjør meg oppmerksom på at du ikke ønsker noen hjelp, så skal jeg finne andre å bruke tiden min på. Snakk om hårsår.
Himmel og hav Skrevet 21. august 2014 #47 Skrevet 21. august 2014 Helt uavhengig av hva slags historikk du og skolen har med hverandre, så er det ganske voldsomt å tolke så mye i en kort beskjed om å huske gymsko. Det er da sånt folk sier, uten å mene noe veldig voldsomt med det, annet enn en påminnelse om at det er innegym og han trenger sko. Jeg kan godt si " husk søpla" til mannen min i det han går ut døra, og da mener jeg bare det, og det skal vel en svært premenstruell dame til for å tolke "husk søpla" til "jeg mener at du er helt ubrukelig til å huske ting, du er en svimete og slumsete person, og her er et stikk fra meg slik at du skal være inderlig klar over at jeg, og sikkert andre, tenker dette om deg." Mitt råd er: ikke svar. Det kommer absolutt ingenting godt ut av å svare "takk, hukommelsen min er god" el på noe sånt. Det skaper ihvertfall ikke noe bedre samarbeidsklima rundt barnet ditt, og tenk hvor hardt du vil møte deg selv i døra den dagen du glemmer noe, for det kommer til å skje med deg som med alle andre.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #48 Skrevet 21. august 2014 Vi har en kontaktbok vi skriver i for å prate oss i mellom hvordan det går med barnet på skolen og hjemme. Idag fikk jeg en melding der inne hvor det sto "Husk gymsko på fredag", jeg har aldri glemt noen ting som helst som barnet mitt trenger på skolen så lurer litt på hvorfor de tror jeg trenger påminnelse. Hvordan skal jeg svare uten å virke frekk? Jeg har lyst til å svare at jeg har alt under kontroll, skoene har stått i gangen hele uken for å hive dem i sekken i morgen tidlig. Eller er det jeg som overreagerer litt hær nå, får de andre lapper i sekken hvor det står at de må huske gymsko osv. tro? Anonymous poster hash: 11e54...184 Du må vel svare i tråd med hva du føler, da. Noe slikt; Vet De hvirkelig hva, unge dame/min gode mann! Denslags insinuasjoner om at mitt barn ikke til enhver tid er korrekt utstyrt for sine gymtimer skal jeg ha meg frabedt! Anonymous poster hash: 5bceb...31e
Nodisc Skrevet 21. august 2014 #49 Skrevet 21. august 2014 Vi har en kontaktbok vi skriver i for å prate oss i mellom hvordan det går med barnet på skolen og hjemme. Idag fikk jeg en melding der inne hvor det sto "Husk gymsko på fredag", jeg har aldri glemt noen ting som helst som barnet mitt trenger på skolen så lurer litt på hvorfor de tror jeg trenger påminnelse. Hvordan skal jeg svare uten å virke frekk? Jeg har lyst til å svare at jeg har alt under kontroll, skoene har stått i gangen hele uken for å hive dem i sekken i morgen tidlig. Eller er det jeg som overreagerer litt hær nå, får de andre lapper i sekken hvor det står at de må huske gymsko osv. tro? Anonymous poster hash: 11e54...184 Du må vel svare i tråd med hva du føler, da. Noe slikt; Vet De hvirkelig hva, unge dame/min gode mann! Denslags insinuasjoner om at mitt barn ikke til enhver tid er korrekt utstyrt for sine gymtimer skal jeg ha meg frabedt! Anonymous poster hash: 5bceb...31e 😂
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #50 Skrevet 21. august 2014 Foreldre som deg er grunnen til at jeg sluttet som lærer. Man prøver å være hyggelig og imøtekommende samtidig som man bare vil barnas beste. De fleste foreldre er heldigvis oppegående og normale, men så har du slike paranoide hespetre som deg, HI, som maler fanden på veggen uansett hva det måtte være. Jeg håper at du er et troll, men vet av erfaring at det dessverre finnes foreldre som deg der ute. Og hvem er det det går ut over til syvende og sist: Jo, det stakkars barnet med den ustabile moren... Anonymous poster hash: cd3b6...c14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå