Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #51 Skrevet 3. august 2014 Dere som ikke tåler å fly sammen med andre. Kanskje leie et privatfly?? Ikke råd til det nei? Så slutt å syt. Kan setet legges ned så kan man gjøre det. Er selv 172 og har null problemer med at setet er ned (så fremt jeg ikke spiser) Er helt fantastisk. Her virker det som om de fleste damene er charterdamer (ikke et kompliment) og så forventer dere 1. klasse. Du får det du betaler for. Anonymous poster hash: 71386...e14 For det er klart at det ikke finnes noen nyanser her. Og man må for all del ikke ta hensyn til noen rundt seg. Det skulle tatt seg ut. Og nei, det er ikke bare på charter dette er et 'problem'. Anonymous poster hash: f6f27...0d1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #52 Skrevet 3. august 2014 Lavpris selskap som easyjet og ryanair har låst setene, de kan ikke stilles. På SAS og norwegian er det minimalt man kan endre på sete, det er ikke mange cm. Det affiserer ikke bena, det affiserer kun trangheten til å legge ned bordet. Om alle legger ned så slipper man problemet, bortsett fra den bakerste. De som sitter bakerst trenger ikke sitte der om de ikke greier å holde ut at noen legger bak sete. (Vet bare om innlandskommunen og Europa flygninger) Anonymous poster hash: 0abdc...a3e
Morshjertet <3 Skrevet 3. august 2014 #53 Skrevet 3. august 2014 Vi kan jo snu på det, og si at dere som på død og liv trenger å legge ned setet bør leie dere privatfly... Og hvorfor må dere på død og liv sove eller hvile disse få timene? (Det er annerledes når det er langtur over kontinentet, men da er jo normalen større fly med mye bedre plass) Dere som legger ned setene er ekstremt egoistiske må jeg si. Det er snakk om noen få cm som betyr lite for den som legger det ned, men det utgjør mye for den bak. Og det med å få en ukjent persons hode omtrent i fanget, er og blir bare utrolig ekkelt. Selv ønsker jeg ikke at andre skal se midt i hodebunnen min heller. Hadde følt ubehag ved tanken på det. Ellers trives jeg ikke med at andre irriterer seg over meg, eller gremmes over meg :-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #54 Skrevet 3. august 2014 Dere som ikke tåler å fly sammen med andre. Kanskje leie et privatfly?? Ikke råd til det nei? Så slutt å syt. Kan setet legges ned så kan man gjøre det. Er selv 172 og har null problemer med at setet er ned (så fremt jeg ikke spiser) Er helt fantastisk. Her virker det som om de fleste damene er charterdamer (ikke et kompliment) og så forventer dere 1. klasse. Du får det du betaler for. Anonymous poster hash: 71386...e14 For det er klart at det ikke finnes noen nyanser her. Og man må for all del ikke ta hensyn til noen rundt seg. Det skulle tatt seg ut. Og nei, det er ikke bare på charter dette er et 'problem'. Anonymous poster hash: f6f27...0d1 Jo det ER nyanser. Men her inne sier jo "damene" at man ikke under noen omstendigheter kan ta ned setet. Anonymous poster hash: 71386...e14
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #55 Skrevet 3. august 2014 Vi kan jo snu på det, og si at dere som på død og liv trenger å legge ned setet bør leie dere privatfly... Og hvorfor må dere på død og liv sove eller hvile disse få timene? (Det er annerledes når det er langtur over kontinentet, men da er jo normalen større fly med mye bedre plass) Dere som legger ned setene er ekstremt egoistiske må jeg si. Det er snakk om noen få cm som betyr lite for den som legger det ned, men det utgjør mye for den bak. Og det med å få en ukjent persons hode omtrent i fanget, er og blir bare utrolig ekkelt. Selv ønsker jeg ikke at andre skal se midt i hodebunnen min heller. Hadde følt ubehag ved tanken på det. Ellers trives jeg ikke med at andre irriterer seg over meg, eller gremmes over meg :-) Hvorfor?? Leie er fly for å gjøre noe jeg kan gjøre på vanlig fly Hvis DU ikke liker noen tar ned setet når det er lov vil jeg si du har et problem. Anonymous poster hash: 71386...e14
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #56 Skrevet 3. august 2014 Dere som ikke tåler å fly sammen med andre. Kanskje leie et privatfly?? Ikke råd til det nei? Så slutt å syt. Kan setet legges ned så kan man gjøre det. Er selv 172 og har null problemer med at setet er ned (så fremt jeg ikke spiser) Er helt fantastisk. Her virker det som om de fleste damene er charterdamer (ikke et kompliment) og så forventer dere 1. klasse. Du får det du betaler for. Anonymous poster hash: 71386...e14 For det er klart at det ikke finnes noen nyanser her. Og man må for all del ikke ta hensyn til noen rundt seg. Det skulle tatt seg ut. Og nei, det er ikke bare på charter dette er et 'problem'. Anonymous poster hash: f6f27...0d1 Jo det ER nyanser. Men her inne sier jo "damene" at man ikke under noen omstendigheter kan ta ned setet. Anonymous poster hash: 71386...e14 Nei, det jeg leser her er at 'damene' sier at det går an å vise hensyn. Og man er ikke nødvendigvis sytete fordi man som høy person ikke setter veldig stor pris på å få setet foran trykket inn i knærne... Anonymous poster hash: f6f27...0d1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #57 Skrevet 3. august 2014 Nei, jeg gjør ikke det. Tenker faktisk på de. Som sitter bak. Verste som fins da personen foran plutselig bare legger setet ned, så en sitter å glor rett i skallen på de. Verste er hvis en sitter og spiser...fysj Anonymous poster hash: 8cd01...e57
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #58 Skrevet 3. august 2014 Ja, litt om jeg skal sove. Men aldri uten dårlig samvittighet for vedkommende bak! Anonymous poster hash: 2ad10...426
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #59 Skrevet 3. august 2014 Jeg legger ned setet når vi reiser på lange turer om natten, men legger det ikke ned på kortere turer hvis ikke personen foran meg legger ned sete. Når ungene var små bestilte vi eget sete til dem, for da slapp vi å irritere oss over dårlig plass. Anonymous poster hash: 81288...502
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #60 Skrevet 3. august 2014 Dere som har mannfolk med lange bein eller er feitere enn gjennomsnittet, hvorfor forhåndsbestiller dere ikke ekstra benplass?? Har selv en mann som er lang og betaler glatt de kronene det koster. Vi gjør det, som jeg nå har nevnt to ganger før i denne tråden, men som sagt: det er ikke alltid at det er mulig å gjøre det... Utrolig at det skal være så vanskelig å forstå det. Det er ikke slik at alle flyreiser er godt planlagte feriereiser. De siste fire reisene jeg og min mann har utført ble booket kun få dager i forveien, og da fikk vi ikke mulighet til å booke noe annet enn økonomibilletter på to av reisene. Da har det vært snakk om to begravelser og to 'sykehus-reiser' for undersøkelse (ikke at dere har noe med hvorfor vi reiser, men observerer at de fleste her nok tenker hovedsakelig fornøyelsesreiser når de uttaler seg). Anonymous poster hash: f6f27...0d1 Men da er det dere skal såpass viktig at dere tydligvis godtar å reise ubekvemt. Det er fortsatt deres valg. Dere kunne leid et fly, kjørt bil, tatt tog eller blitt hjemme om reisemåten ikke er behaglig nok i forhold til det dere skal. Anonymous poster hash: 99f67...bc1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #61 Skrevet 3. august 2014 Vi kan jo snu på det, og si at dere som på død og liv trenger å legge ned setet bør leie dere privatfly... Og hvorfor må dere på død og liv sove eller hvile disse få timene? (Det er annerledes når det er langtur over kontinentet, men da er jo normalen større fly med mye bedre plass) Dere som legger ned setene er ekstremt egoistiske må jeg si. Det er snakk om noen få cm som betyr lite for den som legger det ned, men det utgjør mye for den bak. Og det med å få en ukjent persons hode omtrent i fanget, er og blir bare utrolig ekkelt. Selv ønsker jeg ikke at andre skal se midt i hodebunnen min heller. Hadde følt ubehag ved tanken på det. Ellers trives jeg ikke med at andre irriterer seg over meg, eller gremmes over meg :-) Forskjellen er at jeg har betalt for et sete som kan legges ned på en vanlig flygning. Du har det samme. Når du kjøper en bilett godtar du de vilkårene som er. Anonymous poster hash: 99f67...bc1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #62 Skrevet 3. august 2014 Gjør det stort sett ikke, da jeg syns det ikke blir så mye mer behagelig. Isåfall prøver jeg å se hva personen bak meg driver med. Har opplevd mer enn en gang å ha kaffe eller vann stående på brettet og personen foran har omtrent tatt spenntak og dyttet setet bakover så jeg har fått alt innholdet på mitt brett rett i fanget. Ikke veldig hyggelig når man ikke har med ekstra klær i håndbagasjen. Anonymous poster hash: 01ecf...d8b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #63 Skrevet 3. august 2014 Nei. Anonymous poster hash: 09a2f...585
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #64 Skrevet 3. august 2014 Ja. Jeg som betaler for plassen og da legger jeg så klart ned setter. Reiser jeg altid natt. Da får dere slutte å fly hvis dette er et stort problem for dere! Anonymous poster hash: d5209...33f
Himmel og hav Skrevet 3. august 2014 #65 Skrevet 3. august 2014 Dere som mener at dere kan legge ned setet uten omtanke for den bak fordi dere har betalt for plassen, tenker dere da at hvis personen foran dere legger ned sitt sete, så tar han av den plassen dere har betalt for? Hvor starter og slutter de centimeterne dere "eier" ? Er det fra seterygg til seterygg, slik at om du legger ned setet ditt i mitt fang, så kan jeg nekte deg det, for da tar du av det området som jeg har betalt for? Og sist, men ikke minst, er dere like forståelsesfulle når personen i setet foran dere legger seg bakover, krønsjer avisa di, velter kaffekoppen eller slår bamsen ut av hendene på halvannetåringen du har på fanget? Tenker du da at "dette har vedkommende selvfølgelig rett til, hun har jo betalt for det."?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #66 Skrevet 3. august 2014 Dere som mener at dere kan legge ned setet uten omtanke for den bak fordi dere har betalt for plassen, tenker dere da at hvis personen foran dere legger ned sitt sete, så tar han av den plassen dere har betalt for? Hvor starter og slutter de centimeterne dere "eier" ? Er det fra seterygg til seterygg, slik at om du legger ned setet ditt i mitt fang, så kan jeg nekte deg det, for da tar du av det området som jeg har betalt for? Og sist, men ikke minst, er dere like forståelsesfulle når personen i setet foran dere legger seg bakover, krønsjer avisa di, velter kaffekoppen eller slår bamsen ut av hendene på halvannetåringen du har på fanget? Tenker du da at "dette har vedkommende selvfølgelig rett til, hun har jo betalt for det."? Tenker ingen ting. De har like stor rett som jeg har. Tingen med å ta nattfly Anonymous poster hash: d5209...33f
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #67 Skrevet 3. august 2014 Det er ikke rart nordmenn er beryktet for sin mangel på folkeskikk og høflighet. Jeg reiser mye pga jobb. Noen korte turer innen Norden, noen til Usa. Det er en svært tydelig forskjell på hvordan nordmenn oppfører seg kontra andre. Eneste stedet folk skal hevde sin rett og absolutt ikke ta hensyn er der hvor nordmennene er i overtall. Dette skjer aldri (etter hva jeg erfarer ihvertfall) på interkontinentale flygninger mellom andre land, og de turene er langtekkelige. Men på en times flytur innenlands, der skal Kari Nordmann og co kreve sine cm uansett hva. Anonymous poster hash: 251e8...75d Reiser også mye i jobb og dette er ikke min erfaring, nordmenn er hverken verre eller bedre enn noen andre. Jeg legger glatt ned setet, spesielt på langturer. Tar det selvfølgelig opp under måltider etc. Det plager meg heller ikke hvis den foran meg legger setet ned. Eneste tilfellet der jeg ikke legger ned setet er hvis den bak meg reiser med barn på fanget. Anonymous poster hash: 672ed...8e4 Og jeg har lik erfaring som hun først. I fjor reiste jeg 9 ganger til USA, 8 turer i Europa og over 30 ganger innad i Norge, og ser man en uhøflig, selvhevdende egoist er det etter min erfaring 95 % sjanse at det er en nordmann. Vi er et egoistisk folkeslag, og har ikke veldig godt rykte heller. Anonymous poster hash: 16dd3...21b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #68 Skrevet 3. august 2014 Jeg tenker det er en del uskrevne regler. Setet er oppe til de bak er ferdig med å spise/drikke. På kveld/natt må man tolerere mer at setet foran er nede, selv når DU har barn på fanget. FØR man tar ned seter snur man seg og sjekker om de bak har noe oppe som kan komme i veien for setet. Jeg spør alltid om det er ok at jeg tar det ned og jeg har ALDRI fått nei. Som regel får jeg ja MED et hyggelig smil. Anonymous poster hash: 71386...e14
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 3. august 2014 #69 Skrevet 3. august 2014 Jeg reiste en gang gravid i 8 mnd, med en på 1 år i fanget, da IDIOTEN foran meg la ned setet mens vi spiste. Han var en av de som mente det var sin rett å bruke setet sitt slik han ville uten å ta hensyn. Brettet ble kjørt opp i magen på 1 åringen min, som igjen ble presset inntil gravidmagen min, slik at vi begge fikk vondt. 1-åringen hylte og skrek og begynte å sparke i brettet/setet foran seg. Jeg lot ham gjøre det da en 1 åring også har sin RETT til å uttrykke sine følelser. De andre rundt omkring begynte å kommentere og irettesette ham som hadde lagt ned seteryggen. Så det tok ikke så lang tid før IDIOTEN skjønte at det kanskje ikke bestandig er det smarteste å bruke sin rett..... Han satt ganske så peon-rød resten av turen. Karma er en fin ting, og normal høflighet og oppdragelse er også en bra ting å ha med seg i livet.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #70 Skrevet 3. august 2014 Vi kan jo snu på det, og si at dere som på død og liv trenger å legge ned setet bør leie dere privatfly... Og hvorfor må dere på død og liv sove eller hvile disse få timene? (Det er annerledes når det er langtur over kontinentet, men da er jo normalen større fly med mye bedre plass) Dere som legger ned setene er ekstremt egoistiske må jeg si. Det er snakk om noen få cm som betyr lite for den som legger det ned, men det utgjør mye for den bak. Og det med å få en ukjent persons hode omtrent i fanget, er og blir bare utrolig ekkelt. Selv ønsker jeg ikke at andre skal se midt i hodebunnen min heller. Hadde følt ubehag ved tanken på det. Ellers trives jeg ikke med at andre irriterer seg over meg, eller gremmes over meg :-) Hvorfor?? Leie er fly for å gjøre noe jeg kan gjøre på vanlig fly Hvis DU ikke liker noen tar ned setet når det er lov vil jeg si du har et problem. Anonymous poster hash: 71386...e14 Som du ser er det ikke særlig vanlig å legge ned setet, i hvert fall ikke blant de som er vant til å fly. Anonymous poster hash: de5c2...ccb
CaptainHindsight Skrevet 3. august 2014 #71 Skrevet 3. august 2014 Nei, det gjør jeg ikke. Unntaket har vært turene jeg har tatt til USA og lignende langturer, da hender det at jeg legger setet bak noen cm, slik at setet ikke er rett-opp-og-ned, men likevel ikke nok til at det plager personen bak. Jeg spør uansett først, for sikkerhets skyld. En gang mens jeg ordnet med vesken jeg hadde satt mellom føttene mine, før take-off, så senket mannen foran meg setet så raskt og hardt at jeg fikk det i hodet. Fikk ikke en unnskyldning engang. Frekkas!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #72 Skrevet 3. august 2014 Jeg legger det litt tilbake, sånn at ryggen får en naturlig stilling.. Hvis setet bak er tomt, lwgger jeg det helt tilbake... Anonymous poster hash: ccef7...082
Cat.68 Skrevet 3. august 2014 #73 Skrevet 3. august 2014 Ja jeg legger ned setet. Jeg har en ryggsykdom og skal jeg ha sjans å komme meg opp og ut av flyet etter fkere timers flyving er jeg nødt til å gjøre det så behaglig som mulig. Jeg følger reglene da som å ta opp setet ved oppstiging, landing og ved måltider. Hvis noen har et problem med det so be it. Å mene at jeg skal sitte med setet rett i mange timer er å ta lite hensyn det også.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #74 Skrevet 3. august 2014 Vi kan jo snu på det, og si at dere som på død og liv trenger å legge ned setet bør leie dere privatfly... Og hvorfor må dere på død og liv sove eller hvile disse få timene? (Det er annerledes når det er langtur over kontinentet, men da er jo normalen større fly med mye bedre plass) Dere som legger ned setene er ekstremt egoistiske må jeg si. Det er snakk om noen få cm som betyr lite for den som legger det ned, men det utgjør mye for den bak. Og det med å få en ukjent persons hode omtrent i fanget, er og blir bare utrolig ekkelt. Selv ønsker jeg ikke at andre skal se midt i hodebunnen min heller. Hadde følt ubehag ved tanken på det. Ellers trives jeg ikke med at andre irriterer seg over meg, eller gremmes over meg :-) Hvorfor?? Leie er fly for å gjøre noe jeg kan gjøre på vanlig fly Hvis DU ikke liker noen tar ned setet når det er lov vil jeg si du har et problem. Anonymous poster hash: 71386...e14 Som du ser er det ikke særlig vanlig å legge ned setet, i hvert fall ikke blant de som er vant til å fly. Anonymous poster hash: de5c2...ccb Ler og ler. Er du seriøs nå? De som er vant med å fly?? 😂😂 Det er jo de som ikke er vant som uttaler seg her. Sitte med barn på fanget eksempelvis, det er ikke noe man gjør hver uke;) Hvor mye og hvor jeg flyr har vel ikke du noe med men tro du meg jeg har flydd nok til å kunne si at de som uttaler seg i denne tråden ikke flyr fryktelig mye. Anonymous poster hash: 71386...e14
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #75 Skrevet 3. august 2014 Dere som mener at dere kan legge ned setet uten omtanke for den bak fordi dere har betalt for plassen, tenker dere da at hvis personen foran dere legger ned sitt sete, så tar han av den plassen dere har betalt for? Hvor starter og slutter de centimeterne dere "eier" ? Er det fra seterygg til seterygg, slik at om du legger ned setet ditt i mitt fang, så kan jeg nekte deg det, for da tar du av det området som jeg har betalt for? Og sist, men ikke minst, er dere like forståelsesfulle når personen i setet foran dere legger seg bakover, krønsjer avisa di, velter kaffekoppen eller slår bamsen ut av hendene på halvannetåringen du har på fanget? Tenker du da at "dette har vedkommende selvfølgelig rett til, hun har jo betalt for det."?Selvfølgelig har den som sittet forran meg rett til å Lene seg bakover også. Jeg liker jo at det gjøres såpass forsiktig at ikke noe velter, men med untak av det tenker jeg ikke noe spesielt om at andre legger ned stolen. Anonymous poster hash: 99f67...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå