Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #26 Skrevet 12. august 2014 I barnehagen jeg jobbet i før var alt kjøttet halal. Vanlig kommunal bhg. Guuuuud. Du må ikke fortelle slikt. Du kan nå ha startet en verdenskrig. Masse ikke religiøse mødre her og vi vet hvor blodige disse kan bli når det er en sak de brenner for. Religion, røyking, slanking under svangerskap. På et eller annet vis vil nå mest sannsynlig BV bli involvert. Å gi barna halalkjøtt i smug er omsorgssvikt.... Anonymous poster hash: dbc22...ffc Ikke omsorgssvikt, men forbasket respektløst for dem som ikke tror eller har noe imot religion. Anonymous poster hash: a1fbc...189
Abrenna1 Skrevet 12. august 2014 #27 Skrevet 12. august 2014 Jeg jobber i barnehage, og har aldri sett på maten som et problem. Noen har allergier, noen er vegetarianere, noen skal ikke ha svin og noen spiser halal, slik er det bare. Da tar vi hensyn til alt dette og lager helt vanlig mat, med vanlig kjøtt, men ordner i tillegg halal til de som skal ha det. Ordner også noe alternativt til de som ikke spiser kjøtt.
Blondzilla Skrevet 12. august 2014 #28 Skrevet 12. august 2014 I barnehagen jeg jobbet i før var alt kjøttet halal. Vanlig kommunal bhg.Guuuuud. Du må ikke fortelle slikt. Du kan nå ha startet en verdenskrig.Masse ikke religiøse mødre her og vi vet hvor blodige disse kan bli når det er en sak de brenner for. Religion, røyking, slanking under svangerskap. På et eller annet vis vil nå mest sannsynlig BV bli involvert. Å gi barna halalkjøtt i smug er omsorgssvikt.... Anonymous poster hash: dbc22...ffc Ikke omsorgssvikt, men forbasket respektløst for dem som ikke tror eller har noe imot religion. Anonymous poster hash: a1fbc...189 Det var vel mest av økonomiske årsaker, så man skulle slippe å tilberede to typer kjøtt. Det ble aldri poengtert, og jeg har igrunn ikje tenkt over det før jeg så denne tråden.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #29 Skrevet 12. august 2014 Å kun spise halal er fordi man er en troende. Ikke noe galt i å tro. Å nekte å spise halal vil jeg påstå er fordi man er rasist. Så kan man selv velge hva som er verst. Anonymous poster hash: dbc22...ffc
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #30 Skrevet 12. august 2014 Jeg er like lite interessert i at barna mine skal få servert halalkjøtt, som den troende muslim trolig er lite interessert i at barna hennes skal få servert kjøtt som er velsignet av en jøde. Anonymous poster hash: e5a07...d5c Vi muslimer spiser faktisk kjøtt som er velsignet at en jøde. De spiser også halal. Anonymous poster hash: e8909...266
Katteskinnet Skrevet 12. august 2014 #31 Skrevet 12. august 2014 Å kun spise halal er fordi man er en troende. Ikke noe galt i å tro. Å nekte å spise halal vil jeg påstå er fordi man er rasist. Så kan man selv velge hva som er verst. Anonymous poster hash: dbc22...ffc lol. +1 for forsøket.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #32 Skrevet 12. august 2014 Å kun spise halal er fordi man er en troende. Ikke noe galt i å tro. Å nekte å spise halal vil jeg påstå er fordi man er rasist. Så kan man selv velge hva som er verst. Anonymous poster hash: dbc22...ffc Morsom du! Anonymous poster hash: 143d3...abd
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #33 Skrevet 12. august 2014 I barnehagen der datteren min har begynt serverer de visstnok sjeldent/aldri kjøtt til varmmat fordi noen av barna spiser halal, og det er vanskelig å få tak i... Er ikke det litt merkelig?Eksempelvis er det ikke særlig annerledes om et par av barna hadde hatt spesielle behov innenfor matveien, eks glutenallergi, må alle barna spise glutenfritt da? Anonymous poster hash: b3f27...4f8 Jeg ser virkelig ikke at dette er noe problem.Hvis det absolutt skal serveres varm mat, så kan det lages mye annen mat som ikke inneholder kjøtt.Selv synes jeg det er helt greit at barnehagen prøver å begrense tiden de bruker på mat og matservering og dermed ikke ønsker å lage måltider som inneholder spesifikke sprodukter slik at de må lage ekstra mat til f.eks allergikere. I vår barnehage er det både vegetarianere og barn med melkealergi. Der serveres det nå ikke Munch som inneholder kjøtt og heller ikke måltider med melkeprodukter i. Ungene får melk å drikke da:)Jeg synes dette er helt akseptablelt. Ungene mine lider ingen nød av å ikke få kjøttmat til lunch altså!!Alternativet er selvsagt at de kutter ut matservering og vi begynner mer matpakke igjen!Anonymous poster hash: 9b2a8...1c1 Det er varmmat bare en gang i uka, så jeg synes virkelig de kunne klare. Så mye tid tar det ikke. Nei takk til matpakke på nytt iallefall. Det er jo tre skritt tilbake. Anonymous poster hash: b3f27...4f8 Når det er snakk om ett måltid i uka, så klarer dere vel å unnvære kjøtt??!!! De lager sikkert mye annet godt som alle kan spise. Det at ungene kan spise den samme maten, har en egenverdi i seg selv! Anonymous poster hash: 9b2a8...1c1
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #34 Skrevet 13. august 2014 Å kun spise halal er fordi man er en troende. Ikke noe galt i å tro. Å nekte å spise halal vil jeg påstå er fordi man er rasist. Så kan man selv velge hva som er verst. Anonymous poster hash: dbc22...ffc Fy faen! Du er bare ikke sann. Så det ER virkelig bare muslimene vi skal ta hensyn til for de er syke i hodet og tror på noe meningsløst? Og vi som er mot religion og slik faenskap i vårt eget ikkemuslimske hjemland er derfor rasister??? Du beviser mitt poeng til det ytterste, at alle bare legger seg flate og gjør som muslimene vil. Vi andre som ikke har noen syk tro bare normal fornuft og prinsipper vi er rasister og skal bare ignoreres. Det er slik folk fort KAN bli rasister, du skjønner det??? Anonymous poster hash: f2355...231
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #35 Skrevet 13. august 2014 Å kun spise halal er fordi man er en troende. Ikke noe galt i å tro. Å nekte å spise halal vil jeg påstå er fordi man er rasist. Så kan man selv velge hva som er verst. Anonymous poster hash: dbc22...ffc Fy faen! Du er bare ikke sann. Så det ER virkelig bare muslimene vi skal ta hensyn til for de er syke i hodet og tror på noe meningsløst? Og vi som er mot religion og slik faenskap i vårt eget ikkemuslimske hjemland er derfor rasister??? Du beviser mitt poeng til det ytterste, at alle bare legger seg flate og gjør som muslimene vil. Vi andre som ikke har noen syk tro bare normal fornuft og prinsipper vi er rasister og skal bare ignoreres. Det er slik folk fort KAN bli rasister, du skjønner det??? Anonymous poster hash: f2355...231 Aaaaah. Tok litt tid før et kålhue beit på. Hvorfor er du så sint på muslimer? Overfører du dette hatet til dine barn? Det er ikke bra å være så sint. Søk hjelp. Anonymous poster hash: dbc22...ffc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #36 Skrevet 13. august 2014 Å kun spise halal er fordi man er en troende. Ikke noe galt i å tro. Å nekte å spise halal vil jeg påstå er fordi man er rasist. Så kan man selv velge hva som er verst. Anonymous poster hash: dbc22...ffc Fy faen! Du er bare ikke sann. Så det ER virkelig bare muslimene vi skal ta hensyn til for de er syke i hodet og tror på noe meningsløst? Og vi som er mot religion og slik faenskap i vårt eget ikkemuslimske hjemland er derfor rasister??? Du beviser mitt poeng til det ytterste, at alle bare legger seg flate og gjør som muslimene vil. Vi andre som ikke har noen syk tro bare normal fornuft og prinsipper vi er rasister og skal bare ignoreres. Det er slik folk fort KAN bli rasister, du skjønner det??? Anonymous poster hash: f2355...231 Ut fra ordforråd og tegnsetting er det vanskelig å ta deg seriøst, men om du faktisk mener det, hva er det som gjør Halal så skummelt? I Norge er det i prinsippet helt likt som vanlig kjøtt og om du kjøper kjøtt på butikken har du nok spist mye mer Halal enn du tror. Er det på noen som helst måte skadelig tror du? Anonymous poster hash: 830ae...4df
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #37 Skrevet 13. august 2014 Eneste forskjellen er at all slakt er velsignet av en troende muslim. Og for meg er det en DIGER forskjell! Anonymous poster hash: 7fcba...7f2
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #38 Skrevet 13. august 2014 Aaaaah. Tok litt tid før et kålhue beit på. Kålhue fordi man er av den oppfatning at religion og (matvare)politikk ikke hører sammen noe sted? Jeg vil frabe meg å bli kalt idiot, rasist og kålhue selv om jeg forbeholder meg retten til å synes at religion (spesielt den som ikke likestiller kvinner og menn) er noe man kan dyrke i fred på kammerset hjemme. Mitt idealsamfunn er tuftet på noe helt annet enn middelaldersk overtro og diskriminering! Anonymous poster hash: 7fcba...7f2
sug lut Skrevet 13. august 2014 #39 Skrevet 13. august 2014 Vær glad til. Det spises for mye kjøtt som det er. Og bor du ikke sentralt ligger ikke halal midt i løypa akkurat.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #40 Skrevet 13. august 2014 Og jeg synes det er skammelig at man har kommet så langt at vanlig, norsk kost ikke lenger kan serveres i barnehagen. De som har religiøse preferanser kan bringe med egen mat! Anonymous poster hash: 7fcba...7f2
Gjest Antarctica Skrevet 13. august 2014 #41 Skrevet 13. august 2014 I barnehagen jeg jobbet i før var alt kjøttet halal. Vanlig kommunal bhg.Guuuuud. Du må ikke fortelle slikt. Du kan nå ha startet en verdenskrig.Masse ikke religiøse mødre her og vi vet hvor blodige disse kan bli når det er en sak de brenner for.Religion, røyking, slanking under svangerskap.På et eller annet vis vil nå mest sannsynlig BV bli involvert.Å gi barna halalkjøtt i smug er omsorgssvikt.... Anonymous poster hash: dbc22...ffc Ikke omsorgssvikt, men forbasket respektløst for dem som ikke tror eller har noe imot religion. Anonymous poster hash: a1fbc...189 Jeg er en av dem som ikke tror, og som har en hel masse imot religion. Imidlertid har jeg ikke noe imot velsignet kjøtt, siden velsignelsene betyr null for meg. De kan like gjerne lese "måtte dette kjøttet nære Tor, Odin og Julenissen, amen og ti fingre i nesa" som noe annet. Når jeg uansett ikke tror verken på Odin, Allah eller nissen, kommer det ut på ett.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #42 Skrevet 13. august 2014 I vår barnehage er det varmmat en gang i uken, og da serveres det som oftest fisk. Jeg synes det er flott, siden barn generelt sett får mer enn nok kjøtt i seg i løpet av uken. Men middagen står vi jo altså selv for, og da er det jo helt opp til oss å servere sunn og næringsrik mat. Stemmer for det med fisk. Vi spiser fisk minst 3 ganger i uka, og ungene fråtser i laks og ørret. Så jeg forstår ikke hvorfor barnehagen ikke kan ha retter som inneholder fisk slik at alle barn kan spise? Barn med evt fiskeallergi kan tilbys alternativ med kjøtt. Det er da virkelig ikke SÅ vanskelig å ta litt kjøtt i en panne til barn som ikke tåler fisk. Anonymous poster hash: 58e28...803
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #43 Skrevet 13. august 2014 Aaaaah. Tok litt tid før et kålhue beit på. Kålhue fordi man er av den oppfatning at religion og (matvare)politikk ikke hører sammen noe sted? Jeg vil frabe meg å bli kalt idiot, rasist og kålhue selv om jeg forbeholder meg retten til å synes at religion (spesielt den som ikke likestiller kvinner og menn) er noe man kan dyrke i fred på kammerset hjemme. Mitt idealsamfunn er tuftet på noe helt annet enn middelaldersk overtro og diskriminering! Anonymous poster hash: 7fcba...7f2 Leeeer. Frabe faktisk. Gammel er du? Om JEG synes mennesker som deg er idioter og kålhuer så har jeg frihet til å si det. Med dine holdninger så kan det virke som du passer inn i er strengt kontrollert muslimsk samfunn. Anonymous poster hash: dbc22...ffc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #44 Skrevet 13. august 2014 Å kun spise halal er fordi man er en troende. Ikke noe galt i å tro. Å nekte å spise halal vil jeg påstå er fordi man er rasist. Så kan man selv velge hva som er verst. Anonymous poster hash: dbc22...ffc Fy faen! Du er bare ikke sann. Så det ER virkelig bare muslimene vi skal ta hensyn til for de er syke i hodet og tror på noe meningsløst? Og vi som er mot religion og slik faenskap i vårt eget ikkemuslimske hjemland er derfor rasister??? Du beviser mitt poeng til det ytterste, at alle bare legger seg flate og gjør som muslimene vil. Vi andre som ikke har noen syk tro bare normal fornuft og prinsipper vi er rasister og skal bare ignoreres. Det er slik folk fort KAN bli rasister, du skjønner det??? Anonymous poster hash: f2355...231 Alle ikkemuslimske land selger halalkjøtt. Det er ikke noe big deal det da. Hvorfor være så trangsynt. Anonymous poster hash: e8909...266
Urwa Skrevet 13. august 2014 #45 Skrevet 13. august 2014 I barnehagen jeg jobbet i før var alt kjøttet halal. Vanlig kommunal bhg.Guuuuud. Du må ikke fortelle slikt. Du kan nå ha startet en verdenskrig.Masse ikke religiøse mødre her og vi vet hvor blodige disse kan bli når det er en sak de brenner for. Religion, røyking, slanking under svangerskap. På et eller annet vis vil nå mest sannsynlig BV bli involvert. Å gi barna halalkjøtt i smug er omsorgssvikt.... Anonymous poster hash: dbc22...ffc Ikke omsorgssvikt, men forbasket respektløst for dem som ikke tror eller har noe imot religion. Anonymous poster hash: a1fbc...189 Det er det. Viktig at forelderene vet hva barna deres for servert i barnehagen. Halal eller ikke halal!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #46 Skrevet 13. august 2014 Å kun spise halal er fordi man er en troende. Ikke noe galt i å tro. Å nekte å spise halal vil jeg påstå er fordi man er rasist. Så kan man selv velge hva som er verst. Anonymous poster hash: dbc22...ffc Fy faen! Du er bare ikke sann. Så det ER virkelig bare muslimene vi skal ta hensyn til for de er syke i hodet og tror på noe meningsløst? Og vi som er mot religion og slik faenskap i vårt eget ikkemuslimske hjemland er derfor rasister??? Du beviser mitt poeng til det ytterste, at alle bare legger seg flate og gjør som muslimene vil. Vi andre som ikke har noen syk tro bare normal fornuft og prinsipper vi er rasister og skal bare ignoreres. Det er slik folk fort KAN bli rasister, du skjønner det??? Anonymous poster hash: f2355...231 Alle ikkemuslimske land selger halalkjøtt. Det er ikke noe big deal det da. Hvorfor være så trangsynt. Anonymous poster hash: e8909...266 Jeg er ingen rasist, og respekterer alle religioner. Men på samme måte som jeg ikke ønsker Jehovas vitner på døra mi for å prente deres religion i hodet mitt, ønsker jeg IKKE å spise halal. Jeg smaker på mat fra mange forskjellige land, men ønsker ikke å spise mat som er tilberedt på en måte som er MENT til å få dyret til å lide unødig (hjelper ikke at man bruker en "mildere" form for halalslakt i Norge, ved å spise halalkjøtt støtter man halalindustrien i hele verden). Rart hvordan folk boikotter nestle, H&M og andre produkter på grunn av forhold ved fabrikker der klærne blir produsert eller nestle sin propaganda mot amming i u-land, boikotter sirkus fordi enkelte dyr der kan lide, mens man synes det er helt greit å støtte dyremishandling ved å spise halal, og de som ikke er enige blir kalt rasistiske. Anonymous poster hash: 58e28...803
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #47 Skrevet 13. august 2014 Om JEG synes mennesker som deg er idioter og kålhuer så har jeg frihet til å si det. Klart du kan. Og jeg har frihet til å kalle deg for et tåpelig nek. Anonymous poster hash: 7fcba...7f2
Gjest Antarctica Skrevet 13. august 2014 #48 Skrevet 13. august 2014 Man støtter ikke dyremishandling i andre land ved å kjøpe kjøtt som er slakta i Norge, anonym 803! Hvordan i alle dager mener du det skulle foregå, da? Det betales ikke penger ut fra Nortura til et annet slakteri utenlands hver gang noen kjøper et fårelår slakta på halalmåten i Norge! Hvis du ike vil støtte dyreplageri i utlandet, så SLUTT med dansk bacon, dansk skinke (og alle former for svin fra EU-land), og slutt å kjøpe kylling og kyllingprodukter fra alle land (også Norge). Det er rein industri, har null med landbruk å gjøre. Kjøp vilt, fisk og norsk lam eller får, da spiser du dyr som har levd godt.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #49 Skrevet 13. august 2014 Å kun spise halal er fordi man er en troende. Ikke noe galt i å tro. Å nekte å spise halal vil jeg påstå er fordi man er rasist. Så kan man selv velge hva som er verst. Anonymous poster hash: dbc22...ffc Fy faen! Du er bare ikke sann. Så det ER virkelig bare muslimene vi skal ta hensyn til for de er syke i hodet og tror på noe meningsløst? Og vi som er mot religion og slik faenskap i vårt eget ikkemuslimske hjemland er derfor rasister??? Du beviser mitt poeng til det ytterste, at alle bare legger seg flate og gjør som muslimene vil. Vi andre som ikke har noen syk tro bare normal fornuft og prinsipper vi er rasister og skal bare ignoreres. Det er slik folk fort KAN bli rasister, du skjønner det??? Anonymous poster hash: f2355...231 Alle ikkemuslimske land selger halalkjøtt. Det er ikke noe big deal det da. Hvorfor være så trangsynt. Anonymous poster hash: e8909...266 Jeg er ingen rasist, og respekterer alle religioner. Men på samme måte som jeg ikke ønsker Jehovas vitner på døra mi for å prente deres religion i hodet mitt, ønsker jeg IKKE å spise halal. Jeg smaker på mat fra mange forskjellige land, men ønsker ikke å spise mat som er tilberedt på en måte som er MENT til å få dyret til å lide unødig (hjelper ikke at man bruker en "mildere" form for halalslakt i Norge, ved å spise halalkjøtt støtter man halalindustrien i hele verden). Rart hvordan folk boikotter nestle, H&M og andre produkter på grunn av forhold ved fabrikker der klærne blir produsert eller nestle sin propaganda mot amming i u-land, boikotter sirkus fordi enkelte dyr der kan lide, mens man synes det er helt greit å støtte dyremishandling ved å spise halal, og de som ikke er enige blir kalt rasistiske. Anonymous poster hash: 58e28...803 Jeg er ikke rasist. Med disse ord tapte du argumentasjonen. Anonymous poster hash: dbc22...ffc
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #50 Skrevet 13. august 2014 Om JEG synes mennesker som deg er idioter og kålhuer så har jeg frihet til å si det. Klart du kan. Og jeg har frihet til å kalle deg for et tåpelig nek. Anonymous poster hash: 7fcba...7f2 Kjære vene. Ro deg ned nå sinnatagg. Anonymous poster hash: dbc22...ffc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå