bonusmamma Skrevet 8. september 2014 #426 Del Skrevet 8. september 2014 Har kjøpt meg lignende kjole som den, Monson! Veldig fornøyd, skal kjøpe i flere farger så kan jeg bare tre den på meg når jeg går hjemme også Jeg føder i,.... Hva som helst? Mest sannsynlig i sykehusskjorte. Blir svett og blodig og fæl uansett, så tar på meg mitt eget etter en dusj. Skal kjøpe en bikinioverdel å ha på når jeg sitter i badekaret da, er ikke så fan av å vise meg naken Vi har ikke tripp trapp. Men vippestol. Det holder, så får vi tak i matstol etterhvert når han kan sitte stødig i litt større stol når han får grøt eller lignende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146651345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 8. september 2014 #427 Del Skrevet 8. september 2014 Uuuups. Der hadde jeg visst kjøpt 18 bleier Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146651349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 9. september 2014 #428 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Har kjøpt meg lignende kjole som den, Monson! Veldig fornøyd, skal kjøpe i flere farger så kan jeg bare tre den på meg når jeg går hjemme også Jeg føder i,.... Hva som helst? Mest sannsynlig i sykehusskjorte. Blir svett og blodig og fæl uansett, så tar på meg mitt eget etter en dusj. Skal kjøpe en bikinioverdel å ha på når jeg sitter i badekaret da, er ikke så fan av å vise meg naken Vi har ikke tripp trapp. Men vippestol. Det holder, så får vi tak i matstol etterhvert når han kan sitte stødig i litt større stol når han får grøt eller lignende. Awsome! For den ser jo veldig behagelig ut Ja, tenkte egentlig ikke helt på at man blir blodig og ekkel når man føder hehe Hjelp jeg gruer meg litt.. :-/ Herregud jeg var til jordmor i går, og da fikk jeg beskjed om at det var muligheter for at jeg kunne regridere(?)(regresjon aner ikke om jeg har bøyd det rett jeg..) tilbake til når jeg var 7år å ble sparket av hest. Hun sa at hun hadde opplevd det flere ganger, at folk som har vært utsatt for ekstreme smerter som liten og har hatt lange sykehus opphold kunne regridere(?) tilbake til den tiden. Og begynne å snakke med barnslig stemme osv når man føder.. Og at om det skjedde med meg, så betydde det ikke at det var noe galt med meg, men at dette var ganske så normalt. Whaaaat??!! :-O Hahah, huff assa.. Endret 9. september 2014 av monson Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146652211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 9. september 2014 #429 Del Skrevet 9. september 2014 Uuuups. Der hadde jeg visst kjøpt 18 bleier Uuups ;P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146652216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 9. september 2014 #430 Del Skrevet 9. september 2014 Har kjøpt meg lignende kjole som den, Monson! Veldig fornøyd, skal kjøpe i flere farger så kan jeg bare tre den på meg når jeg går hjemme også Jeg føder i,.... Hva som helst? Mest sannsynlig i sykehusskjorte. Blir svett og blodig og fæl uansett, så tar på meg mitt eget etter en dusj. Skal kjøpe en bikinioverdel å ha på når jeg sitter i badekaret da, er ikke så fan av å vise meg naken Vi har ikke tripp trapp. Men vippestol. Det holder, så får vi tak i matstol etterhvert når han kan sitte stødig i litt større stol når han får grøt eller lignende. Awsome! For den ser jo veldig behagelig ut Ja, tenkte egentlig ikke helt på at man blir blodig og ekkel når man føder hehe Hjelp jeg gruer meg litt.. :-/ Herregud jeg var til jordmor i går, og da fikk jeg beskjed om at det var muligheter for at jeg kunne regridere(?)(regresjon aner ikke om jeg har bøyd det rett jeg..) tilbake til når jeg var 7år å ble sparket av hest. Hun sa at hun hadde opplevd det flere ganger, at folk som har vært utsatt for ekstreme smerter som liten og har hatt lange sykehus opphold kunne regridere(?) tilbake til den tiden. Og begynne å snakke med barnslig stemme osv når man føder.. Og at om det skjedde med meg, så betydde det ikke at det var noe galt med meg, men at dette var ganske så normalt. Whaaaat??!! :-O Hahah, huff assa.. Merkelig ting å ta opp, det er ekstreeeemt sjeldent at slikt skjer hos voksne. Mest kjent er det at feks storebror går tilbake i utvikling et hakk eller to når det kommer baby i huset (vil også ha bleie og tåteflaske, snakker med babyspråk osv). I ekstreme tilfeller kan det skje med voksne som utsettes for store traumer i voksen tilstand (vet ikke helt om en fødsel kan gå under "traume" her, men jeg har ikke hørt det forklart på den måten jordmora di har gjort det. Altså, regresjon slik jeg kjenner det forekommer dersom et menneske utsettes for et traume, det vil da mentalt søke tilbake til et "trygt sted" som feks når man var små og satt på fanget til mamma, eller var på fisketur med bestefar. Man regregerer ikke tilbake til et nytt traume, det har jeg aldri hørt om, og er nokså sikker på ikke skjer ved regresjon. Hadde det vært tilfelle hadde vi hørt om mange fødende som gjenopplevde både bilulykker, dødsfall og hestespark under fødselen. Og det gjør vi jo ikke. Det nærmeste er kanskje at flergangsfødende som har hatt traumatiske fødsler før kan få "flashbacks" tilbake til en tidligere fødsel. Men at du skal trenge å forberede deg på at du kanskje blir å gjenoppleve hestespark og sykehusinnleggelse tror jeg du kan slappe helt av på. Forøvrig; noen som har lyst til å legge ut om søvn (ehh, mangel på sådann?), søvnmønster og liggestillinger her? Jeg sliiiiter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146652506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optatium Skrevet 9. september 2014 #431 Del Skrevet 9. september 2014 Forøvrig; noen som har lyst til å legge ut om søvn (ehh, mangel på sådann?), søvnmønster og liggestillinger her? Jeg sliiiiter Må innrømme at jeg sover noe dårligere enn før, men sover fortsatt greit. Ligger på siden med pute mellom bena, eller på mageside med pute under det ene kneet som jeg trekker opp (tar med andre ord min del og vel så det av dobbeltsengaj.. Kan ikke sove på ryggen da sovner begge bena, fryktelig slitsomt! Sove på magen utgår.. Jeg sover mellom 8-10 timer på natten, og en 1,5 times dupp annenhver dag kanskje. Suppen sover jeg på sofaen. Da på siden med pute mellom knærne. Sliter i grunn mest med å sovne, har ofte så voldsom hjertebank, høy puls og hamring.. Men sovner til slutt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146652596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 9. september 2014 #432 Del Skrevet 9. september 2014 Har kjøpt meg lignende kjole som den, Monson! Veldig fornøyd, skal kjøpe i flere farger så kan jeg bare tre den på meg når jeg går hjemme også Jeg føder i,.... Hva som helst? Mest sannsynlig i sykehusskjorte. Blir svett og blodig og fæl uansett, så tar på meg mitt eget etter en dusj. Skal kjøpe en bikinioverdel å ha på når jeg sitter i badekaret da, er ikke så fan av å vise meg naken Vi har ikke tripp trapp. Men vippestol. Det holder, så får vi tak i matstol etterhvert når han kan sitte stødig i litt større stol når han får grøt eller lignende. Awsome! For den ser jo veldig behagelig ut Ja, tenkte egentlig ikke helt på at man blir blodig og ekkel når man føder hehe Hjelp jeg gruer meg litt.. :-/ Herregud jeg var til jordmor i går, og da fikk jeg beskjed om at det var muligheter for at jeg kunne regridere(?)(regresjon aner ikke om jeg har bøyd det rett jeg..) tilbake til når jeg var 7år å ble sparket av hest. Hun sa at hun hadde opplevd det flere ganger, at folk som har vært utsatt for ekstreme smerter som liten og har hatt lange sykehus opphold kunne regridere(?) tilbake til den tiden. Og begynne å snakke med barnslig stemme osv når man føder.. Og at om det skjedde med meg, så betydde det ikke at det var noe galt med meg, men at dette var ganske så normalt. Whaaaat??!! :-O Hahah, huff assa.. Merkelig ting å ta opp, det er ekstreeeemt sjeldent at slikt skjer hos voksne. Mest kjent er det at feks storebror går tilbake i utvikling et hakk eller to når det kommer baby i huset (vil også ha bleie og tåteflaske, snakker med babyspråk osv). I ekstreme tilfeller kan det skje med voksne som utsettes for store traumer i voksen tilstand (vet ikke helt om en fødsel kan gå under "traume" her, men jeg har ikke hørt det forklart på den måten jordmora di har gjort det. Altså, regresjon slik jeg kjenner det forekommer dersom et menneske utsettes for et traume, det vil da mentalt søke tilbake til et "trygt sted" som feks når man var små og satt på fanget til mamma, eller var på fisketur med bestefar. Man regregerer ikke tilbake til et nytt traume, det har jeg aldri hørt om, og er nokså sikker på ikke skjer ved regresjon. Hadde det vært tilfelle hadde vi hørt om mange fødende som gjenopplevde både bilulykker, dødsfall og hestespark under fødselen. Og det gjør vi jo ikke. Det nærmeste er kanskje at flergangsfødende som har hatt traumatiske fødsler før kan få "flashbacks" tilbake til en tidligere fødsel. Men at du skal trenge å forberede deg på at du kanskje blir å gjenoppleve hestespark og sykehusinnleggelse tror jeg du kan slappe helt av på. Forøvrig; noen som har lyst til å legge ut om søvn (ehh, mangel på sådann?), søvnmønster og liggestillinger her? Jeg sliiiiter Ja, hun sa hun hadde opplevd det flere ganger, folk som hadde vært med i bilulykker som små og hadde hatt et langt sykehus opphold gikk tilbake til den alderen di var i da ulykken skjedde. Men, jeg tviler igrunn på at det skjer med meg, for jeg syntes ikke at det var spesielt traumatisk. Husker egentlig på sykehus oppholdet som relativt koslig bortsett fra smertene, og at jeg savnet hunden min. hehe Men, ja. Det var hvertfall det hun sa til meg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146652763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrømmeSofie Skrevet 9. september 2014 Forfatter #433 Del Skrevet 9. september 2014 Forøvrig; noen som har lyst til å legge ut om søvn (ehh, mangel på sådann?), søvnmønster og liggestillinger her? Jeg sliiiiter Må innrømme at jeg sover noe dårligere enn før, men sover fortsatt greit. Ligger på siden med pute mellom bena, eller på mageside med pute under det ene kneet som jeg trekker opp (tar med andre ord min del og vel så det av dobbeltsengaj.. Kan ikke sove på ryggen da sovner begge bena, fryktelig slitsomt! Sove på magen utgår.. Jeg sover mellom 8-10 timer på natten, og en 1,5 times dupp annenhver dag kanskje. Suppen sover jeg på sofaen. Da på siden med pute mellom knærne. Sliter i grunn mest med å sovne, har ofte så voldsom hjertebank, høy puls og hamring.. Men sovner til slutt! Søvn er er ukjent fenomen om dagen og har faktisk vært det en ca en mnd....😴 Er oppe 4-5 x pr natt for å tisse (lurer nesten på om jeg har UVI)! Jeg sover nesten ingenting før etter kl 04.00.... Så våkner jeg av at gubben står opp kl 05.00, for deretter å våkne av egen vekkeklokke en time eller to senere!😳😡😁 Sover ikke på dagtid, de dagene jeg har fri, for det får jeg ikke til! Kjennes ut som en zoombie til tider, men det rareste er at jeg blir ikke sliten på samme måte som tidligere!??😇 Jeg er vanligvis en ryggligger, men nå får jeg nesten ikke puste på rygg! Skal vel helst ligge på siden også, spesielt med tanke på press over vena cava... Bahhhh, gi meg styrke!💪🙏💃 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146652788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 9. september 2014 #434 Del Skrevet 9. september 2014 Åååh i dag var vi å kjøpte nye klær og sko til sambo. Og han ser så fin a fresh ut i sine nye klær! <3 (Herregud, tenker tilbake til når vi først begynte å date.. Åååh, herregud! Forandring fryder;) ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146652884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malv Skrevet 9. september 2014 #435 Del Skrevet 9. september 2014 Regresjon har jeg aldri hørt om før! (Bortsett fra regresjonsanalyse.. haha.. statsvitenskap-humor....Jeg er taper) Det var spesielt at hun nevner det egentlig. Har jo aldri hørt om noen som har slitt med det, og nettet florerer jo med folk som skriver om fødsler, så dersom det hadde vært "vanlig", så hadde man jo kommet over det på diverse forum. PrinsesseHengepupp: Søvn har vært et "problem" for meg siden 2010. Aner ikke hva som skjedde på den tiden, men det var som om noe klikket i hodet på meg, og jeg begynte å slite veldig med nattesøvn til tider. Er derfor jeg har gått på imovane. (ikke fast, men en dag her og der.. maks 10 ganger på ett år....) Nå for tiden sovner jeg forsåvidt mye fortere enn tidligere, siden jeg er sykemeldt og ikke "må" opp tidlig. MEN jeg våkner jo konstant. I motsetning til alle andre gravide i verden (føler jeg), klarer jeg ikke ligge på siden lenger Før sov jeg utelukkende på sidene, men nå sover jeg for det meste på ryggen. Grunnen er at dersom jeg sovner på siden, våkner jeg alltid med ekstreme smerter i hoftene og i magen. Ryggen min knekker også SINNSYKT mye når jeg ruller tilbake på ryggen etter noen timer på siden. (første gang det skjedde sa det KNEKK så høyt at jeg trodde jeg hadde brukket ryggen. haha ) Må jo legge til at mens jeg før sov fra 1-2 til 9, sover jeg nå fra rundt midnatt til 11 om morningen. Trenger sykt mye mer søvn enn før. Blir så sinnsykt trøtt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146653107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 9. september 2014 #436 Del Skrevet 9. september 2014 Uff håper alle får sove i natt. Jeg har sittet våken for å hekle ALT FOR LENGE. !!!!! Godt jeg har fri imorgen Jeg begynner virkelig å bli litt bekymret for veksten til nurket. Jeg har enda ikke vokst i magen siden jeg sist var på kontroll forsatt ikke gått opp noen kg ( gått ned 3 kg siden eg bke gravid) jeg har vært på sparketest og ny ultralyd for å måle og da var alt fint. Litt mindre enn gjennomsnittet. Skal på ny kontroll om 1 uke. Jeg bruker forsatt vanlige bukser og sover på magen. Har vokst noe i magen men på laasangt nær så mye jeg burde gjøre. Skal magen eksplodere de siste 2 mnd da ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 10. september 2014 #437 Del Skrevet 10. september 2014 Sove kan vi gjøre når vi blir gamle ;-) Ville bare tipse om denne: http://www.laredoute.no/redoute-creation/bukse-med-knytebelte/236563?N=1z141xaZ68q&Ns=PriceArticleSorting|0&Nao=3&selArt=323888 Bestilte både brun og vinrød. Meget behagelige, lett og luftig kvalitet, går til midt på magen oppbrettet, men er så elastisk at de fint funker som mammabukser, samt at jeg ser for meg at de blir fine på barsel+ tiden etter. Er jo et knytebelte på også, så man kan knyte den litt fast etter som magen går tilbake igjen. Og til den prisen da :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 10. september 2014 #438 Del Skrevet 10. september 2014 Sove kan vi gjøre når vi blir gamle ;-) Ville bare tipse om denne: http://www.laredoute.no/redoute-creation/bukse-med-knytebelte/236563?N=1z141xaZ68q&Ns=PriceArticleSorting|0&Nao=3&selArt=323888 Bestilte både brun og vinrød. Meget behagelige, lett og luftig kvalitet, går til midt på magen oppbrettet, men er så elastisk at de fint funker som mammabukser, samt at jeg ser for meg at de blir fine på barsel+ tiden etter. Er jo et knytebelte på også, så man kan knyte den litt fast etter som magen går tilbake igjen. Og til den prisen da :-) Den så deilig ut! Kan du ikke gi oss en oppdatering når du har fått den? Om den sitter bra og om kvaliteten er ok? Er litt redd den kan bli trang i låra til meg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseHengepupp Skrevet 10. september 2014 #439 Del Skrevet 10. september 2014 Fikk i går 😊 supervid fra midt på låret og ned, men har mye stretch. Er sånn polyester-glatt stoff. Bruker vanligvis 38 i bukser, bestilte 38/40 og de passet perfekt sså kan jo sikkert gå opp en størrelse da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 10. september 2014 #440 Del Skrevet 10. september 2014 Uff håper alle får sove i natt. Jeg har sittet våken for å hekle ALT FOR LENGE. !!!!! Godt jeg har fri imorgen Jeg begynner virkelig å bli litt bekymret for veksten til nurket. Jeg har enda ikke vokst i magen siden jeg sist var på kontroll forsatt ikke gått opp noen kg ( gått ned 3 kg siden eg bke gravid) jeg har vært på sparketest og ny ultralyd for å måle og da var alt fint. Litt mindre enn gjennomsnittet. Skal på ny kontroll om 1 uke. Jeg bruker forsatt vanlige bukser og sover på magen. Har vokst noe i magen men på laasangt nær så mye jeg burde gjøre. Skal magen eksplodere de siste 2 mnd da ? Jeg forstår at du er bekymret, men det er jo betryggende at alt var fint på kontrollen! Det er veldig ulikt hvor godt graviditeten vises. Et gjennomsnitt er jo bare et gjennomsnitt. Noen ligger under og noen ligger over:) Jeg har stort sett ligget et par streker over gjennomsnittet på vekstkurvene og bekymret meg for det! Prøv å slappe av og tenk positivt frem til kontrollen. Er det noe som er verdt å bekymre seg for, så får du vite det da. Det er uansett ikke noe du får gjort før det... Og om alle blodprøver og urinprøver er fine, så bør jo ting være i orden. Vet ikke om dette var så mye til trøst:) Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 10. september 2014 #441 Del Skrevet 10. september 2014 Fikk i går supervid fra midt på låret og ned, men har mye stretch. Er sånn polyester-glatt stoff. Bruker vanligvis 38 i bukser, bestilte 38/40 og de passet perfekt sså kan jo sikkert gå opp en størrelse da. Ok! Da er det håp for meg:) Jeg er vanligvis 38/40, så da kan jeg sikkert gå opp en str. ja. Må ha et par sånne bukser til sykehuset og månedene etterpå. Kjekt med noe som ikke ser helt ut som en vanlig joggebukse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 10. september 2014 #442 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Regresjon ja, det bekymrer meg ikke så veldig når det kommer til fødsel, og jeg synes det var veldig merkelig at jordmor tok opp dette. Føler at det kan skape mer frykt enn trøst for fødene?Jeg har hørt om regresjonsterapi i form av hypnose - typ hvis man har en frykt man ikke vet om er fra dette livet eller tildigere, så kan man prøve ut regresjon for å komme til bunns i det. (Ja, det var veldig utenfor det vi var inne på nå da) Du må ikke grue deg, Monson, det går nok bra! Du får masse hjelp og kan be om all den smertestillende du ønsker deg! Jeg sover også veldig dårlig om dagen! Våkner flere ganger, og bruker flere timer på å sovne. må sove på siden med pute mellom beina, men har sure oppstøtt og halsbrann hele natten. Frustrerende. Endret 10. september 2014 av bonusmamma Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 10. september 2014 #443 Del Skrevet 10. september 2014 ... Må bare klage litt. Altså, jeg gruer meg heldigvis ikke til fødsel, fordi jeg er veldig åpen for smertestillende om jeg trenger det osv. Jeg er mer spent på hele opplevelsen og gjør det jeg må for å komme meg gjennom det. Først og fremst vil jeg i vann så lenge som mulig til jeg "ikke holder ut mer". Jeg har fortalt dette til svigermor, og hun legger så sinnsykt press på meg. Hun er bare slik "kan du ikke bare være i vann hele tiden og føde der?"så forklarer jeg at joda jeg KAN sikkert det, men jeg er åpen for å gå opp og få epidural hvis jeg trenger det. Få smertelindring om jeg må. Men hun bare fortsetter "det trenger du ikke. Du klarer å føde uten! det er ikke så ille."og jeg blir litt irritert og prøver å forklare at jeg belager meg heller på hjelp, enn å bli skuffa hvis jeg ikke klarer det. Men hu skjønner ikke og bare "du klarer det!! Det er en vondt som går over."Føler skikkelig press på å føde helt naturlig, fordi hun indirekte sier at man feiger ut om man bruker smertestillende og ikke gjør slik hun mener man bør gjøre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mabanovember Skrevet 10. september 2014 #444 Del Skrevet 10. september 2014 Uff håper alle får sove i natt. Jeg har sittet våken for å hekle ALT FOR LENGE. !!!!! Godt jeg har fri imorgen Jeg begynner virkelig å bli litt bekymret for veksten til nurket. Jeg har enda ikke vokst i magen siden jeg sist var på kontroll forsatt ikke gått opp noen kg ( gått ned 3 kg siden eg bke gravid) jeg har vært på sparketest og ny ultralyd for å måle og da var alt fint. Litt mindre enn gjennomsnittet. Skal på ny kontroll om 1 uke. Jeg bruker forsatt vanlige bukser og sover på magen. Har vokst noe i magen men på laasangt nær så mye jeg burde gjøre. Skal magen eksplodere de siste 2 mnd da ? Jeg forstår at du er bekymret, men det er jo betryggende at alt var fint på kontrollen! Det er veldig ulikt hvor godt graviditeten vises. Et gjennomsnitt er jo bare et gjennomsnitt. Noen ligger under og noen ligger over:) Jeg har stort sett ligget et par streker over gjennomsnittet på vekstkurvene og bekymret meg for det! Prøv å slappe av og tenk positivt frem til kontrollen. Er det noe som er verdt å bekymre seg for, så får du vite det da. Det er uansett ikke noe du får gjort før det... Og om alle blodprøver og urinprøver er fine, så bør jo ting være i orden. Vet ikke om dette var så mye til trøst:) Klem! Alltid trøst og få tilbakemelding fra andre gravide, Er ikke direkte bekymret men jeg får dalige kommentarer på at jeg er så liten som gravid. Tror burket gjemmer seg bak alt det ekstra hehehe. Det går nok fint, bare synes 1 uke er så lenge å vente heheh. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 10. september 2014 #445 Del Skrevet 10. september 2014 Forresten så har magen min eksplodert de siste to ukene. Herregud så stor jeg har blitt på kort tid!! Det er virkelig tungt nå! Og jeg ser ut som en hval! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146654928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 10. september 2014 #446 Del Skrevet 10. september 2014 Sove kan vi gjøre når vi blir gamle ;-) Ville bare tipse om denne: http://www.laredoute.no/redoute-creation/bukse-med-knytebelte/236563?N=1z141xaZ68q&Ns=PriceArticleSorting|0&Nao=3&selArt=323888 Bestilte både brun og vinrød. Meget behagelige, lett og luftig kvalitet, går til midt på magen oppbrettet, men er så elastisk at de fint funker som mammabukser, samt at jeg ser for meg at de blir fine på barsel+ tiden etter. Er jo et knytebelte på også, så man kan knyte den litt fast etter som magen går tilbake igjen. Og til den prisen da :-) Aaaah den så fantastisk ut!! Men, de er utsolgt nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146655040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
monson Skrevet 10. september 2014 #447 Del Skrevet 10. september 2014 Forresten så har magen min eksplodert de siste to ukene. Herregud så stor jeg har blitt på kort tid!! Det er virkelig tungt nå! Og jeg ser ut som en hval! Hehe jeg er veldig sikker på at du ikke ser ut som en hval! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146655050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 10. september 2014 #448 Del Skrevet 10. september 2014 Forresten så har magen min eksplodert de siste to ukene. Herregud så stor jeg har blitt på kort tid!! Det er virkelig tungt nå! Og jeg ser ut som en hval! Hehe jeg er veldig sikker på at du ikke ser ut som en hval! Åååkei da, men det ser ut som jeg har en heftig medisinball klistra på magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146655095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrømmeSofie Skrevet 10. september 2014 Forfatter #449 Del Skrevet 10. september 2014 Noen som har fått eller begynt å få strekkmerker? Jeg er sikkert kjempe dum som synes dette er noe å bry seg om, men jeg er utrolig nok ganske opphengt i dette.... Jeg har håpet at jeg skulle slippe, men jeg begynte å se noen antydninger forrige uke!🙈 Nå er det 4-5 streker som blir ganske tydelige etter jeg har dusjet! Det rareste er at de har kommet der hvor det er mest hud, nederst under navlen, og ikke lenger opp hvor blodårene ligger helt utenpå fordi skinnet er så stramt!😜 Bahhhh.... Må vel belage meg på flere da, siden det er en god del uker igjen!🐷 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146655112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 10. september 2014 #450 Del Skrevet 10. september 2014 Hvor langt på vei er du Drømmesofie?Jeg håper jeg slipper unna. Har foreløpig ikke fått noen, men magen er riiiimelig stram nå! Smører og smører og smører Er i uke 33, og det er jo flere som ikke får strekkmerker før ETTER fødsel, så vi er ikke off the hook før ungen er ute engang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160443-november-2014-baby%E2%9D%A4%EF%B8%8F/page/18/#findComment-146655327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå