Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #1 Skrevet 20. august 2014 Her er min arbeidsdag. Den starter 7.30 med en kjapp rapport fra nattevaktene. Kjapp fordi 3 pasienter er våken og vil stå opp. Så er det stell og mating av voksne tunge pasienter frem til 11.30. Da er det egentlig tid for lunsj, men flrst må fru Jansen og herr Pettersen på do... Så skal vi ha 30 min matpause, men ddn er betalt så vi må være tilgjengelige. Det vil si at midt i skiva må vi reise oss og hjelpe noen på do, rette litt på en vond arm eller snakke med frustrerte pårørende. Så lager vi middag. .. eller vi varmer den, fir heldigvis finnes det et kjøkken i kommunen som fyller lagrene. Pasienter får middag kl 13, ellers blur ikke vi ferdige før kl 15.30 med legging. Mellom alt dette skal jeg dele ut medisiner, ha legevisitt med alt etterarbeid og trøste/veilede/ta telefoner osv... Vi har gjort en registrering som viser at vi egentlig har to timer for lite til rådighet for å få gjort arbeidet. Men lederne sitter med sparekniven og nekter å øke bemanning. Og hva skjer når vi forsøker å streike? Tvungen lønnsnemnd etter få timer! Fare for liv og helse. .. kjenner jeg blir rasende når jeg hører sytepaver grine seg til å styre egen arbeidsdag. Jo, der finnes nok gode lærere som faktisk bruker den tidfn de påstår. Men det finnes MINST like mange som har dette som ekstra fritid. Sykepleier. Anonymous poster hash: 7b41e...f97
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #2 Skrevet 20. august 2014 Zzzzzzz. Anonymous poster hash: c485c...eb8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #3 Skrevet 20. august 2014 Du, nå er det sikkert 15 ulike tråder om lærerne her inne. Hva får deg til å tro vi trenger ennå en tråd? Anonymous poster hash: b2a5e...cef
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #4 Skrevet 20. august 2014 Splitt og hersk, makthaveres beste våpen. Sykepleiere mot lærere, alenemødre mot innvandrere, ungdom mot pensjonister - det er jo alltid effektivt og du spiller rett i fanget på dem. Tror du kanskje dere får støtte i neste omgang? Anonymous poster hash: 7e1be...065
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #5 Skrevet 20. august 2014 Men hva er hensikten med dette da? Lærerne syter, så da skal jeg også? Skal jeg henge meg på som jobber med økonomi? Har en del rolige perioder vi ikke nevner, men så er det sinnssykt i perioder. Og ja, vi må jobbe "gratis" i de verste periodene, men i hvilken jobb må man ikke gi noe for å få i en annen sammenheng. Lærere er veldig viktige. En god/dårlig lærer former våre barn i stor grad. Sykepleiere er også veldig viktige. Leger er viktigere. Osv. Hvorfor er det en konkurranse? Anonymous poster hash: eacb5...96d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #6 Skrevet 20. august 2014 Her er min arbeidsdag. Den starter 7.30 med en kjapp rapport fra nattevaktene. Kjapp fordi 3 pasienter er våken og vil stå opp. Så er det stell og mating av voksne tunge pasienter frem til 11.30. Da er det egentlig tid for lunsj, men flrst må fru Jansen og herr Pettersen på do... Så skal vi ha 30 min matpause, men ddn er betalt så vi må være tilgjengelige. Det vil si at midt i skiva må vi reise oss og hjelpe noen på do, rette litt på en vond arm eller snakke med frustrerte pårørende. Så lager vi middag. .. eller vi varmer den, fir heldigvis finnes det et kjøkken i kommunen som fyller lagrene. Pasienter får middag kl 13, ellers blur ikke vi ferdige før kl 15.30 med legging. Mellom alt dette skal jeg dele ut medisiner, ha legevisitt med alt etterarbeid og trøste/veilede/ta telefoner osv... Vi har gjort en registrering som viser at vi egentlig har to timer for lite til rådighet for å få gjort arbeidet. Men lederne sitter med sparekniven og nekter å øke bemanning. Og hva skjer når vi forsøker å streike? Tvungen lønnsnemnd etter få timer! Fare for liv og helse. .. kjenner jeg blir rasende når jeg hører sytepaver grine seg til å styre egen arbeidsdag. Jo, der finnes nok gode lærere som faktisk bruker den tidfn de påstår. Men det finnes MINST like mange som har dette som ekstra fritid. Sykepleier. Anonymous poster hash: 7b41e...f97 De som syter mest er sånne som deg! Du syter over egen hverdag men også over innbilt syting fra andre! Du og dine likesinnede er direkte slitsomme. Og til opplysning: jeg har de siste tre årene jobbet på en skjermet demensavdeling som også har sengeliggende pasienter. Det er mye sykdom blant ansatte og vi er ofte en for lite på vakt. Det er hektisk, det er slitsomt men det er ikke på langt nær så slitsom som det var å jobbe ned 1-3 trinn på barneskolen. I tillegg har jeg mer betalt nå pga tillegg, men jeg har ikke mer kvelds og helgearbeid. Anonymous poster hash: a6c3f...9e8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #7 Skrevet 20. august 2014 Her er min arbeidsdag. Den starter 7.30 med en kjapp rapport fra nattevaktene. Kjapp fordi 3 pasienter er våken og vil stå opp. Så er det stell og mating av voksne tunge pasienter frem til 11.30. Da er det egentlig tid for lunsj, men flrst må fru Jansen og herr Pettersen på do... Så skal vi ha 30 min matpause, men ddn er betalt så vi må være tilgjengelige. Det vil si at midt i skiva må vi reise oss og hjelpe noen på do, rette litt på en vond arm eller snakke med frustrerte pårørende. Så lager vi middag. .. eller vi varmer den, fir heldigvis finnes det et kjøkken i kommunen som fyller lagrene. Pasienter får middag kl 13, ellers blur ikke vi ferdige før kl 15.30 med legging. Mellom alt dette skal jeg dele ut medisiner, ha legevisitt med alt etterarbeid og trøste/veilede/ta telefoner osv... Vi har gjort en registrering som viser at vi egentlig har to timer for lite til rådighet for å få gjort arbeidet. Men lederne sitter med sparekniven og nekter å øke bemanning. Og hva skjer når vi forsøker å streike? Tvungen lønnsnemnd etter få timer! Fare for liv og helse. .. kjenner jeg blir rasende når jeg hører sytepaver grine seg til å styre egen arbeidsdag. Jo, der finnes nok gode lærere som faktisk bruker den tidfn de påstår. Men det finnes MINST like mange som har dette som ekstra fritid. Sykepleier. Anonymous poster hash: 7b41e...f97 De som syter mest er sånne som deg! Du syter over egen hverdag men også over innbilt syting fra andre! Du og dine likesinnede er direkte slitsomme. Og til opplysning: jeg har de siste tre årene jobbet på en skjermet demensavdeling som også har sengeliggende pasienter. Det er mye sykdom blant ansatte og vi er ofte en for lite på vakt. Det er hektisk, det er slitsomt men det er ikke på langt nær så slitsom som det var å jobbe ned 1-3 trinn på barneskolen. I tillegg har jeg mer betalt nå pga tillegg, men jeg har ikke mer kvelds og helgearbeid. Anonymous poster hash: a6c3f...9e8 Du er ikke lærer.. Problemet for lærerne er at når de har bunden tid på skolen må de ta vikartimer uten å få en syk lønn de har i dag. Anonymous poster hash: 7b41e...f97
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #8 Skrevet 20. august 2014 Jeg undrer meg litt over at du legger pasientene kl 15.30 og synes det er sent... Hilsen en annen sykepleier. Anonymous poster hash: f3d85...84b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #10 Skrevet 20. august 2014 Er det regel på x antall tråder om lærerstreiken? Denne tråden har jo en annen vinkling... Kjør debatt sier nå jeg. Jeg er enig med hi. Jeg mener lærerene kan slutte å klage og komme seg tilbake i jobb. De har absolutt ingen ting å klage over! Jeg har jobbet sånn som hi jeg også. Forferdelig slitsomt å ikke strekke til hver eneste dag. Må gå hjem med en klump i magen forfi du ikke rakk å gjøre det lille ekstra, ikke rakk å sette deg ned å snakke med ensomme gamle pasienter. Fordi du ikke rakk å lese svisen for pasientene osv osv. Da snakker vi tøffe dager. Så jeg slutta. Jeg feiga ut. Pas er der fortsatt. Dagene like travle, men jeg slipper å se det. Og så har vi lærerne som streiker for de de vil ha enda mere fri. Når de har det yrket som har mest fri i de gunstige periodene. Har fri når barna har fri. Hele sommeren, påska, vinterferie, høstferie og juleferie. Håper virkelig ikke de vinner frem. Suttrekoppene! Anonymous poster hash: 34ce7...747
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #11 Skrevet 20. august 2014 Jeg undrer meg litt over at du legger pasientene kl 15.30 og synes det er sent... Hilsen en annen sykepleier. Anonymous poster hash: f3d85...84b Jeg regner med hun mener legge ned pas til middagshvil. Merkelig at du ikke tenker det. Eller er du ei nyutdanna sykehus sykepleier kanskje? Anonymous poster hash: 34ce7...747
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #12 Skrevet 20. august 2014 Her er min arbeidsdag. Den starter 7.30 med en kjapp rapport fra nattevaktene. Kjapp fordi 3 pasienter er våken og vil stå opp. Så er det stell og mating av voksne tunge pasienter frem til 11.30. Da er det egentlig tid for lunsj, men flrst må fru Jansen og herr Pettersen på do... Så skal vi ha 30 min matpause, men ddn er betalt så vi må være tilgjengelige. Det vil si at midt i skiva må vi reise oss og hjelpe noen på do, rette litt på en vond arm eller snakke med frustrerte pårørende. Så lager vi middag. .. eller vi varmer den, fir heldigvis finnes det et kjøkken i kommunen som fyller lagrene. Pasienter får middag kl 13, ellers blur ikke vi ferdige før kl 15.30 med legging. Mellom alt dette skal jeg dele ut medisiner, ha legevisitt med alt etterarbeid og trøste/veilede/ta telefoner osv... Vi har gjort en registrering som viser at vi egentlig har to timer for lite til rådighet for å få gjort arbeidet. Men lederne sitter med sparekniven og nekter å øke bemanning. Og hva skjer når vi forsøker å streike? Tvungen lønnsnemnd etter få timer! Fare for liv og helse. .. kjenner jeg blir rasende når jeg hører sytepaver grine seg til å styre egen arbeidsdag. Jo, der finnes nok gode lærere som faktisk bruker den tidfn de påstår. Men det finnes MINST like mange som har dette som ekstra fritid. Sykepleier. Anonymous poster hash: 7b41e...f97 De som syter mest er sånne som deg! Du syter over egen hverdag men også over innbilt syting fra andre! Du og dine likesinnede er direkte slitsomme. Og til opplysning: jeg har de siste tre årene jobbet på en skjermet demensavdeling som også har sengeliggende pasienter. Det er mye sykdom blant ansatte og vi er ofte en for lite på vakt. Det er hektisk, det er slitsomt men det er ikke på langt nær så slitsom som det var å jobbe ned 1-3 trinn på barneskolen. I tillegg har jeg mer betalt nå pga tillegg, men jeg har ikke mer kvelds og helgearbeid. Anonymous poster hash: a6c3f...9e8 Du er ikke lærer..Problemet for lærerne er at når de har bunden tid på skolen må de ta vikartimer uten å få en syk lønn de har i dag. Anonymous poster hash: 7b41e...f97 Nei. Det er ikke det som er problemet. Det er derimot et stort problem at mennesker som deg går rundt og sprer sånt tull. Anonymous poster hash: a6c3f...9e8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #13 Skrevet 20. august 2014 Jeg undrer meg litt over at du legger pasientene kl 15.30 og synes det er sent... Hilsen en annen sykepleier. Anonymous poster hash: f3d85...84b Jeg regner med hun mener legge ned pas til middagshvil. Merkelig at du ikke tenker det. Eller er du ei nyutdanna sykehus sykepleier kanskje? Anonymous poster hash: 34ce7...747 Faktisk jobbet i 4 år, har aldri vært borti faste middagshviler som må overholdes til et fast tidspunkt, men mulig det er fordi jeg jobber på sykehus, og hi kanskje på sykhjem? Pasientene jeg er borti kan hvile seg når de vil i løpet av dagen, derfor stusset jeg over den tiden. Anonymous poster hash: f3d85...84b
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #14 Skrevet 20. august 2014 Er det regel på x antall tråder om lærerstreiken? Denne tråden har jo en annen vinkling... Kjør debatt sier nå jeg. Jeg er enig med hi. Jeg mener lærerene kan slutte å klage og komme seg tilbake i jobb. De har absolutt ingen ting å klage over! Jeg har jobbet sånn som hi jeg også. Forferdelig slitsomt å ikke strekke til hver eneste dag. Må gå hjem med en klump i magen forfi du ikke rakk å gjøre det lille ekstra, ikke rakk å sette deg ned å snakke med ensomme gamle pasienter. Fordi du ikke rakk å lese svisen for pasientene osv osv. Da snakker vi tøffe dager. Så jeg slutta. Jeg feiga ut. Pas er der fortsatt. Dagene like travle, men jeg slipper å se det. Og så har vi lærerne som streiker for de de vil ha enda mere fri. Når de har det yrket som har mest fri i de gunstige periodene. Har fri når barna har fri. Hele sommeren, påska, vinterferie, høstferie og juleferie. Håper virkelig ikke de vinner frem. Suttrekoppene! Anonymous poster hash: 34ce7...747 Det hadde vært fint om du sluttet å leve i en fantasiverden og faktisk visste hva du pratet om. Anonymous poster hash: a6c3f...9e8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #15 Skrevet 20. august 2014 Er sykepleier og gift med en lærer. Og selv om min mann har lange ferier og turnusjobbene meg er glad om jeg har fri julaften så er jeg glad jeg ikke har arbeidstiden til en lærer. For jeg jobber jevnt og trutt hele året og når vakta mi er over så har jeg fri. Min mann er på en måte alltid på jobb når det er skoleår. Anonymous poster hash: b66df...599
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #16 Skrevet 20. august 2014 Jeg undrer meg litt over at du legger pasientene kl 15.30 og synes det er sent... Hilsen en annen sykepleier. Anonymous poster hash: f3d85...84b Jeg regner med hun mener legge ned pas til middagshvil. Merkelig at du ikke tenker det. Eller er du ei nyutdanna sykehus sykepleier kanskje? Anonymous poster hash: 34ce7...747 Faktisk jobbet i 4 år, har aldri vært borti faste middagshviler som må overholdes til et fast tidspunkt, men mulig det er fordi jeg jobber på sykehus, og hi kanskje på sykhjem? Pasientene jeg er borti kan hvile seg når de vil i løpet av dagen, derfor stusset jeg over den tiden. Anonymous poster hash: f3d85...84b Ok. Sykehjemspasienter vil gjerne ha middagshvil. De er gamle og slitne. Så så og si alle vil ha den hvilen. Og de må ha hjelp. Og ofte på do først. Det tar tid, og vi rekker det ikke. Så da må enkelte vente lenge. På noen sykehjem rekker ikke betjeningen å følge alle pas på do, og da må pas tisse i bleie. Det har stått i media tidligere. På sykehus er det travelt på en annen måte føler jeg. Travelt på at dette rekker jeg ikke. -antibiotika, medisiner, sårskift og andre prosedyrer. Jeg får ihvertfall ikke like dårlig samvittighet på sykehus som på et sykehjem som er hjemmet til pasientene. I Et hjem bør en ha tid til slik en gjør i et hjem. Som avislesing, litt hobbysyssler, få gå på do når du vil, få ta middagshvilen når du vil. Slik du gjør hjemme. På et sykehus er en oftest i kort tid. Inn for behandling og ut. Spl på sykehus er så absolutt stressende det også, men da får ikke jeg den samme klumpen som jeg får hos en pas på sykeHjem. Jeg jobber nå med akutt medisin. Veldig stressende, og der får jeg mere vondt over ting som ikke lar seg behandle og som ender med død. Stress er det ihvertfall av mye som sykepleier, og vi må jobbe kveld, natt og helg. Jobbe på helligdager. Jobbe i jula. Ikke får vi bestemme ferie på sommeren. Tidlig eller sen ferie får vi etter tur. Og noen ganger får vi ikke ferie sammen med mennene våre heller. Anonymous poster hash: 34ce7...747
Måbaresi... Skrevet 20. august 2014 #17 Skrevet 20. august 2014 Her er min arbeidsdag. Den starter 7.30 med en kjapp rapport fra nattevaktene. Kjapp fordi 3 pasienter er våken og vil stå opp. Så er det stell og mating av voksne tunge pasienter frem til 11.30. Da er det egentlig tid for lunsj, men flrst må fru Jansen og herr Pettersen på do... Så skal vi ha 30 min matpause, men ddn er betalt så vi må være tilgjengelige. Det vil si at midt i skiva må vi reise oss og hjelpe noen på do, rette litt på en vond arm eller snakke med frustrerte pårørende. Så lager vi middag. .. eller vi varmer den, fir heldigvis finnes det et kjøkken i kommunen som fyller lagrene. Pasienter får middag kl 13, ellers blur ikke vi ferdige før kl 15.30 med legging. Mellom alt dette skal jeg dele ut medisiner, ha legevisitt med alt etterarbeid og trøste/veilede/ta telefoner osv... Vi har gjort en registrering som viser at vi egentlig har to timer for lite til rådighet for å få gjort arbeidet. Men lederne sitter med sparekniven og nekter å øke bemanning. Og hva skjer når vi forsøker å streike? Tvungen lønnsnemnd etter få timer! Fare for liv og helse. .. kjenner jeg blir rasende når jeg hører sytepaver grine seg til å styre egen arbeidsdag. Jo, der finnes nok gode lærere som faktisk bruker den tidfn de påstår. Men det finnes MINST like mange som har dette som ekstra fritid. Sykepleier. Anonymous poster hash: 7b41e...f97 Du... Du trenger ikke drite på lærerne selv om din jobb kanskje stinker værre. De har rett til å klage når tiden er så stram at de ikke får gjort jobben sin. I stedet for å trykke andre ned kan du heller jobbe med å få din egen jobb opp og bedre.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #18 Skrevet 20. august 2014 Jeg undrer meg litt over at du legger pasientene kl 15.30 og synes det er sent... Hilsen en annen sykepleier. Anonymous poster hash: f3d85...84b Jeg regner med hun mener legge ned pas til middagshvil. Merkelig at du ikke tenker det. Eller er du ei nyutdanna sykehus sykepleier kanskje? Anonymous poster hash: 34ce7...747 Faktisk jobbet i 4 år, har aldri vært borti faste middagshviler som må overholdes til et fast tidspunkt, men mulig det er fordi jeg jobber på sykehus, og hi kanskje på sykhjem? Pasientene jeg er borti kan hvile seg når de vil i løpet av dagen, derfor stusset jeg over den tiden. Anonymous poster hash: f3d85...84b Ok. Sykehjemspasienter vil gjerne ha middagshvil. De er gamle og slitne. Så så og si alle vil ha den hvilen. Og de må ha hjelp. Og ofte på do først. Det tar tid, og vi rekker det ikke. Så da må enkelte vente lenge. På noen sykehjem rekker ikke betjeningen å følge alle pas på do, og da må pas tisse i bleie. Det har stått i media tidligere. På sykehus er det travelt på en annen måte føler jeg. Travelt på at dette rekker jeg ikke. -antibiotika, medisiner, sårskift og andre prosedyrer. Jeg får ihvertfall ikke like dårlig samvittighet på sykehus som på et sykehjem som er hjemmet til pasientene. I Et hjem bør en ha tid til slik en gjør i et hjem. Som avislesing, litt hobbysyssler, få gå på do når du vil, få ta middagshvilen når du vil. Slik du gjør hjemme. På et sykehus er en oftest i kort tid. Inn for behandling og ut. Spl på sykehus er så absolutt stressende det også, men da får ikke jeg den samme klumpen som jeg får hos en pas på sykeHjem. Jeg jobber nå med akutt medisin. Veldig stressende, og der får jeg mere vondt over ting som ikke lar seg behandle og som ender med død. Stress er det ihvertfall av mye som sykepleier, og vi må jobbe kveld, natt og helg. Jobbe på helligdager. Jobbe i jula. Ikke får vi bestemme ferie på sommeren. Tidlig eller sen ferie får vi etter tur. Og noen ganger får vi ikke ferie sammen med mennene våre heller. Anonymous poster hash: 34ce7...747 Jeg har kun jobbet på tre sykehjem (5 avdelinger, 3 somatiske, 1 psykiatrisk og en demensavdeling) og ingen har praktisert middagslur og fast legging av beboerne. Anonymous poster hash: a6c3f...9e8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #19 Skrevet 20. august 2014 Det som er patetisk er at de sprader rundt på torget med t-skjorter der det står "La lærerne være lærere". Jepp, la dem være det! Og sitte på skolen og undervise, slik LÆRERE skal gjøre. Ikke sitte på kafeer på shoppingsentre omkring og skravle i arbeidstiden. Anonymous poster hash: 699a6...9e6
Måbaresi... Skrevet 20. august 2014 #20 Skrevet 20. august 2014 Er det regel på x antall tråder om lærerstreiken? Denne tråden har jo en annen vinkling... Kjør debatt sier nå jeg. Jeg er enig med hi. Jeg mener lærerene kan slutte å klage og komme seg tilbake i jobb. De har absolutt ingen ting å klage over! Jeg har jobbet sånn som hi jeg også. Forferdelig slitsomt å ikke strekke til hver eneste dag. Må gå hjem med en klump i magen forfi du ikke rakk å gjøre det lille ekstra, ikke rakk å sette deg ned å snakke med ensomme gamle pasienter. Fordi du ikke rakk å lese svisen for pasientene osv osv. Da snakker vi tøffe dager. Så jeg slutta. Jeg feiga ut. Pas er der fortsatt. Dagene like travle, men jeg slipper å se det. Og så har vi lærerne som streiker for de de vil ha enda mere fri. Når de har det yrket som har mest fri i de gunstige periodene. Har fri når barna har fri. Hele sommeren, påska, vinterferie, høstferie og juleferie. Håper virkelig ikke de vinner frem. Suttrekoppene! Anonymous poster hash: 34ce7...747 De har ikke fri. De har avspasering.
LME1001 Skrevet 20. august 2014 #21 Skrevet 20. august 2014 (endret) Er det regel på x antall tråder om lærerstreiken? Denne tråden har jo en annen vinkling... Kjør debatt sier nå jeg. Jeg er enig med hi. Jeg mener lærerene kan slutte å klage og komme seg tilbake i jobb. De har absolutt ingen ting å klage over! Jeg har jobbet sånn som hi jeg også. Forferdelig slitsomt å ikke strekke til hver eneste dag. Må gå hjem med en klump i magen forfi du ikke rakk å gjøre det lille ekstra, ikke rakk å sette deg ned å snakke med ensomme gamle pasienter. Fordi du ikke rakk å lese svisen for pasientene osv osv. Da snakker vi tøffe dager. Så jeg slutta. Jeg feiga ut. Pas er der fortsatt. Dagene like travle, men jeg slipper å se det. Og så har vi lærerne som streiker for de de vil ha enda mere fri. Når de har det yrket som har mest fri i de gunstige periodene. Har fri når barna har fri. Hele sommeren, påska, vinterferie, høstferie og juleferie. Håper virkelig ikke de vinner frem. Suttrekoppene! Anonymous poster hash: 34ce7...747 Lærerne syter jo ikke over arbeidsdagene vi har, vi er godt fornøyde! Problemet er jo at de vil endre på det vi mener funker! DA syter vi! For å beholde en fleksibel arbeidstid, der vi kan jobbe mer når det trengs og ha tid til elevene. For da må vi jobbe veldig mye i visse perioder og mindre i andre perioder. Ja, jeg er lærer og liker arbeidstida mi. Men om jeg får en endret arbeidstidsavtale, er det ikke synd på meg, men på elevene. Som mor til to barn må jeg si jeg er kjemperedd for at KS skal få gjennomslag, for det er kun og bare elevene det vil gå ut over. Jeg er lærer, men engasjerer meg mest i saken pga mine barns skolegang. La lærerne beholde dagens arbeidstid. Endret 20. august 2014 av LME1001
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #22 Skrevet 20. august 2014 Er det regel på x antall tråder om lærerstreiken? Denne tråden har jo en annen vinkling... Kjør debatt sier nå jeg. Jeg er enig med hi. Jeg mener lærerene kan slutte å klage og komme seg tilbake i jobb. De har absolutt ingen ting å klage over! Jeg har jobbet sånn som hi jeg også. Forferdelig slitsomt å ikke strekke til hver eneste dag. Må gå hjem med en klump i magen forfi du ikke rakk å gjøre det lille ekstra, ikke rakk å sette deg ned å snakke med ensomme gamle pasienter. Fordi du ikke rakk å lese svisen for pasientene osv osv. Da snakker vi tøffe dager. Så jeg slutta. Jeg feiga ut. Pas er der fortsatt. Dagene like travle, men jeg slipper å se det. Og så har vi lærerne som streiker for de de vil ha enda mere fri. Når de har det yrket som har mest fri i de gunstige periodene. Har fri når barna har fri. Hele sommeren, påska, vinterferie, høstferie og juleferie. Håper virkelig ikke de vinner frem. Suttrekoppene! Anonymous poster hash: 34ce7...747 Det hadde vært fint om du sluttet å leve i en fantasiverden og faktisk visste hva du pratet om. Anonymous poster hash: a6c3f...9e8 Jeg lever ikke i en fantasiverden. Jeg er svært oppegåend. Lang utdanning og bred arbeidserfaring. Jeg ser også stor forskjell hvordan folk legger opp dagene sine. Lærerne er bortskjemte. De har lagt opp dagene til mye surr mellom undervisngstimene. Kaffeskravvling dill og dall. Så kan de dra hjem tidligere noen dager. Surrer litt. Og så har de rettebunker de må gjennom. Da sjønner jeg det blir sene kvelder med retting, og mye jobb. Men det er ikke slik hele tiden. Hadde lærerne vært flinkere til å jobbe når de først er på jobb( og ikke dratt hjem kl 14) og manskje ikke møtt opp på jobb før kl 8.30. Så hadde det vært noen flere timer å jobbe på. Lærerne ser bare problemene fordi de er for bortskjemte med fritiden sin. Mange prøver og innleveringer kan legges til rett før høst, jul, vinter og påskeferier. Så kan lærerne dra på jobb og rette disse når barna har ferie. Men nei, lærerne vil også ha ferie da.. Så da retter de heller prøvene hjemme på kveldstid, syter om mye retting, og tar fri i feriene som en selvfølge. Merkelig at ingen har reagert på dette tidligere. Heia blå! Anonymous poster hash: 34ce7...747
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #23 Skrevet 20. august 2014 Jeg undrer meg litt over at du legger pasientene kl 15.30 og synes det er sent... Hilsen en annen sykepleier. Anonymous poster hash: f3d85...84b Hørt om middagshvil? Anonymous poster hash: 7b41e...f97
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #24 Skrevet 20. august 2014 Er det regel på x antall tråder om lærerstreiken? Denne tråden har jo en annen vinkling... Kjør debatt sier nå jeg. Jeg er enig med hi. Jeg mener lærerene kan slutte å klage og komme seg tilbake i jobb. De har absolutt ingen ting å klage over! Jeg har jobbet sånn som hi jeg også. Forferdelig slitsomt å ikke strekke til hver eneste dag. Må gå hjem med en klump i magen forfi du ikke rakk å gjøre det lille ekstra, ikke rakk å sette deg ned å snakke med ensomme gamle pasienter. Fordi du ikke rakk å lese svisen for pasientene osv osv. Da snakker vi tøffe dager. Så jeg slutta. Jeg feiga ut. Pas er der fortsatt. Dagene like travle, men jeg slipper å se det. Og så har vi lærerne som streiker for de de vil ha enda mere fri. Når de har det yrket som har mest fri i de gunstige periodene. Har fri når barna har fri. Hele sommeren, påska, vinterferie, høstferie og juleferie. Håper virkelig ikke de vinner frem. Suttrekoppene! Anonymous poster hash: 34ce7...747 Lærerne syter jo ikke over arbeidsdagene vi har, vi er hodt fornøyde! Problemet er jo at de vil endre på det vi mener funker! DA syter vi! For å beholde en fleksibel arbeidstid, der vi kan jobbe mer når det trengs og ha tid til elevene. For da må vi jobbe veldig mye i visse perioder og mindre i andre perioder. Ja, jeg er lærer og liker arbeidstida mi. Men om jeg får en endret arbeidstidsavtale, er det ikke synd på meg, men på elevene. Som mor til to barn må jeg si jeg er kjemperedd for at KS skal få gjennomslag, for det er kun og bare elevene det vil gå ut over. Jeg er lærer, men engasjerer meg mest i saken pga mine barns skolegang. La lærerne beholde dagens arbeidstid. Men det funker jo ikke! Norge gjør det dårligere og dårligere internasjonalt når det gjelder skoleresultater, det blir mindre og mindre disiplin i skolen osv. Ikke rart KS ønsker endring når den norske skolen holder på å bli kjørt i dass! En annen ting - hva er forskjellen for deg på at du må rette prøvene mellom 14 og 16 eller mellom 18 og 20? Anonymous poster hash: 699a6...9e6
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #25 Skrevet 20. august 2014 Er det regel på x antall tråder om lærerstreiken? Denne tråden har jo en annen vinkling... Kjør debatt sier nå jeg. Jeg er enig med hi. Jeg mener lærerene kan slutte å klage og komme seg tilbake i jobb. De har absolutt ingen ting å klage over! Jeg har jobbet sånn som hi jeg også. Forferdelig slitsomt å ikke strekke til hver eneste dag. Må gå hjem med en klump i magen forfi du ikke rakk å gjøre det lille ekstra, ikke rakk å sette deg ned å snakke med ensomme gamle pasienter. Fordi du ikke rakk å lese svisen for pasientene osv osv. Da snakker vi tøffe dager. Så jeg slutta. Jeg feiga ut. Pas er der fortsatt. Dagene like travle, men jeg slipper å se det. Og så har vi lærerne som streiker for de de vil ha enda mere fri. Når de har det yrket som har mest fri i de gunstige periodene. Har fri når barna har fri. Hele sommeren, påska, vinterferie, høstferie og juleferie. Håper virkelig ikke de vinner frem. Suttrekoppene! Anonymous poster hash: 34ce7...747 De har ikke fri. De har avspasering. Avspasering er da fri!! Man jobber jo ikke når man avspaserer, det er hele hensikten med avspasering, da har man nemlig FRI! Anonymous poster hash: f3d85...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå