Gå til innhold

Hva tenker du om samboeren min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Run, Forest, run!!!!

Anonymous poster hash: 24946...8f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at enten går han/dere i terapi, ellers er nok det beste å gå hver deres vei.

Anonymous poster hash: 57ebb...583

Skrevet

Nei finn deg heller en mann som stiller opp for familien din. Som tør å ta i en klesvask uten å bli forbannet. En som tar vare på barna dine og er rolig rundt dem.

En som tar vare på deg og er glad i deg.

Min mann er akkurat som din.

Skriker og bærer seg for minste ting.

Legger aldri barna, smører aldri matpakke, har aldri hentet/levert i barnehagen. Rydder aldri hjemme.

Er bare sur og grinete på meg.

Da jeg leste innlegget ditt, var det som å lese om meg selv. Mannen din er 100% sikkert utro mot deg også. Det var min.

Kom deg ut så fort du kan!

Anonymous poster hash: 041e0...704

Skrevet

Nei finn deg heller en mann som stiller opp for familien din. Som tør å ta i en klesvask uten å bli forbannet. En som tar vare på barna dine og er rolig rundt dem.

Legger aldri barna, smører aldri matpakke, har aldri hentet/levert i barnehagen. Rydder aldri hjemme.

Da jeg leste innlegget ditt, var det som å lese om meg selv. Mannen din er 100% sikkert utro mot deg også. Det var min.

Så utrolig dobbeltmoralsk å råde noen til å forlate mannen sin når du ikke har dratt fra din egen drittsekk en gang. Siden du skriver "mannen min ER som din". Han var utro, og likevel bor du der? Fy faen.

Dere er så dørmatter at det gjør regelrett vondt å tenke på, jeg blir kvalm. Hva faen skjedde med å stå opp for seg selv? 

Anonymous poster hash: 417a0...d6f

Skrevet

Så utrolig dobbeltmoralsk å råde noen til å forlate mannen sin når du ikke har dratt fra din egen drittsekk en gang. Siden du skriver "mannen min ER som din". Han var utro, og likevel bor du der? Fy faen.

Dere er så dørmatter at det gjør regelrett vondt å tenke på, jeg blir kvalm. Hva faen skjedde med å stå opp for seg selv?

Hvis du aldri har vært i denne situasjonen råder jeg deg til å være forsiktig med dine uttalelser. Jeg snakker av erfaring, tenkte det selv om kvinner i denne situasjonen før jeg møtte mannen min.

Dette har skjedd gradvis. Jeg ser på meg selv som ei tøff dame, med bein i nesa. Bare noen dager siden jeg "våknet" og skjønte at dette er da ikke normalt. Så jeg er midt i en prosess og trenger ikke sånne som deg til å sparke mens jeg ligger nede!

Hi

Anonymous poster hash: 1e4ee...f72

Skrevet

Jeg må bare spørre deg HI. Er mannen din også fra Iran? Jeg er norsk og har giftet meg med en iraner.

Han tror det skal være sånn.

Løfter aldri en finger hjemme.

Drar ut på byen nesten hver helg, jeg sitter hjemme med barna. Og du som ikke har erfaring fra samme situasjon trenger ikke skrive her engang. Du kjenner ikke mannen hennes!

Skrevet

Jeg må bare spørre deg HI. Er mannen din også fra Iran? Jeg er norsk og har giftet meg med en iraner.

Han tror det skal være sånn.

Løfter aldri en finger hjemme.

Drar ut på byen nesten hver helg, jeg sitter hjemme med barna. Og du som ikke har erfaring fra samme situasjon trenger ikke skrive her engang. Du kjenner ikke mannen hennes!

Nei, min er fra Norge.

Og han lar meg dra ut. Men det er alltid masse spørsmål og sjekking av tlf etterpå. Han har blitt flinkere til å slutte å ringe og sende meg x antall mld mens jeg er ute. Men jeg føler meg hele tiden overvåket og fanget.

Han hadde tidligere masse regler som jeg måtte følge, og helvete var løs hvis jeg ikke fulgte opp dette. Selv var han ikke like flink til å følge opp reglene han selv satte for meg.

Men så fikk han hjelp til sjalusien sin, så den biten har blitt mye bedre.

Hi

Skrevet

Må bare spørre deg, HI - hvorfor er du sammen med en person som ikke viser noen respekt for deg, som ikke har tillit til deg, som sliter med sinne/temperament, som psyker deg ned, som er paranoid mtp hva du gjør og ikke gjør, som kontrollerer deg mer enn et annet menneske har rett til å kontrollere deg?

Anonymous poster hash: fe2d9...a13

Fordi jeg tenker det er jeg som har drevet han til det. Det har som sagt skjedd gradvis dette. Føler meg spinnet inn i et nett som bare blir verre og verre.

Jeg er ikke redd han, men jeg har ofte en veldig vond klump i magen når han trasser og raser og smeller i dører fordi han ikke finner det han leter etter feks.

Og så klarer jeg ikke holde kjeften min heller, og da fyres han opp ekstra. Og har feks endt opp med å sparke inn en dør.

Sykt. Jeg vet det. Hvorfor skal det være så vanskelig å forlate han eller å fortelle noen om hvordan han er?

Hi

Du skriver at du føler at du har drevet ham til det...

For å gå gjennom noe av det du har skrevet om ham selv... og se om det er din feil?

Legger du med vilje hans ting på feil plass slik at han ikke finner dem?

Har du alltid feil?

Har han alltid rett og derfor ingen grunn til å be om unnskyldning noen gang?

Har du vært utro mot ham, løyet til ham eller annet grovt som rettferdiggjør at han snoker i dine saker på facebook, sjekke logg på pc'en osv.?

Er han aldri litt anderledes eller sur hvis han er sliten - eller blir han kanskje aldri sliten eller sur?

Er det du som slamrer med dører når du blir sint?

Er det du som har sparket inn en dør?

Ser du selv hvor urimelig det er når du føler at du har skapt dette selv?

I tillegg manipulerer han deg tydeligvis. Han tar ikke ansvar for egne feil, men legger alt på deg for å gi deg dårlig samvittighet slik at du skal tro at det er du som har problem.

Han forteller deg at du ikke kan elske menn. Men hvis du ikke kan elske noen menn - hvorfor gidder han å være sammen med deg som da, ut fra det han selv sier, heller ikke kan elske ham?

Du må se at dette er hersketeknikker. Han har et sinneproblem, han har problemer med å ta ansvar for egne handlinger, han har problem med sjalusi/paranoia.... og likevel greier han å snu alt om slik at du tror at det er din feil.

Det at du sier fra at det ikke er akseptabelt å slamre med dørene fordi han ikke finner noe, det gir ham ingen rett til å bli fly forbanna og påstå at det er du som skaper problemene og hans reaksjoner. Hvis han hadde litt mer orden i egne ting, hvis han tok litt mer ansvar for seg selv, så ville han ikke ha hatt en slik reaksjon bare fordi han ikke finner noe - og da ville han heller ikke blitt forbanna på deg når du påpeker hans urimelige oppførsel.

Du spør om dette ikke er normalt? Nei, det er på ingen måte normale reaksjoner fra en mann.

Du spør om hvordan mannen reagerer på mas? I de forholdene jeg har vært i så har jeg aldri behøvd å mase på mannen. De jeg har vært sammen med har tatt ansvar i hjemmet, de har sett ting som må gjøres og de har gjort det. Av og til har vi diskutert om det har vært ting som en eller begge burde gjøre anderledes, eller om vi ikke er fornøyd med arbeidsdeling - men jeg har faktisk ikke vært borti det å mase på en voksen mann. De har ikke vært perfekte (og det er heller ikke jeg ;) ) - men de har vært voksne og modne og hatt normale følelsesmessige reaksjoner på ting. De har aldri blitt urimelig hissige, de har aldri slått med dører, de har aldri sparket inn dører, de har aldri dobbeltsjekket min facebook, mobil, pc osv.

Har det vært irritasjonsmomenter jeg eller de har gått og følt på så har vi snakket om det og funnet løsninger. Men aldri masing.

Du har skrevet at mannen din skal få hjelp. Innser han at han har et stort problem? Ønsker han selv å gå i terapi? Gjør han selv noe for å fremskynde terapien?

Jeg hadde selv ikke blitt i et slikt forhold. Ikke minst fordi det er et forferdelig uheldig miljø for barn å vokse opp i! Barn blir utrygge i slike miljø når voksne ikke er stabile.

Jeg hadde ikke akseptert å bli spionert på eller bli ropt til eller at han sparket inn dører.

Hans problem er ikke din feil! Og hans problemer er ikke ditt ansvar.

Ditt ansvar er for deg selv og for barn.

Anonymous poster hash: fe2d9...a13

Tusen takk for utfyllende svar.

Han innser ikke at han har et stort problem, men at han kan forbedre mye er han klar over. Han har framskyndet terapitimen, skal allerede i morgen.

Hi

Skrevet

Lar han deg dra ut? Sikkert bare for å kompansere for at han skal ut.

Tror han at du er utro da? Siden han sjekker deg opp? Har du gitt han en grunn til å tro dette?

Sikkert bare fordi han er utro selv.

Skrevet

Lar han deg dra ut? Sikkert bare for å kompansere for at han skal ut.

Tror han at du er utro da? Siden han sjekker deg opp? Har du gitt han en grunn til å tro dette?

Sikkert bare fordi han er utro selv.

Jeg har vært ute mer enn han. Han har ingen grunn til å tro at jeg har vært utro, men han lager seg forestillinger og tanker om det. Godt mulig han har vært det selv, jeg om forhistorien hans. Og han har alltid vært utro. Selv med gravid dame og nyfødt baby.

Har ingen følelse eller indikasjoner på at han er utro mot meg, men det betyr ikke at han ikke er/har vært det.

Hi

Skrevet

Er du ute mer enn han? Hvorfor det?

Hvem tar seg av barna deres da?

Skrevet

Håper ikke du lar han være alene med barna?

Skrevet

Er du ute mer enn han? Hvorfor det?

Hvem tar seg av barna deres da?

Fordi han reiser mye og får vært mye sosial da. Er det så rart når dama er ute mer enn mannen? Ingen hadde reagert motsatt. Jeg sitter nye hjemme alene med barna når han er på jobb og reise.

Han passer selvsagt barna.... Og de sover... Så de lider ingen nød...

Hi

Skrevet

Håper ikke du lar han være alene med barna?

Jo. Han har ikke det temparementet mot de heldigvis. De lider mer når jeg er her sammen han og han hakker på meg.

Hi

Skrevet

Så han gjør noe for deg da hvertfall

Skrevet

Er han ikke sånn mot barna? Er det kun mot deg? Kanskje det er du som er problemet hans. Ikke seg selv. Mulig han ikke takler deg og derfor han blir sur.

Skrevet

Han gjør husarbeid også. Blitt flink til det etter vi definerte egne ansvarsområde. Jeg har ikke sagt at han ikke gjør noe?

Det er temperamentet hans som skremmer meg.

Hi

Skrevet

Er han ikke sånn mot barna? Er det kun mot deg? Kanskje det er du som er problemet hans. Ikke seg selv. Mulig han ikke takler deg og derfor han blir sur.

Han takler nok ikke meg nei. Det sier han selv også. At det er meg det er noe galt med. Føler ikke at han elsker meg, han hater meg heller og prøver hele tiden å straffe meg.

Hi

Skrevet

Men han gjør husarbeid, passer barna og lar deg dra ut? Dette høres jo ut som drømmemannen. Sikker på at han ikke bare er sliten og det er det som bringer frem sinnet hans? Er ikke lett å være stresset småbarnsforeldre vet du.

Skrevet

Men han gjør husarbeid, passer barna og lar deg dra ut? Dette høres jo ut som drømmemannen. Sikker på at han ikke bare er sliten og det er det som bringer frem sinnet hans? Er ikke lett å være stresset småbarnsforeldre vet du.

Tro meg, jeg er sliten jeg også! Har aldri rast på den måte allikevel. Aldri vært trollete og sabotert for den jeg "elsker".

Han ser nok også på seg selv som drømmemannen, det er også dette han holder i mot meg når jeg sier i fra. "Ikke mange som hadde latt deg gjøre ditt og datt".

Hi

Skrevet

Og jeg passer barna, lar han jobbe og reise vekk, både gutteturer og jobbturer. Samt gjør husarbeid.

Det gjør ikke meg til drømmedama det....?

Hi

Skrevet

Men det er jo forskjellig fra person til person. Hvordan man reagerer på stress og å være utslitt. Var han sånn før dere fikk barn da?

Skrevet

Men det er jo forskjellig fra person til person. Hvordan man reagerer på stress og å være utslitt. Var han sånn før dere fikk barn da?

Anonym her, er garantert samboeren min. Så jeg gidder ikke svare mer. Snakk om å bli stalket og manipulert sier jeg bare. Takk for alle som svarte meg.

Hi

Skrevet

Stress gir en NULL rett til å oppføre seg som en jævla dass. Enten får en ordne opp i seg selv, eller flytte ut fra kone og barn så de slipper å bo med et ustabilt menneske med null selvinnsikt.

Skrevet

Det gjør deg til drømmedama for mange menn hvertfall. Høres ut som dere har et veldig godt samarbeid hvertfall, men han må gjøre noe med sinnet sitt. Du skriver jo at du pleier å fyre oppunder. Slutt med det. Høres jo ut som du vil krangle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...