Gå til innhold

Regler for ferie med "all inclusive"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting er at dere begrenser alkoholinntaket, siden dere har barn med dere på tur. Men dauer mannen din om han tar seg en øl før kl 18 da ??

Å jeg tipper at ungene deres overlever om de hagler i seg 2 eller 3 sier i løpet av en dag.

Slapp av, det er ferie. Det gjør faktisk ingenting om dere koser dere litt ekstra den uka dere faktisk er på ferie.

Å jeg syns at det er helt hårreisende at du skal bestemme at mannen din SKAL spise frukt og grønnsaker til alle måltider. Tenk om han ikke vil ha det til lunsj, hva gjør du da ??

Jeg tar en cava eller øl før 10.00. Er fortsatt ikke full om kvelden. Handler om å kjenne grensene sine og dra det utover. Ferie er ferie.

Anonymous poster hash: 7179e...72a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppfordrer barna til å spise så mye is de orker. Og velge seg den maten som ser best ut. Noen dager ble det kake til frokost. Noen ganger valgte de frukt fremfor is. Noen ganger vann foran brus. De klarer faktisk å styre selv i stor grad slik at det blir en god miks av sunt og usunt. Og jeg hadde aldri klart å huske eller å holde meg til reglene selv, så regler for sånne ting praktiserer jeg ikke på all inclusive.

Skrevet

Jaja da vi var på hotelferie all inclusive for ca 10 år siden, startet ungene med middag og deretter dessert på fredag kveld. Søndag startet de med dessert og så ble det vel ei lita pølse på toppen som middagsalibi. 

Men det var jo litt andre tider når det gjelder sukker etc den gangen. :wink:

Når man er på ferie trenger man jo ikke å kjøre hverdagslinje når det gjelder is, dessert og snop. Ferie er jo ferie. Og når det gjelder alkohol håper jeg at fornuften råder på det punktet uten at man trenger regler på det.

Skrevet

Hahaha. Har du regler for mannen din? Jeg er litt enig i at det kan være greit å prøve å holde sukkerinntaket til barna innenfor en viss grense også i ferien. Men hvis jeg hadde satt opp slike regler for mannen min, tror jeg kanskje han hadde flytta ut... Anonymous poster hash: ab36a...e02

Nei, ikke "regler for mannen min". Som sagt så følger jeg de samme reglene selv.

Og en is om dagen kommer jo i tillegg til dessert etter middag. Så det blir jo i praksis to is i dagen, i tillegg til at de kanskje tar et kakestykke e.l.

Og til dere som synes det er helt unødvendig med slike regler: Fint for dere. Men her vi er ser jeg mange som hadde hatt godt av å ha noen slike regler. Foreldre som skal ha ansvar for små barn sitter ute i sola og bælmer øl fra frokosttid til sent på kvelden. Unger som utelukkende spiser søtsaker til alle måltide (pannekake med et tonn sjokoladepålegg og brus til er jo en flott frokost :/ )

Hi

Anonymous poster hash: 92ad7...92d

Skrevet

Her er det heldigvis ikke nødvendig med regler. Barna velger alltid noe form for grønnsaker når de spiser og vi har alltid masse vann ved solsengene. Om jeg ønsker meg et glass sangria kl 16 så gjør jeg det og barna ønsker seg en is så tar de det. Vi er på ferie og vi greier måtehold selv uten regler.

Skrevet

Hahaha. Har du regler for mannen din? Jeg er litt enig i at det kan være greit å prøve å holde sukkerinntaket til barna innenfor en viss grense også i ferien. Men hvis jeg hadde satt opp slike regler for mannen min, tror jeg kanskje han hadde flytta ut... Anonymous poster hash: ab36a...e02

Nei, ikke "regler for mannen min". Som sagt så følger jeg de samme reglene selv.

Og en is om dagen kommer jo i tillegg til dessert etter middag. Så det blir jo i praksis to is i dagen, i tillegg til at de kanskje tar et kakestykke e.l.

Og til dere som synes det er helt unødvendig med slike regler: Fint for dere. Men her vi er ser jeg mange som hadde hatt godt av å ha noen slike regler. Foreldre som skal ha ansvar for små barn sitter ute i sola og bælmer øl fra frokosttid til sent på kvelden. Unger som utelukkende spiser søtsaker til alle måltide (pannekake med et tonn sjokoladepålegg og brus til er jo en flott frokost :/ )

Hi

Det er ferie og du høres fortsatt snerpete ut.

Her drar familien på ferie for å kose seg. Vi spiser minimalt med sukker til hverdags.

Regler på en ferie? Da kan dere like gjerne bli hjemme. Funkiller ;)

Anonymous poster hash: 0ce11...23c

Skrevet

Det er lov å kose seg ekstra på ferie. Gjør det noe om barnet tar en brus til frokost den ene uka?

Gjest Julia1984
Skrevet

Håpløst? Hvor lenge skal dere være borte? 6 måneder? Tror du det er skadelig har hvis barna spiser litt usunt en uke eller to, eller hvis de dropper grønnsaker enkelte dager? Hva skjer om de får 2 is om dagen? Har aldri skjer hvis mannen din tar en øl til lunch? Fy søren så snerpete du er....

Skrevet

Jeg sitter liksom og håper HI tuller, for har aldri lest eller hørt om så strenge regler på ferie. Skjønner dere vil begrense alkohol, men mar????

Og at du sitter og lager regler for en annen voksen mann er utrolig sørt

Anonymous poster hash: 458fe...4ec

Skrevet

Hvilken straff har du for mannen om han ikke spiser grønnsaker?

Vi hadde og regler på all inclusive:

-kun lightbrus til måltid utenom middag. Men selvsagt velge juice eller andre ting.

Kun en skål dessert til lunsj og middag. Siste middagen fikk de spise så mye is de orket.

De måtte spør før de hentet is og slush ved bassenget, men fikk flere hver dag for å kjøle seg ned litt.

Anonymous poster hash: c3eaf...c24

Skrevet

Hi

Heldigvis så drikker verken jeg eller mannen min oss dritings på familieferie! Vi trenger ikke øage regler og avtaler for å forhindre det!

Her fikk ungen lov til å spise det han ville og være oppe så lenge han ville hver dag da vi var på al inclusive i fjor :) og jeg fikk lov til å ta meg ett glass vin når jeg ville..

Anonymous poster hash: 61447...5fc

Skrevet

Dette var dagens:)

Jeg er utgangspunktet for å begrense seg både når det gjelder alkohol og is, men det er jo grenser.

Hadde mannen min laget regler på når jeg tok dagens glass vin ville jeg neppe tatt han seriøst.

Hadde jeg derimot hatt et alkoholproblem kan jeg se at man må regulere litt.

Skrevet

Mannen regulerar seg nok heilt sjølv, så det er nok trygt med all inclusive. Ungane tek ikkje skade av at kosthaldet sklir ut i ferien.

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å reise på ferie med deg...

Anonymous poster hash: 7bd22...ba5
Skrevet

Hi

Når dere er en familie som tydeligvis ikke klarer å begrense dere så er det sikkert fint med regler. Eller mener du at vi alle burde følge dine regler?

Skrevet

Det komiske er at HI skjønner ikke at hun er Cruella de Ville. Ingen som støtter henne, naturlig nok!

Syke syke dame. Stakkars mann, sikkert verdens største tøffel.

Lurer på hva slags straff han får hvis han glemmer å ta grønnsaker til middag.

Skrevet

All inclusivev må være den verste måten å feriere på,himmel og hav for en en kjedelig og forutsigbar ferie!!

Nei takke meg til spennede opplevelser ,eksotiske reisemål, møte med de infødte og spising av deres tradisjonelle mat!!

Anonymous poster hash: 3531c...e25
Skrevet

Har ikke "regler" på ferie, følger sunn fornuft og har en fortreffelig ferie ;)

Verken jeg eller min mann drikker noe særlig på familieferie uansett, is tar ikke livet av noen og litt av poenget med all inklusive ferie er å spise mye mat, så vi stresser ikke med kosten på ferie.

Om dere føler dere trenger regler for å ikke skli fullstendig ut så skjønner jeg at du setter rammer, men synest kanskje du legger litt liten tiltro til deres egen fornuft, det er tross alt ferie.

Anonymous poster hash: 205ab...f0f

Skrevet

Enig, eller ferie med HI

Skrevet

All inclusivev må være den verste måten å feriere på,himmel og hav for en en kjedelig og forutsigbar ferie!! Nei takke meg til spennede opplevelser ,eksotiske reisemål, møte med de infødte og spising av deres tradisjonelle mat!! Anonymous poster hash: 3531c...e25

Om du reiser til turiststedene i Spania eller Tyrkia så er det utvannet med norske fiskebilde at man får mer variert mat på all inclusivene ;)

Skrevet

All inclusivev må være den verste måten å feriere på,himmel og hav for en en kjedelig og forutsigbar ferie!! Nei takke meg til spennede opplevelser ,eksotiske reisemål, møte med de infødte og spising av deres tradisjonelle mat!! Anonymous poster hash: 3531c...e25

Om du reiser til turiststedene i Spania eller Tyrkia så er det utvannet med norske fiskebilde at man får mer variert mat på all inclusivene ;)Anonymous poster hash: 205ab...f0f

Auto korrektur... Fiskebilder =fiskeboller

Skrevet

Har du nedskrevet regler med i bagasjen du festlige kvinnemenneske ?

Klistre dem opp på veggen og få mannen til å lære dem utenat ? ;)

Herregud så gøy det må være på ferie med deg! Hvordan straffer du mannen om han tar seg en øl eller is for mye? Full sex nekt & surmuling :P

Nei, jeg har faktisk tatt meg en øl kl 10 ved bassengkanten og riktig kost meg :D I ditt hode må jeg være totalt gal.

Alt med måte, men på all inklusive slår man for pokker ut håret ! Har til og med hatt sex midt på dagen :P rett før barnevernet blir tilkalt her.

Anonymous poster hash: 3673a...1d1

Skrevet

Om du reiser til turiststedene i Spania eller Tyrkia så er det utvannet med norske fiskebilde at man får mer variert mat på all inclusivene ;)

ikke mer variert enn når man kan velge og vrake mellom spennende restauranter. Så støtter man lokaløkonomien også,ikke bare en stor kjedelig hotellkjede...

Anonymous poster hash: 3531c...e25

Skrevet

Om du reiser til turiststedene i Spania eller Tyrkia så er det utvannet med norske fiskebilde at man får mer variert mat på all inclusivene ;)Anonymous poster hash: 205ab...f0f

ikke mer variert enn når man kan velge og vrake mellom spennende restauranter. Så støtter man lokaløkonomien også,ikke bare en stor kjedelig hotellkjede... Anonymous poster hash: 3531c...e25

Har du vært på et skikkelig bra all inclusivene noen gang?

Når det er kokker som står å disker opp den ene delikatesser etter den andre. Ulike tema hver kveld så kan man ikke kalle det kjedelig.

Lokaløkonomien får også hjelp av de store hotellene, de 300ansatte som er servitører, bartendere, gartneri, ryddegutter osv osv, de bidrar til et mangfold i økonomien både lokalt og ellers i landet om de er tilreisende.

(PS mange av de lokale restaurantene er tilreisnde folk og, de reiser inn for å drive restauranten i høysesongen)

All inclusive kan være utrolig bra, men er stor variasjon fra hotell til hotell, så viktig å sjekke litt opp før man drar om man vil ha GOD mat eller tar til takke med ræl.

Skrevet

Og hva er mannens kommentar til dette hi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...