Gå til innhold

Nav og nye uføre-regler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som anonyme over her, det er litt med innstilling, ikke sikker de uføre er slik ii virkeligheten, men de uføre her inne gir stadig utrykk over hva de ikke kan! Hva de ikke klarer, gir utrykk for at de ikke vil jobbe, men skriver de gjerne skulle jobbet...?

Anonymous poster hash: d2bab...898

Ja men den løsningen synes jeg du skal ta å ringe inn til arbeids- og sosialministeren og fortelle om. Han har jo ikke skjønt et døyt om hvordan man løser de uføres problemer. Her har du en strålende løsning, han blir sikkert kjempetakknemlig hvis du forteller han om dette.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/asd/dep/arbeids--og-sosialminister-robert-erikss.html?id=742894

Anonymous poster hash: 3daa8...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som anonyme over her, det er litt med innstilling, ikke sikker de uføre er slik ii virkeligheten, men de uføre her inne gir stadig utrykk over hva de ikke kan! Hva de ikke klarer, gir utrykk for at de ikke vil jobbe, men skriver de gjerne skulle jobbet...?

Ja men den løsningen synes jeg du skal ta å ringe inn til arbeids- og sosialministeren og fortelle om. Han har jo ikke skjønt et døyt om hvordan man løser de uføres problemer. Her har du en strålende løsning, han blir sikkert kjempetakknemlig hvis du forteller han om dette.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/asd/dep/arbeids--og-sosialminister-robert-erikss.html?id=742894

Det her blir så dumt at jeg bare begynner å le.

Du kommer bare med usakligheter, så jeg nedverdiger meg ikke til å svare deg noe mer. Som jeg skrev, så lenge du viser så lavt nivå har vi ikke noe mer å diskuere.

Dette svaret vil du få hver gang du svarer på denne tråden fra meg.

Ref # 46

Anonymous poster hash: 623b4...ad1

Skrevet

Slik kommer klasseskillene til å komme mer tilbake i Norge. De som ikke ser det er etter min mening naive.

Og det er også det jeg trøster meg med, siden jeg mener det er for liten forskjell allerede i dag. Trist men sant.

Men vet du hva? Hvis vi treffes om 30 år vil du være nederst på samfunnsstigen, - noe ikke jeg vil være. Og det er det som jeg trøster meg med.

Men med tanke på argumentasjonen din og navnekallingen har jeg mine tvil om at du er i arbeidslivet i det hele tatt. Denne teknikken vitner om noe helt annet nemlig.

Som jeg skrev, så lenge du viser så lavt nivå har vi ikke noe mer å diskuere.

På seg selv osv. For du har aldri vært ute etter å diskutere. Du har hele tiden rakket ned på, drevet med herskermetoder, og så videre. Ditt eneste mål her er å tråkke på de som har lite/ingenting fra før. I tillegg forteller du at du gledes over at de har lite og ønsker at de skal ha enda mindre enn lite.

Og ja, jeg vet, du troller bare. Mest sannsynligvis, som jeg skrev, er du ufør selv (du har vist at du har enormt mye tid til å sitte på forumet til alle døgnets tider) er du ufør selv og jakter etter støtte gjennom omvendt psykologi. Som sagt, det vil aldri gi deg noen glede å holde på på denne måten.

God natt, kjære du, sov godt og husk på, det er en ny dag i morgen. :)

Skrevet

Du kommer bare med usakligheter, så jeg nedverdiger meg ikke til å svare deg noe mer. Som jeg skrev, så lenge du viser så lavt nivå har vi ikke noe mer å diskuere.

Ref # 46

Det betyr jo at du har to kontoer du skriver med. For den anonymkoden du nå svarer med er annerledes enn den jeg svarte på.

Skrevet

Ref # 46

Det betyr jo at du har to kontoer du skriver med. For den anonymkoden du nå svarer med er annerledes enn den jeg svarte på.

Nope, ikke jeg som svarte på #50. Det er en annen. Du vet at det kan være andre som også har samme mening som meg?

Og igjen har jeg bare ett svar til deg:

Ref # 46 og ref #52

Skrevet

Nope, ikke jeg som svarte på #50. Det er en annen. Du vet at det kan være andre som også har samme mening som meg?

Og igjen har jeg bare ett svar til deg:

Ref # 46 og ref #52

Som sagt, sov godt, det kommer en ny dag i morgen.

Håper du står opp på riktig side av sengen da. ;)

Skrevet

Til dere andre diskuterer jeg gjerne. Jeg diskuterer bare ikke lengre med 3daa8...d64 da hun har gjennom hele tråden har kommet med kallenavn og usakligheter.

Dere ser jo hvilke postinger jeg har gjort, så da kan dere jo eventuelt diskutere ut i fra det.

Skrevet

Synes det er helt hårreisende at man får utbetalt så mye for å ikke gjøre noe som helst når man er ung.

Det skal alltid lønne seg å jobbe, noe det faktisk omtrent ikke er i dette landet.

Heldigvis er dette nødt for å endre seg. Dagens regjering er veldig på at arbeid skal lønne seg, - noe jeg er helt tilhenger av. Men uansett regjering vil det komme mange kutt de neste 10-20åra, da AS Norge ikke har råd til å utbetale folk for å ikke bidra noen ting. Det er min trøst når jeg ser hva man bare får servert her i landet mens vi andre sliter oss ut på jobben for ikke så veldig mye mer utbetalt.

Du sier at helsenorge er skyld i din uførhet. Vel hadde du hatt et snev av ressurser i deg hadde du selvsagt forfulgt dette juridisk og fått erstatning.

Du sier du ikke har fremtidsutsikter. Alle har det i en viss grad, man må bare omdefinere fremtiden. Du er tydligvis ung, og at du har bestemt deg for at du ikke har noen fremtidsutsikter sier meg at det trolig går mest på vilja. 

Jeg har vært igjennom to rettsaker. Som du kanskje vet så er det svært vanskelig å vinne når det gjelder pasientskadeerstatningssaker.

Jeg har ingen fremtidsutsikter. Jeg kommer til å dø ung. Så du kan ta det helt med ro, du kommer ikke til å måtte betale på meg så veldig lenge.

Ja, jeg er ung. Altfor ung til det livet jeg har fått.

Jeg har måtte gått igjennom mye for å kunne bli ufør. Utallige leger, spesialister og diverse jobbøvelser som bare gjorde meg sykere. Og jeg VIL jobbe. Jeg VIL leve. Jeg hadde så mange planer for fremtiden som jeg bare har måtte gi opp. Jeg er ikke bitter. Men jeg blir utrolig lei meg over holdninger som dine.

Eller; Jeg ble lei meg. Som ufør i Norge så lærer man seg raskt til å bli tykkhudet.

Jeg tror ikke du vet så veldig mye om akkurat dette. Du ser deg blind på at DU betaler for mennesker som ikke "gidder" å jobbe, når det i realiteten går på noe helt annet.

Anonymous poster hash: 5a4b3...7fd

Man kan ikke diskutere enkeltsaker. Man er seg selv nærmest, og det blir umulig å diskutere når du bare kan pøse på masse detaljer etterhvert som diskusjonen skrider frem.

Skal jeg være helt ærlig, tror jeg at dersom alt dette stemte hadde disse detaljene kommet mye lengre oppe i tråden for å støtte synet ditt. Men for all del, dette er bare min spekulasjon.

Dette startet med at en barnehageansatt sa at hun ble overrasket at hun hadde like mye utbetalt som deg, og hun jobbet fullt. Du jobber som forstått ikke. Du skrev så at du ikke hadde noen fremtidsutsikter og spurte om det var rettferdig. Der startet diskusjonen, og ut i fra det mener jeg faktisk at det ikke er statens oppgave å underholde deg mer enn det livsnødvendige og at det ofte er en passiv holding for å få en bedre hverdag. Nettopp fordi det ikke stilles nok krav. Ut i fra punktene over ser du hva jeg mener. Du kan jo være uenig, - det oppfatter jeg at du er, men dette bunner nok ut i ulikt syn på hva som er statens oppgave og indivitets.

Jeg sa jeg var ung ufør. Det bør være nok, men du pushet på, og da kommer jeg med tilleggsopplysninger. 

Jeg er ellers forsiktig med hva jeg sier om meg selv, siden min sak er litt spesiell (men dessverre ikke enestående) At du velger å tro at jeg lyver får bli ditt problem.

Jeg forstår ikke hvordan du kan si at det ikke stilles krav? 

Det stilles så absolutt krav til meg. Ikke bare for å kunne få uføretrygd, men for å kunne beholde den.

Det er ikke statens oppgave å "underholde" meg, nei, men som ufør har man litt andre utgifter enn en frisk person har.

Hvor mye mener du en ufør bør få i måneden? Jeg har nemlig svært lite igjen etter at husleie/strøm/mat/lege er betalt for. Kan ikke ta opp lån. Eier ingenting. Så hvor mye får jeg for mye etter dine beregninger?

Skrevet

Jeg mener jeg ikke pushet på for detaljer. Mener ikke å ha bedt om det. Som sagt kan man ikke diskutere enkeltsaker, og dette er ikke personlig mot deg. Dette er hva jeg mener om hele ordningen.

Jeg mener at det er for lite krav med tanke på at man lett blir passiv. Jeg skjønner at man må ha bedrifter på den andre siden som kan ta i mot. Det har jeg nevnt flere ganger. Min oppfatning er at når man først har mottatt ufør blir man "avslappet" ift å komme tilbake til arbeidslivet. Innstillingen blir snudd fra halvfullt til halvtomt.Det å gå hjemme er ikke god helse.

Jeg mener grunnleggende at det ikke er staten sin oppgave å sørge for at du har penger til forbruk. De har ingen underholdningsplikt. Det oppfatter jeg at du mener, siden du mener du har rett på like mye utbetalt som en fulltidsansatt tidligere i tråden. Jeg mener at man har ansvar for egen tilværelse. Det kan man gjøre ved forsikringer. Staten mener at en student skal klare seg på litt over 7000 i mnd. Da ser jeg ingen grunn til at ikke utbetalingen til uføre skulle være noe anderledes. Dersom man har barn, skal denne være høyere. - det er det vel også hvis man er student tror jeg.

Skrevet

Jeg mener jeg ikke pushet på for detaljer. Mener ikke å ha bedt om det. Som sagt kan man ikke diskutere enkeltsaker, og dette er ikke personlig mot deg. Dette er hva jeg mener om hele ordningen.

Jeg mener at det er for lite krav med tanke på at man lett blir passiv. Jeg skjønner at man må ha bedrifter på den andre siden som kan ta i mot. Det har jeg nevnt flere ganger. Min oppfatning er at når man først har mottatt ufør blir man "avslappet" ift å komme tilbake til arbeidslivet. Innstillingen blir snudd fra halvfullt til halvtomt.Det å gå hjemme er ikke god helse.

Jeg mener grunnleggende at det ikke er staten sin oppgave å sørge for at du har penger til forbruk. De har ingen underholdningsplikt. Det oppfatter jeg at du mener, siden du mener du har rett på like mye utbetalt som en fulltidsansatt tidligere i tråden. Jeg mener at man har ansvar for egen tilværelse. Det kan man gjøre ved forsikringer. Staten mener at en student skal klare seg på litt over 7000 i mnd. Da ser jeg ingen grunn til at ikke utbetalingen til uføre skulle være noe anderledes. Dersom man har barn, skal denne være høyere. - det er det vel også hvis man er student tror jeg.

Jeg mener ikke jeg har hverken rett eller krav på noe som helst. Jeg forstår bare ikke holdningen mot uføre. Hvorfor klage over at vi får mye penger? Dere har helsa deres. Jeg ville gledelig gitt alt jeg eide mot et normalt liv med en normal helse og jobb.

For mange uføre er det god helse å kunne slappe av for første gang i sitt liv, bygge seg opp og så videre. Men selvfølgelig bør det bli bedre. Alt bør bli bedre.

Forsikringer?

Jeg har en arvelig lidelse, og moren min fikk derfor ikke forsikring på meg. Jeg ble syk da jeg var 11 år gammel. Hva mener du jeg kunne ha gjort? Er man syk så får man ikke forsikring. Har man arvelige sykdommer i familien så får man ikke forsikring.

Da blir det en skille mellom dem som er "heldige" nok til å bli syke ut av det blå, eller de som er rike nok til å finne et smutthull.

Som sagt: Jeg har penger til mat og et sted å bo. Det eneste jeg skeier ut med er internett, og det for å kunne opprettholde normal sosial kontakt.

Som du kanskje vet er ikke studenter kjent for et sunn livsstil, så å tvinge allerede syke mennesker til et mindreverdig kosthold og levestandard er iallefall ikke god helse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...