Gå til innhold

4200 kr pr mnd å leve for...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du sier fylke blir du ikke gjenkjent. Vi har tre barn. Minste er 7 år og hun har masse tøy hun ikke bruker. Du kan gjerne få av meg.

Anonymous poster hash: 139bd...ed3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en grunn til at jeg er ufør, og det er en grunn til at barna mine bør være i bhg daglig. Ja,jeg har mulighet til å ha de hjemme, på bekostning av min helse og barnas velvære. De har bedre av bhg enn av en syk mor.

Vi får ikke grunnstønad/hjelpestønad før diagnosen er på papiret. Jenta er ikke ferdig itredet, ting tar tid. I mellomtiden må vi ha de utgiftene vi har til det hun trenger,og for at jeg ikke skal bli mer syk og derfor få ennå mer utgifter,og at barna skal få et dårligere hjem/mor, må de i barnehage også slik at jeg er i stand til å ta vare på de.

Jeg har bedt om hjelp på både nav og barnevern, men selv med skriv fra både bip barnehage fastlege,helsestasjon,sykehus og mitt hjelpeapparat får vi ikke hjelp.

Jeg får heller ikke hjelp til bhg-betaling fordi jeg er ufør og det er andre regler som gjelder da.

Jeg får ikke,og kan ikkr,uansett hvor mye jeg bil, endre på hvordan våre liv er. Det vi må ha,må vi ha. Derfor må jeg finne andre løsninger på økonomien.

Det vil bli bedre når jeg er ferdig med gjelda, det vil bli bedre når diagnoser er skriftlig. Men i mellomtiden er det vanskelig økonomisk, og jeg har gjort det jeg kan for å endre det, som å si opp abonnementer, legge om matbudsjett, handle i Sverige på ting som er billigere der, selge unna ting vi ikke trenger.

Likevel går det ikke rundt. Jeg er sparsom med strøm,vann,mat,klesvask oppvask osv, men keg får en differanse på rundt 9000kr pr mnd, og da blir det ikke lett å dekke opp uansett.

Er veldig takknemlig for råd og tips. Jeg VET at andre har det verre enn oss. Men det betyr ikke at vi skal måtte ha det jævlig forde. Jeg har brukt mye av mitt liv på å hjelpe andre, nå er det jeg som trenger hjelp i en periode. Alle vil en eller annen gang ha behov for hjelp, til tross for at andre har det verre.

Jeg bor i en "fattig" kommune,så det er lite hjelp å få her, og når nav og bv bare sender meg frem og tilbake mellom hverandre, da blir jeg helt ødelagt i tillegg.

Hi

Anonymous poster hash: 92a11...783

Skrevet

Som uføretrygdet har du jo honnør kort og får "barnepris" og halv pris på alke busser, båter og tog i norge.

Ja,det er riktig. Derfor er reiseutgifter her i huset ganske lave. Betaler 350kr pr mnd for busskort,og det er jeg veldig glad for nå.

Hi

Skrevet

Om du sier fylke blir du ikke gjenkjent. Vi har tre barn. Minste er 7 år og hun har masse tøy hun ikke bruker. Du kan gjerne få av meg.

Det er veldig snillt av deg,tusen takk <3

Det eneste ungene trenger av klær nå er høstjakker/overgangsjakker. Jeg har hatt litt flaks og kommet over store pakker med klær til veldig lite penger,så vanlige klær har de ihvertfall et år fremover.

Hi

Skrevet

Det eneste ungene trenger av klær nå er høstjakker/overgangsjakker. Jeg har hatt litt flaks og kommet over store pakker med klær til veldig lite penger,så vanlige klær har de ihvertfall et år fremover.

Hi

Da skal jeg få sett igjennom i dag og gi deg en lyd jeg hva jeg har :-)

Skrevet

Hei! Jeg har mest sannsynlig høstjakker til både gutten og jenta! Trist å lese om situasjonen din, har vært der økonomisk sett selv og vet hvor vondt det er.

Skrevet

Hei! Jeg har mest sannsynlig høstjakker til både gutten og jenta! Trist å lese om situasjonen din, har vært der økonomisk sett selv og vet hvor vondt det er.

Skrevet

Så utrolig snille dere er <3 Blir helt rørt... Tusen,tusen takk!

Jeg ønsket i utgangspunktet ikke annet enn råd og tips... Men jeg tar gjerne imot om noen av dere vil hjelpe med jakke til barna mine. Jeg gir gjerne tilbake om dere har yngre barn som trenger å arve det mine barn vokser ut av! Både leker,utstyr og klær

Gutten min bruker 92 og jenta bruker 104.

Hi

Skrevet

Hi

Da skal jeg få sett igjennom i dag og gi deg en lyd jeg hva jeg har :-)

Du er en engel <3 Tusen takk! Dette betyr mye for meg... Hi

Skrevet

Har selv vært der og var nødt å legge om livet. Fra stort hus til liten leilighet ved skilsmisse. Tidligere ble myye mat kastet, til man spiste opp rubbel og bit og ble kreativ på matlagning.Og ja jeg jobbet 100 prosent. Men mange har det slik som enslig. Noen tips fra meg:

*Storhandle. Les i reklamen om tilbud på matvarer.eks juice 10 kr på coop-ekstra.

*såpe, shampoo osv kjøper jeg den billigste til 6 kr på Rema.samme med toalettpapir.

*mange billigmerker på mat som er like gode som de litt dyrere.

*Havregrøt er billig som frokost.

*Lag sauser og mat fra bunnen og frys ned.

* Da barna var til pappan, varmet jeg opp middagsrester som heg hadde fryst ned.

Anonymous poster hash: e5bc4...c3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...