Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #26 Skrevet 30. juli 2014 Jeg snakket med ham når vi kom hjem.  Mine venner var visst mine venner, og venninnekvelder trengte ikke han å forholde seg til. Derfor har han heller ikke sagt noe før. Siden jeg alltid handler så hadde han ikke følt behov for å si noe heller. Han aksepterer meg for den jeg er og han mener jeg bør akseptere ham. Barna våre derimot burde selv bli opplyst og selv få velge. Og velger de å stole på slike mennesker må de også kunne svare for seg ovenfor ham?!?!! Føler meg nesten lurt. Jeg måtte gå. Tok med meg ungene ut på middag, klarte ikke sitte hjemme... Hvor kommer dette fra? Hvorfor har han aldri sagt noe? Jeg var ganske sikker på at vi hadde like verdier, en tro på likeverd...  Hi  Anonymous poster hash: c3ede...7b1 Dette har han klart å holde skjult lenge.... Ingen kommentarer under nyhetssendinger eller andre politiske diskusjoner dere har hatt?  Syns det er så rart at dere ikke har streifet dette temaet før?  Anonymous poster hash: 11b7f...473
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #27 Skrevet 30. juli 2014 Jeg snakket med ham når vi kom hjem.  Mine venner var visst mine venner, og venninnekvelder trengte ikke han å forholde seg til. Derfor har han heller ikke sagt noe før. Siden jeg alltid handler så hadde han ikke følt behov for å si noe heller. Han aksepterer meg for den jeg er og han mener jeg bør akseptere ham. Barna våre derimot burde selv bli opplyst og selv få velge. Og velger de å stole på slike mennesker må de også kunne svare for seg ovenfor ham?!?!! Føler meg nesten lurt. Jeg måtte gå. Tok med meg ungene ut på middag, klarte ikke sitte hjemme... Hvor kommer dette fra? Hvorfor har han aldri sagt noe? Jeg var ganske sikker på at vi hadde like verdier, en tro på likeverd...  Hi  Anonymous poster hash: c3ede...7b1 Dette har han klart å holde skjult lenge.... Ingen kommentarer under nyhetssendinger eller andre politiske diskusjoner dere har hatt?  Syns det er så rart at dere ikke har streifet dette temaet før?  Anonymous poster hash: 11b7f...473
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #28 Skrevet 30. juli 2014  Enig der. Jeg hadde aldri kunnet være sammen med en rasist, en som synes det er morsomt å drepe og mishandle kjæledyr, en som tenner på vold og voldtekter osv. Det her handler om livssyn og verdier. At den ene anonyme mener ALLE utlendinger (svensker, afrikanere, thailendere, alle) er lavere rang enn nordmenn og at hun UNNGÅR utlendinger i omgangskretsen sin betyr at hun mener nordmenn er overlegne andre nasjoner, altså rasist per definisjon. I Norge i 2014 kan du ikke gardere deg 100% mot utlendinger, særlig når man har barn i skole og barnehage.   Sammenligner du virkelig personlige tanker og følelser med fysisk mishandling?  Anonymous poster hash: 25fad...d25
skjotta Skrevet 30. juli 2014 #29 Skrevet 30. juli 2014 Jeg er enig... kommer mannen med en rasistisk bemerkning er det skilsmissegrunn men man kan da ikke bryte opp en familie bare fordi om mannen uheldigvis var litt utro...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. juli 2014 #30 Skrevet 30. juli 2014   Enig der. Jeg hadde aldri kunnet være sammen med en rasist, en som synes det er morsomt å drepe og mishandle kjæledyr, en som tenner på vold og voldtekter osv. Det her handler om livssyn og verdier. At den ene anonyme mener ALLE utlendinger (svensker, afrikanere, thailendere, alle) er lavere rang enn nordmenn og at hun UNNGÅR utlendinger i omgangskretsen sin betyr at hun mener nordmenn er overlegne andre nasjoner, altså rasist per definisjon. I Norge i 2014 kan du ikke gardere deg 100% mot utlendinger, særlig når man har barn i skole og barnehage.   Sammenligner du virkelig personlige tanker og følelser med fysisk mishandling?  Anonymous poster hash: 25fad...d25    Å være rasist og å være mishandler er for meg ganske nære begrep. Rasisme er ikke bare "personlige tanker og følelser", det er en HOLDNING til en bestemt rase, nasjon eller flere nasjoner som man håpet på at ble dempet etter andre verdenskrig. Veien fra å hate utlendinger og indoktrinere ungene sine til å hate dem til vold er enkel. Og ja, at barna må "svare overfor ham" for vennskap med utlendinger er indoktrinering av hans fremmedhat.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #31 Skrevet 30. juli 2014      Enig der. Jeg hadde aldri kunnet være sammen med en rasist, en som synes det er morsomt å drepe og mishandle kjæledyr, en som tenner på vold og voldtekter osv. Det her handler om livssyn og verdier. At den ene anonyme mener ALLE utlendinger (svensker, afrikanere, thailendere, alle) er lavere rang enn nordmenn og at hun UNNGÅR utlendinger i omgangskretsen sin betyr at hun mener nordmenn er overlegne andre nasjoner, altså rasist per definisjon. I Norge i 2014 kan du ikke gardere deg 100% mot utlendinger, særlig når man har barn i skole og barnehage.  Sammenligner du virkelig personlige tanker og følelser med fysisk mishandling?  Anonymous poster hash: 25fad...d25  Å være rasist og å være mishandler er for meg ganske nære begrep. Rasisme er ikke bare "personlige tanker og følelser", det er en HOLDNING til en bestemt rase, nasjon eller flere nasjoner som man håpet på at ble dempet etter andre verdenskrig. Veien fra å hate utlendinger og indoktrinere ungene sine til å hate dem til vold er enkel. Og ja, at barna må "svare overfor ham" for vennskap med utlendinger er indoktrinering av hans fremmedhat. Du har rett til din meining.Men ein rasist er ikke definert med å mishandle. Har ingenting med kjæledyr å gjør. Men hvordan en person forholder seg til andre religioner og hudfarger. Men rasistiske uttalelser mot hvite er det greit? Men slikt snakker vi ikke om?   Anonymous poster hash: d066b...6f7
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #32 Skrevet 30. juli 2014 Altså, er du sikker på at han er rasist? En rasist er en som mener at en rase er en annen overlegen. Å ikke like å tilbringe tid med mennesker som oppfører seg på en viss måte er ikke rasisme. Mannen min er ganske oppgitt over den somaliske familien i etasjen over med sju unger som skriker og kjefter til alle døgnets tider og særlig sent på natt, og han har sagt at han skulle ønske han hadde en "normal norsk familie" i etasjen over. Og han er IKKE rasist (Jeg er adoptert fra Colombia, og han har gode venner med paksistansk bakgrunn også). For han er ikke hudfarge en faktor, men kultur og hvordan folk oppfører seg. Han trives ikke på Grønland (pga. Oppførselen til en del folk, som tilfeldigvis er utlendinger), men heller ikke på Grünerlølka på kveldstid (han synes nordmenn som drikker og skåler er irriterende også..).  Nå vet ikke jeg hva mannen din mente med det, men jeg synes du bør snakke med han om det. Kanskje han mener at det er et problem med folk som oppfører seg på en bestemt måte, også er han uheldig i ordvalget og det høres rasistisk ut.    Anonymous poster hash: c4df1...4bf
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #33 Skrevet 30. juli 2014    Enig der. Jeg hadde aldri kunnet være sammen med en rasist, en som synes det er morsomt å drepe og mishandle kjæledyr, en som tenner på vold og voldtekter osv. Det her handler om livssyn og verdier. At den ene anonyme mener ALLE utlendinger (svensker, afrikanere, thailendere, alle) er lavere rang enn nordmenn og at hun UNNGÅR utlendinger i omgangskretsen sin betyr at hun mener nordmenn er overlegne andre nasjoner, altså rasist per definisjon. I Norge i 2014 kan du ikke gardere deg 100% mot utlendinger, særlig når man har barn i skole og barnehage.   Sammenligner du virkelig personlige tanker og følelser med fysisk mishandling?  Anonymous poster hash: 25fad...d25    Å være rasist og å være mishandler er for meg ganske nære begrep. Rasisme er ikke bare "personlige tanker og følelser", det er en HOLDNING til en bestemt rase, nasjon eller flere nasjoner som man håpet på at ble dempet etter andre verdenskrig. Veien fra å hate utlendinger og indoktrinere ungene sine til å hate dem til vold er enkel. Og ja, at barna må "svare overfor ham" for vennskap med utlendinger er indoktrinering av hans fremmedhat.   Det du sier har ingen rot i virkeligheten.  Anonymous poster hash: 25fad...d25
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. juli 2014 #34 Skrevet 30. juli 2014     Enig der. Jeg hadde aldri kunnet være sammen med en rasist, en som synes det er morsomt å drepe og mishandle kjæledyr, en som tenner på vold og voldtekter osv. Det her handler om livssyn og verdier. At den ene anonyme mener ALLE utlendinger (svensker, afrikanere, thailendere, alle) er lavere rang enn nordmenn og at hun UNNGÅR utlendinger i omgangskretsen sin betyr at hun mener nordmenn er overlegne andre nasjoner, altså rasist per definisjon. I Norge i 2014 kan du ikke gardere deg 100% mot utlendinger, særlig når man har barn i skole og barnehage. Sammenligner du virkelig personlige tanker og følelser med fysisk mishandling?  Anonymous poster hash: 25fad...d25  Å være rasist og å være mishandler er for meg ganske nære begrep. Rasisme er ikke bare "personlige tanker og følelser", det er en HOLDNING til en bestemt rase, nasjon eller flere nasjoner som man håpet på at ble dempet etter andre verdenskrig. Veien fra å hate utlendinger og indoktrinere ungene sine til å hate dem til vold er enkel. Og ja, at barna må "svare overfor ham" for vennskap med utlendinger er indoktrinering av hans fremmedhat. Du har rett til din meining.Men ein rasist er ikke definert med å mishandle. Har ingenting med kjæledyr å gjør. Men hvordan en person forholder seg til andre religioner og hudfarger. Men rasistiske uttalelser mot hvite er det greit? Men slikt snakker vi ikke om?   Anonymous poster hash: d066b...6f7    Nei, det er ikke greit med noen av delene. Når folk fra andre nasjoner uttaler seg om nordmenn som dem underlegne er det også rasisme. Problemet er at rasistiske holdninger har skapt såpass mye vondt i verden at jeg forstår ikke hvordan folk fortsatt kan ha disse. I tillegg respekterer ikke mannen vennene til HI, og vil indoktrinere barna til noe som er sosiale uakseptabelt her i landet. Barna vil slite med holdningene de får hjemmefra da disse ikke blir godt mottatt av andre barn og voksne. Barna kan for eksempel velge bort sine sjelefrender i lek bare fordi de ikke er 100% etnisk norske. Jeg som utlending har opplevd at foreldre nektet barna sine å leke med mine fordi jeg er estisk. Det er liksom ikke bra nok.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #35 Skrevet 30. juli 2014 Når jeg skrev at jeg ikke vil omgås utlendinger så mente jeg så klart pakistanere, marokkanske og andre muslimer. Jeg mente ikke svensker, polakkene, thailandske og andre normale mennesker. Å nei! Muslimer er IKKE normale mennesker, de er hjernevasket og syke! Å det er ikke noe problem å unngå de her da de ikke finnes her gudskjelov. Barna går på en liten skole med 52 elever totalt og ingen av de er muslimer gudskjelov! Å dette er faktisk en mening det er fullt lovlig å ha!  Anonymous poster hash: b18f6...7d9
Siamese Hellhound Skrevet 30. juli 2014 #36 Skrevet 30. juli 2014 Det er jo ganske stor forskjell på å ha en mening, som i 'jeg liker bedre gult enn grønt', og det å ha en grunnleggende holdning til andre mennesker som tilfeldigvis har en annen hudfarge.  Meningsforskjeller skal man respektere. Men grunnleggende negative holdninger til andre mennesker pga hudfargen, det handler ikke om preferanser, det handler om menneskesyn eller verdisyn.  Jeg tror faktisk jeg hadde mistet veldig mye av respekten for mannen min hvis han hadde kommet med slike utsagn. Jeg hadde tenkt at han var både fordomsfull og lite opplyst, og jeg hadde også vært bekymret for hva slags holdninger han kan overføre til barna.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2014 #37 Skrevet 30. juli 2014 Når jeg skrev at jeg ikke vil omgås utlendinger så mente jeg så klart pakistanere, marokkanske og andre muslimer. Jeg mente ikke svensker, polakkene, thailandske og andre normale mennesker. Å nei! Muslimer er IKKE normale mennesker, de er hjernevasket og syke! Å det er ikke noe problem å unngå de her da de ikke finnes her gudskjelov. Barna går på en liten skole med 52 elever totalt og ingen av de er muslimer gudskjelov! Å dette er faktisk en mening det er fullt lovlig å ha!  Anonymous poster hash: b18f6...7d9 Wow! Så imponerende at du har møtt alle muslimene i hele verden siden du kan si at de er hjernevasket og syke!!Hva med kristne, jøder, katolikker osv? Er ikke de hjernevasket da? Synes synd i barna dine som må voksne opp med slike forferdelige holdninger!  Anonymous poster hash: d074a...48a
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #38 Skrevet 31. juli 2014  Når jeg skrev at jeg ikke vil omgås utlendinger så mente jeg så klart pakistanere, marokkanske og andre muslimer. Jeg mente ikke svensker, polakkene, thailandske og andre normale mennesker. Å nei! Muslimer er IKKE normale mennesker, de er hjernevasket og syke! Å det er ikke noe problem å unngå de her da de ikke finnes her gudskjelov. Barna går på en liten skole med 52 elever totalt og ingen av de er muslimer gudskjelov! Å dette er faktisk en mening det er fullt lovlig å ha!  Anonymous poster hash: b18f6...7d9 Wow! Så imponerende at du har møtt alle muslimene i hele verden siden du kan si at de er hjernevasket og syke!!Hva med kristne, jøder, katolikker osv? Er ikke de hjernevasket da? Synes synd i barna dine som må voksne opp med slike forferdelige holdninger!  Anonymous poster hash: d074a...48a ALLE som tror på det vrøvlet der (religion) må være hjernevasket Uavhengig om de er hvite eller brune.  Anonymous poster hash: bd115...dd5
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #39 Skrevet 31. juli 2014  Når jeg skrev at jeg ikke vil omgås utlendinger så mente jeg så klart pakistanere, marokkanske og andre muslimer. Jeg mente ikke svensker, polakkene, thailandske og andre normale mennesker. Å nei! Muslimer er IKKE normale mennesker, de er hjernevasket og syke! Å det er ikke noe problem å unngå de her da de ikke finnes her gudskjelov. Barna går på en liten skole med 52 elever totalt og ingen av de er muslimer gudskjelov! Å dette er faktisk en mening det er fullt lovlig å ha!  Anonymous poster hash: b18f6...7d9 Wow! Så imponerende at du har møtt alle muslimene i hele verden siden du kan si at de er hjernevasket og syke!!Hva med kristne, jøder, katolikker osv? Er ikke de hjernevasket da? Synes synd i barna dine som må voksne opp med slike forferdelige holdninger!  Anonymous poster hash: d074a...48a ALLE som tror på det vrøvlet der (religion) må være hjernevasket Uavhengig om de er hvite eller brune.  Anonymous poster hash: bd115...dd5
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #40 Skrevet 31. juli 2014 Wow...!!! Snakk om feig og unnvikende mann som ikke har turt å vise sitt sanne jeg før..... Hadde følt meg grundig lurt om jeg var deg. Anonymous poster hash: 8afa3...c4e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #41 Skrevet 31. juli 2014 Hahaha, snakk om å lage storm i vannglass, han var nok bare sliten.  Anonymous poster hash: cbacd...a48
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #42 Skrevet 31. juli 2014 Hvis han har tenkt å lære barna deres at det er best å holde seg unna mørkhudede folk fordi de ikke er bra mennesker(noe som kanskje ikke betyr at han mener at hvite mennesker er herskerrasen, men som i min verden oppfattes som en type rasisme), så burde han fortalt deg det FØR dere fikk barn. Han har jo absolutt vært klar over at du ikke har noe imot mørkhudede.  Det blir litt som om han etter at dere hadde fått barn hadde sagt: å, forresten, kjære: jeg er jehovas vitne/muslim/buddhist/humanetiker, og vil at barnet skal læres opp i dette. Slike ting må avtales på forhånd.  Anonymous poster hash: 6d028...cf8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #43 Skrevet 31. juli 2014 Hvis han har tenkt å lære barna deres at det er best å holde seg unna mørkhudede folk fordi de ikke er bra mennesker(noe som kanskje ikke betyr at han mener at hvite mennesker er herskerrasen, men som i min verden oppfattes som en type rasisme), så burde han fortalt deg det FØR dere fikk barn. Han har jo absolutt vært klar over at du ikke har noe imot mørkhudede.  Det blir litt som om han etter at dere hadde fått barn hadde sagt: å, forresten, kjære: jeg er jehovas vitne/muslim/buddhist/humanetiker, og vil at barnet skal læres opp i dette. Slike ting må avtales på forhånd.  Anonymous poster hash: 6d028...cf8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #44 Skrevet 31. juli 2014 Hvis han har tenkt å lære barna deres at det er best å holde seg unna mørkhudede folk fordi de ikke er bra mennesker(noe som kanskje ikke betyr at han mener at hvite mennesker er herskerrasen, men som i min verden oppfattes som en type rasisme), så burde han fortalt deg det FØR dere fikk barn. Han har jo absolutt vært klar over at du ikke har noe imot mørkhudede.  Det blir litt som om han etter at dere hadde fått barn hadde sagt: å, forresten, kjære: jeg er jehovas vitne/muslim/buddhist/humanetiker, og vil at barnet skal læres opp i dette. Slike ting må avtales på forhånd.  Anonymous poster hash: 6d028...cf8 Hvor mange barn tror du vokser opp med rasistiske foreldre eller foreldre med fremmedfrykt ? De lar seg som oftest ikke påvirke, ja, kanskje når de er tolv, men de vokser det fra seg, og de foeste idag har venner som ikke er 100% norske, og de lærer å være tolerante på skolen.  Mine foreldre har mange fordommer jeg ikke er enig i. Også mot jøder og kristne... Det er IKKE bedre å snakke nedlatende om jøder/israelere enn det er å snakke nedlatende om andre mørkhudede... Og vi vet at det er endel jødehatere på DIB. Som skal feie for sin egen dør.  Eller er det kun rasisme og diskriminering når det er snakk om muslimer eller mørkhudede?  Anonymous poster hash: cbacd...a48
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #45 Skrevet 31. juli 2014  Hvis han har tenkt å lære barna deres at det er best å holde seg unna mørkhudede folk fordi de ikke er bra mennesker(noe som kanskje ikke betyr at han mener at hvite mennesker er herskerrasen, men som i min verden oppfattes som en type rasisme), så burde han fortalt deg det FØR dere fikk barn. Han har jo absolutt vært klar over at du ikke har noe imot mørkhudede.  Det blir litt som om han etter at dere hadde fått barn hadde sagt: å, forresten, kjære: jeg er jehovas vitne/muslim/buddhist/humanetiker, og vil at barnet skal læres opp i dette. Slike ting må avtales på forhånd.  Anonymous poster hash: 6d028...cf8 Hvor mange barn tror du vokser opp med rasistiske foreldre eller foreldre med fremmedfrykt ? De lar seg som oftest ikke påvirke, ja, kanskje når de er tolv, men de vokser det fra seg, og de foeste idag har venner som ikke er 100% norske, og de lærer å være tolerante på skolen. Mine foreldre har mange fordommer jeg ikke er enig i. Også mot jøder og kristne... Det er IKKE bedre å snakke nedlatende om jøder/israelere enn det er å snakke nedlatende om andre mørkhudede... Og vi vet at det er endel jødehatere på DIB. Som skal feie for sin egen dør.  Eller er det kun rasisme og diskriminering når det er snakk om muslimer eller mørkhudede?  Anonymous poster hash: cbacd...a48    Jepp, og så har vi han Breivik som eksempel på det motsatte, at rasisme faktisk kan føre til alvorlige voldshandlinger. Jeg snakker ikke nedlatende om noen nasjoner som helhet til mine barn. Verken nordmenn (jeg er ikke norsk selv), folk med annen kultur, språk, religion og hudfarge. Jeg kan selvfølgelig påpeke hva som ikke fungerer i enkelte lands politikk, tradisjoner osv. Og at enkelte handlinger begått av utenlandske folk er kriminelle. Men jeg unngår å prate nedlatende om folkegruppe som sådan.  Anonymous poster hash: 3eb24...de5
monson Skrevet 31. juli 2014 #46 Skrevet 31. juli 2014 Men, jeg skjønner ærligtalt ikke hvordan man kan være i et forhold i 8Ã¥r uten at det temaet har dukket opp?  Det er vel nesten det mest spesielle her! 8Ã¥r!!  Ser/leser dere ikke nyheter diskuterer dere aldri politikk eller hva som foregÃ¥r her i verden? Hva med etter terrorangrepet i Norge ? da kom de fleste rasister ut med bÃ¥de det ene Ã¥ det andre av absurde meninger.  Eller har du bare oversett komentarer han har kommet med iløpet av de 8Ã¥rene ?Â
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #47 Skrevet 31. juli 2014 Men, jeg skjønner ærligtalt ikke hvordan man kan være i et forhold i 8år uten at det temaet har dukket opp?  Det er vel nesten det mest spesielle her! 8år!!  Ser/leser dere ikke nyheter diskuterer dere aldri politikk eller hva som foregår her i verden? Hva med etter terrorangrepet i Norge ? da kom de fleste rasister ut med både det ene å det andre av absurde meninger.  Eller har du bare oversett komentarer han har kommet med iløpet av de 8årene ?   Jeg og mannen diskuterer ikke politikk fordi ingen av oss er interessert i det. Vi diskuterer masse annet og prater en god del i løpet av dagen.  Anonymous poster hash: 3eb24...de5
monson Skrevet 31. juli 2014 #48 Skrevet 31. juli 2014  Men, jeg skjønner ærligtalt ikke hvordan man kan være i et forhold i 8Ã¥r uten at det temaet har dukket opp?  Det er vel nesten det mest spesielle her! 8Ã¥r!!  Ser/leser dere ikke nyheter diskuterer dere aldri politikk eller hva som foregÃ¥r her i verden? Hva med etter terrorangrepet i Norge ? da kom de fleste rasister ut med bÃ¥de det ene Ã¥ det andre av absurde meninger.  Eller har du bare oversett komentarer han har kommet med iløpet av de 8Ã¥rene ?   Jeg og mannen diskuterer ikke politikk fordi ingen av oss er interessert i det. Vi diskuterer masse annet og prater en god del i løpet av dagen.  Anonymous poster hash: 3eb24...de5   Og nyheter ser dere ikke pÃ¥ eller ?  Aldri stemt pÃ¥ stortingsvalget? greit man trenger ikke Ã¥ være suuuper interissert i politikk men, de aller fleste vet hvilket parti de lener mest mot.  Og har meninger rundt hvordan samfunnet er.Â
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #49 Skrevet 31. juli 2014  Hvis han har tenkt å lære barna deres at det er best å holde seg unna mørkhudede folk fordi de ikke er bra mennesker(noe som kanskje ikke betyr at han mener at hvite mennesker er herskerrasen, men som i min verden oppfattes som en type rasisme), så burde han fortalt deg det FØR dere fikk barn. Han har jo absolutt vært klar over at du ikke har noe imot mørkhudede.  Det blir litt som om han etter at dere hadde fått barn hadde sagt: å, forresten, kjære: jeg er jehovas vitne/muslim/buddhist/humanetiker, og vil at barnet skal læres opp i dette. Slike ting må avtales på forhånd.  Anonymous poster hash: 6d028...cf8 Hvor mange barn tror du vokser opp med rasistiske foreldre eller foreldre med fremmedfrykt ? De lar seg som oftest ikke påvirke, ja, kanskje når de er tolv, men de vokser det fra seg, og de foeste idag har venner som ikke er 100% norske, og de lærer å være tolerante på skolen.  Mine foreldre har mange fordommer jeg ikke er enig i. Også mot jøder og kristne... Det er IKKE bedre å snakke nedlatende om jøder/israelere enn det er å snakke nedlatende om andre mørkhudede... Og vi vet at det er endel jødehatere på DIB. Som skal feie for sin egen dør.  Eller er det kun rasisme og diskriminering når det er snakk om muslimer eller mørkhudede?  Anonymous poster hash: cbacd...a48 Poenget er her hva man vil barna sine skal lære: det er visse ting man vil at barna skal ha med seg på veien, og ting man IKKE vil de skal lære hjemmefra.  Hvis HI sin mann har skjult sine holdninger mot mørkhudede, så er det dårlig gjort , siden han vil bringe dette inni barneoppdragelsen (og da burde han ha delt dette med henne før de fikk barn)  Jada: man kan også være rasist mot hvite, mot jøder(som forøvrig kan ha mange forskjellige farger) Men nå er altså HIs mann hvit, så da er det jo ikke hvite HAN er rasistisk mot.  Å fordømme det staten Israel gjør, er ikke det samme som å være rasistisk mot jøder. Det er skikkelig dustete å gi norske (og andre) jøder skylda for et lands politikk.  Anonymous poster hash: 6d028...cf8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2014 #50 Skrevet 31. juli 2014   Men, jeg skjønner ærligtalt ikke hvordan man kan være i et forhold i 8år uten at det temaet har dukket opp?  Det er vel nesten det mest spesielle her! 8år!!  Ser/leser dere ikke nyheter diskuterer dere aldri politikk eller hva som foregår her i verden? Hva med etter terrorangrepet i Norge ? da kom de fleste rasister ut med både det ene å det andre av absurde meninger.  Eller har du bare oversett komentarer han har kommet med iløpet av de 8årene ?   Jeg og mannen diskuterer ikke politikk fordi ingen av oss er interessert i det. Vi diskuterer masse annet og prater en god del i løpet av dagen.  Anonymous poster hash: 3eb24...de5   Og nyheter ser dere ikke på eller ?  Aldri stemt på stortingsvalget? greit man trenger ikke å være suuuper interissert i politikk men, de aller fleste vet hvilket parti de lener mest mot.  Og har meninger rundt hvordan samfunnet er.    Joda, men vi sitter ikke i sofaen og ser nyheter sammen. Jeg leser nyheter i matpausen på jobb og mannen ser dem på TV. Kveldene bruker vi til kvalitetstid, ro og kos med god film/prat, god mat og dempet lys. Jeg stemmer ikke ved stortingsvalget siden jeg ikke har stemmerett, men jeg vet hvilket parti mannen stemmer på. Men ingen parti i Norge mener at andre raser er underlegne de hvite, altså av de store partiene som er representert på Stortinget.  Anonymous poster hash: 3eb24...de5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå