Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #1 Skrevet 2. august 2014 Dere som drar på ferie med all inclusive. Har dere regler for ferien, eller synes dere det blir for mye "hønemor"? Synes dessverre jeg ser alt for mye uvettig inntak av både alkohol og søtsaker på slike steder, og jeg har derfor valgt å ha regler for vår familie. Mine regler er: Barn: - Dessert bare til middag - Bare en porsjon dessert - Brus som drikke til mat, bare til middag - En is om dagen - En brus eller "barnecocktail" på kvelden - Frukt/grønt til alle måltider Mann: - Øl/vin som drikke til mat, bare til middag - Bare ett glass øl/vin til middag - Ingen alkohol før kl. 18. - Maks 2 glass øl/vin/drink på kvelden - Frukt/grønt til alle måltider Følger selvfølgelig de samme reglene selv Anonymous poster hash: 5cceb...e60
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #2 Skrevet 2. august 2014 Hahaha. Har du regler for mannen din? Jeg er litt enig i at det kan være greit å prøve å holde sukkerinntaket til barna innenfor en viss grense også i ferien. Men hvis jeg hadde satt opp slike regler for mannen min, tror jeg kanskje han hadde flytta ut... Anonymous poster hash: ab36a...e02
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #3 Skrevet 2. august 2014 Alkohol er greit å begrense, men dere er da på ferie. Hørtes bare trist ut! Anonymous poster hash: 0ce11...23c
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #4 Skrevet 2. august 2014 Det er heldivis ikke nødvendig med slike strenge regler. Mannen min er fullstendig i stand til å regulere seg selv på fornuftig vis, som meg, og barna spiser riktig nok mye mer is og drikker mer brus enn hjemme, men det er helt greit i 1-2 uker synes jeg. Det viktigste er det daglige kostholdet, og hjemme har vi f.eks. så godt som aldri brus og spiser veldig mye grønt. Anonymous poster hash: 6dbca...33b
Himmel og hav Skrevet 2. august 2014 #5 Skrevet 2. august 2014 "Jeg har valgt å ha regler for vår familie". Hadde ikke de andre noe de skulle ha sagt? Nå har ikke vi vært på all inclusive, men ferie er ferie, og den uka vi er på hotell, så koser vi oss, selv om det skulle bety to is og ingen gulrøtter. Så spiser vi heller grovt og sunt de andre 51 ukene året.
Gjest Julia1984 Skrevet 2. august 2014 #6 Skrevet 2. august 2014 Har du virkelig regler for mannen din??? Er han under 18 år eller?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #7 Skrevet 2. august 2014 Herregud. Hva skal du på all inclusive da? Maken til heks Anonymous poster hash: 7179e...72a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #8 Skrevet 2. august 2014 Jeg vil bare si til mannen din: løøøøp! Har du virkelig innført regler for et annet voksent menneske????? Anonymous poster hash: 458fe...4ec
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #9 Skrevet 2. august 2014 Vi har ingen regler. Er på ferie en gang i året, så hent greit å skeie ut Selvfølgelig ikke dessert i stedet for middag eller mye alkohol. Anonymous poster hash: dfc9a...48f
min<3 Skrevet 2. august 2014 #11 Skrevet 2. august 2014 Enig med alle. Så du skal bestemme at mannen må spise frukt/grønt til middag hver dag. Hahahahaha
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #12 Skrevet 2. august 2014 Og mannen din godtar dette her??? Du høres veldig kontrollerende ut..... La nå mann og barn kose seg på ferien, herregud! Anonymous poster hash: ec58c...b09
3 i april Skrevet 2. august 2014 #14 Skrevet 2. august 2014 En ting er at dere begrenser alkoholinntaket, siden dere har barn med dere på tur. Men dauer mannen din om han tar seg en øl før kl 18 da ?? Å jeg tipper at ungene deres overlever om de hagler i seg 2 eller 3 sier i løpet av en dag. Slapp av, det er ferie. Det gjør faktisk ingenting om dere koser dere litt ekstra den uka dere faktisk er på ferie. Å jeg syns at det er helt hårreisende at du skal bestemme at mannen din SKAL spise frukt og grønnsaker til alle måltider. Tenk om han ikke vil ha det til lunsj, hva gjør du da ??
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #15 Skrevet 2. august 2014 Du høres ut som en fest! Anonymous poster hash: 458fe...4ec
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #16 Skrevet 2. august 2014 Du høres ut som en fest! Anonymous poster hash: 458fe...4ec
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #17 Skrevet 2. august 2014 Lurer også på hvorfor dere har all inclusive ?det er jo ikke økonomisk lønnsomt hvis man ikke unner seg noe ekstra. Anonymous poster hash: dfc9a...48f
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #18 Skrevet 2. august 2014 Haha!! Det er selvfølgelig greit p begrense både inntaket av alkohol og inntaket av is/brus. Mine barn hadde antakelig levd på is fra frokost til kvelds hvis de hadde fått lov...... Men makane til strenge regler da! Skal han ha noen form for begrensninger, bør disse i det minste utformes i fellesskap Anonymous poster hash: 8f1a3...704
Septembermirakel❤️ Skrevet 2. august 2014 #20 Skrevet 2. august 2014 Haha! Dette hørtes så dumt ut,at det må bare være tull
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #21 Skrevet 2. august 2014 En is om dagen? Anonymous poster hash: a7d94...f11
ærlig talt Skrevet 2. august 2014 #22 Skrevet 2. august 2014 Vi reiser på all inclusive-ferie i morgen. Lurer på hva mannen min sier om jeg setter opp regler for ham😜
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #23 Skrevet 2. august 2014 Håper for resten av familiens skyld at dette er trolleri trollera... Greit å begrense alkoholinntaket når en ferierer med barn, men resten av reglementet var jo helt tragisk. Det går faktisk an å leve litt "utsvevende" i matveien når en har ferie. Spis is og drikk brus! Anonymous poster hash: 2c832...44a
Anonym bruker Skrevet 2. august 2014 #24 Skrevet 2. august 2014 Kontrollfreak! Jeg reiser på ferie med all inclusive om en uke. Ingen regler. Anonymous poster hash: f782f...637
MammantilNurket Skrevet 2. august 2014 #25 Skrevet 2. august 2014 (endret) Jawohl mein Führer(in) Med all respekt å melde: sjeleglad for at jeg ikke er gift med deg - eller at du er "morra mi" for den saks skyld Jeg synes forøvrig at såkalte "barnecocktails" er en uting og sender veldig uheldige signaler. Cocktails er for voksne. Blir helt uvel når jeg ser barn med "drinker" i hendene. Kan strekke meg til en "Shirley Temple" ... Endret 2. august 2014 av MammantilNurket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå