Gå til innhold

Er dere redde ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi er en jødisk familie så er vi alltid redde. Blitt spyttet og angrepet så mange ganger nå at vi har ikke engang telling. Anonymous poster hash: c57f1...831

Faen så trist å lese !!
Folk tror visst at siden vi er jødiske så er vi automatisk alt som er feil nede i Gaza =/ Anonymous poster hash: c57f1...831
Jeg har sett og opplevd en utrolig stygg holdning mot jøder og israelere de siste åra.. Det er skremmende. Veldig skremmende ..... Norges muslimer opplever ingen hets i forhold i de jødiske.

I forhold til terrortrusselen har jeg oppholdt meg i såpass mye i krigssoner med langt mere "schwung" til at jeg skal bli redd for dette .....

Der tror jeg du tar kraftig feil! Muslimer i Norge mottar utrolg mye hets i forhold til hva jøder i Norge gjør. Det er egentlig bare til å lese kommentarfeltene til diverse nettaviser, her inne, og folk generelle holdning til muslimer.

Jøder har det mye bedre enn muslimer i Norge.

Anonymous poster hash: b36db...b89

Da syns jeg du burde prøve en uke som jøde i Oslo.

Anonymous poster hash: c57f1...831

Er jøde og har bodd i Oslo i 5 år, aldri opplevd hets uten om et par ganger av fulle nordmenn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden vi er en jødisk familie så er vi alltid redde. Blitt spyttet og angrepet så mange ganger nå at vi har ikke engang telling. Anonymous poster hash: c57f1...831

Faen så trist å lese !!
Folk tror visst at siden vi er jødiske så er vi automatisk alt som er feil nede i Gaza =/ Anonymous poster hash: c57f1...831
Jeg har sett og opplevd en utrolig stygg holdning mot jøder og israelere de siste åra.. Det er skremmende. Veldig skremmende ..... Norges muslimer opplever ingen hets i forhold i de jødiske.

I forhold til terrortrusselen har jeg oppholdt meg i såpass mye i krigssoner med langt mere "schwung" til at jeg skal bli redd for dette .....

Der tror jeg du tar kraftig feil! Muslimer i Norge mottar utrolg mye hets i forhold til hva jøder i Norge gjør. Det er egentlig bare til å lese kommentarfeltene til diverse nettaviser, her inne, og folk generelle holdning til muslimer.

Hjelpes så lei jeg er av jødene og den evige offerrollen! Dere har det ikke verre enn andre mennesker. Suck it up!

Anonymous poster hash: d3ab7...8bb

Hehe... Og der viste du ditt sanne ansikt gitt :) Sjarmerende.

Hvordan vet folk at dere er jøder? De ser jo alle forskjellige ut, noen lyse som oss, andre mer som spanske og mørkere..osv.

Anonymous poster hash: 40906...4fd

Skrevet

Faen så trist å lese !!

Er jøde og har bodd i Oslo i 5 år, aldri opplevd hets uten om et par ganger av fulle nordmenn.

Merkelig, for dette har vært et enormt problem for oss og våre venner i synagogen. Flere sier at det er et økende problem i Norge. 

Skrevet

Ikke redd i det hele tatt. Pappa jobber i Forsvaret, og han tar det med knusende ro, så da gjør jeg og det!

Anonymous poster hash: 3d6e9...736

Skrevet

Faen så trist å lese !!

Merkelig, for dette har vært et enormt problem for oss og våre venner i synagogen. Flere sier at det er et økende problem i Norge.

Enkelte jøder er dessverre veldig hårsår og tåler lite før de mener det er hets. Min svigermor er en av dem.

Jeg vet at noen i synagogen får dritt kommentarer mot seg pga religionen vår, men det er de som er mest muslim fiendtlige og de er nok ikke bedre selv med å hetse og slenge dritt og muslimer enn det fåtall av muslimer sier til dem, så de er like ille.

Min bestevenninne er muslim og går med hijab og jeg har mang en gang vært med henne og hørt kommentarene hun får mot seg pga religionene hennes. Min sønn går i en klasse hvor minst 50 % av elevene er muslimer og det har aldri vært noen problem der mtp drittslenging, mobbing osv. Vi har god dialog med foreldrene i klassen og har en god tone oss i mellom.

Skrevet

Faen så trist å lese !!

Enkelte jøder er dessverre veldig hårsår og tåler lite før de mener det er hets. Min svigermor er en av dem.

Jeg vet at noen i synagogen får dritt kommentarer mot seg pga religionen vår, men det er de som er mest muslim fiendtlige og de er nok ikke bedre selv med å hetse og slenge dritt og muslimer enn det fåtall av muslimer sier til dem, så de er like ille.

Min bestevenninne er muslim og går med hijab og jeg har mang en gang vært med henne og hørt kommentarene hun får mot seg pga religionene hennes. Min sønn går i en klasse hvor minst 50 % av elevene er muslimer og det har aldri vært noen problem der mtp drittslenging, mobbing osv. Vi har god dialog med foreldrene i klassen og har en god tone oss i mellom.

Jeg er ikke hårsår. Jeg er lei meg og frustert over at barna mine blir hetset pga religion.

Dine anektoter betyr derfor svært lite.

Skrevet

Faen så trist å lese !!

Jeg er ikke hårsår. Jeg er lei meg og frustert over at barna mine blir hetset pga religion.

Dine anektoter betyr derfor svært lite.

Jeg sier ikke at DU er hårsår, men at endel av de jeg har vært i kontakt med er hårsår.

Selvfølgelig forstår jeg at du er lei deg for at dine barn blir hetset og mobbet pga religion, det ville nok de fleste ha blitt.

Skrevet

Jeg er redd, men ikke livredd. Min far jobber i forsvaret, men er heldigvis sykemeldt en stund. Jeg er glad for at han er relativt trygg. Flere venner av meg jobber innen olje, både på land og på rigg. Jeg har mange venner og bekjente som er på Tall Ships Races, og kjenner barn som skal på Norway cup. Jeg kjenner folk som jobber i politiet, i ambulansetjenesten og i brannvesenet. Det bekymrer meg, men jeg kan ikke annet enn å stole på sikkerheten, og håpe at dette høres langt verre ut enn hva det er. 

Det som bekymrer meg mest er at jeg ikke får sett sønnen min før han begynne på skolen igjen. Han reiser med fly til Danmark til uken, og selv om jeg stoler på pappaen hans er det vondt å vite at OM noe skjer, så er jeg ikke med ham. Om noe skulle skje her i Norge, priser jeg meg lykkelig over at han er bortreist, og håper han blir der til dette angrepet er over. 

Jeg har også slitt med psykoser og vrangforestillinger, og DET trigger noe voldsomt akkurat nå. Jeg har "noen" som jeg ALDRI kan stole på, og det psyke delen av meg er livredd for at "disse" står bak... Det er vondt!

Anonymous poster hash: 7fa34...f5e
Skrevet

Alle snakker om festivaler, bomber osv. Ingen som tenker på drikkevannet? DET er jeg mest redd for! Skal klare å holde meg unna typiske "terror mål", men vann fra springen drikker jeg daglig. Tenk på den skaden det evt gir! Kjemiske våpen er skummelt...

Anonymous poster hash: 36de9...f85

Skrevet

Finnes ikke redd. Har ingen tro på at dette er reelt.

Skremselspropaganda. Evt. kokt i hop for å vise hvor forberedte politiet osv er nå, i forhold til for 3 år siden.

Anonymous poster hash: 46496...7ba
Skrevet

Hjelpes så lei jeg er av jødene og den evige offerrollen! Dere har det ikke verre enn andre mennesker. Suck it up!

Offerrolle?

Jeg vil ikke "suck it up" når barna mine ukentlig blir hetset, banket og trakassert. Når barna dine opplever det samme, så kan vi snakkes. 

Akkurat det har jeg store problemer med å tro på

Skrevet

Eg er litt redd sjøl om eg absolutt ikkje er i nærheten av noke trusselområde:p men meir redd for at huset skal rase sammen. Mest redd for vepsen på kjøkkenet, som gjer at eg ikkje får ete jappen min..

slå av lyset overalt og åpne døra/vinduet, så blir det eneste lyskilde. Da flyr de somregel ut.

Trodde først du snakket om terrorister  :P   Hadde jo vært fint om det hadde funket på de også..

Jeg er forresten ikke så veldig redd, men jeg tar meg selv i å stadig sjekke vg.no for å se om det har skjedd noe.

Skrevet

Nei, er absolutt ikke redd! Gud, så slitsom livet hadde blitt hvis en skal gå rundt å bekymre seg hele tiden.

Skrevet

Offerrolle?

Jeg vil ikke "suck it up" når barna mine ukentlig blir hetset, banket og trakassert. Når barna dine opplever det samme, så kan vi snakkes. 

Akkurat det har jeg store problemer med å tro på

Ja, den samme holdningen møter jeg blant de fleste nordmenn. Hadde det vært muslimer det var snakk om så kanskje du hadde sagt noe annet.

Skrevet

Ja, jeg synes faktisk det er ubehagelig.

Vi bor i oslo sentrum, jeg må innom trafikknutepunkter med barna de nærmeste dagene Og vi skal delta på flere arrangementer som er nevnt som mulige mål.

Jeg er vanligvis en rolig person, og hadde dette kun dreid seg om meg selv hadde jeg vært temmelig avslappet. Men når barna mine er involvert så blir jeg rett og slett litt redd, samtidig som jeg velger å forholde meg til politiets råd og la dagene forløpe som planlagt fordi det er aktiviteter vi har gledet oss lenge til.

Jeg synes også det er trist både å lese om hetsen den jødiske familien ovenfor er utsatt for og jeg håper ikke helt vanlige muslimske familier får lide for trusselen.

Og når det gjelder dib-debatten: en ting er de som ble redde for 2012, nosferatu og andre dommedagsprofetier. Men her går faktisk pst ut og sier at vi skal bekymre oss, og da synes jeg faktisk det er helt forståelig at noen blir redde.

Anonymous poster hash: 2e422...358

Skrevet

Jeg er el litt redd. Det er fælt å vente på noe som kan skje, men kanskje ikke skjer..

Fælt å ikle vite.

Fælt om det utvikler seg til tog om Norge blir angrepet.

Og grusomt å se hvor onde mennesker kan være og se den negative utviklingen som skjer rundt om i verden nå. Det skremmer meg veldig!

Skrevet

Blir nok ikke Oslo som blir rammet pga att alle tror det er der di vil slå til. Og dei slår nok ikke til før folk har "glemt" terror advarselen, blir når folk minst forventer det 😞 såg jo bare Breviken..... Trur han vet om hva som ska skje og 😞 Vestlandet trur jeg ligge mest utrygt no 😲

Anonymous poster hash: 6e6fa...475

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja, jeg synes faktisk det er ubehagelig.

Vi bor i oslo sentrum, jeg må innom trafikknutepunkter med barna de nærmeste dagene Og vi skal delta på flere arrangementer som er nevnt som mulige mål.

Jeg er vanligvis en rolig person, og hadde dette kun dreid seg om meg selv hadde jeg vært temmelig avslappet. Men når barna mine er involvert så blir jeg rett og slett litt redd, samtidig som jeg velger å forholde meg til politiets råd og la dagene forløpe som planlagt fordi det er aktiviteter vi har gledet oss lenge til.

Jeg synes også det er trist både å lese om hetsen den jødiske familien ovenfor er utsatt for og jeg håper ikke helt vanlige muslimske familier får lide for trusselen.

Og når det gjelder dib-debatten: en ting er de som ble redde for 2012, nosferatu og andre dommedagsprofetier. Men her går faktisk pst ut og sier at vi skal bekymre oss, og da synes jeg faktisk det er helt forståelig at noen blir redde.

Anonymous poster hash: 2e422...358

Nå skal du ikke glemme at PST har litt å bevise denne gangen. De skal jo ikke drite seg ut igjen.

Til de øvrige temaene her i tråden: hets blir vel ikke noe hyggeligere for dem som opplever det enten de tilhører den ene eller den andre minoriteten?!?! Det virkelig pinlige i dette er jo at det er vi i majoriteten som utfører faenskapet - ikke sitt og si at dere ikke tror på det eller at det sikkert er verre for noen andre! Løft på ræva! Gjør noe konstruktivt! Skaff deg en venn fra et annet miljø! Snakk med en rasist i uka og prøv å påvirke positivt, ikke nedvurder andres grunn til å klage.

Terrortrusselen er et kjærkomment påskudd for dem som liker å piske opp fordommer og frykt. Jeg gidder ikke gi dem fornøyelsen av å ha lyktes.

Skrevet

Jeg er ikke redd, og tror ikke jeg har noen grunn til å være redd. Mannen møtte bevæpnet politi igår når han entret flyplassen litt borti her, så de tar ting på alvor. Flya går over her, men liten tro på at det skjer noe med de som går over her.

Jeg jobber i ett bygg som kan være ett mulig terrormål på visse dager. De dagene vil jeg tro det er nok av politi og andre på besøk, så er ikke redd for det.

Anonymous poster hash: e1122...647

Skrevet

Eg er litt redd sjøl om eg absolutt ikkje er i nærheten av noke trusselområde:p men meir redd for at huset skal rase sammen. Mest redd for vepsen på kjøkkenet, som gjer at eg ikkje får ete jappen min..

slå av lyset overalt og åpne døra/vinduet, så blir det eneste lyskilde. Da flyr de somregel ut.

Problemet var at samboer gjorde det motsatte og den flaug illsint overalt i rommet :P men vi fant den aldri igjen, så veit ikkje kva som skjedde med den :) jappen er no hvertfall oppete, så alt er bra :)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg merker at jeg ble redd ja.Vi bor ikke i Oslo,men på nordvestlandet. Vi skal ikke ut å fly mer i sommer.

Men i og med at trusselen gjelder hele landet og en ikke vet hva de konkret har tenkt å ramme,så er litt mer på vakt.Det er olje og gassindustri her som voktes ekstra nå.

Skrevet

Jeg tenker om Vestlandet... Som mongstad, Kårstø og kollsnes... Eller tall ship races. Men ikke sikkert det kommer i form av bombe... Forgiftning kanskje? Jeg merker jeg er litt redd, bor egentlig litt utpå landet, men man vet jo ikke hvor ting skal skje... Heldigvis er de planene vi hadde lagt bare rundt her vi bor...

Anonymous poster hash: a6b6f...a30

Skrevet

Eg er redd for mangt, og har ikkje plass til terrorfrykt i hovudet mitt. Heldigvis, då det å skape redsel er hovudføremålet med terrorhandlingar.

Skrevet

kjenner meg bekymret, og har bestemt meg for å unngå tett bykjerne, og andre områder med mye folk de neste dagene.

tenker at når det kommer til hvor de eventuelt kommer til å slå til, kommer det helt an på hvorfor de kommer hit eller hva de mener er feil i landet vårt. oljeindustrien er jo et stort symbol for velstanden i dette landet, og dersom det er det som er målet kan de jo plukke og mikse som de vil her i byen..(stavanger) 

er det vår moral og vårt kvinnesyn som er hovedårsaken, er nok hvilken som helst større by, eller flere om gangen,  norwaycup, flyplasser o.l målet.. vi får nok bare bruke sunn fornuft, være litt ekstra observante og stole på at PST avverger dette også..

Anonymous poster hash: 7678b...040

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...