Gå til innhold

Regler for ferie med "all inclusive"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært på all inclusive, så dette er kun teori for meg. Jeg ser ikke for meg at jeg ville hatt en eneste regel. Hadde ungene dyttet innpå altfor lite sunt og altfor mye usunt, ville de fått en beskjed underveis. Vi voksne drikker så lite alkohol uansett, at det er ikke engang et tema. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen trenger nok slike regler. Har du problemer med alkohol og MacinTalk kan det nok være lurt å ha tenkt gjennom hvordan man skal takle fristelsene på et slik sted, men for de fleste av oss er ikke det noe problem.

Vi var på all-inklusiv i vinter, men det betyde jo ikke at vi holt oss på hotellområdethele hele ferien. De fleste dagene dro vi på utflukter og turer etter frokost og kom igjen til middag. Dermed var det sjelden vi forsynte oss med is og kaker i løpet av dagen, men vi kjøpte jo lunch og is der vi var likevell. Hjemmefra er normale måltidsrutiner så innarbeidet hos ungene at det aldri falt dem inn å forsyne seg med bare is til middag eller cola til frokost. De valgte vanlig middag først og så desert etterpå. Vannet der smakte ikke spesielt godt. Dermed ble det mye brus og juice på alle sammen. Alkohol er heller ikke noe vi trives med å drikke daglig. Jeg tror vi valgte vin til maten to ganger og så drakk mannen øl til lunch et par ganger. Vi trenger ikke regler for det.

Anonymous poster hash: 01e9c...e0d

Skrevet

Snerpe!

Glad jeg aldri skal reise på ferie med deg!

Anonymous poster hash: aae72...942

Skrevet

Du er en gledesdreper, funnkiller og et troll Hi! Seriøst du må skjerpe deg hvis din mann skal Holde ut med deg, du er en kontrollfrik. Ta deg sammen å la ivertfall mann og barn nyte ferien, så går du inn i deg selv å tar en pause fra den sjefinga di.

Anonymous poster hash: ea176...2b2

Skrevet

Stille fra HI. Hun har sikkert vært opptatt med å skrive ut reglene i flere eksemplarer og laminert de....

Anonymous poster hash: 458fe...4ec

Skrevet

Synes mange tar av her med hets til HI. Greit at reglene var litt i overkant strikte, men å ha ett litt kritisk blikk på inntaket selv om man er på ferie har aldri skadet noen.

De fleste forsvarer seg med at på ferie kan man skeie ut etc og lar familien fråtse - det får meg til å skjønne at dette er folk som ikke plutselig fråtser fordi det er ferie og sjelden/aldri hjemme, for sånn er vi ikke laget. Er man restriktiv ellers i året fråtser man ikke fordi det er ferie, nei - man har måtehold i ryggmargen og oppfører seg deretter selv om det er all incklusive.

Så jeg mistenker at de fleste som hetser HI her er smålubne og ganske ukritiske ellers i året også til hva de og barna får i seg. Og at fråtsingen i matfatet er en stor del av ferieopplevelsen.

Har vært en gang på all inclusive - never again sier jeg bare

Anonymous poster hash: a435f...125
Skrevet

Vi har ikke slike regler for ferie. Men vi har dager der vi tillater oss mer enn andre. Vi bestemmer underveis at vi tar en dag med mindre søtsaker både barn og voksne. Alkohol drikker vi sjelden, og ikke når vi er på familieferie. Det må være kjedelig å porsjonere det utover dagene, bedre å skeie skikkelig ut og heller ta pauser. Spiser/drikker man noe søtt gjennom hele dagen, selv om det ikke er enorme mengder, vil man jo kjenne på behovet hele tiden. Når man da bare får litt blir det jo mer som en fristelse man ikke får nyte helt. Men det er mitt syn på det.

Skrevet

Synes mange tar av her med hets til HI. Greit at reglene var litt i overkant strikte, men å ha ett litt kritisk blikk på inntaket selv om man er på ferie har aldri skadet noen. De fleste forsvarer seg med at på ferie kan man skeie ut etc og lar familien fråtse - det får meg til å skjønne at dette er folk som ikke plutselig fråtser fordi det er ferie og sjelden/aldri hjemme, for sånn er vi ikke laget. Er man restriktiv ellers i året fråtser man ikke fordi det er ferie, nei - man har måtehold i ryggmargen og oppfører seg deretter selv om det er all incklusive. Så jeg mistenker at de fleste som hetser HI her er smålubne og ganske ukritiske ellers i året også til hva de og barna får i seg. Og at fråtsingen i matfatet er en stor del av ferieopplevelsen.Har vært en gang på all inclusive - never again sier jeg bare  Anonymous poster hash: a435f...125

Det er stor forskjell på å skrive ned matregler og å være bevisst hva man fører i seg.

Og du klager på hets av hi, så er du selv dømmende i svaret ditt?

Anonymous poster hash: e89f0...78a

Skrevet

Hahaha. Har du regler for mannen din? Jeg er litt enig i at det kan være greit å prøve å holde sukkerinntaket til barna innenfor en viss grense også i ferien. Men hvis jeg hadde satt opp slike regler for mannen min, tror jeg kanskje han hadde flytta ut... Anonymous poster hash: ab36a...e02

Nei, ikke "regler for mannen min". Som sagt så følger jeg de samme reglene selv.

Og en is om dagen kommer jo i tillegg til dessert etter middag. Så det blir jo i praksis to is i dagen, i tillegg til at de kanskje tar et kakestykke e.l.

Og til dere som synes det er helt unødvendig med slike regler: Fint for dere. Men her vi er ser jeg mange som hadde hatt godt av å ha noen slike regler. Foreldre som skal ha ansvar for små barn sitter ute i sola og bælmer øl fra frokosttid til sent på kvelden. Unger som utelukkende spiser søtsaker til alle måltide (pannekake med et tonn sjokoladepålegg og brus til er jo en flott frokost :/ )

Hi

Anonymous poster hash: 92ad7...92d

Men hvorfor velger du all inclusive?

Anonymous poster hash: dfc9a...48f

Skrevet

Er på ferie nå på all inclusive.

Barna spuser opp mot 10 pannekaker til frokost, 2-3 lunsjer, inkludert dessert og 1-2 middager inkl dessert. De får spise så mye is og drikke så mye brus, juice, saft som de bare orker. Det er snakk om 2 uker! Dere kommer til å få en (unnskyld ordspråket) jævli kjip ferie om du skal følge med alt! Hjelp sier jeg bare, og stakkars både barn og mann! Alkoholen er greit å begrense, men resten er bare kjipt!

Men jeg leste forsåvidt ikke noe regler for deg? Regner med du går under samme reglene som barna siden det er så viktig at alt skal gjøres riktig her! ;)

Anonymous poster hash: b21c1...93b

Skrevet

Er på ferie nå på all inclusive.

Barna spuser opp mot 10 pannekaker til frokost, 2-3 lunsjer, inkludert dessert og 1-2 middager inkl dessert. De får spise så mye is og drikke så mye brus, juice, saft som de bare orker. Det er snakk om 2 uker! Dere kommer til å få en (unnskyld ordspråket) jævli kjip ferie om du skal følge med alt! Hjelp sier jeg bare, og stakkars både barn og mann! Alkoholen er greit å begrense, men resten er bare kjipt!

Men jeg leste forsåvidt ikke noe regler for deg? Regner med du går under samme reglene som barna siden det er så viktig at alt skal gjøres riktig her! ;)Anonymous poster hash: b21c1...93b

Skal sies at det meste smaker dritt, så dem får spise det de vil så lemgr dem blir mette :)

Og hadde jeg vært barn, ville jeg stappet fatet med dessert første gang. Da er det heller bedre å forsyne seg lite, men heller hente i flere omganger.

KJiPA!

Anonymous poster hash: b21c1...93b

Skrevet

Har heldigvis en mann som kan tenke selv, og fint får lov å regulere sitt eget inntak av både mat og alkohol.

Sette opp regler for partneren sin?

Høres bare merkelig ut.

Vi er på all inclusive ca hvert tredje år, ser ingen grunn til å ha slike regler.

Anonymous poster hash: e7730...40e

Skrevet

Har heldigvis en mann som kan tenke selv, og fint får lov å regulere sitt eget inntak av både mat og alkohol.

Sette opp regler for partneren sin?

Høres bare merkelig ut.

Vi er på all inclusive ca hvert tredje år, ser ingen grunn til å ha slike regler.

Anonymous poster hash: e7730...40e

Skrevet

Og hva er mannens kommentar til dette hi?

Det lurer jeg også VELDIG på :D

Skrevet

Leeeeeeer.

Har mannen på seg tøfler ved bassenget eller er det lov å ha badesko der. 😂😂😂

Anonymous poster hash: 8ab6b...ddd

Skrevet

Jeg sitter liksom og håper HI tuller, for har aldri lest eller hørt om så strenge regler på ferie. Skjønner dere vil begrense alkohol, men mar????

Og at du sitter og lager regler for en annen voksen mann er utrolig sørt

Skjønner folk blir overvektige i dette landet som spiser og drikker som "griser" på ferie......

Anonymous poster hash: 22da0...706

Skrevet

Jeg sitter liksom og håper HI tuller, for har aldri lest eller hørt om så strenge regler på ferie. Skjønner dere vil begrense alkohol, men mar????

Og at du sitter og lager regler for en annen voksen mann er utrolig sørt

Skjønner folk blir overvektige i dette landet som spiser og drikker som "griser" på ferie......

Anonymous poster hash: 22da0...706

Hehe, det er vel ikke det folk reagerer på; at de ikke får spise så mye de vil. Hva er krisen om man vil ha et glass øl/vin til lunsj? Eller Gud forby TO is en dag? Det er ikke ferien man legger på seg av, det er alt det andre ellers i året! 

Jeg er enig at man ikke trenger proppe i seg i ferien, men å sette opp regler?? Går det ikke an å bruke sunn fornuft lenger? Jeg sier ifra til barna mine at "nei, nå er det nok" om det blir for mye usunt. Det er langt derifra til å sette opp regler!

Skrevet

HI.. jeg er sjokkert! SYnes du virkelig at det er ok å sette opp regler for hva mannen din kan drikke og spise??? Virkelig?!??

Og dine barn... huff... om du er så snerpete og trangsynt i forbindelse med en ferie, så lurer jeg virkelig på hvordan du er i hverdagslivet!!!!!!

Jeg om min mann (og barn) trenger ingen regler! Vi koooooooser oss! Og i og med vi har barn med -så er vi selvfølgeig såpass opplyste at alkoholen er vi forsiktig med!

Kast reglene, og la barn og mann NYTE ferien (bare et råd fra meg!). 

Skrevet

Mine regler hadde vært som følge:

Spis og drikk det dere vil innen for rimelighetens grenser. Det er ferie og inkludert i prisen.

Skrevet

Du hørtes sikkelig trivelig ut og dra på ferie med😖🙈🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...