Gjest Julia1984 Skrevet 3. august 2014 #26 Skrevet 3. august 2014 Legger ned setet? Er det ikke snakk om maks 10 cm? Jeg legger ned, såfremt det ikke sitter en mann på 1.95 bak meg
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #27 Skrevet 3. august 2014 Om et vanlig flysete er fot trangt, uansett om det skyldes at du er lang, feit, psykisk syk eller har barn på fanget så får du velge et sete med større plass. Ekstra plass på fly koster. Du kan ikke forvente å få det gratis av medpasasjerer som også sitter trangt. Anonymous poster hash: 99f67...bc1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #28 Skrevet 3. august 2014 Jeg legger ned setet. Det er jo så rett, ubehagelig om man ikke legger ned. Tenker at om man er for lang til å fly så får man finne på noe annet, ikke mitt problem. Setene kan legges ned, ser på det som min rett å gjøre det. Anonymous poster hash: 7e0e2...340
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #29 Skrevet 3. august 2014 Om et vanlig flysete er fot trangt, uansett om det skyldes at du er lang, feit, psykisk syk eller har barn på fanget så får du velge et sete med større plass. Ekstra plass på fly koster. Du kan ikke forvente å få det gratis av medpasasjerer som også sitter trangt. Anonymous poster hash: 99f67...bc1 Som jeg har nevnt lenger opp: det er ikke alltid slik at man har mulighet til å velge seter med større plass, bl.a. pga fullbooking. Og nei, det er ikke alltid slik at man kan planlegge i god tid eller velge å la være å reise. Det er ikke alle flyreiser som er for fornøyelsens skyld (sykdom feks). Det er heller ikke alle arbeidsgivere som gir en mulighet til å kjøpe dyrere billetter dersom det er snakk om en jobbreiser heller. Anonymous poster hash: f6f27...0d1
Soon to be mum Skrevet 3. august 2014 #30 Skrevet 3. august 2014 Jeg blir stadig fascinert over hvor mange egoistiske mennesker det finnes i verden. 'Så lenge det er behagelig for meg, driter jeg i om det går ut over andre'-mentalitet er bare utrolig usjarmerende. Heldigvis kjenner jeg svært få slike mennesker...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #31 Skrevet 3. august 2014 Jeg blir stadig fascinert over hvor mange egoistiske mennesker det finnes i verden. 'Så lenge det er behagelig for meg, driter jeg i om det går ut over andre'-mentalitet er bare utrolig usjarmerende. Heldigvis kjenner jeg svært få slike mennesker... Enig... Og det argumentet om at "det er min rett å gjøre det". Ja selvfølgelig har du rett til å gjøre det, ellers hadde det ikke vært mulig, men MÅ man gjøre alt man har rett til? Bare av prinsipp liksom? Det er mye jeg gjør eller ikke gjør ellers i livet også, av hensyn til mine medmennesker, selv om jeg har "rett til" å gjøre det motsatte. Jeg har rett til å la være å gi noe til gode formål, jeg har rett til å se surt på alle jeg møter, jeg har rett til å la være å svare hvis noen snakker til meg osv. Hvordan skulle samfunnet sett ut hvis all frivillig høflighet og hensyn skulle være utelukket? Anonymous poster hash: 778bc...5b7
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #32 Skrevet 3. august 2014 Dette er kanskje et av av mine fremste irritasjonsmoment,når noen legger ned flysete på fly(herunder;charterfly).Jeg har de siste 8år stort sett hatt en unge på fanget under flyvning,og da får man ingen plass når den foran legger ned setet. Ser ikke poenget med at setene kan legges ned på disse flyene hvor man allerede sitter som sild i tønne,eksempelet over med flasshode i fanget er godt beskrevet. Argument om at man må få lov til å slappe av under flytur viser bare den egoismen som råder blant folk etter min mening. Anonymous poster hash: 96dae...e60
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #33 Skrevet 3. august 2014 Bare kveld/natt. Jeg spør de bak meg om det er ok. Har aldri opplevd å få nei. Venter selvsagt til de er ferdig med å spise. Anonymous poster hash: 71386...e14
aanonym Skrevet 3. august 2014 #34 Skrevet 3. august 2014 Jeg reiser mye, og legger aldri ned seteryggen (unntatt lange flyturer over Atlanteren el.l.) På vanlige flyturer er det det aller, aller verste du kan gjøre mot dine medpassasjerer. Mye verre enn skrikende barn eller fising. Alle hater det, det er trangt nok som det er, og når setet legges ned får man ikke plass til å jobbe, lese avisa eller spise.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #35 Skrevet 3. august 2014 Jeg sier faktisk ifra til de som legger ned setene med mindre det er langdistanse. Hvis folk ikke vet å oppføre seg får jeg prøve å lære de litt folkeskikk da :-) Anonymous poster hash: 1bd2a...fc8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #36 Skrevet 3. august 2014 Jeg blir stadig fascinert over hvor mange egoistiske mennesker det finnes i verden. 'Så lenge det er behagelig for meg, driter jeg i om det går ut over andre'-mentalitet er bare utrolig usjarmerende. Heldigvis kjenner jeg svært få slike mennesker... Enig... Og det argumentet om at "det er min rett å gjøre det". Ja selvfølgelig har du rett til å gjøre det, ellers hadde det ikke vært mulig, men MÅ man gjøre alt man har rett til? Bare av prinsipp liksom? Det er mye jeg gjør eller ikke gjør ellers i livet også, av hensyn til mine medmennesker, selv om jeg har "rett til" å gjøre det motsatte. Jeg har rett til å la være å gi noe til gode formål, jeg har rett til å se surt på alle jeg møter, jeg har rett til å la være å svare hvis noen snakker til meg osv. Hvordan skulle samfunnet sett ut hvis all frivillig høflighet og hensyn skulle være utelukket? Anonymous poster hash: 778bc...5b7 Ja, det er jo også mulig å sitte på toget og rape :-) Det er veeeeldig mye man kan gjøre, men som man bare ikke gjør. Jeg kan la være å dusje i tre uker også ta meg en tur i svømmehallen..... Enig med deg, dette argumentet er svært tynt. Anonymous poster hash: 1bd2a...fc8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #37 Skrevet 3. august 2014 Legger ned setet? Er det ikke snakk om maks 10 cm? Jeg legger ned, såfremt det ikke sitter en mann på 1.95 bak meg Jeg er 1.67 og får lett setet rett i knærne når du legger ned setet ditt. Det er uhøflig og irriterer halve verden! Anonymous poster hash: 1bd2a...fc8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #38 Skrevet 3. august 2014 Nei, jeg legger aldri ned setet fordi jeg vet hvor ufattelig irriterende det er selv. Mitt beste tips er å holde knærne mot setet foran fra take off og med en gang du merker at personen foran begynner å legge det bakover presser du imot. Da tror de at setet er ødelagt og gir seg med forsøkene på å legge det bakover. Det funker hver eneste gang! Anonymous poster hash: bd123...5d5
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #39 Skrevet 3. august 2014 Tenk på bakerste rekke i et fly. De har ikke muligheten til å legge setet bakover så vis gjerne hensyn til hverandre. Man trenger ikke gjøre noe bare fordi man har "rett til det". Anonymous poster hash: bd123...5d5
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #40 Skrevet 3. august 2014 Ryanair har ikke seter som kan legges ned, og det er vel det eneste som er positivt med det flyselskapet. Det er en forbanna uting at folk legger ned setene i fanget på stakkaren bak! Enten så får vedkommende ikke spist, eller så har hun en unge på fanget, eller så er hun over 1,65 cm. Men det overrasker meg ikke at så mange her er egoister. Anonymous poster hash: b184a...5c4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #41 Skrevet 3. august 2014 Det er ikke rart nordmenn er beryktet for sin mangel på folkeskikk og høflighet. Jeg reiser mye pga jobb. Noen korte turer innen Norden, noen til Usa. Det er en svært tydelig forskjell på hvordan nordmenn oppfører seg kontra andre. Eneste stedet folk skal hevde sin rett og absolutt ikke ta hensyn er der hvor nordmennene er i overtall. Dette skjer aldri (etter hva jeg erfarer ihvertfall) på interkontinentale flygninger mellom andre land, og de turene er langtekkelige. Men på en times flytur innenlands, der skal Kari Nordmann og co kreve sine cm uansett hva. Anonymous poster hash: 251e8...75d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #42 Skrevet 3. august 2014 Jeg legger aldri ned setet, og jeg HATER at den foran gjør det. Kan takle at det blir litt trangt, men å få ett hode omtrent i fanget, syns jeg er ekkelt.... Lukter ikke alltid nyvasket... Anonymous poster hash: 15041...8e4
Gjest Skrevet 3. august 2014 #43 Skrevet 3. august 2014 (endret) Dere som har mannfolk med lange bein eller er feitere enn gjennomsnittet, hvorfor forhåndsbestiller dere ikke ekstra benplass?? Har selv en mann som er lang og betaler glatt de kronene det koster. Endret 3. august 2014 av Gjest
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. august 2014 #44 Skrevet 3. august 2014 Nei! det er så utrolig ubehagelig når de foran legger ned sitt, at det gjør jeg aldri. Jeg er 1.80 lang og det er IKKE deilig med sete i knærna
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #45 Skrevet 3. august 2014 Det er ikke rart nordmenn er beryktet for sin mangel på folkeskikk og høflighet. Jeg reiser mye pga jobb. Noen korte turer innen Norden, noen til Usa. Det er en svært tydelig forskjell på hvordan nordmenn oppfører seg kontra andre. Eneste stedet folk skal hevde sin rett og absolutt ikke ta hensyn er der hvor nordmennene er i overtall. Dette skjer aldri (etter hva jeg erfarer ihvertfall) på interkontinentale flygninger mellom andre land, og de turene er langtekkelige. Men på en times flytur innenlands, der skal Kari Nordmann og co kreve sine cm uansett hva. Anonymous poster hash: 251e8...75d Reiser også mye i jobb og dette er ikke min erfaring, nordmenn er hverken verre eller bedre enn noen andre. Jeg legger glatt ned setet, spesielt på langturer. Tar det selvfølgelig opp under måltider etc. Det plager meg heller ikke hvis den foran meg legger setet ned. Eneste tilfellet der jeg ikke legger ned setet er hvis den bak meg reiser med barn på fanget. Anonymous poster hash: 672ed...8e4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #46 Skrevet 3. august 2014 Jeg har reist medfly to turer, og la ikke ned setene nei. Er frekt mot de som sitter bak og får setet oppi fanget!! Anonymous poster hash: 52ee6...ec8
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #47 Skrevet 3. august 2014 Dere som ikke tåler å fly sammen med andre. Kanskje leie et privatfly?? Ikke råd til det nei? Så slutt å syt. Kan setet legges ned så kan man gjøre det. Er selv 172 og har null problemer med at setet er ned (så fremt jeg ikke spiser) Er helt fantastisk. Her virker det som om de fleste damene er charterdamer (ikke et kompliment) og så forventer dere 1. klasse. Du får det du betaler for. Anonymous poster hash: 71386...e14
Gjest MMJ Skrevet 3. august 2014 #48 Skrevet 3. august 2014 Legger det ned hvis det er et "lite" barn bak meg, da føler jeg liksom det er ok. Ja, og hvis han bak meg har lagt det ned, så føler jeg og jeg kan legge meg ned. + når jeg har minstemann på fanget, da er jeg nødt til å legge setet ned (2 år) Men foretrekker at ingen legger det ned, inkl meg selv
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #49 Skrevet 3. august 2014 Dere som har mannfolk med lange bein eller er feitere enn gjennomsnittet, hvorfor forhåndsbestiller dere ikke ekstra benplass?? Har selv en mann som er lang og betaler glatt de kronene det koster. Vi gjør det, som jeg nå har nevnt to ganger før i denne tråden, men som sagt: det er ikke alltid at det er mulig å gjøre det... Utrolig at det skal være så vanskelig å forstå det. Det er ikke slik at alle flyreiser er godt planlagte feriereiser. De siste fire reisene jeg og min mann har utført ble booket kun få dager i forveien, og da fikk vi ikke mulighet til å booke noe annet enn økonomibilletter på to av reisene. Da har det vært snakk om to begravelser og to 'sykehus-reiser' for undersøkelse (ikke at dere har noe med hvorfor vi reiser, men observerer at de fleste her nok tenker hovedsakelig fornøyelsesreiser når de uttaler seg). Anonymous poster hash: f6f27...0d1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2014 #50 Skrevet 3. august 2014 Hadde baby på fanget en flytur for litt siden. Han foran prøvde å legge ned setet men tok det fort opp igjen ettersom det da ble perfekt høyde til at minsten kunne ta tak i setet for å reise seg. Jeg tok selvfølgelig tak i ungen og satte ham ned igjen, men etter 4-5 ganger så forstod vel mannen at det var en enkel løsning på problemet og fikset det. Anonymous poster hash: 5e0a0...8fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå