Gå til innhold

Flyreise : Legger dere ned setene nå dere reiser med fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: e8795...1bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men som regel bare litt.

Anonymous poster hash: 69472...69f

Skrevet

om jeg skal sove.

Anonymous poster hash: 0abdc...a3e

Skrevet

Nei.tenker på de bak meg som får enda mindre plass til bena.

Skrevet

Samme som forrige sa. Derfor får jeg gjerne griseliten plass fordi den foran meg tar bak setet :P Og jeg har lange bein..

Skrevet

Bare på langturer hvor det er natta og det er ment at alle skal sove. Da legger som regel alle ned setene. Ellers er det en uting og hater de arrogante mennene som kommer og kjører setet rett i knærne mine før take off og som kun tar opp setet de sekundene det tar for flyvertinnene å gå forbi før de legger det ned igjen.

Det går an å bruke huet selv om setet kan legges ned. Har jeg et lite barn bak meg kan jeg legge det litt ned, er det en lang mann så gjør jeg ikke det.

Skrevet

Da vi tok fly hjem fra syden var det en mor med to tenåringer som satt i en rekke. Alle tre hadde lagt setene ned gjennom hele turen. De stakkarene som satt bak de var helt inneklemte. Det var en mor, far og en baby (ca 10 mndr). Jeg så at de slet seg gjennom den firetimers lange turen. Det var rett før jeg sa noe til de egoistiske som bare tenkte på seg selv.

Jeg skjønner ikke at folk får seg til å slå ned setene. Som du over her skriver er det jo så trangt fra før av. Lurer på om de synes det er helt greit at de foran de slår ned sine seter. Blir så irritert på de som gjør det.

Skrevet

Altså er dere seriøse nå? Skal man ikke kunne legge ned setene sine om man vil det?

Jeg bryr meg fint lite om de foran meg legger med setene , og hvis jeg er sliten/trøtt så legger jeg glatt ned setet mitt også.

Man kan da ikke irritere seg over at de foran vil slappe av/sove. Hadde det ikke vært meningen at man kunne tatt setet bak, så hadde ikke funksjonen vært der.

Alt man skal irritere seg over.

Anonymous poster hash: ffdf2...df9

Skrevet

Ganske ekkelt å få den foran sitt hode omtrent oppi fanget. En gang holdt jeg på å brekke meg av personens flassfylte hodebunn. Grøss

Skrevet

Jeg legger ned setene når jeg flyr. For å, nettopp, slappe av. Regner med personen bak legger ned sitt eget eller sier ifra om det plager dem. Jeg sitter da ikke rett opp og ned og har det ubehagelig på ei lang reise om jeg ikke må.

Å kalle det en uting var da å dra den litt langt, men det er såklart lov å mene det.

Anser meg selv hverken som frekk eller utidig av den grunn.

Tar såklart hensyn om den bak har veldig lange bein eller har et barn på fanget, men utover det så slapper jeg av om jeg trenger det.

Irriterer meg heller ikke over at den foran legger ned sitt sete. Men virker som jeg er den unormale i denne diskusjonen.. 😂

Skrevet

Altså er dere seriøse nå? Skal man ikke kunne legge ned setene sine om man vil det?

Jeg bryr meg fint lite om de foran meg legger med setene , og hvis jeg er sliten/trøtt så legger jeg glatt ned setet mitt også.

Man kan da ikke irritere seg over at de foran vil slappe av/sove. Hadde det ikke vært meningen at man kunne tatt setet bak, så hadde ikke funksjonen vært der.

Regner med du ikke er spesielt lang..

Skrevet

Nei, jeg legger ikke med setet mitt, og jeg er veldig glad når den foran meg ikke legger ned sitt. Det er jo så trangt på mange fly, at det er umulig å reise seg for å gå på do, eller lese et blad om den foran har seteryggen nede, så jeg synes at det sier seg selv at man ikke legger seg ned i fanget til den som er bak. 

Skrevet

Det kan være en kjempeutfordring å komme seg ut av setene dersom alle på raden foran har lagt sine seter bak. En vil jo gjerne forsøke å være litt grasiøs i en sånn situasjon...

Men ja, jeg vipper det en liten cm bak. Så viiiidt at jeg er i knappen, men deg gjør hele forskjellen på komforten min :)

Anonymous poster hash: c7272...67a

Skrevet

Ja det gjør jeg. Det er trangt på flyet, men jeg sitter ofte litt bedre med ryggen i bakre posisjon. Det er uansett ikke så veldig mye du får lagt ned setet.

Anonymous poster hash: 99f67...bc1

Skrevet

Ja jeg legger ned setet dersom jeg skal hvile.

Tidligere spurte jeg alltid den som satt bak om det var greit. En gang fikk jeg et surt NEI tilbake, det var virkelig ikke i orden at jeg gjorde det. Han la selv ned sitt sete og det gjorde personen foran meg også. Dermed satt jeg som sild i tønne og forbannet min egen høflighet på den kjipeste flyturen EVER.

Derfor spør jeg aldri mer, det er jo min flytur også.

Anonymous poster hash: 22882...19d

Skrevet

Nei. Synes det er ukomfortabelt om de foran meg legger sine seter ned. Det blir så uhorvelig trangt, og jeg liker å bruke bordet også. Så fordi det plager meg om noen legger ned sine seter foran meg, så gjør jeg det heller ikke selv.

Anonymous poster hash: 15baa...90f
Skrevet

Legger det ned, hvis den foran meg har gjort, eller den bak.. Feiga!

Anonymous poster hash: 68b4d...291

Skrevet

Om setet foran er lagt ned gjer eg det, slik at eg også får litt plass. Ellers ikkje, seta er like forbanna ubehagelige uansett posisjon.

Skrevet

Jeg ser det litt an på den som sitter bak meg. Hender at jeg legger det ned, men som oftest ikke. Er ikke så ofte jeg reiser langt uansett. Men om jeg hadde lagt ned sete og den bak meg hadde sourt om jeg kunne tatt det opp igjen hadde jeg gjort det med en gang uansett.

Jeg husker en gang jeg reiste sammen med min tante og kusine som da var baby. Vi satt helt bakerst(= ikke mulig å legge ned seteryggene), hun hadde babyen på fanget og mannen foran henne la ned seteryggen sin. Idioten nektet å ta den opp igjen! Det var da ikke hans problem at det ble trangt, han ga totalt blaffen i både baby og at hun ikke hadde mulighet til å gjøre det samme. Jeg fikk hisset meg nok opp til at han gikk med på det til slutt :P

Anonymous poster hash: 135f1...b89

Skrevet

En gang fikk jeg et surt NEI tilbake, det var virkelig ikke i orden at jeg gjorde det. Han la selv ned sitt sete og det gjorde personen foran meg også. Dermed satt jeg som sild i tønne og forbannet min egen høflighet på den kjipeste flyturen

Seriøst?! La du ikke ned setet ditt når både den sure personen (og han foran deg) gjorde det selv? Du må være verdens mest dumsnille menneske. 

Jeg legger setet mitt ned når jeg vil slappe av på lange flyturer, og ser ingen problemer med det. Hva er vitsen med nedleggbare seter om man ikke skal kunne bruke dem?

Anonymous poster hash: 7f10f...0b2

Skrevet

Det var min første tanke også. Min mann er 196 cm høy, og om den foran ham legger ned setet, blir knærne hans bokstavelig talt klemt hardt. Hvis vi reiser økonomi må han sitte med bena på skrått fra hverandre for i det hele tatt få plass selv når stolryggen foran er rett...

Anonymous poster hash: f6f27...0d1

Skrevet

Dersom jeg skal sove så tar jeg setet halvveis bak. Ellers ikke. Jeg har aldri tenkt at dette er et problem iom at muligheten er der.

Før spurte jeg personen bak om det var greit, men nå er det ikke vanlig å gjøre det.

Anonymous poster hash: 17da5...881

Skrevet

Det var min første tanke også. Min mann er 196 cm høy, og om den foran ham legger ned setet, blir knærne hans bokstavelig talt klemt hardt. Hvis vi reiser økonomi må han sitte med bena på skrått fra hverandre for i det hele tatt få plass selv når stolryggen foran er rett...

Broren min er feit, og må reise businessclass for å få plass i setet. Burde ikke det gjøres om en ikke får plass til beina også? Er setet og/eller beinplassen for liten når personen foran tar sin plass bør en ikke kjøpe det setet, personen foran har betalt for sitt sete med reguleringsmuligheter!

Nei, forresten..det er bare feite som skal tilpasse seg, det er selvforskyldt.

Anonymous poster hash: 6cf8b...5dc

Skrevet

Broren min er feit, og må reise businessclass for å få plass i setet. Burde ikke det gjøres om en ikke får plass til beina også? Er setet og/eller beinplassen for liten når personen foran tar sin plass bør en ikke kjøpe det setet, personen foran har betalt for sitt sete med reguleringsmuligheter!

Nei, forresten..det er bare feite som skal tilpasse seg, det er selvforskyldt.

Anonymous poster hash: 6cf8b...5dc

Vi reiser stort sett alltid med economy plus eller bussiness om vi får muligheten til å. bruke bonuspoeng, men det er nå en gang sånn at man ikke alltid får disse setene da det kan være fullbooket (eller andre årsaker til at det ikke er mulig å booke slike billetter).

Ellers må jeg si at jeg ikke forstår at det er problematisk å vise hensyn til medreisende passasjerer.

Skrevet

Jeg legger ikke ned setet fordi jeg selv foretrekker at den foran meg ikke gjør det, og det koster meg ingenting å ta dette hensynet. Må vel legge til at jeg aldri har vært på lengre flyreiser (over 3 timer), så de kan jeg ikke uttale meg om.

Anonymous poster hash: 778bc...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...