Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #26 Skrevet 28. juli 2014 Røykte i 8 år før jeg ble gravid. Stoppet på dagen da testen var positiv! Slik alle mødre burde. Anonymous poster hash: f8afd...b60
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #27 Skrevet 28. juli 2014 Pass på deg selv du, superwoman.Anonymous poster hash: 743fa...979 Nei, vet du hva! Dette har da virkelig ikke noe å gjøre med å være en superwoman! Skal du sette et liv til verden har du faktisk forpliktelser for å gi dette lille mennesket en god start på livet! Ellers kunne du faktisk gitt faen i å bli gravid! Makan til egoisme skal du lete lenge etter!! HiAnonymous poster hash: 5c0b1...25c Du måtte jo ettertrykkelig poengtere at du ikke en gan tør å spise salami mens du er gravid. Vil du ha klapp på skulderen? Så er ikke alle like flinke som deg da. Hva veit du om andres problem? Kanskje hun er tidligere pillemisbruker og roer lunta med en sigarett? Ingen i 2014 er så dum at de tror røyking under svangerskap ikke er skadelig. Men du veit ikke hva ei stakkars dame utenfor butikken sliter med. Jeg blir jo redd for å gå utafor døra jeg, risikerer jo å lese om meg selv her inne etterpå. Og nei jeg røyker ikke. Men mener fremdeles at folk skal passe sine egne saker. Skammelig at så mange her inne bryr seg om andre folk de ser ute helt tilfeldig. Feite folk på stranda også. Tragisk. Anonymous poster hash: 743fa...979 Dummeste jeg har lest på lenge! Barnemishandling er ikke lov når barnet er født, hvorfor da i magen? Og hvordan ville verden blitt hvis ingen brydde seg om andre enn seg selv? Er det greit å ikke gidde å bry seg om et barn som lever i et skadelig miljø?Anonymous poster hash: 12c68...477 Hvis det er det dummeste du har lest på lenge foreslår jeg at du leser litt mer. Helt normalt å få beskjed om å passe sine egne saker, som er på sin plass. Hva om denne dama du snakker om er i tett dialog med helsepersonell angående røykingen sin? Det er faktisk ganske sannsynlig. Anonymous poster hash: 743fa...979
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #28 Skrevet 28. juli 2014 Røykte i 8 år før jeg ble gravid. Stoppet på dagen da testen var positiv! Slik alle mødre burde. Anonymous poster hash: f8afd...b60 Det står det respekt av! Det er i vilja det ligger.. Alle kan hvis de vil/ virkelig tar seg sammen. Anonymous poster hash: 5c0b1...25c
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #29 Skrevet 28. juli 2014 Er enig i at det er skikkelig synd og dårlig gjort og røyke under svangerskapet. Men jeg gjorde det faktisk selv når jeg var 19 år (ingen unnskyldning, jeg vet). Men jeg var ung og syntes synd på meg selv som hadde klart å bli smelt på tjukka. Når alle vennene mine levde livet. Jeg røyka absolutt ikke hver dag og ikke flere i slengen. Men når livet ble for tungt tok jeg en røyk. Dette sier jeg ikke til noen. For jeg vet hva folk syns, jeg syns jo det er forferdelig selv. Men har tilgitt meg selv, og det gikk heldigvis bra. Jeg blir ikke provosert når jeg ser gravide røyke, jeg syns litt synd på de som må ha det på samvittigheten. Anonymous poster hash: c3bda...bf8
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #30 Skrevet 28. juli 2014 Drøyt å si at du blir provosert. Ikke alle kan noe for at de er store. Hva med å sterilisere alle tjukkasene? Kanskje pålegge abort ved for høy BMI? Anonymous poster hash: 1a070...e25 Eventuelt gi dem dagsdoser med sunn, kalirifattig mat og nekte dem å spise noe annet? Hva mener du vi skal gjøre med røykere? Tvangssterilisere dem? Gi dem bot? Tvungen abort? Hvis det er barnets beste du har i tankene, så burde du bli provosert av tjukkaser som blir gravide uten å slanke seg først. Overvekt hos mor er en like stor risiko for barnet som røyk.Men det er vel det å få ut litt guff mot røykerne som er den største agendaen? Og jo. De aller, aller fleste overvektige kan noe for det. De aller, aller fleste går ned i vekt med god og riktig innsats. Akkurat som de fleste klarer å stumpe røyken med litt innsats. Anonymous poster hash: 96613...9d6
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #31 Skrevet 28. juli 2014 Er du sikker på at hun er gravid? Vet om mange som ser gravid ut, men som allikevel ikke er det. Anonymous poster hash: bf5c1...4f7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #32 Skrevet 28. juli 2014 Så nettopp en høygravid dame komme ut av butikken og fyrte opp en røyk på vei til bilen.. Jeg er selv gravid og følger alle kostholdsråd og røyker/snuser ikke og drikker ikke alkohol. Tør ikke spise en salamiskive engang jo! Kjente jeg ble kraftig støtt og provosert! Og kvalm faktisk. Tenk hvor mye denne dama røyker i svangerskapet når hun helt uafektet og likegyldig fyrer opp en røyk i all offentlighet i 2014.. Stakkars liten i den magen som må kveles i de stoffene og bli født til et liv med avhengighet i kroppen! Enkelte burde ikke få lov å blitt gravide!! Anonymous poster hash: 5c0b1...25c Så enig... Finnes ikke en eneste unnskyldning for å røyke når man er gravid! Anonymous poster hash: 10016...76f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #33 Skrevet 28. juli 2014 Snuste hele av.skapet med nummer to, ikke en da jeg fulgte alle råd..fortsatt dårlig samvittighet og skal aldri gjøre det ved evt en nummer tre. Jenta er 4 md og frisk! Anonymous poster hash: 3812a...5d5
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #34 Skrevet 28. juli 2014 INGEN sympati for barnemishandling (inkludert gravide røykere). Større egoister skal en lete lenge etter. Måtte samvittigheten spise de opp om barnet skulle ta skade. Anonymous poster hash: 8c38c...0a4
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #35 Skrevet 28. juli 2014 Enig i at det er ekkelt å se gravide som røyker. Overvektige gravide også. Det er provoserende, men ikke noe å gjøre med. Anonymous poster hash: 96613...9d6 Så du mener at store damer ikke skal få liv til å bli gravide ?? Anonymous poster hash: 1a070...e25 *lov Anonymous poster hash: 1a070...e25 Forskning sier at overvekt er like skadelig som å røyke. Så NEI, de burde få skikk på vekten før de blir gravid. Anonymous poster hash: bc770...946 Du må lese forskningen på nytt. Du har misforstått hva den sier. Anonymous poster hash: bb97c...c34 Les den selv du! Anonymous poster hash: bc770...946 Jeg har lest den. Det virker ikke som om du har det. Hva sier forskningen om svært overvektige gravide med et normalt kosthold under svangerskapet? Anonymous poster hash: bb97c...c34
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2014 #36 Skrevet 28. juli 2014 INGEN sympati for barnemishandling (inkludert gravide røykere). Større egoister skal en lete lenge etter. Måtte samvittigheten spise de opp om barnet skulle ta skade. Anonymous poster hash: 8c38c...0a4 Og INGEN sympati for overvektige kvinner som velger å bli gravide! http://www.vg.no/forbruker/helse/helse/like-stor-risiko-som-aa-roeyke/a/23239480/ http://www.vg.no/forbruker/helse/helse/like-stor-risiko-som-aa-roeyke/a/23239480/ Et mye mer omfattende problem enn røyking, ettersom 1/3 av kvinner går inn i svangerskap som overvektige. Men her inne er vel halvparten overvektige, og da er vel plutselig ikke det å utsette barna sine for risikosport farlig allikevel. Mye mer moro å gå løs på de få som røyker. Anonymous poster hash: 96613...9d6
Englenemine Skrevet 29. juli 2014 #37 Skrevet 29. juli 2014 Jo noen i 2014 er så dumme at de tror røyking i svangerskapet ikke er farlig. Er ei her inne som røyker 20 om dagen og er storfornøyd med å ha gått ned fra noe å tredve så hun er jo " så flink" og hun har visst flere veninner som gjør det samme.... Så joda noen er faktisk så tette i pappen. Så ei på utsiden av sykehuset igår . Gravid i ca 8 mnd og sto å røyka på utsiden av døra ....
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #38 Skrevet 29. juli 2014 Så nettopp en høygravid dame komme ut av butikken og fyrte opp en røyk på vei til bilen.. Jeg er selv gravid og følger alle kostholdsråd og røyker/snuser ikke og drikker ikke alkohol. Tør ikke spise en salamiskive engang jo! Kjente jeg ble kraftig støtt og provosert! Og kvalm faktisk. Tenk hvor mye denne dama røyker i svangerskapet når hun helt uafektet og likegyldig fyrer opp en røyk i all offentlighet i 2014.. Stakkars liten i den magen som må kveles i de stoffene og bli født til et liv med avhengighet i kroppen! Enkelte burde ikke få lov å blitt gravide!! Anonymous poster hash: 5c0b1...25c Enig i at det er idiotisk å røyke når man er gravid, men du høres passe hysterisk ut.... Og at du blir støtt av hva andre gjør meg sitt liv og helse forstår jeg ikke. Flott at du selv passer på helsa til deg og den lille, men ikke bry deg med hva andre gjør selv om det er aldri så idiotisk og ikke går utover deg. Anonymous poster hash: e21f7...10b Hva? Hysterisk???? Hadde dette handlet om kosthold hadde jeg vært enig. Og ja, jeg røyket selv da jeg ble gravid så jeg vet alt om å slutte. Kunne ikke falt meg inn å forgifte barnet mitt før det var født engang. Dette er rett og slett barnemishandling. Anonymous poster hash: 924a2...b78
Astrix01 Skrevet 29. juli 2014 #39 Skrevet 29. juli 2014 Syns det er mye stygt drittprat om gravide som fortsatt røyker her! Det er faktisk ikke så uvanlig som dere skal ha det til! Noen får faktisk ikke til å slutte, og det kan ha mange årsaker som ikke dere skal dømme for! Dama mi er 19 år og gravid i 6. mnd med vårt første, hennes andre, barn... Hun røyka som før gjennom hele sitt første svangerskap, og fikk ei vellskapte, nydelig datter. Hun røyker fortsatt omtrent 4 pakker Rød3 i uka, og alt står bra til! Det er hennes valg, og det er ikke opp til andre å dømme selvom ho røyker og gjør det offentlig!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #40 Skrevet 29. juli 2014 Joda det er absolutt opp til andre å dømme sånn oppførsel. Absolutt opp til andre å mene at dama di er ego og burde slutte å få barn til hun har stumpa røyken. Anonymous poster hash: b6e3a...82c
Astrix01 Skrevet 29. juli 2014 #41 Skrevet 29. juli 2014 Om ho røyker er hennes valg, ikke ditt! Da burde ikke du legge deg opp i det heller!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #42 Skrevet 29. juli 2014 Om ho røyker er hennes valg, ikke ditt! Da burde ikke du legge deg opp i det heller!Hun mishandler barna sine grovt. Påtide å åpne opp øynene og faktisk undersøke hvordan det skader barnet. Anonymous poster hash: 21dd3...2f9
Astrix01 Skrevet 29. juli 2014 #43 Skrevet 29. juli 2014 Som sagt røyka ho like dann i forje svangerskap! Og fødte en flott datter uten problemer! Så det er ikke nødvendigvis så farlig! Fortsatt mange som røyker gjennom hele svangerskap, selvom du kanskje ikke ser det så ofte lenger, fordi mange føler at de må gjemme seg bort pga stigmatisering fra sånne som deg! De fleste av vår generasjon er vel født av røykende mødre, og det har blitt folk av oss og! :-)
Heltefrøken Skrevet 29. juli 2014 #44 Skrevet 29. juli 2014 Er du 15?? Svadapratet ditt lyser uvitenhet lang vei ! Har du noen gang tenkt på at barnet den smarte dama de bærer også blir nikotin avhengig ? Dessuten blir ungen frarøvet oksygen i livmoren ! Men det er kanskje ikke så farlig at ungen blir født avhengig av røyk og må slite med nikotinavvenning de første ukene av sitt liv så lenge den lure dama di slipper det samme ! Herregud for noen idioter dere er !
Astrix01 Skrevet 29. juli 2014 #45 Skrevet 29. juli 2014 Ja, huff og huff... Hun er forferdelig... Men deg om det! Poenget mitt var at jeg ikke syns dette er noe andre har noe med! Det er hennes valg! Hun er og blir en røyker, har røyka siden ho var 12, og klarer ikke å slutte, selvom ho er gravid. Syns ikke det er riktig at dere "perfekte ikkerøykere" skal stigmatisere og dømme ho av den grunn!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #46 Skrevet 29. juli 2014 Ja, huff og huff... Hun er forferdelig... Men deg om det! Poenget mitt var at jeg ikke syns dette er noe andre har noe med! Det er hennes valg! Hun er og blir en røyker, har røyka siden ho var 12, og klarer ikke å slutte, selvom ho er gravid. Syns ikke det er riktig at dere "perfekte ikkerøykere" skal stigmatisere og dømme ho av den grunn! Troll Anonymous poster hash: c3bda...bf8
Astrix01 Skrevet 29. juli 2014 #47 Skrevet 29. juli 2014 Ja, huff og huff... Hun er forferdelig... Men deg om det! Poenget mitt var at jeg ikke syns dette er noe andre har noe med! Det er hennes valg! Hun er og blir en røyker, har røyka siden ho var 12, og klarer ikke å slutte, selvom ho er gravid. Syns ikke det er riktig at dere "perfekte ikkerøykere" skal stigmatisere og dømme ho av den grunn!Troll Anonymous poster hash: c3bda...bf8 Hvaforno?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2014 #48 Skrevet 29. juli 2014 Åh joda vi dømmer og dømmer . Stakkars stakkars barn. Håper ungene deres slipper å arve inteligensen deres... At dere har noen normalt oppegående familiemedlemmer å slekte på. Anonymous poster hash: b6e3a...82c
Heltefrøken Skrevet 29. juli 2014 #49 Skrevet 29. juli 2014 Ja, huff og huff... Hun er forferdelig... Men deg om det! Poenget mitt var at jeg ikke syns dette er noe andre har noe med! Det er hennes valg! Hun er og blir en røyker, har røyka siden ho var 12, og klarer ikke å slutte, selvom ho er gravid. Syns ikke det er riktig at dere "perfekte ikkerøykere" skal stigmatisere og dømme ho av den grunn! Kjempeflott at hun setter sitt eget ve og vel over barnet sitt da ! Så er det jo bare fantastisk at hun har en guttehvalp ved sin side som synes det er helt greit ! Så dum som du virker til å være tror jeg jammen ikke det er mulig å være ! Så jeg støtter de over som tror du bare er et troll ute etter å provosere !
Astrix01 Skrevet 29. juli 2014 #50 Skrevet 29. juli 2014 Det er ikke det at jeg syns det er helt grei at ho røyker! Men ho har valgt det, og det får jeg ikke gjort noe med! Jeg dømmer ho ikke, og poenget mitt var at det syns jeg ikke andre skal heller! Og det er ikke så uvanlig å røyke mens man er gravid, som dere skal ha det til! Veit om mange andre også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå