Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #1 Skrevet 21. august 2014 Vi har en kontaktbok vi skriver i for å prate oss i mellom hvordan det går med barnet på skolen og hjemme. Idag fikk jeg en melding der inne hvor det sto "Husk gymsko på fredag", jeg har aldri glemt noen ting som helst som barnet mitt trenger på skolen så lurer litt på hvorfor de tror jeg trenger påminnelse. Hvordan skal jeg svare uten å virke frekk? Jeg har lyst til å svare at jeg har alt under kontroll, skoene har stått i gangen hele uken for å hive dem i sekken i morgen tidlig. Eller er det jeg som overreagerer litt hær nå, får de andre lapper i sekken hvor det står at de må huske gymsko osv. tro? Anonymous poster hash: 11e54...184
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #2 Skrevet 21. august 2014 Tuller du nå? Håper nesten det. For ordensskyld. DU OVERREAGERER!!!! Anonymous poster hash: 4e827...a98
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #4 Skrevet 21. august 2014 Du overreagerer ikke bare litt... Anonymous poster hash: 9d4b1...740
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #5 Skrevet 21. august 2014 Du er syk, hi Anonymous poster hash: 910a4...ff1
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #6 Skrevet 21. august 2014 Kan det hende de oppfordrer alle til at gymskoene skal ligge i hylla på skolen? Kan hende alle som ikke har tatt med gymsko får en påminnelse? Svar med et smilefjes! Anonymous poster hash: cf7f5...df2
NettoppJa Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 Passende svar er: Tusen takk for påminnelsen :-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Dette er første skoleuke, og barnets skoledag ser antakelig ikke helt lik ut som i fjor. Assistenten har skrevet det for å være hjelpsom, enten fordi det er en ny timeplan, eller fordi det har gått to måneder siden sist og det er menneskelig å ha kommet ut av rutinen etter så kort tid. Du fremstår som helt usedvanlig selvhøytidelig, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg! Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2
Skylander Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Du er syk, hi Anonymous poster hash: 910a4...ff1 For et frekt svar. Jeg er ikke noe sykere enn deg jeg, jeg er bare irritert på skolen fra før av og måten jeg blir møtt på der. Så det er vel naturlig å reagere tilslutt når det blir nok.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Du er syk, hi Anonymous poster hash: 910a4...ff1 For et frekt svar. Jeg er ikke noe sykere enn deg jeg, jeg er bare irritert på skolen fra før av og måten jeg blir møtt på der. Så det er vel naturlig å reagere tilslutt når det blir nok. Nei, det er så definitivt ikke en normal reaksjon, og det er tydelig at det ikke akkurat er mye som skal til for å bli opprørt over måten du blir møtt på! Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Tar du alltid deg selv så selvhøytidelig? Direkte latterlig at du overhodet reagerer. Kanskje du bør tenke litt over ting før du reagerer, ellers kan du havne i mange kjipe situasjoner tror jeg. Anonymous poster hash: 88cc2...4f9
Skylander Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Dette er første skoleuke, og barnets skoledag ser antakelig ikke helt lik ut som i fjor. Assistenten har skrevet det for å være hjelpsom, enten fordi det er en ny timeplan, eller fordi det har gått to måneder siden sist og det er menneskelig å ha kommet ut av rutinen etter så kort tid. Du fremstår som helt usedvanlig selvhøytidelig, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg! Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2 Hjelpsom, jaja. Trodde de fleste normale foreldre satte seg inn i ukeplaner med en gang jeg. At det er bare jeg som får påminnelse det tar jeg som en fornærmelse, fortsatt ingen som skjønner det?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Du er ikke helt i vater. Skal du si noe som helst så holder det med "takk", du kan da ikke mene at dette er noe assistenten skal ha kjeft for? I så fall trenger du behandling. Anonymous poster hash: 919e1...fcc
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 Du er syk, hiAnonymous poster hash: 910a4...ff1 For et frekt svar. Jeg er ikke noe sykere enn deg jeg, jeg er bare irritert på skolen fra før av og måten jeg blir møtt på der. Så det er vel naturlig å reagere tilslutt når det blir nok. Jeg synes faktisk du er ganske frekk som oppretter en tråd på nett om en assistent som prøver å være hjelpsom. Er det mulig... Anonymous poster hash: 49eee...00e
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #15 Skrevet 21. august 2014 Herreguuuuud...... Anonymous poster hash: 1c599...c71
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #16 Skrevet 21. august 2014 Herregud, ikke rart det blir krig i verden sier jeg... Hvis det skal så lite til for å irritere deg så bør du kanskje gå et par runder med deg selv og tenke litt på hvordan det er for de rundt deg å forholde seg til deg. Anonymous poster hash: 250df...36e
Skylander Skrevet 21. august 2014 #17 Skrevet 21. august 2014 Tar du alltid deg selv så selvhøytidelig? Direkte latterlig at du overhodet reagerer. Kanskje du bør tenke litt over ting før du reagerer, ellers kan du havne i mange kjipe situasjoner tror jeg. Anonymous poster hash: 88cc2...4f9 Du er ikke helt i vater. Skal du si noe som helst så holder det med "takk", du kan da ikke mene at dette er noe assistenten skal ha kjeft for? I så fall trenger du behandling. Anonymous poster hash: 919e1...fcc Nei, mener ikke hun skal ha kjeft. Men jeg vil på en høflig måte fortelle at jeg ikke hadde glemt av gymskoene.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #18 Skrevet 21. august 2014 Dette er første skoleuke, og barnets skoledag ser antakelig ikke helt lik ut som i fjor. Assistenten har skrevet det for å være hjelpsom, enten fordi det er en ny timeplan, eller fordi det har gått to måneder siden sist og det er menneskelig å ha kommet ut av rutinen etter så kort tid. Du fremstår som helt usedvanlig selvhøytidelig, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg! Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2 Hjelpsom, jaja. Trodde de fleste normale foreldre satte seg inn i ukeplaner med en gang jeg. At det er bare jeg som får påminnelse det tar jeg som en fornærmelse, fortsatt ingen som skjønner det? Nei, beklager, det skjønner jeg virkelig ikke! Mener du på ramme alvor at du tror assistenten skrev dette for å fornærme deg? Det er "bare du" som får påminnelse fordi barnet ditt tydeligvis får spesiell oppfølging, og dere derfor har en kommunikasjonsbok. De andre har ikke en slik bok (antar jeg). Det virker som om du tror at dette er noe assistenten skrev etter nøye overveielse for å insinuere at du ikke har satt deg inn i tingene. Det normale ville være å tolke det som en vennlig gest! Igjen, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg, du virker faktisk ikke riktig frisk. Tror vel egentlig dette innlegget er trolling. Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2
Teline Skrevet 21. august 2014 #19 Skrevet 21. august 2014 Jeg vet ikke hva slags tone du og assistenten har fra før, men basert kun på det du skriver i hovedinnlegget virker du en tanke nærtagende. Som enkeltstående hendelse virker det spesielt å reagere negativt på den beskjeden.
Nettisen:) Skrevet 21. august 2014 #20 Skrevet 21. august 2014 Jeg synes du overreagerer ganske kraftig. Kunne ikke falt meg inn å bli sur for noe sånt.
Skylander Skrevet 21. august 2014 #21 Skrevet 21. august 2014 Herregud, ikke rart det blir krig i verden sier jeg... Hvis det skal så lite til for å irritere deg så bør du kanskje gå et par runder med deg selv og tenke litt på hvordan det er for de rundt deg å forholde seg til deg. Anonymous poster hash: 250df...36e Lite? Nei du, det er så mye mer enn dette. Jeg har hele skolen i vrangstrupen.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #22 Skrevet 21. august 2014 Dette er første skoleuke, og barnets skoledag ser antakelig ikke helt lik ut som i fjor. Assistenten har skrevet det for å være hjelpsom, enten fordi det er en ny timeplan, eller fordi det har gått to måneder siden sist og det er menneskelig å ha kommet ut av rutinen etter så kort tid. Du fremstår som helt usedvanlig selvhøytidelig, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg! Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2 Hjelpsom, jaja. Trodde de fleste normale foreldre satte seg inn i ukeplaner med en gang jeg. At det er bare jeg som får påminnelse det tar jeg som en fornærmelse, fortsatt ingen som skjønner det? Nei, beklager, det skjønner jeg virkelig ikke! Mener du på ramme alvor at du tror assistenten skrev dette for å fornærme deg? Det er "bare du" som får påminnelse fordi barnet ditt tydeligvis får spesiell oppfølging, og dere derfor har en kommunikasjonsbok. De andre har ikke en slik bok (antar jeg). Det virker som om du tror at dette er noe assistenten skrev etter nøye overveielse for å insinuere at du ikke har satt deg inn i tingene. Det normale ville være å tolke det som en vennlig gest! Igjen, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg, du virker faktisk ikke riktig frisk. Tror vel egentlig dette innlegget er trolling. Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2 Neppe trolling når hun uheldigvis glemte anonymknappen Anonymous poster hash: 1c599...c71
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #23 Skrevet 21. august 2014 Dette er første skoleuke, og barnets skoledag ser antakelig ikke helt lik ut som i fjor. Assistenten har skrevet det for å være hjelpsom, enten fordi det er en ny timeplan, eller fordi det har gått to måneder siden sist og det er menneskelig å ha kommet ut av rutinen etter så kort tid. Du fremstår som helt usedvanlig selvhøytidelig, jeg synes inderlig synd på assistenten som må forholde seg til deg! Anonymous poster hash: 6e2cb...ca2 Hjelpsom, jaja. Trodde de fleste normale foreldre satte seg inn i ukeplaner med en gang jeg. At det er bare jeg som får påminnelse det tar jeg som en fornærmelse, fortsatt ingen som skjønner det? Hvordan vet du at bare du får påminnelse? Dersom du må ha info ang barnet i bok hver dag så tenkte vel assistenten at barnet ikke klarer å huske å gi beskjed om gymsko. Kan hende barna har fått infoen muntlig i timen og assistenten vetat barnet ditt ikke klarer huske dette? Smil og verden smiler tilbake er et godt uttrykk! Anonymous poster hash: cf7f5...df2
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #24 Skrevet 21. august 2014 Herregud, ikke rart det blir krig i verden sier jeg... Hvis det skal så lite til for å irritere deg så bør du kanskje gå et par runder med deg selv og tenke litt på hvordan det er for de rundt deg å forholde seg til deg. Anonymous poster hash: 250df...36e Lite? Nei du, det er så mye mer enn dette. Jeg har hele skolen i vrangstrupen. Det er sikkert gjensidig....! Anonymous poster hash: cf7f5...df2
Teline Skrevet 21. august 2014 #25 Skrevet 21. august 2014 Herregud, ikke rart det blir krig i verden sier jeg... Hvis det skal så lite til for å irritere deg så bør du kanskje gå et par runder med deg selv og tenke litt på hvordan det er for de rundt deg å forholde seg til deg. Anonymous poster hash: 250df...36e Lite? Nei du, det er så mye mer enn dette. Jeg har hele skolen i vrangstrupen. Av egen erfaring kan jeg sympatisere med hvor vanskelig det er å samarbeide med skolen når man er sint og frustrert. Jeg vil likevel anbefale deg å ignorere denne beskjeden. I kamp mot skolesystemet er det viktig å være saklig, du må fremstå ryddig og klok. Å agere på såre følelser for en slik beskjed vil sannsynligvis ikke føre noe godt med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå